מבחן דרכים: סקייוול ET5 – קרוסאובר חשמלי

סקייוול ET5 הוא כנראה הקרוסאובר החשמלי המסקרן ביותר שנחת בישראל לאחרונה. לקחנו אותו למבחן דרכים כדי להבין על מה כל המהומה
מבחן וידאו לסקייוול ET5 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מתקפת הדגמים החשמליים שהחלה כחצי שנה לאחר הגעת טסלה מודל 3 לישראל נמשכת במלוא המרץ. למבול ההשקות והדגמים שאנחנו רואים בכבישי ישראל מחודש יולי, הצטרפה ממש בסוף אוקטובר מתחרה נוספת מסין – סקייוול. המותג הזה הוא הרכב הראשון שמיועד לשימוש פרטי שגרתי מביתו של קונצרן ענק שעוסק בקשת רחבה במיוחד של מוצרים – החל מאלטקרוניקה בידורית, מסכים, שבבים, ועד לרכבי עבודה לסוגיהם, אך זהו הרכב הראשון שלהם שמיועד לשימוש אישי או משפחתי באירופה. הקונצרן – שמוכר גם בארץ, סקייוורת' (Skyworth) – בחר בשם סקייוול (Skywell) לחטיבת הרכב הפרטי שלו, והסנונית הראשונה של החטיבה הזאת בישראל, ובמדינות רבות נוספות בעולם – היא הסקייוול ET5.

את סקייוול מייצגת בישראל היבואנית "כדורי", אשר פועלת בעולם הרכב בארץ כבר שנים רבות. לחברה זרוע ליסינג, חלפים, מכירות יד שניה, "המאגר" אשר מספק חלקי חילוף למוסכים ועוד עסקים בתחום הרכבים בישראל. במסגרת היבוא, צפוי להפתח ממש בתחילת חודש דצמבר הקרוב (2021) אולם התצוגה, וראשוני הרכבים שיימסרו בחברה ללקוחות יהיו החל מה-1/1/2022, כך שכלל רכבי סקייוול שיעלו לכביש שאינם רכבי המבחן של חברת כדורי – יהיו מודל 2022. אחרי ההשקה המפוארת והמעניינת, הגיע הזמן להבין על מה כל הבאזז והמהומה.

סקייוול ET5
סקייוול ET5

הייצור בסין, העיצוב – אמריקה

מספר שבועות לפני הגעת הרכבים לישראל, הגעה שבפני עצמה התנהלה בדממה מוחלטת ותחת ערפול כבד, החלו לצוץ שמועות למיניהן לגבי היותם של הרכבים בעלי תקינה אמריקאית. הרכבים, כמובן, בעלי תקינה אירופאית מלאה כנדרש לשיווק חופשי בישראל, אבל ההתקלות הראשונה בסקייוול ET5 לא משכיחה מאיתנו לגמרי את אותן שמועות – התקינה אומנם אירופאית – אבל העיצוב הרגיש לנו מאוד אמריקאי, גם מבחוץ וגם מבפנים. גדול, מנופח, גבוה, ג'נטים גדולים, גריל ענק ואטום בחזית, פנסים עם הרבה מאוד נוכחות. בעת מבחן הדרכים, חלק גדול מאוד מהעוברים והשבים הביטו בקרוסאובר המגודל והדומם הזה בהשתאות, מסננים בשפתיהם "סקייוול?" כאשר ראו את הכיתוב הגדול על דלת תא המטען. יודעי דבר אף הגדילו לעצור אותנו ולהחליף כמה מילים, לצלם תמונות ולתהות על קנקנו, בדיוק כמו שאנחנו תהינו כאשר ראינו אותו לראשונה.

