מבחן רכב: BYD סיל היא מכונית סדאן חשמלית מגניבה במיוחד

מכונית הסדאן החשמלית BYD סיל ספורטיבית, חזקה, מעוצבת יפה ומהונדסת היטב - אפילו בגרסת ההנעה האחורית שבחנו
מבחן BYD Seal החשמלי – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

BYD סיל הושקה בשנת 2022 והגיעה אלינו בתחילת 2024. זה הרכב החמישי של מותג BYD שמגיע לארץ, אחרי BYD ATTO 3, ה-BYD Han, ה-BYD Tang ו-BYD דולפין, ואנחנו צפויים לראות בהמשך השנה גם את BYD Seal U והגרסה המעודכנת של BYD טאנג עם שבעת המקומות.

המכונית הזאת נועדה להתחרות בדגמים חשמליים אחרים בסגמנט, ובראשן – טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6 (שאותה גם בחנו במגזין בעבר). בואו נראה מה היא מציעה.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבחן רכב BYD סיל
מבחן רכב BYD סיל

הפלטפורמה

בדומה למרבית דגמי BYD האחרים, גם הסיל מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של המותג, שנקראת e 3.0. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.

מבחן רכב BYD סיל
מבחן רכב BYD סיל

עיצוב BYD סיל החשמלי

ה-BYD Seal מגיע מסדרת ה-Ocean של המותג, והוא אחיו של הדולפין שכבר בחנתי ואת הקישור למבחן שלו תוכלו למצוא בתיאור הוידאו. יש לו קו עיצובי שונה וחדש, שנראה בהמשך גם ב-Seal U, עם פרונט במראה ה-"X Face" החדש של המותג.

אני מאוד אוהבת את העיצוב שלו, בעיקר מלפנים, והצבע הייחודי שבחרו לנו סוגר את כל הסיפור בצורה מושלמת. כל פסי הלד מסודרים באופן מגניב ודינמי ויש לו כונסי אוויר גדולים ומעוצבים בחזית. העיצוב שמצד אחד מובחן ובעל נוכחות, ומצד שני הרבה יותר כוחני ואלגנטי בהשוואה לדגמים אחרים של המותג, כמו אטו 3 ודולפין. 

מאחור, יש לו פס של פנסי לד רציפים, פגוש אחורי מרשים ועוד תוספות עיצוביות מגניבות שיוצרות תחושה של תנועה בעיצוב הרכב. הדגם מגיע עם ג'אנטים מעוצבים היטב בגודל 19 אינץ' בשתי רמות הגימור, ויש לו גם שמשות אחוריות מושחרות שתורמות לכל הסטייל. בסך הכל יש לו צללית ספורטיבית, אלגנטית, והאמת? שווה ממש. ואם כל זה לא מספיק, ואתם אוהבים מכוניות צבעוניות, כמוני – דעו שה-BYD סיל מגיעה עם אפשרות לבחירה בין לא פחות משישה צבעים חיצוניים, ושניים פנימיים.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט מהצד על BYD SEAL
מבט מהצד על BYD SEAL

אזור הנוסעים מלפנים

מבפנים, הסיל מגיע עם תא נוסעים טכנולוגי מאוד, ומצויד בין השאר במסך המולטימדיה הגדול (15.6 אינץ') והמתהפך שאנחנו כבר מכירים מדגמי המותג, קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, עדכונים באוויר, פתיחה עם הטלפון או כרטיס NFC, ומערכת שמע עם 12 רמקולים. 

הרכב כולל הפעם גם ידית העברת הילוכים מקריסטל, לצד 2 משטחי טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (15 וואט), גג זכוכית עם וילון בד ידני מתקפל (שלא הגיע ברכב המבחן אבל הלקוחות יקבלו), פתיחה חשמלית לתא המטען, חימום לגלגל ההגה, מצלמות היקפיות ועוד.

