תערוכת מינכן 2021: מרצדס EQB מושקת רשמית – עד 7 מקומות ישיבה וטווח של 419 ק"מ

מרצדס EQB מושקת רשמית בעולם, ומתמקמת בין ה-EQA ל-EQC. הדגם החדש יגיע עם אפשרות בחירה בין שני הספקי כ"ס, וטווח של 419 ק"מ

מרצדס היא שם דבר בעולם הרכב – אין ילד שלא יודע לזהות את הלוגו המפורסם של היצרנית ואת מכוניותיה היוקרתיות. זו יצרנית רכבי היוקרה המזוהה ביותר בעולם כפי הנראה, והמהפכה החשמלית לא פוסחת עלייה. כיאה לטכנולוגיות חדשות, מרצדס אימצה במגוון דגמיה את טכנולוגיית הפלאג אין זה מכבר, ובתחום החשמלי – היצרנית הלכה על כיוון מעט שונה לעומת מתחרות בתחום הרכב. ממש לאחרונה דיווחנו על גרסאת ה-AMG האחרונה שיצאה משם, עם מנוע פלאג אין זערורי אך עוצמתי, וגם כאשר הולכים לכיוון החשמלי – מרצדס לא נשארת חייבת.

מרצדס EQB חשמלית
מרצדס EQB החדשה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

כיום, גישה נפוצה לתכנון וייצור של כלי רכב היא שימוש בפלטפורמה מסויימת למגוון דגמים. גישה זו קיימת בתחום הרכבים העממיים בעיקר, אבל גם בעולמות היוקרה. דוגמאות לרכבים עממיים כאלו הן למשל היונדאי איוניק (הרגילה), אשר קיימת בגרסה היברידית, גרסאת פלאג אין (שלא משווקת בארץ) וגרסה חשמלית מלאה. היונדאי איוניק 5 מנגד היא רכב שתוכנן מ-0 כרכב חשמלי לכל דבר ועניין. אם נלך לסגמנט היוקרה, נראה למשל את האודי גרנדספיר קונספט, שבדומה ליונדאי איוניק 5 – גם היא תוכננה מלכתחילה כרכב חשמלי למהדרין – ושם לא נחסכו שום עלויות.

מרצדס EQB חשמלית
פנים הרכב – מרצדס טיפוסית ויוקרתית (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס נקטה בגישה שונה במקצת – במקום לייצר דגם דגם כרכבים חשמליים חדשים לחלוטין מאפס, או לחלופין – לקחת פלטפורמה קיימת ולהלביש עלייה רכבים חשמליים, היא עשתה מעין התאמה רוחבית לליין הג'יפונים והג'יפים שלה, כאשר בקרוב מאוד תצתרף לליין זה גם ה-EQS – מכונית הדגל החשמלית של היצרנית, לה יהיה טווח של 700 ק"מ, והיא עצמה תתחרה באותה אודי גרנדספיר כאשר זו תרד לייצור סדרתי.

מרצדס EQB חשמלית
פס הלדים המוכר נמצא גם בחלקה האחורי של המרצדס EQB (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס EQB מתמקמת במקום מקביל אל ה-GLB של היצרנית, סגמנט הפנאי הקומפקטי. כמו בדגם הבנזין המקביל, ה-EQB תאפשר גם התקנה של שבעה מושבים, אך זו לא תהיה בגודל של מיניוואן אלא בתצורה שדומה יותר לרכב קרוסאובר מוגדל. העיצוב מזוהה כמובן עם שאר דגמי ה-EQ – מאפיינים טיפוסיים של מרצדס סובבים גריל אדיר מימדים ואטום לחלוטין, מה שמעיד על היותו של הרכב חשמלי. היא גם תאפשר ליבואנית למלא את המרווח בין ה-EQA הקטנה ל-EQC הגדולה יותר, ובמחיר שיתמקם גם הוא, כנראה, בדיוק בין השתיים.

ה-EQB 4Matic 300 תגיע עם מנוע חשמלי בהספק של 215 כ"ס, ואם תחשקו בקצת יותר עוצמה – תהינה ה-EQB 4Matic 350, לה הספק של 285 כ"ס. שני הדגמים יגיעו עם סוללה זהה של 66.5 קוט"ש ויכולת טעינה של 11 קילו וואט, או אפשרות של טעינה מהירה בקצב של עד 100 קילו וואט וטעינה של כ-15 דקות תאפשר 100 ק"מ נסיעה (ניתן לקרוא בהרחבה על נושא הספקים ויכולות טעינה במדריך קוט"ש וקילו וואט). לא מדובר כאן ברכב לטווחים אין סופיים, ולפי נתוני היצרנית, המרצדס EQB תאפשר טווח של 419 ק"מ בשתי גרסאותיה.

אין עדיין צפי מתי בדיוק ה-EQB המסקרנת תגיע ארצה, וגם אין עדיין מחיר רשמי בישראל, אך הגיוני לשער שבדיוק כמו הסגמנט בו היא נמצאת, כך גם מחירה – שינוע איפה שהוא באמצע בין ה-300 אלף ש"ח שתדרשו לשלם על ה-EQA ל-500 אלף ש"ח שתדרשו לשלם על ה-EQC. כיף לראות ששוק הרכבים החשמליים בעולם הולך ומתחמם.

מרצדס EQB חשמלית
תאפשר טעינה של 11 קילו וואט בעמדה רגילה או עד 100 קילו וואט בעמדה מהירה. מרצדס EQB (מקור: אתר מרצדס העולמי)