סקייוול ET5
זה לא באמת משנה מאיזה כיוון נסתכל – הוא נראה טוב. סקייוול ET5

אחרי שסיימנו גם אנחנו להשתאות מהמראה המסקרן, נתחיל את המבחן. הקו העיצובי ממשיך כך גם בפנים: רמת הגימור של תא הנוסעים מצוינת, עם משטחים דמויי עץ, ריפוד עור סינטטי (ברמת הגימור הראשונה ובזו של רכב המבחן. רמת הגימור השלישית מקבלת מושבים מעור אמיתי), קונסולה מרכזית גדולה ומרווחת עם תא אחסון מקורר בין שני המושבים הקדמיים, מחוון בחירת הילוכים עגול וגדול במרכזה, מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ' עם אפשרויות שיקוף למיניהן, ומספר כפתורים פיזיים לשליטה על פונקציות חשובות – ביניהן כיבוי המזגן, מפשירי אדים ואורות חירום. לוח המחוונים דיגיטלי לחלוטין, ומציג את המהירות, הטווח הנותר ומצב הסוללה, ואת אספקת הכוח – שבעת שחרור דוושת ההאצה / בלימה הופכת לשלילית וזו למעשה הבלימה הרגנטיבית. מתחת לקונסולה המרכזית נמצא משטח הטעינה האלחוטי ושקעי ה-USB, יחד עם שקע ה-12 וולט, מיקום שאנחנו גילינו כמעצבן. למרבה המזל, לא היה צורך להתעסק במשטח הטעינה או בשקעי ה-USB יותר מידי.

לסקייוול ET5 שלוש רמות גימור (רכב המבחן שייך לרמת הגימור השנייה) ויש כאן רשימת אבזור ארוכה: מגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שכוללות גם בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקק, בקרת סטייה מנתיב שכוללת תיקון אקטיבי, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, סאן רוף כפול ענק (קיים רק ברמת הגימור השנייה והשלישית), תאורת לייזר בפנסי הדרך הגבוהים (פנסי הדרך הם פנסי לד מצויינים), תאורת לד מלאה בכל שאר הפנסים (פרט לפנסי הערפל האחוריים – אלו עושים שימוש בנורות רגילות), כיוון חשמלי למושבי הנהג והנוסע, פתחי מיזוג למושבים האחוריים יחד עם זוג שקעי USB ואף שקע 220 וולט לחיבור מוצרי חשמל למיניהם (לפטופ, מיקרוגל, מחליק שיער ועוד), פתיחה חשמלית לתא המטען, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה אחורית עם הכהייה אוטומטית כנגד סנוור, משטח טעינה אלחוטי לנייד, זיכרונות למושב הנהג, חימום וקירור זוג המושבים הקדמיים ועוד מספר דברים שייתכן ושכחנו, פשוט כי הסקייוול ET5 מאובזר בהמון המון המון פיצ'רים.

סקייוול ET5
הקונסולה המרכזית: שפע של מקום, חומרים איכותיים, רמת גימור גבוהה ומוקפדת. סקייוול ET5

החומה הגדולה

כרגיל ברכבים החשמליים, חוץ מאינדיקציית ה-READY על גבי לוח השעונים הדיגיטלי, אין שום ויברציה או זכר לכך ש-"התנענו" את הרכב. קבוצת כדורי מייבאת לארץ את הסקייוול ET5 בגרסאת הסוללה הגדולה שלו – 72 קוט"ש (בחלק מהמדינות בחו"ל ישנה גם סוללת 50 קוט"ש קטנה יותר), ועם טווח מוצהר – על פי הרכב עצמו – של כ-520 ק"מ. המנוע החשמלי מניע את הגלגלים הקדמיים, והוא מספק כ-204 כ"ס מרשימים שלוקחים את הקרוסאובר הזה קדימה מהר ובצורה החלטית, בלי יותר מידי השתהויות וקשקושים. רוצים עוד קצת? תעבירו את תיבת ההילוכים למצב ה-S, הרי הוא קיצור של "Sport", ותגובת המצערת תתחדד, החיסכון יפנה את מקומו לחלסטרה, וההנאה מהנסיעה תהיה גדולה יותר – אך במחיר של אכילת אחוזים מהירה הרבה יותר מהסוללה.

אבל כשמחזירים את החלסטרה למחסן, וחוזרים לנהוג ברכב חשמלי בצורה הנכונה שתאפשר טווחים סבירים ומעבר, הסקייוול ET5 עושה עבודה טובה. ראשית, בידוד הרעשים ברכב הזה פנטסטי. לא משנה באיזה מהירות חוקית נסענו בו, ולא משנה כמה מזג האוויר היה סוער, לא הצלחנו לאתר ולו מוקד אחד ברכב שרעש הרוח בו הפריע לנו. למעשה, לאורך מעל 1,200 ק"מ שנסענו על רכב המבחן, בידוד הרעשים שלו – הן מהכביש והן מרעשי הרוח – היה מעולה. זה כלל וכלל לא דבר של מה בכך לקרוסאובר במימדים האלו, שהוא פחות או יותר קובייה ענקית שנעה על הכביש במהירויות של 120 קמ"ש, לעיתים ברוח נגדית עוצמתית, כאשר ברור כי מקדם הגרר של הרכב לא בדיוק היה בראש מעיינם של המהנדסים. האמת? אם זה "המחיר" שצריך לשלם בשביל נסיעה כל כך שקטה, בכל מהירות שהיא, אנחנו בעד להתעלם ממקדם הגרר לחלוטין, אצל כולם.

