כל הדגמים החדשים שיגיעו לישראל בשנת 2022 – מה מחכה לנו בתחום הרכבים ההיברידיים, החשמליים והפלאג אין?

כתבה חגיגית לרגל שנת 2022 הבאה עלינו לטובה, אשר מפרטת את כל הדגמים החדשים והמעניינים שצפויים להגיע ארצה בשנה הקרובה

שנת 2021 מסתמנת כשנת הפריצה של תחום הרכב החשמלי קדימה בישראל. הגעתה של טסלה ארצה בתחילת השנה, יחד עם ההגעה של ג'ילי בסוף השנה, הציגו לנו היקף מכירות שטרם הכרנו בתחום זה. בטסלה נמסרו בשנת 2021 מעל ל-5,000 רכבים, בג'ילי נמסרו מאות בודדות – אך מספר ההזמנות (והאספקה המסיבית שתחל ב-2022) עומד נכון לכתיבת שורות אלו על מעל ל-3,000 יחידות, וניתן לספור עוד מאות מסירות למספר רב של מותגים ודגמים חשמליים אחרים בשוק.

אנחנו יכולים לכתוב פה עוד ועוד ועוד שורות על סיכומים מפרכים ואין סופיים של מה שהיה בשנה הקודמת בארץ, אבל בכנות -אותנו יותר מעניין לדעת מה מחכה לנו ב-2022. סיכומים נערכים במספיק מקומות, חלקם עושים עבודה טובה מאוד בכך, אבל מה שבאמת מסקרן הוא מה מחכה לנו ומה צפוי להגיע ארצה בשנה הקרובה. בכתבה חגיגית זו, האחרונה של מגזין פלאג מג לשנת 2021, נפרט לכם את כל מה שאנחנו יודעים על הדגמים שצפויים להגיע ארצה בשנת 2022 בגזרה החשמלית, ההיברידית והפלאג אין, וגם בתחומי הרכב המסחרי והכבד.

פיג'ו

אחד המותגים הפופולריים בישראל צפוי לעיבוי קל בגזרה החשמלית ובגזרת הפלאג אין. בשנה הקרובה צפוי להגיע ארצה הפיג'ו 308 פלאג אין המסקרן – זו צפויה להיות משפחתית הפלאג אין העממית הראשונה שתשווק בארץ. ל-308 פלאג אין החדשה מנוע 1,600 סמ"ק המוכר של הקונצרן, שישודך לתיבה פלנטרית עם 8 מהירויות. כל זה יחד עם מערך פלאג אין – לו סוללה שתאפשר טווח חשמלי של כ-60 ק"מ לפי הצהרת היצרן.

פיג'ו 308 פלאג אין
פיג'ו 308 פלאג אין (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

דגם נוסף של פיג'ו בגזרתנו שצפוי להגיע ארצה הוא הפיג'ו ריפטר – זהו למעשה רכב עבודה חשמלי שמבוסס על פלטפורמה זהה לברלינגו של סיטרואן. לפיג'ו ריפטר החשמלי סוללה בגודל 50 קוט"ש, שתספיק לפי הצהרת היצרן לטווח של 195 ק"מ, ויכולות טעינה בקצב של 7.4 קילו וואט מעמדה ביתית או 100 קילו וואט מעמדה מהירה. הדגם צפוי גם הוא להגיע ארצה במהלך 2022, ומחירו יפורסם בסמוך להגעתו.

פיג'ו ריפטר חשמלי
פיג'ו ריפטר חשמלי, צפוי להגיע ארצה במהלך השנה הקרובה (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

סיטרואן

אחרי ההשקה של הסיטרואן C4 החשמלית, הליין צפוי לקבל עיבוי קל בשנת 2022. הראשונה להצטרף היא הסיטרואן C5X פלאג אין, רכב קרוסאובר-סטיישן בעל מידות גדולות יחסית, מנוע בנזין וסוללה שתספק לו טווח מוצהר של כ-50 ק"מ. דגם זה צפוי להתמקם בין הדגמים העממיים של סיטרואן לבין ה-C5 איירקרוס פלאג אין שהושק בארץ בתחילת 2021. ה-C5 איירקרוס, אגב, צפוי גם הוא להגיע ארצה בגרסה מתוחת פנים.