מבט לתוך הרכב
מבט לתוך הרכב

חוויית המשתמש בתא הנהג והנוסעים

מושבי הרכב נראים מעולה ובמבנה ספורטיבי – הם היו נוחים לאורך המבחן, אך בגלל תצורת הרכב הם הרגישו לי מעט נמוכים מידי. מה שנהדר הוא שלשני המושבים הקדמיים יש כיוונון חשמלי, חימום ואיוורור – וגם תמיכה לגב התחתון במושב הנהג, לצד פונקציית כניסה קלה שלוקחת את המושב אחורה כאשר נכנסים לרכב.

בדומה להרבה רכבים חשמליים אחרים, גם כאן אין שום כפתור פיזי בקרבת מסך המולטימדיה (שהלכה למעשה שולט במרבית פונקציות הרכב). זה לא חריג ב-BYD ואף לא במרבית החשמליות שמגיעות מסין, אבל העדר הכפתורים מקשה על התפעול של מערכת המיזוג בראש ובראשונה. גם הכיוון של פתחי המיזוג מבוצע דרך מסך המגע – וזה לא כל כך מצא חן בעיניי. למרות זאת, המיזוג מציג כמה פיצ'רים מעניינים ודומה קצת למערכת שראינו בסמארט 1 וזיקר 001. למשל, אתם יכולים להגדיר שהמיזוג יכוון רק על מושבים תפוסים.

תא הנהג והנוסעים מלפנים
תא הנהג והנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

יש המון מרווח לנוסעים מאחור, ורצפה שטוחה שתורמת עוד יותר לחלל הפנימי. המרווח נהדר אפילו ביחס לרכב בתצורת מנהלים או סדאן חשמלי. תמצאו מאחור תאורת קריאה לנוסעים, משענת מרכזית עם מקום לשתי כוסות, פתחי מיזוג נפרדים בגב הקונסולה המרכזית, שקעי USB לטעינה, ידיות, קצת שטחי אחסון ועוד – וכמובן את ההמשך של הגג הפנורמי הענק, שמכניס אור רב פנימה. 

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

אפליקציה

בנוסף, ישנה אפליקציה של היצרן המאפשרת לתפעול ושליטה מרחוק במערכות הרכב, בין היתר הפעלת מיזוג מרחוק, מציאת הרכב ובדיקת מצב הסוללה והטעינה. לצערי אף פעם לא יצא לי להתנסות בפיצ'ר הזה בצורה מסודרת היות ואני לוקחת את הרכב למספר ימים בלבד.

סקירה BYD Seal
סקירה BYD Seal

תא המטען האחורי של BYD Seal

תא המטען כאן נפתח חשמלית, גם באמצעות לחיצה על השלט, גם באמצעות לחיצה על הכפתור על דלת הנהג, וגם דרך הכפתור שמתחת לתא המטען. נפחו 400 ליטר. יש לו סף העמסה יחסית נמוך, שטוח ורחב, ולמרות שאינו מהגדולים בקטגוריה אפשר להכניס בו די הרבה דברים. בין הפיצ'רים בתא המטען: רשת, ומגירה תחתונה לאחסון כבלים וערכת ניפוח.

תא מטען אחורי
תא מטען אחורי

תא מטען קדמי

לראשונה במותג BYD, יש לנו גם תא מטען קדמי גדול יחסית (בנפח 53 ליטר), עמוק ומרופד. מכסה המנוע מוחזק באמצעות מוטות טלסקופיים וקל לפתיחה. תא המטען יכול להכיל די הרבה דברים, כמו תיק או כבל טעינה. כרגיל, אבל אני אוהבת את זה שבמקום סתם לסגור את מכסה המנוע – היצרנים בחרו לקחת את המרחב הלא מנוצל שיש שם ולספק לבעלי הרכב שטח אחסון נוסף.

תא מטען קדמי
תא מטען קדמי

מנוע

BYD SEAL מגיע בשתי רמות גימור: גרסת ההנעה האחורית (Design) שנבחנת כאן, וגרסת ההנעה הכפולה Excellence. הן מגיעות עם מנועים חשמליים בהספק של 315 ו-530 כ"ס בהתאמה. במקרה של רכב המבחן הזה, מדובר בפער לעומת המתחרות שצוינו קודם לכן, שתיהן עם הספקים של מתחת ל-300 כ"ס בגרסאות ההנעה האחורית.