סקייוול ET5
בנסיעה שגרתית, תקבלו מעל ל-400 ק"מ על הסוללה. סקייוול ET5

השליטה בבלימה הרגנטיבית אינה בהישג יד. למעשה, וזה הדבר הראשון שהציק לנו ברכב בהתחלה – על מנת לגשת לשליטה עלייה יש צורך לנבור קצת בתפריטי מערכת המולטימדיה, אקט שפחות מומלץ לבצע בזמן נהיגה. בעת איסוף הרכב הנושא הדאיג אותי, אך בהמשך יום המבחן הראשון הבנתי מהר מאוד איך הסיפור הזה עובד – ופשוט השארתי את הבלימה הרגנטיבית על 100%. האמת? אתם יכולים פשוט להתעלם מכל נושא הגישה אליה, כי בדומה לבידוד הרעשים – הבלימה הרגנטיבית פה מצוינת, וסוף סוף אנחנו פוגשים רכב חשמלי אשר עושה שימוש בבלימה הרגנטיבית בכל מצב אפשרי – הן בזמן הפעלת הקרוז קונטרול האדפטיבי, ירידות תלולות, עזיבת דוושת ההאצה, האטה תוך כדי שימוש בקרוז קונטרול האדפטיבי… לכל אורך המבחן היא נשארה מכוונת על 100% ועבדה, פשוטו כמשמעו, בכל הזדמנות שנקרתה בדרכה. בהתחשב בגודלו ומשקלו של הרכב, לא מדובר בדבר של מה בכך, וכל וואט בודד של אנרגיה שהמערכת מאחזרת לסוללה יועיל.

הסקייוול ET5 לא מיועד לנהיגה ספורטיבית. כמנהג הקטגוריה של הקרוסאוברים הגדולים, הבולמים שלו מתאמצים כאשר נכנסים לסיבובים במהירויות גבוהות, אך הרכב בכל מקרה לא מיועד בשום צורה ודרך לשחרור החלסטרה, בהמשך לאחת הפסקאות הקודמות. הסקייוול פורח בשימוש סביר ושגרתי, כרכב חשמלי גדול, מפואר ומאובזר. הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד נפלא, גם בעת זחילה בפקק, והטענה היחידה שלנו אליו הייתה זהה לכל קרוז קונטרול אדפטיבי שעושה עלייה לישראל – הוא מנומס מידי, והנהג הישראלי מנצל כל פתח שהסקייוול משאיר לעומת הרכב שמולו על מנת להדחק פנימה, גם כאשר המערכת מכוונת על מצב הקרבה הגבוה ביותר לרכב שלפניה. עצם המצאות המערכת ברכב, יחד עם ההתנהלות הנעימה שלה, מכסה בהרבה על הנימוס היחסי שלה.

סקייוול ET5
סקייוול ET5

הכי קרוב ל-0% סוללה שמישהו אי פעם הגיע

כאמור, לסקייוול ET5 סוללה בגודל 72 קוט"ש שמספיקה לטווח מוצהר של כ-460 ק"מ. בשימוש סביר הגענו איתה ל-433 ק"מ, אך על הקיצון השני מנצח מצב הספורט של המנוע – סוללה טעונה במלואה, ונסיעה לכל אורך הדרך על מצב S, עם 0 התחשבות בסוללה, בתוואי הדרך ובנקודות טעינה לאורכה, הגענו לטווח של 340 ק"מ. הפער הזה של מעל 25% כל כולו הודות להתנהלות בלתי אחראית שלנו עם הרכב, וזו נועדה בעיקר לשתי סיבות – האחת היא להוציא את המקסימום ממצב הספורט, שממש כיפי לנהיגה, והשנייה – להגיע כמה שיותר קרוב ל-0% סוללה.