סיטרואן פלאג אין
הכלאה בין קרוסאובר לסטיישן. סיטרואן C5X פלאג אין (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

גם בגרסת המסחריות אנחנו צפויים לראות דגמים מבית סיטרואן. הראשונה להגיע היא הסיטרואן ברלינגו החשמלית, ששיווקה החל באירופה לא מזמן גם כן. הברלינגו החשמלית החדשה תגיע עם סוללת 50 קוט"ש, שתספק טווח דומה לזה של הריפטר המצוין לעיל. יחד עם זאת, נושא הטעינה נלקח ברצינות רבה בברלינגו, וזו תוצע למכירה עם אפשרות טעינה בקצב של 22 קילו וואט (בדומה ל-LEVC VN5 שנבחן כאן בעבר) מעמדה ביתית או ציבורית, וטעינה של עד 100 קילו וואט בעמדה מהירה.

סיטרואן ברלינגו חשמלית
הסיטרואן ברלינגו החשמלית בגרסה שמוכרת גם בארץ (כמסחרית דיזל) החלה להמכר עוד בחודש יולי – וגם היא צפויה לעלות ארצה במקביל לדגם המסחרית הסגורה (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

גם הסיטרואן ג'מפי בגרסתה החשמלית תעשה עליה ארצה השנה. באירופה, הדגם מוצע עם סוללת ה-50 קוט"ש שראינו בברלינגו ובריפטר, אך גם עם סוללת 75 קוט"ש גדולה שמספיקה לטווח מוצהר של כ-325 ק"מ. לא ברור בשלב זה האם הג'מפי יגיע בגרסאות היסעים יחד עם מסחריות סגורות, אך הדגם צפוי להכניס מעט דם חדש לקטגוריית המסחריות החשמליות, בה נוכחים בשלב זה, כאמור, רק ה-LEVC VN5 והמקסוס אי-דליבר בשתי גרסאותיו. בנוסף, הג'מפי יאפשר לראשונה לזכאים לרכב בהנחה מביטוח לאומי – שימוש ברכב צמוד חשמלי.

סיטרואן ג'מפי חשמלית
סיטרואן ג'מפי חשמלית, ואם זו תגיע גם בגרסת היסעים – למקבלי רכב מביטוח לאומי תהינה אפשרות חשמלית, לראשונה (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

מרצדס

הליין החשמלי של מרצדס צפוי לתוספת משמעותית ב-2022. אחרי ההשקה של המרצדס EQS, דגמים נוספים ומעט זולים יותר צפויים לעלות ארצה. הראשונה היא המרצדס EQB, עלייה דיווחנו במהלך תערוכת מינכן 2021.  הטווח המוצהר יעמוד על 419 ק"מ והדגם יוצע גם עם אפשרות רכישה של שבעה מושבים, ויתמקם במקום הפנוי בין ה-EQA הקטנה ל-EQC הגדולה יותר. זו צפויה להגיע ארצה בחצי השנה הראשונה של 2022.

מרצדס EQB חשמלית
תאפשר טעינה של 11 קילו וואט בעמדה רגילה או עד 100 קילו וואט בעמדה מהירה. מרצדס EQB (מקור: אתר מרצדס העולמי)

דגם נוסף שיגיע בחצי השנה הראשונה של 2022 הוא המרצדס EQE. עם כל הכבוד ל-EQS המפוארת והענקית, ה-EQE תהיה קרובה יותר להיות "הלחם והחמאה" של המותג, וזו למעשה האופציה החשמלית של משפחת ה-E Class. הסוללה כאן תהיה בגודל 90 קוט"ש, מה שיאפשר טווח מוצהר של עד 660 ק"מ לטעינה בודדת. ייתכן שבהמשך השנה נראה גם את גרסת ה-AMG שתצא בשלב כזה או אחר.

מרצדס חשמלית
מרצדס EQE – חברה חדשה במשפחת ה-EQ של החברה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

התותחים הכבדים באמת במרצדס יגיעו בחצי השני של 2022. למרות שמדובר כרגע עדיין בדגמי קונספט, שהחברה לא שחררה נתונים או תמונות לגביהם באופן רשמי. בכלמוביל מקווים כי עד סוף 2022 יושקו בארץ גם שני דגמי קרוסאובר יוקרתיים מאוד – הראשון הוא המרצדס EQS SUV, אשר על הקונספט שלו דיווחנו בעבר. השני הוא המרצדס EQE SUV, קרוסאובר מעט קטן יותר שיתבסס על ה-EQE לעיל. דגמים אלו צולמו ואותרו עד כה אך ורק תחת מעטה הסוואה כבד ולא נחשפו רשמית, אך בהינתן העובדה שלכלמוביל קשר עם היצרן – אנו נוטים להניח שהם יודעים היטב מה צפוי להגיע.