לדגם יש יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות בגרסת ההנעה האחורית, ו-3.8 בגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף, וכפי שראינו גם ב-BYD TANG ו-HAN, גם הסיל זוכה ל"בקרת זינוק" שמאפשרת את המיקסום של היציאה מהמקום, אם זה מאוד חשוב לכם.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

BYD סיל סקירה

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

ל-BYD SEAL יש סוללת בלייד בגודל 82.5 קוט"ש בשתי הגרסאות, עם טווח נסיעה מירבי מוצהר של 520-570 ק"מ, בהתאם לדגם (כאשר כרגיל, גרסת ההנעה האחורית היא זו שמסוגלת להגיע לטווח הגדול יותר מבין השניים). למי שלא מכיר או לא זוכר, אציין שסוללות הבלייד הן פרי פיתוח עצמאי של BYD, והעניין העיקרי בהן הוא עמידותן היחסית לפגיעות פיזיות מעצמים זרים. בסוללות אלו נעשה שימוש בכל דגמי BYD שנמכרים בארץ, וטסלה עושה בהן שימוש גם בחלק מדגמי המודל Y שלה.

קצב הטעינה המירבי של הסיל הוא 11 קילוואט בטעינה ביתית, ו-150 קילוואט בעמדה מהירה. בקצב זה, תוכלו לטעון את הרכב בעמדה מהירה מ-10% ל-80% בפחות מ-40 דקות. טעינה ביתית תארוך כאן מ-0 מוחלט ל-100% סדר גודל של כ-7 וחצי שעות. 

לרכב יש שתי דרגות רגנרציה, סטנדרט ו-High, שנשלטות רק דרך מערכת המולטימדיה בשני מיקומים – אחד מוצג במסך המולטימדיה והשני בלוח השעונים. הייתי שמחה אם היה כפתור פיזי לשליטה ברגנרציה, או מנופים מאחורי ההגה. חבל שעדיין, גם אחרי שנתיים של נוכחות בשווקים אירופאיים, BYD עדיין לא נותנת דגש משמעותי לנושא הרגנרציה ומאפשרת יותר דרגות ושליטה יותר נוחה.

במהלך המבחן, אנחנו השגנו טווח נסיעה של 491 ק"מ. אני חייבת להודות שהייתי יכולה להוציא אפילו קצת יותר מהאוטו, אבל הנעה אחורית עם הספק כזה… זה קצת גורם לי לנסות לכייף יותר מאשר לחסוך בחשמל.

ולצד כל אלו, הוא כולל גם חיבור V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. מדריך לגביו תוכלו למצוא בכתבת תרחיש עלטה שמפרטת מה תוכלו לעשות עם רכב חשמלי בזמן הפסקות חשמל ארוכות, והיא קיימת גם בגרסת וידאו.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

טעינת BYD Seal
טעינת BYD Seal

בטיחות ומערכות עזר

הרכב קיבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP, ודירוג של 8 מתוך 8 בישראל. הוא כולל מערכות בטיחות זהות לאלו שראינו בדולפין – ביניהן זיהוי נוכחות ילדים, הכנה למנעולי אלכוהול והתרעה בעת פתיחת דלתות, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת עייפות, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור. בנוסף ובהתאם לנאמר בידי היבואן, הוא הרכב היחיד בקטגוריה שמצויד ב-9 כריות אוויר, כולל הכרית החשובה בין הנהג והנוסע.

העבודה של מערכות הבטיחות כאן מצוינת והיא הרגישה לי כטובה ביותר מבין רכבי BYD עד כה. השליטה והכיוונון של חלק מהמערכות מתבצעת דרך מערכת המולטימדיה, והוא קצת מסורבל להגעה ולשינוי, אבל אתם לא צריכים להתעסק בזה רוב הרבה.

BYD Seal מאחור
BYD Seal מאחור

איך BYD סיל החשמלית נוסעת?