בהעדר עמדות טעינה ברדיוס של כל 50-60 קילומטרים לכל היותר, היתקעות עם הרכב החשמלי ללא סוללה היא אחד הפחדים הגדולים של כל בעל רכב כזה. גם אם מתכננים את המסלול כנדרש, אף פעם כמעט אי אפשר לדעת מראש אם העמדה תפוסה או פנויה, אם היא עובדת או תקולה, וחלילה וחס אפילו אם ישנה תקלה ברכב שעלולים להתוודע אליה רק בעת ההתחברות לעמדה. את הנסיעה על מצב ה-S תכננו כך שנגיע למטען הביתי עם המינימום האפשרי של הסוללה, ובדרך גם זכינו לראות כיצד הסקייוול ET5 מתנהל במצב זה.

סקייוול ET5
אם הסקייוול ET5 ברשותכם, והאייקון הזה הופיע על המסך – אל תנסו את מה שעשינו בבית. תטענו אותו! סקייוול ET5

ובכן, כמצופה מרכב חשמלי, המחשב יודע יותר טוב מאיתנו. ב-20% סוללה נדלקה נורה שבקשה מאיתנו בנימוס לטעון את הרכב, אנחנו – כמובן – התעלמנו ממנה, והמשכנו הלאה. ב-15% סוללה, המחשב התערב בהאצה, והגביל אותה לרמה מסוימת שהותאמה לתוואי הדרך בצורה טובה יותר, ובמקביל – האייקון שמבקש מאיתנו בנעימות לטעון את הרכב התחלף מצהוב לאדום. כמו בפרק ההוא של סיינפלד, אנחנו המשכנו. בחמישה אחוזי סוללה, הופיע על המסך הדיגיטלי סימון צהוב שמעולם לא ראיתי – צב. כן, צב, שמעיד כי ניהול האנרגיה הועבר במלואו לידי המחשב, ולי, הנהג המכובד שהתעקש להגיע למעט סוללה, הושאר טווח מהירות של עד 20 קמ"ש לנהוג בו. למזלי, בשלב הזה הייתי מרחק של קילומטרים בודדים מהמטען הביתי, ואת סופה של הנסיעה ביליתי במהירות מאוד איטית, באמצע הלילה, מבסוט בהחלט מהתנהלות הרכב בסיטואציה, אבל מבואס שאני לא יכול לעבור את המהירות שהמחשב מרשה לי. ל-0% לא הגענו, אבל הרכב נכנס לחניה, לאט ובשקט, וחובר למטען הביתי כשבאמתחת הסוללה 3%.

בחיבור למטען ביתי, הסקייוול ET5 יודע לקבל טעינה בקצב של 6.6 קילו וואט, מה שימלא את הסוללה מ-0% ל-100% בתוך כ-11 שעות לכל היותר, אם כי חשוב לציין שנדיר מאוד שמישהו מגיע לביתו עם 0% מוחלט בסוללה כפי שקרה לנו. מבחינת טעינה מהירה, הסקייוול ET5 מאפשר טעינה כזו בקצב נהדר של 145 קילו וואט, ובשלושה שימושים שלנו במטענים תומכים, הגענו לנתונים הבאים: 17% עד 77% בוצעו בתוך כ-41 דקות, טעינה נוספת שבוצעה מ-56% ל-92% בוצעה בתוך כ-40 דקות, וניסיון שלישי הניב טעינה מ-14% ל-40% בתוך כ-19 דקות. חשוב לציין כי מזג האוויר במהלך מבחן הדרכים היה קר, עם המערכת החורפית הרצינית הראשונה של חורף 2021-2022, וייתכן מאוד כי בתנאי מזג אוויר סבירים הטעינה תניב נתונים טובים מכך במטענים תומכים. הטעינות המצוינות לעיל בוצעו במטענים שתומכים בקצב של עד 150 קילו וואט, וכמובן שבעמדות עם טעינה בקצבים איטיים יותר הנתונים היו מהירים גם כן, אך לא באותה המידה. שקע הטעינה ממוקם בצד הימני של הרכב, מעל לגלגל הקדמי הימני. המיקום נוח, אך למרבה הצער – איך בשקע הטעינה שום תאורה, בדומה לרכבים חשמליים רבים אחרים, או איזושהי אינדיקציה לגבי הטעינה, כך שכדי לדעת אם הרכב נטען, וכמה – יש צורך לבדוק בעמדה עצמה, או בפנים הרכב. עניין התאורה הזה נראה משונה – כי גם במראה הקטנה שמותקנת על מגן השמש במושבים הקדמיים אין תאורה כלל וכלל.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי, יחד עם המדריך לעמדות טעינה

