תערוכת מינכן 2021: חברת משפחה נוספת במשפחת החשמליות של מרצדס – EQE

מרצדס ממשיכה בהשקות המעניינות שלה, והפעם היא מציגה את ה-EQE - רכב מנהלים גדול שממוצב ישירות מול הטסלה מודל S

תערוכת מינכן שמתרחשת בימים אלו ממש, בצל מגיפת הדלתא, מספקת לא מעט חדשות ועדכונים מעניינים. לנו זה בא בזמן מעולה – ראש השנה, כולם בחופש, וכיף לקרוא עוד ועוד על השקות חדשות בעולם הרכב החשמלי. תערוכת מינכן מעניינת אותנו במיוחד היות והיא מספקת הצצה להרבה דגמים בעלי פוטנציאל הגעה ארצה – מה שבסופו של דבר יוכרע על ידי היבואניות, אך לפנטז תמיד אפשר.

מרצדס חשמלית
מרצדס EQE – חברה חדשה במשפחת ה-EQ של החברה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

אז את ה-EQB בעל שבעת המקומות כבר ראינו, והוא מילא חלל חשוב מאוד בין ה-EQA הקטנה ל-EQC הגדולה והיוקרתית, וממש בסמיכות אליו, מרצדס משיקה גם את ה-EQE – מכונית הסדאן שמהווה את האלטרנטיבה החשמלית במשפחת ה-E Class הפופולרית של היצרנית. נזכיר, כי מרצדס נוקטת בגישה מעט שונה מיצרניות אחרות בתחום החשמלי – היצרנית, כפי שאנחנו רואים, מציגה "אלטרנטיבה חשמלית" בקטגוריות פופולריות שלה, באותה השורה עם דגמי הבנזין והפלאג אין. זו גישה מסקרנת ויהיה מעניין לראות לאורך זמן כיצד הרכבים מתקבלים בציבור הרכב לפי נתוני המכירות.

מרצדס חשמלית
נראית לא רע גם כשהיא עוקפת. מרצדס EQE החשמלית (מקור: אתר מרצדס העולמי)

ה-EQE היא רכב מנהלים גדול, חלק ממשפחת ה-E Class כאמור, וגם כאן ישנו העיצוב המזוהה עם משפחת ה-EQ החשמלית – גריל אדיר מימדים ואטום לגמרי מלפנים, שנראה כאילו הרכב כולו עשוי מחתיכה אחת, יחד עם הנורות, הדלתות והלאה. אנחנו חייבים להודות שמבחינה עיצובית, היינו מעדיפים את ה-EQE על פני ה-EQB מבלי לחשוב פעמיים, אבל זהו עדיין עיצוב גרמני כוחני ומאופק, ולא יצירה איטלקית מוחצנת ומפילת לסתות.

ה-EQE תגיע עם סוללה בגודל 90 קוט"ש (להסבר על גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לקרוא את המדריך הבא), ונכון לכרגע באפשרות הספק בודדת – 288 כ"ס והנעה אחורית, כיאה לרכב בקטגוריה זו. מבחינת גודל הסוללה, ה-EQE ממוצבת במקום טוב מול הטסלה מודל S שצפויה להגיע ארצה בתחילת 2022, וכך גם מבחינת הטווח – מרצדס מצהירה כי ה-EQE תוכל להגיע לאזור שבין 545 ל-660 ק"מ על טעינה בודדת. גרסאת ה-350 של ה-EQE היא היחידה בהיצע כרגע, אך מרצדס תציג כנראה בעתיד גם גרסה עוצמתית יותר, בעלת הנעה כפולה והספק גבוה משמעותית. בעתיד הלא רחוק, צפויה גם גרסאת הנעה כפולה עם הספק גבוה משמעותית, ואף גרסאת AMG של הרכב (כמתבקש מהסדנא, בהתחשב בכך שלכל סגמנט בתוך מרצדס יש את גרסאת ה-AMG שלו).

מרצדס חשמלית
וגם כשהיא מתקרבת במהירות מאחור. מרצדס EQE החשמלית (מקור: אתר מרצדס העולמי)

הרכב יגיע מהמפעל עם יכולת טעינה של 11 קילו וואט, אך בתוספת תשלום תוכלו לשדרג את המטען הפנימי של הרכב למטען בקצב 22 קילו וואט, מה שיאפשר טעינה ביתית מהירה יותר. נוסף על כך, ה-EQE תוכל לבצע טעינה מהירה בקצב של 170 קילו וואט, והנתונים הרשמיים מראים ש-15 דקות טעינה יספקו לכם 250 ק"מ נסיעה. מכובד בהחלט, ומשמח לראות שעוד רכב חשמלי מגיע ארצה עם אפשרות טעינה של 22 קילו וואט (אפילו שמדובר באופציה בתוספת תשלום.

מרצדס חשמלית
עיצוב הפנים נראה טוב בהרבה בהשוואה ל-EQB (מקור: אתר מרצדס העולמי)

לפי הנתונים וכפי שציינו קודם, עושה רושם שה-EQE תנסה להיות אלטרנטיבה לטסלה מודל S. נתוני הטווח ממוקמים ראש בראש, יכולות הטעינה דומות (המודל S מסוגלת לקבל טעינה מהירה בקצב מהיר יותר, אבל גם לה יש אפשרות לטעינה בקצב 22 קילו וואט מהמטען הביתי או הציבורי הסטנדרטי), וייתכן שהמחיר יהיה קרוב – אם כי נעריך בזהירות שה-EQE תהיה יקרה יותר מהאפשרות המקבילה במודל S. סביר שנראה גם את ה-EQE בארץ, יחד עם דגמי מרצדס החשמליים האחרים, וייתכן – בהתאם לתמריצים שיתקבלו מהמדינה – שאולי אפילו נראה מוניות EQE (בכל זאת, ה-E Class מאוד פופולרית בסגמנט זה) חשמליות שמסתובבות ברחבי הארץ.

בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן בעוד חדשות רבות ומעניינות בנוגע לתערוכת מינכן 2021

מרצדס חשמלית
תמיכה בטעינה מהירה של עד 175 קילו וואט – רבע שעת טעינה תאפשר 250 ק"מ. מרצדס EQE (מקור: אתר מרצדס העולמי)