סיטרואן מתחילה במכירות ה-C5X בצרפת, גם בגרסאת פלאג אין

סיטרואן מתחילה למכור בצרפת את ה-C5X המסקרנת, גם בגרסאת פלאג אין עוצמתית. היא כנראה תגיע ארצה, מתישהו ב-2022

יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן אומנם לא משתתפת בתערוכת מינכן 2021, שם ראינו חשיפות מעניינות כמו הרנו מגאן החשמלית, מרצדס EQB ומרצדס EQE, דאצ'ה ג'וגר ואפילו האודי גרנדספיר קונספט, אך היא מנצלת את ההזדמנות כדי להודיע על התחלה רשמית של מכירת אחד מרכבי הדגל החדשים של היצרנית – זוהי הסיטרואן C5X, שתהיה זמינה גם בגרסאת פלאג אין (למידע נוסף בנושא, ניתן לעיין במדריך לרכב פלאג אין).

סיטרואן פלאג אין
סוללת 13.2 קוט"ש שתאפשר 50 ק"מ נסיעה. סיטרואן C5X פלאג אין (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

בעבר, ה-C5 של סיטרואן הייתה מכונית מנהלים גדולה, שנמכרה גם בארץ. בשנים האחרונות, סיטרואן הפכה את ה-C5 לג'יפון מוגדל, על בסיס הפלטפורמה של ה-3008 הפופולרי של החברה ועם האופל גרנדלנד. לרכבים אלו גרסאות בנזין, דיזל, ופלאג אין (מערכת שקיימת גם ב-508 של פיג'ו), וכעת – היא מגיעה לדגם החדש והמסקרן של סיטרואן – שייקרא C5X. ניתן לראות מהתמונות שלא מדובר ברכב בגודל של ה-C5 איירקרוס הגדול, אלא במשהו בינו לבין מכונית סטיישן, עם העיצוב המסורתי של סיטרואן, שראינו גם בסיטרואן C4 החשמלית. בהתחשב במיצוב של ה-C5X, הוא יהיה מעט גדול יותר מה-C4 החשמלית שהוצגה זה מכבר.

סיטרואן פלאג אין
הכלאה בין קרוסאובר לסטיישן. סיטרואן C5X פלאג אין (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

מערכת ההינע כאן תהיה אותה אותה מערכת ההינע מהאחים האחרים לקונצרן – מנוע 1600 סמ"ק מודגש טורבו שמשודך לגיר 8 מהירויות, וסוללה בגודל 13.2 קוט"ש (לעיון נוסף בנושא – מדריך לגודל סוללה וקצב טעינה). סוללה זו תאפשר לרכב נסיעה על כ-50 קילומטרים על חשמל בלבד, והוא יוכל להגיע למהירות של עד 135 קמ"ש באמצעותה, וסך כל ההספק של זוג המערכות יעמוד על 222 כוחות סוס מכובדים בהחלט. ייתכן מאוד שבעקבות פערי המשקל בין ה-C5 איירקרוס פלאג אין הגדול לבין ה-C5X פלאג אין, תתאפשר אפילו נסיעה ארוכה מעט יותר על חשמל בלבד.

סיטרואן פלאג אין
העיצוב הפנימי – סיטרואני טיפוסי. סיטרואן C5X פלאג אין (מקור: אתר סיטרואן העולמי)

ההזמנות לרכב בצרפת אפשרות כבר כעת, והוא יושק רשימת למכירה בשאר העולם במהלך 2022. מלובינסקי נמסר כי הם מתכננים להוסיף את ה-C5X להיצע דגמי סיטרואן בארץ, אך בשלב זה עדיין לא ברור מתי זה יקרה והאם גם גרסאת הפלאג אין של ה-C5X תכלל בהיצע שיגיע ארצה. אנחנו כמובן נשמח מאוד לראותו.

מתלבטים אם לחכות לסיטרואן C5X או להזמין כבר עכשיו את הסיטרואן C4 החשמלית? בואו להתייעץ על כך בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

סיטרואן פלאג אין
לבסוף, למרות ההכלאה, זה מרגיש קצת יותר כמו סטיישן מאשר קרוסאובר… סיטרואן C5X פלאג אין (מקור: אתר סיטרואן העולמי)