סקייוול ET5
מרווח גחון של 15 ס"מ לא יהפוך אותו למתחרה בראלי פריז דקאר, אבל הוא יכול לצלוח בקלילות כבישים משובשים ולא סלולים, ואף יותר מכך – עם הזהירות המתבקשת. סקייוול ET5

מרחב מחייה נדיב, בכל מצב

לסקייוול ET5 מספר פונקציות נוספות במערכת המולטימדיה, חלק אהבנו מאוד ועם חלק נוסף לא ממש הבנו מה לעשות. הראשונה שבהן היא מצב "לינת שטח", במסגרתו הרכב מכין את עצמו למצב בו ניתן לחבר לחלקו האחורי אוהל, והרכב יאוורר אותו באמצעות מערכת מיזוג האוויר שלו. לצערנו, עם כל חיבתנו ללינה בטבע, לא יצא לנו לבחון את הפיצ'ר הזה, אך משפחות חובבות טבע ישמחו לדעת שהוא קיים. פונקציה נוספת היא מה שמכונה במערכת המולטימדיה "שינת בריאות". לחיצה על הכפתור, כאשר מצב הסוללה עומד על 30% צפונה, תכניס את כיסא הנהג למצב מאוזן לחלוטין, תפעיל אחת מ-6 אפשרויות של מוזיקה מרגיעה (צרצרים, פצפוץ של מדורה, גלים, קולות לוויתנים, ציוצי ציפורים ורחשי יער), ותדליק את מערכת המיזוג על עוצמה נמוכה וקרירה. יש לכך מגוון שימושים שונים ומשונים, אנחנו מצאנו את מצב "שינת הבריאות" כיעיל במיוחד בעת טעינה, בלית ברירה, בעמדות טעינה רגילות – שספקו לנו 6.6 קילו וואט לשעה. המצב המאוזן של כיסא הנהג מכיל גם הדום, שהופך את השכיבה הזאת לנמנום כמעט וודאי, וגם הנוסע מקבל טווח שכיבה זהה – רק ללא הדום. פתחו את הסאן רוף בלילה נקי מעננים ותקבלו תצפית נהדרת לשמי הלילה החורפיים עם בריזה נעימה בתוך הרכב. למה בכלל צריך את מצב האוהל ההוא אם אפשר פשוט לישון בכיף בתוך הרכב?

סקייוול ET5
מצב "שינת הבריאות" הוא אחת היציאות המגניבות שראינו ברכב חשמלי, והוא טוב בעיקר למקרים בהם רוצים לתפוס נומה קטנה בזמן טעינה, רגילה או מהירה כאחת. סקייוול ET5

מצב אחד נוסף שקיים הוא מצב המסיבה. זה מאפשר לבחור בין מספר סוגי מוזיקה מובנים, ובעת ההפעלה שלו, פנסי הרכב הקדמיים מתחילים להשתולל בשמחה בכל מיני צורות. אנחנו מניחים שאם החלטתם לעצור בנקודה נידחת ולעשות מיני-מסיבת-טבע, זה יכול לעבוד לכם בלי שום אביזרים נוספים, אך לא מצאנו שום שימוש יום יומי למצב הזה. מנגד, זו הזדמנות טובה לציין לחיוב את יחידת התאורה של הרכב, שכוללת גם את פנסי הלייזר שמיועדים לאור גבוה (יחד עם שלל מנורות לד לתאורה הסטנדרטית) – זו מאירה בעוצמה ובבהירות מעולות, גם בחשכה מוחלטת, עד כדי כך שנהגים שהגיעו ממול הלינו עם הבהוב כי האור הגבוה שלנו דלוק (הוא לא היה דלוק). חשכה מוחלטת, והדלקה של האור הגבוהה (אותם פנסי לייזר שציינו מוקדם יותר) – והרי לנו אחת מיחידות התאורה הטובות שנתקלנו בהן בעולם הרכב בכלל.