לסיל יש 3 מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט), שנשלטים דרך גלגלת פיזית שממוקמת על גבי הקונסולה המרכזית, וגם דרך מסך המולטימדיה. מורגש הבדל בין מצבי הנהיגה כאשר אקו עדין מאוד וספורט יותר אגרסיבי. במצב הספורטיבי תוכלו לראות את זמן התאוצה של הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש. 

נוח וכיף מאוד לנהוג ברכב. הוא טס על הכביש בלי שום מאמץ, ומאיץ כמובן מהר. הבולמים שלו מכוילים על הצד המעט יותר קשיח, והם תואמים מאוד את האופי הספורטיבי משהו של המכונית.

הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד מצוין, וכל הפונקציות שלו נשלטות בנוחות רבה דרך גלגל ההגה עצמו. מבחינת בידוד הרעשים, יש רעשי כביש ורוח בנסיעה מהירה, אך הם פחות מורגשים בנסיעה עירונית רגילה. וכיאה לרכב חשמלי, הוא שקט מאוד, ואתם כמובן לא תשמעו רעשי מנוע. 

מבחן דרכים BYD סיל
מבחן דרכים BYD סיל

מחיר BYD סיל

נכון לזמן צילום המבחן, מחיר BYD סיל מתחיל מ-217,557 ש"ח לרמת הגימור דיזיין בעלת ההנעה האחורית שבחנו, ו-240,057 ש"ח לרמת הגימור בעלת ההנעה הכפולה. על שילובי צבעים מסוימים ישנה תוספת תשלום (כולל הגוון הירוק של רכב המבחן), וה-BYD סיל, בדומה לדגמי BYD האחרים – נמכרת עם אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ, 8 שנים או 150 אלף ק"מ על המנוע ו-8 שנים או 200 אלף ק"מ על הסוללה.

BYD סיל מחיר
BYD סיל מחיר

סיכום מבחן BYD סיל החשמלית

ה-BYD סיל נכנסת בעצם לאם הקטגוריות של הרכבים החשמליים בישראל – זו שהחלה בתחילת 2021 עם נחיתתה של טסלה בישראל. מעל לשלוש שנים מאוחר יותר, לטסלה יש המון תחרות ושוק הרכב החשמלי בישראל בכללותו גדל עשרות מונים מאז, אך הסיל מכוונת בדיוק לאותה קטגוריה מקורית שהחלה כאן הכל, והיא מביאה חבילה שביחס למחירי התחרות בשוק מציעה מספר פיצ'רים ייחודיים.

העיצוב שלה מעניין, היא נוסעת היטב ובנויה מצוין, ובגדול לדעתי – מי שמחפש מכונית סדאן חשמלית חייב לבדוק את הסיל. יש כמה דברים קטנים שהפריעו לי, כמו היעדר כפתורים פיזיים לשליטה במיזוג וברגנרציה, אבל בסך הכל מדובר במכונית מוצלחת מאוד שבהחלט צפויה לעשות צרות למובילות הקטגוריה.

רכב המנהלים BYD Seal בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

רוצים להתייעץ לגבי דגמי BYD, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן BYD Seal
מבחן BYD Seal

מפרט טכני של BYD SEAL

הספק המנוע של רכב המבחן: 315 כ"ס, הנעה אחורית

גודל סוללה: 82.5 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 150 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-7 וחצי שעות

זמן טעינה מהירה: מ-10% ל-80% בפחות מ-40 דקות

טווח מוצהר של רכב המבחן: 570 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 491 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן (גרסת ההנעה האחורית): 217,557 ש"ח

שגרת טיפולים: כל 20,000 ק"מ, או כל שנה (לפי המוקדם מביניהם)

אחריות: 6 שנות אחריות או עד 160,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 200,000 ק"מ על הסוללה. עבור המנוע החשמלי והבקר, האחריות היא עד 8 שנים, או 150 אלף ק"מ.

שירות: רשת מרכזי השירות של שלמה מוטורס הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]