טסלה

כל חדשה לגבי טסלה היא חדשה מרעישה, אבל מבחינת דגמים חדשים דה-פקטו, המצב בטסלה שומם יחסית. החברה עצרה לא מזמן את אפשרות ההזמנה של דגמי המודל S והמודל X מחוץ לארה"ב, המפעל שכולם כל כך מצפים לו בברלין נתקל שוב ושוב בקשיים של הרגע האחרון לפני הפתיחה ותחילת הייצור, ואתרי האינטרנט הגדולים והנקראים בישראל עסוקים בלצלוב את היצרן ללא סיבה נראית לעין. כל זאת לא הפריע לטסלה להפוך למותג החשמלי הנמכר בארץ ב-2021, כאשר נמסרו מעל ל-5,000 כלי רכב ללקוחות מאושרים – 99.9% מהם מהטסלה מודל 3.

טסלה מודל S
הדגם הבכיר של טסלה, שצפוי להגיע ארצה במהלך 2022 – במידה ולא יהיו דחיות נוספות (מקור: EVDatabase)

למרות זאת, גם כאן אנחנו צפויים לראות דגמים חדשים בשוק המקומי. הטסלה מודל S צפויה להגיע לראשונה ארצה ולהימסר ללקוחות במהלך 2022 (לאחר מספר דחיות, ונקווה שאכן ראשוני הלקוחות יקבלו אותה במהלך 2022 והמסירה לא תדחה עוד). גם הטסלה מודל X הראשונות צפויות להגיע ארצה במהלך השנה ולהימסר ללקוחות בישראל. אליהן ייתכן מאוד שיצטרפו גם יחידות ראשונות של הטסלה מודל Y שהשוק בארץ כמהה לה, שעלולות להתעכב בכל זאת אל תוך 2023.

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y – אם הכל יתנהל כמתוכנן – ייתכן ויחידות ראשונות יגיעו ארצה במהלך 2022 (מקור: אתר טסלה העולמי)

JAC

היבואנית EV MOTORS החלה בפעילותה בישראל בערך באמצע שנת 2021, ולה ליין של רכבים חשמליים מתוצרת JAC, רכבי עבודה חשמליים של LEVC ואף דגמי אוטובוסים חשמליים של חברת ANKAI. את ה-LEVC VN5 בחנו כאן בעבר, והחברה צפויה לבצע בקרוב צעד משמעותי אל עבר הקטגוריה הכי חמה בשוק החשמלי בארץ – קטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הגדולים. ה-JAC ES4 צפוי להגיע ארצה בגרסה בעלת תקינה אירופאית, עם מעטפת מערכות בטיחות נרחבת, טווח של כ-400 ק"מ (כך לפחות מצופה) ותג מחיר שינוע אל מתחת ל-160 אלף שקלים. למעשה, ה-ES4 צפויה הייתה כבר לעלות ארצה בדצמבר, אך משבר השבבים והצרות הכלליות בתחומי האספקה בעולם הרכב עיכבו את הגעתו, וזו תתרחש במהלך 2022. 

JAC ES4
JAC ES4 – צפוי להגיע ארצה במהלך 2022 (מקור: אתר JAC העולמי)

מהלכים אלו יצטרפו לפעילות של JAC בתחום המוניות, שם נמכרו מספר דגמי ES2 שכבר נעים בכבישים. בנוסף, חברת EV MOTORS תחל בפעילות משותפת עם חברת אלדן לצורך הקמת מערך מכירות ותפעול ארצי לדגמי JAC אשר ימכרו ללקוחות פרטיים וללקוחות ליסינג במקביל. מהלך זה החל להתבשל עוד במהלך הרבעון השלישי של 2021, והוא הבשיל ממש בסמוך להכנת כתבה זו לשת"פ רשמי שיחל ממש בקרוב.

יונדאי

הגעתן של היונדאי איוניק 5 ושל היונדאי קונה החשמלית זרקה את יונדאי ישירות לתוך האזור החם ביותר של הקטגוריה החשמלית בארץ, אך החברה לא עוצרת שם. למרות שאנחנו עדיין לא ראינו ולו דגם סופי אחד לפני ייצור, בכלמוביל מקווים שהיונדאי איוניק 6 תגיע ארצה כבר ברבעון השלישי או הרביעי של 2022. הדגם אותר עד כה בתמונות ריגול בלבד, אך הפלטפורמה כבר קיימת, והסדאן הגדולה – שצפויה להתחרות ישירות במודל 3 של טסלה – תגיע לכאן עד סוף השנה (בתקווה שמשבר השבבים לא יעשה לה צרות נוספות).