סקייוול ET5
יחידת התאורה לא פחות ממצוינת. סקייוול ET5

הנהג והנוסע נהנים מהרבה מקום, גם זה – כמקובל בקטגוריה, אך הנדסת האנוש של סקייוול לא נראית כמו זו של יצרנית חדשה, אלא ככזו של רכב ממותג וותיק ומוכר. את רמת הגימור ואיכות החומרים כבר ציינו, וחוץ מהתחלואות הרגילות של ניהול רוב המערכות של הרכב דרך מסך, סביבת הנהג והנוסע שלידו בנויות טוב מאוד, הכל בדיוק במקום שבו הייתם רוצים שיהיה, נוח ונגיש, הכפתורים מצוינים, החומרים נעימים מאוד למגע, והדובדבן שבקצפת הוא המושבים. ברמת הגימור הראשונה והשנייה המושבים עשויים עור סינטטי, והם בין הנוחים שיצא לי להיתקל בהם בעולם הרכב – הן רכבים פרטיים והן רכבים מסחריים (שם יש, במרבית המקרים, דגש על מושבים נוחים ככל האפשר). משענת הראש ממוקמת היטב ועם מרווח סביר בהחלט – והיא נוחה גם בזמן שכיבה במצב "שינת הבריאות" שציינו לעיל. המושב רחב, עוטף ונעים למגע, החימום והקירור עובדים טוב מאוד, ובתור מי שסובל מכאבי גב בנסיעות ארוכות במיוחד, לא משנה כמעט באיזה רכב – אני שמח לבשר שאחרי הקילומטרים הרצופים לאורך מספר ימים שביצעתי בסקייוול – יצאתי מהרכב בסיומו של כל יום ללא זכר לאותם הכאבים שאני נתקל בהם לעיתים. אין כאן כמובן שום נושא אורטופדי או רפואי מובהק ומובחן, ואני מדבר אך ורק מתחושתי האישית, אך התפלאתי לראות כמה נוחה הנסיעה ברכב, וכמוני – כך גם מי שאיכלסו את מושב הנוסע ואת המושבים מאחור.

 
סקייוול ET5
תא מטען מרווח, עם מקום לסידור הכבליאדה מתחת לרצפתו. סקייוול ET5

הנוסעים מאחור נהנים משפע של מקום. שני מבוגרים ייכנסו לשם בשמחה ובששון, ולשלושה יהיה מעט פחות מקום, אך גם הם יסתדרו ללא בעיה. עיקר ההנאה שלהם תהיה מהסאן רוף הענק שנמתח עוד ועוד קדימה מעל ראשיהם. תא המטען נדיב מאוד ומכיל 476 ליטרים ללא קיפול המושבים, יחד עם סף הטענה סביר ופתיחה וסגירה חשמליות לדלת שלו, כולל דוושה וירטואלית שמאפשרת פתיחה עם הרגל. מתחת לרצפת תא המטען מסתתר תא נוסף מדופן בקלקר קשיח ובו מקומות ייעודיים לערכת הניפוח, כבל טעינה לעמדות רגילות וכבל טעינה משקע ביתי, שמיועד למקרי חירום (שני אלו מגיעים עם הרכב ללא צורך בתשלום נוסף).

סקייוול ET5
גם ברביעייה או בחמישייה, הרכב מרווח במיוחד עם המון מרחב מחייה לכל נוסעיו. סקייוול ET5

גם את סין לא בנו ביום

תראו, גם אם היינו רוצים להסתיר את זה – לא היה לנו איך. אנחנו היינו מאוד מבסוטים מהסקייוול ET5. העולה החדש הזה לא ירד מהמטוס ורץ ישר לאולפן, הוא כבר עכשיו יכול ללמד עברית לא מעט מהמתחרים שלו. ובכנות – למתחרים שלו יש סיבה טובה לחשוש. הרכב הזה הפתיע אותנו בתחושות שאנחנו רגילים לקבל מיצרן וותיק ומסורתי, למרות שהוא לא חף מבעיות, מרביתן גורפות מסיבות כאלו ואחרות (כמו נושא ההתנהגות בפניות אגרסיביות שנובעת ממבנה הרכב המגודל והגבוה, או הטעינה הביתית בקצב 6.6 קילו וואט).