יונדאי איוניק 6
מכוסה היטב, כדי שחלילה וחס לא נדע מה מתוכנן מבחינה עיצובית לפני ההשקה הרשמית. יונדאי איוניק 6 (מקור: AutoExpress)

בנוסף אליה, תגיע גם יונדאי טוסון היברידית ארצה. לטוסון ההיברידי החדש מנוע 1600 סמ"ק שמצוות למערך היברידי עם סוללה בגודל 1.49 קוט"ש (כמעט זהה לסוללה ביונדאי אלנטרה הייבריד שנבחנה כאן לאחרונה), והוא מציע למי שיחפוץ בכך אלטרנטיבה חסכונית וירוקה מעט יותר מהטוסון הרגילה. כרגע עדיין לא ברור מתי הדגם יגיע במדויק ארצה, וככל הנראה ההחלטה לגבי יבואו התקבלה ממש בסמיכות להכנת הכתבה. גם היונדאי קונה בגרסתה ההיברידית צפויה להגיע בחזרה ארצה בסביבות פסח 2022.

יונדאי טוסון היברידי
יונדאי טוסון היברידי (מקור: אתר יונדאי העולמי)

מיצובישי

בתחום החשמלי, היצרנית היפנית המוכרת לא ממהרת מאוד להדביק את הפער החשמלי שנוצר בינה ובין המתחרות שלה – מבית ומבחוץ. יחד עם זאת, המיצובישי אאוטלנדר פלאג אין, שהיה פופולרי מאוד בארץ בדגם היוצא שלו, צפוי לעלות ארצה במהלך הרבעון השלישי של 2022. מיצובישי אאוטלנדר פלאג אין החדש צפוי להציע טווח חשמלי של כ-87 ק"מ, יחד עם שבעה מקומות ישיבה. מחירו יימסר בסמוך למועד האספקה.

מיצובישי אאוטלנדר פלאג אין
מיצובישי אאוטלנדר פלאג אין החדש – קשה לראות הבדל רב לעומת גרסת הבנזין, אבל מתחת לפני השטח יש שיפור משמעותי (מקור: אתר מיצובישי העולמי)

וולוו

במבט לאחור, הרכישה של חטיבת הרכב הפרטי של וולוו על ידי ג'ילי עשתה ליצרנית הסקנדינבית פלאים. בחברה עובדים במרץ על מספר דגמים חשמליים נוספים, אך דווקא ב-2022 אנחנו לא צפויים לראות יותר מידי מוולוו. הוולוו XC40 החשמלית שהושקה זה מכבר בארץ צפויה להגיע ארצה עם מתיחת פנים זערורית, ואליה תצטרף גם הוולוו C40, גרסת ה"קופה" של ה-XC40 החשמלית. דגמים ראשונים של הוולוו C40 החשמלית נמצאים כבר בישראל, והשקה צפויה להתרחש במהלך ינואר.

וולוו C40
וולוו C40 (מקור: אתר וולוו העולמי)

פולסטאר

מי שהייתה בעבר "חטיבת הביצועים" של וולוו, הפכה לחברת בת עם עיצוב קיצוני במיוחד ואוריינטציה ספורטיבית משהו. על הפולסטאר 1 סיפרנו לכם ממש לאחרונה, אך זו לצערנו לא תגיע ארצה. מי שכן תגיע ארצה היא הפולסטאר 2, החשמלית הראשונה של פולסטאר – אשר מבוססת על הוולוו XC40 החשמלית לעיל. התוכנית המקורית הייתה להשיק את המותג בארץ במהלך תחילת 2022, אך השקה זו נדחתה לצערנו לאמצע 2022, מסיבות מובנות.

פולסטאר 2
פולסטאר 2. תגיע ארצה באמצע 2022 (מקור: אתר פולסטאר העולמי)

ג'נסיס

גם ג'נסיס שועטת במרץ אל עבר התחום החשמלי בארץ. הראשונה בליין של החברה היא הג'נסיס GV60 החשמלית, האחות התאומה-לא-זהה והיוקרתית של יונדאי איוניק 5. זו צפויה להגיע ארצה כבר בתחילת 2022 ולהציע אלטרנטיבה יוקרתית בקטגוריה זו, אל מול דגמי האודי Q4 e-Tron שהושקו לאחרונה בארץ למשל, או אף לתחרות מבית כדוגמת המרצדס EQB שצוין לעיל. אל ה-GV60 החשמלית תצטרף גם ברבעון השלישי של 2022 הג'נסיס G90 הסופר יוקרתית עליה דיווחנו לא מזמן. לזו מנגנון היברידי קל, והיא מגיעה להתחרות ישירות בענקיות של קטגוריית רכבי היוקרה הגדולים והיוקרתיים.

ג'נסיס
ג'נסיס GV60 (מקור: אתר ג'נסיס העולמי)

הונדה

עם צמצום הפעילות המאכזב מאוד של היצרנית ברחבי אירופה, גם בארץ אנחנו צפויים לראות הפחתה דרמטית בפעילות היצרנית הזו. עקב עלויות גבוהות במיוחד, אחד הדגמים הבודדים שיגיעו ארצה מטעם הונדה בשנת 2022 הוא ההונדה CRV בגרסתו ההיברידית העדכנית. זה צפוי לעלות לישראל במהלך אוגוסט 2022, ובהתחשב בכך שמחירו של הדגם הנוכחי (והלא היברידי) נמצא אל מעל לרמת 200 אלף שקלים, אל תצפו שה-CRV ההיברידית החדשה תהיה זולה. ייתכן שדגמים היברידיים נוספים של החברה יגיעו ארצה, אך בשלב זה היחידה שיש לגבייה וודאות היא ה-CRV.

הונדה CRV הייבריד
הונדה CRV הייבריד – בארץ כנראה באוגוסט 2022 (מקור: אתר הונדה העולמי)

קופרה

הקופרה בורן החשמלית הוצגה בשנת 2021 והחלה אף להימכר בחלקים מסוימים באירופה. הדגם החשמלי החדש של מה שכיום מהווה כבר מותג נפרד תחת המטרייה של פולקסווגן, מסקרן מאוד – היות ומדובר בדגם חשמלי ראשון של המותג הספורטיבי, שעד לא מזמן התבסס על דגמי סיאט. הקופרה בורן פותחה כרכב חשמלי מאפס, וזו צפויה להגיע ארצה במהלך 2022.

קופרה חשמלית
גם בכתום. קופרה בורן חשמלית (מקור: אתר קופרה העולמי)

טויוטה

טויוטה הציגה לאחרונה את התכנון שלה לתחום החשמלי, והחברה מתכננת לא פחות מ-30 דגמים חשמליים עד שנת 2030. אך תכנונים לחוד ומציאות לחוד, הדגם החשמלי היחיד שאנחנו צפויים לראות בקרוב מבית טויוטה הוא ה-bz4X החדשה שפותחה בשיתוף עם סובארו. זו צפויה להגיע ארצה לקראת סוף 2022, והטווח הצפוי עומד על כ-460 ק"מ. המחיר, לדעתנו, לא צפוי להיות זול.

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X חשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

בנוסף ל-bz4X החשמלי, צפוי להגיע ארצה הדגם ההיברידי של הטויוטה קורולה קרוס. מדובר למעשה בקרוסאובר היברידי שמבוסס על הטויוטה קורולה הפופולרית, והוא צפוי להציע קווי הינע דומים לאלו של הקורולה אשר נמכרת בארץ כיום, בתוספת המרווח של קרוסאובר גדול יחסית. גרסת הבנזין הוצגה זה מכבר במזרח הרחוק ובארה"ב וצפויה להגיע באירופה, כאשר סביר כי נראה אותה גם בארץ – במקביל לגרסה ההיברידית – כאלטרנטיבה זולה יותר.

טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס בגרסת הבנזין האמריקאית – כנראה שיהיו הבדלים עיצוביים קטנים, אך עיקר השינוי יהיה מתחת למכסה המנוע (מקור: אתר טויוטה העולמי)

קיה

איך אפשר לדבר על העולם החשמלי של קיה מבלי להזכיר את הקיה EV6? הדגם הכה מצופה של קיה צפוי לנחות בארץ במהלך חודשיה הראשונים של 2022 (אך יתכן שיתעכב לכיוון אמצע 2022), והערכנו בעבר כי מחירו יעמוד סביב ה-220 אלף שקלים (אם כי אנחנו נשמח להתבדות ולראות אותו מיישר קו מבחינת המחיר עם וותיקות הקטגוריה). ה-EV6 החלה להימכר במדינות מסוימות, וכבר קוצרת שבחים במגזיני הרכב המובילים בעולם.

קיה EV6
עיצוב קצת יותר אגרסיבי מהיונדאי איוניק 5. קיה EV6 (מקור: אתר קיה העולמי)

בנוסף לקיה EV6 שאנו כל כך מצפים לה, אנחנו נראה בארץ גם קיה ספורטאז' היברידי (כחלק ממתיחת הפנים המשמעותית שהדגם עובר לאחרונה בעולם) ואף גרסת פלאג אין עוצמתית של הספורטאז'. לאלו ייתכן ותצטרף גרסת פלאג אין של הסורנטו. אחרי כל אלו, אנחנו גם צריכים להתייחס ללחם ולחמאה: קיה נירו החדשה שהוצגה זה מכבר, תגיע ארצה באמצע 2022. הדגם הפופולרי יעשה עלייה בכל שלוש הווריאציות שלו (היברידי, פלאג אין וחשמלי), אך למרבה הצער – פרט לתאריך הגעה משוער שנמסר מהיבואנית ומעט פרטים יבשים, קיה טרם שחררה מפרט טכני מקיף לכל אחת מהווריאציות של הנירו. נאלץ, עד שזה יקרה, להסתפק בתמונות…

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה – בשיווק רשמי במהלך 2022, כנראה שזמן לא רב לאחר מכן גם בארץ (מקור: אתר קיה העולמי)

אייוייז

בדומה ליצרניות סיניות אחרות, גם אייוייז לוקחת את הזמן בייצור דגמים חשמליים חדשים. ה-U5 של החברה נמכר בהצלחה בארץ מאז השקתו בערך באמצע 2021, וכבר בתחילת 2022 צפוי היה להצטרף אליו ה-U6 – קרוסאובר גדול יותר בעיצוב מעין-קופה (שלדעתנו נראה נהדר, למרות הנוחות הפחות טובה לנוסעים מאחור במקרה של עיצוב שכזה). למרבה הצער, עקב משבר השבבים ושאר מרעין בישין, הגעת הדגם ארצה נדחתה לסוף 2022 וייתכן שאף לתחילת 2023. לדגם זה צפוי גם להצטרף מיניוואן שבעה מקומות תוצרת אייוייז, אך על זה טרם קיימים פרטים מסודרים.

אייוייז U6
אייוייז U6 – היה צריך להגיע ארצה כבר בתחילת 2022, אבל משבר השבבים עשה את שלו (מקור: אתר אייוייז העולמי)

ג'ילי

ג'ילי ג'יאומטרי C הושקה בארץ בתחילת נובמבר ורשמה (נכון לכתיבת שורות אלו) צבר של מעל ל-3,000 הזמנות, שמרביתן המוחלטת יסופקו החל מינואר 2022. אנחנו גם בחנו אותה לאחרונה במגזין והתרשמנו שההייפ סביב המחיר שלה היה רק חלק בפאזל של הרכב הזה, אבל ביוניון לא עוצרים רק אחרי דגם אחד. בג'ילי ישראל מתכננים במהלך שנת 2022 יבוא של רכב חשמלי נוסף של ג'ילי, אך פרט לכך לא נמסר שום מידע. אנו נעריך כי הפעם מדובר יהיה בקרוסאובר גדול, אך תג המחיר האטרקטיבי של הג'יאומטרי C ימשיך כנראה גם לדגם הבא שיגיע ארצה.

ג'ילי גאומטרי
העתיד של ג'ילי בישראל נראה מזהיר

אופל

בדומה לפיג'ו 308 פלאג אין, האחות התאומה-לא-זהה מבית אופל צפויה גם היא לעשות עלייה. האופל אסטרה פלאג אין צפויה להגיע ארצה במהלך 2022, ולהיות משפחתית פלאג אין עממית נוספת לצד ה-308, אך לדעתנו – העיצוב של האסטרה החדשה לוקח את הבכורה בפער אדיר. הסוללה החשמלית גם כאן תאפשר טווח מוצהר של כ-60 ק"מ, ומחיריה גם במקרה זה ימסרו בסמוך למועד ההשקה.

אופל אסטרה פלאג אין
אופל אסטרה פלאג אין 2022 (מקור: אתר אופל העולמי)

גם בגזרת החשמליות המסחריות אופל תבצע בכורה בארץ, בדומה לפיג'ו ריפטר ולברלינגו והג'מפי החשמליות. לובינסקי צפויה לשווק בארץ את האופל קומבו החשמלית, שהושקה זה מכבר באירופה, ולהציע אלטרנטיבה זולה יותר, כפי הנראה, לדגמי הברלינגו החשמליות. המפרט דומה מאוד למה שכבר ראיתם בברלינגו החשמלית, וכמובן שגם במקרה זה – מחירים יימסרו בסמוך למועד השקת הדגם בישראל.

אופל קומבו חשמלית
הצהוב המוכר של אופל, כעת בגרסה מסחרית וחשמלית. אופל קומבו חשמלית (מקור: אתר אופל העולמי)

סקייוול

ממש בסמוך להשקת ג'ילי בישראל, נחת כאן מותג סיני נוסף – זו היא סקייוול. החברה השיקה באירוע מפואר את הסקייוול ET5, הקרוסאובר החשמלי הגדול (אותו גם בחנו כאן במגזין – מבחן דרכים: סקייוול ET5) שהגיע להוות אלטרנטיבה זולה יותר לקרוסאוברים החשמליים הגדולים של היצרניות המסורתיות. פרט לכמה עשרות רכבים בבעלות היבואן, כלל דגמי סקייוול שנמכרו עד היום (כמה מאות הזמנות שכבר בוצעו) יימסרו החל מה-1/1/2022. אבל בסקייוול לא עוצרים שם – ובחברה הודיעו לאחרונה על 4 דגמים חדשים: קרוסאובר קטן, דגמי 6 ו-7 מושבים לסקייוול ET5, ומיניוואן חשמלי עם טווח מוצהר של כ-600 ק"מ. 

סקייוול C
סקייוול C – תמונת קונספט של הקרוסאובר החשמלי הקטן של היצרנית המסקרנת (מקור: אתר סקייוול העולמי)

מקסוס

במקסוס הליין צפוי להתעבות בזוג דגמים נוספים משמעותיים: החברה תתרחב לראשונה אל מעבר לקטגוריית שבעת המקומות (שם נמצא כרגע באופן בלעדי בקטגוריה זו המקסוס אי-יוניק 5). הראשון הוא המקסוס אי-יוניק 6 (בתמונה), קרוסאובר גדול עם חמישה מקומות, טווח של כ-352 ק"מ ומחיר אטרקטיבי לקטגוריה של 171,000 ש"ח. אליו תצטרף גרסת שישה מקומות למקסוס אי-יוניק 5, אשר תציע גם טווח ארוך יותר של 360 ק"מ (לעומת 260 ק"מ בדגם שבעת המקומות). השקת שני הדגמים צפויה ממש בשבועות הקרובים, ובנוסף – דגמי מקסוס יחלו להימכר בעסקאות ליסינג דרך חברת אוויס.

מקסוס אי-יוניק 6
מקסוס אי-יוניק 6 (מקור: צ'יינה מוטורס)

DS

מותג היוקרה של קונצרן PSA יקבל זוג דגמים חדשים ארצה במהלך שנת 2022: הראשונה היא ה-DS4 שתוצע ב-3 גרסאות – האצ'בק, קרוסבק (קופה) ו-Performance Line הספורטיבית. הפלטפורמה של ה-DS4 זהה לזו של האופל אסטרה פלאג אין ולפיג'ו 308 פלאג אין אך זו תוצע בגרסה היברידית ולא בגרסת פלאג אין, ותשלים את הליין של DS בארץ שכרגע מציע את ה-DS3 הקטנה לצד ה-DS7 הגדולה.

DS4
DS4 – תציע דגם משפחתי יוקרתי (מקור: אתר DS העולמי)

בנוסף, צפויה להגיע ארצה ה-DS9. זו תהיה מכונית מנהלים ראשונה של המותג אשר מורכבת בסין, ומיועדת הן לשוק האירופאי והן לשוק האסייתי. היא צפויה לעשות שימוש במערך פלאג אין כמו זה שראינו בסיטרואן C5X שצפויה להגיע ארצה, אשר יאפשר לה טווח חשמלי של כ-50 ק"מ, לצד מנוע בנזין בנפח 1600 סמ"ק, גיר 8 מהירויות פלנטרי, והכי הרבה יוקרה שניתן לקבל מרכב של קונצרן PSA.

DS9
DS9 – קטגוריית רכבי המנהלים עדיין בועטת בעולם היוקרה (מקור: אתר DS העולמי)

פורשה

מפורשה לא צפויות לנו יותר מידי הפתעות בשנת 2022, לפחות לא בשלב זה. בתערוכת לוס אנג'לס אשתקד, הציגו בחברה את הפורשה טייקן GTS בגרסת 4 דלתות ובגרסת קרוס-טוריסמו, ואלו צפויות להגיע ארצה במהלך שנת 2022 ולהציע כמות גדולה של אפשרויות התאמה אישית (בתשלום, כמובן). מבחינה טכנית, אין הבדל מהותי בין זוג דגמי הטייקן GTS והטייקן אשר נמכרת כבר בישראל.

BMW

אתמול, דלק מוטורס השיקו את ה-BMW iX – הקרוסאובר החשמלי הראשון של BMW. נוסף אליו, צפויות להצטרף במהלך השנה גרסאות מתוחות פנים של הסדרה 7 עם מערך פלאג אין ומתיחת הפנים של סדרה 3, גם היא עם מערך פלאג אין. ייתכן שבהמשך השנה, גם נזכה לראות את ה-BMW i4 החשמלית שהושקה זה מכבר בעולם, ואמורה להתחרות ראש בראש בטסלה מודל 3. במקביל לכך, בינואר צפויה להיערך ההשקה העולמית של הקטנוע החשמלי החדש של BMW – זהו ה-CE-04, והוא יגיע ארצה במהלך 2022 גם כן.

BMW חשמלית
BMW i4 החשמלית (מקור: אתר BMW העולמי)

MG

אחרונה חביבה במבט שלנו לשנת 2022 היא MG, שנושאת כנראה בשורות מרובות לשוק המקומי. ממש לאחרונה הושקו באירופה 3 דגמים שיגיעו גם אלינו: הראשונה היא ה-MG ZS EV החשמלית אשר עוברת מתיחת פנים משמעותית, ולראשונה תוצע עם שתי גרסאות סוללה – 58 קוט"ש ו-70 קוט"ש. כפי הנראה, הגרסה שתגיע ארצה תהיה גרסת ה-70 קוט"ש בלבד, ויהיה מעניין לראות אותה מתמקמת בשוק המקומי בו מספר רב של קרוסאוברים חשמליים קטנים אשר יתחרו בה – מבית ומבחוץ. 

MG ZS EV
MG ZS EV – החשמלית הפופולרית, גם בארץ, זוכה למתיחת פנים משמעותית, טווח מוגדל וטעינה מהירה יותר (מקור: אתר MG העולמי)

הבאה בתור היא ה-MG מארוול R. זו למעשה צפויה להיות דריסת הרגל הראשונה של MG בקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הגדולים, והיא צפויה להתחרות ישירות באייוייז U5 ובסקייוול ET5 יחד עם המקסוס אי-יוניק 6 שעליו כתבנו לעיל. גם במארוול R תהינה סוללת 70 קוט"ש, אך זה צפוי להיות גדול, מרווח, מאובזר ומעוצב יותר מה-ZS הקטנה, ובנוסף – זהו דגם שנבנה ותוכנן מלכתחילה כדגם חשמלי.

MG מארבל R
MG מארבל R (מקור: אתר MG העולמי)

ה-MG 5 היא האחרונה שתצטרף לליין המתרחב של MG בארץ בשנת 2022. זהו למעשה הדור השני של הסטיישן שזוכה להצלחה באירופה, אשר עד כה נמכר בגרסת פלאג אין. כעת, ב-MG זנחו את הפלאג אין והפכו את ה-5 לסטיישן חשמלית למהדרין. הסוללה כאן מעט קטנה יותר מהמארוול R ומה-ZS EV ועומדת על 61.1 קוט"ש וזו תאפשר ל-MG 5 לגמוע טווח של כ-400 ק"מ בקירוב. גם בארץ, היא צפויה להיות מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה.

MG5
MG5 – סטיישן חשמלית (מקור: אתר MG העולמי)

פלאג מג

עם הרכבים סיימנו! ועכשיו הגיע הזמן לכמה מילים על הפעילות שלנו עם הפנים לשנה החדשה. התחלנו את הפעילות של המגזין בספטמבר, ובתוך 3 חודשים האתר צמח לממדים שכלל לא חשבנו עליהם, עם עשרות אלפי קוראים בחודש. הצמיחה המהירה הזאת רק דרבנה אותנו להמשיך הלאה בכל הכוח, ואנחנו מתכננים עוד הרבה לשנת 2022. חוץ מחדשות ועדכונים מהאתר היחיד שמכיר את תחום הרכב החשמלי היטב ומניסיונם של הכותבים – אנחנו מתכננים עוד מבחני דרכים, עוד מדריכים, ובקרוב גם נתחיל בפיילוט בתחום מבחני הדרכים בווידאו, וייתכן שעוד לפני סוף 2022 נספיק להתחיל פודקאסט שעוסק בתחום. גם קבוצת הפייסבוק של המגזין צמחה בקצב מסחרר, ובעוברים לרכב חשמלי ישנם קרוב ל-4,000 חברים בתוך קצת מעל ל-4 חודשים. אתם מוזמנים גם לבקר בדף האינסטגרם שלנו, שם אנחנו מפרסמים חומרים ייחודיים, ובעמוד המדריכים לרכב חשמלי – שם תוכלו למצוא מגוון מדריכים שמסבירים בצורה ברורה ופשוטה את כל התחומים הרלוונטיים בתחומים אשר המגזין עוסק בהם. 2022 הולכת להיות מעניינת.

שתהיה לכולנו שנה נפלאה ומחשמלת ⚡