בין העניינים האלו ניתן למנות את המיקום המציק של משטח הטעינה האלחוטי ושקעי ה-USB, את התפעול המעט מוזר של מערכת המולטימדיה (מה שהובטח לי שיטופל בעדכון מקיף על ידי היבואנית ממש בקרוב), המראה המעט דליל של הצג הדיגיטלי שמשמש כלוח מחוונים (בכל זאת, היה ניתן לצפות מהמהנדסים לקצת יותר מעוף בעיצוב של צג גדול כל כך…), ושאר הדברים שציינו לאורך המבחן הארוך והמפורט הזה.

סקייוול ET5
סקייוול ET5

יחד עם כל הדברים האלו, הרכב הזה עושה עבודה נהדרת בהיותו קרוסאובר חשמלי גדול, מפואר במידה ומרווח. המחיר שלו, שמתחיל מ-174,990 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית, הופך אותו לאטרקטיבי כאשר מחשיבים את הטווח והגודל שלו, ומנגד – רמות הגימור הנוספות שלו (שמתומחרות ב-184,990 ש"ח לרכב המבחן, ו-189,990 ש"ח לרמת הגימור הבכירה והמאובזרת ביותר) צריכות לגרום למתחרים שלו, הן מקוריאה, הן מסין והן מאירופה – להילחץ. הוא כלל וכלל לא סובל מעניינים מהם ציפיתי ממנו לסבול בהיותו רכב משפחתי ראשון מיצרנית וותיקה, ויש לו גב חזק מאוד בארץ. אם אתם מחפשים קרוסאובר חשמלי גדול, מרווח, מפנק ומאובזר – רצוי מאוד שהסקייוול ET5 יהיה, לכל הפחות, אחד הרכבים עליו תעשו שיעורי בית ותבחנו כמועמד לרכישה. את הרושם הטוב, הוא כבר ישאיר עליכם לבד.

הסקייוול ET5 מצא חן בעינכם אבל אתם עדיין לא בטוחים אם רכב חשמלי הוא הבחירה הנכונה בשבילכם? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

אהבתם את הסקייוול ET5? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

 
סקייוול ET5
למתחרים שלו יש סיבה טובה לחשוש. סקייוול ET5

טכני:

גודל סוללה: 72 קוט"ש

הספק: 204 כ"ס, הנעה קדמית

טווח חשמלי במבחן הדרכים: 433 ק"מ

טעינה: עמדה ביתית / ציבורית – עד 6.6 קילו וואט, טעינה מהירה – עד 145 קילו וואט

זמן טעינת הסוללה: עמדה ביתית/ציבורית – 11 שעות בקירוב מ-0% ל-100%, עמדה מהירה – ממוצע של כ-30 דקות למילוי של לפחות 50% מהסוללה

0 עד 100 קמ"ש: 7.9 שניות

שגרת טיפולים: כל 40,000 ק"מ או כל שנתיים, לפי המוקדם מביניהם

מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה ותיקון סטייה אקטיבי מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקק, ברמת הגימור הבכירה ישנו גם זיהוי רכב בשטח מת

מחיר רכב המבחן: 184,990 ש"ח, אגרת רישוי – 530 ש"ח (רמת הגימור הבסיסית – 174,990 ש"ח, רמת הגימור הבכירה' לה מתווספים מושבי עור אמיתי, זיהוי רכב בשטח מת ומצלמת 360 ממעוף ציפור – 189,990 ש"ח)

אחריות:  5 שנים או 150,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: מוסך "כדורי" בפולטצקי 1 ראשל"צ (מתחם המכירות של סקייוול), מוסך "דיזל" בטבריה, מוסכים נוספים יצטרפו בחודשים הקרובים לרשימת נותני השירות של סקייוול ברחבי הארץ.

סקייוול ET5
סקייוול ET5

מועדון הלקוחות – סקייוול מומנטס

בחודש פברואר, הוצא לפועל הטיול הראשון במסגרת מועדון הלקוחות סקייוול מומנטס. מועדון הלקוחות הזה הינו יוזמה של היבואנית כדורי, עליה הוכרז עוד בהשקת הרכב – והיא מהווה למעשה מועדון הלקוחות הראשון בישראל של רכבים חשמליים ביוזמה ובחסות של היבואן המדובר. לקחנו חלק בטיול הראשון, ואת הכתבה המלאה אודות הטיול תוכלו לקרוא כאן: טיול ראשון של מועדון סקייוול מומנטס, וכמובן לצפות בוידאו שהכנו מתוך הטיול: