תערוכת מינכן 2021: רנו משיקה רשמית את המגאן E-Tech החשמלית

רנו משיקה רשמית בתערוכת מינכן 2021 את המגאן E-tech החשמלית, עם שתי אפשרויות לבחירת סוללה וטווח של עד 470 ק"מ

ממש במקביל להשקת הדאצ'יה ג'וגר, ההיברידית הראשונה של דאצ'יה (שתגיע בתצורת 7 מקומות מבוקשת), חברת האם – רנו – לא נשארת מאחור, ומשיקה רכב חשמלי חדש לחלוטין – המגאן E-Tech החשמלית. לרנו יש היסטוריה ארוכה בתחום הרכב החשמלי, והזואי שלה נמכרת בארץ בקצב יפה יחסית למחירה ולסגמנט שלה. מה גם שהזואי החדשות ביותר מאפשרות טעינה בקצב של 22 קילו וואט ממטען ביתי או ציבורי מתאים, מה שהופך אותה לנוחה מאוד לשימוש יום יומי מרובה טעינות (להרחבה על נושא קצב טעינה – מומלץ לקרוא את מדריך גודל סוללה, קצב טעינה ועוד).

רנו מגאן חשמלית
רנו מגאן E-tech (מקור: אתר רנו העולמי)

כבר מהעיצוב, לא קשה לזהות שמדובר ברנו. הקו העיצובי אותו אימצה החברה בשנים האחרונות, בעיקר במגאן הפופולרית, נשמר גם כאן, אך זה הוא הקרוסאובר הראשון שעושה שימוש בשם המוכר הזה (ישנו הקאפצ'ור, אך זהו דגם בעירה פנימית בלבד), ויש לו ציפיות גבוהות לעמוד בהן. יחד עם זאת, כרכב חשמלי שתוכנן מלכתחילה כחשמלי (ולא חלק מפלטפורמה מוסבת קיימת), הוא בכל זאת שונה משאר הליין: הרכב יגיע עם ידיות סמויות לדלתות, ממש כמו אצל הרכבים החשמליים האחרים, תאורת לד מלאה, ועיצוב עתידני למחצה בתא הנוסעים.

רנו מגאן חשמלית
רנו מגאן E-tech החשמלית (מקור: אתר רנו העולמי)

לרנו מגאן E-Tech שתי אפשרויות סוללה לבחירה, כאשר בתוך כל אפשרות ישנם הבדלים קטנים: סוללה אחת תגיע בגודל 40 קוט"ש, שתאפשר טווח של 300 ק"מ לפי היצרנית, כאשר גרסה אחת של רכב זה תגיע עם יכולת טעינה בקצב של 7 קילו וואט, והגרסה השניה עם יכולת טעינה של 22 קילו וואט. מנגד, בגרסאת ה-40 קוט"ש לא תהינה, להפתעתנו, אפשרות של טעינה מהירה. לסוללת ה-40 קוט"ש יהיה הספק של 130 כ"ס.

רנו מגאן חשמלית
קרוסאובר ראשון תחת השם מגאן (מקור:אתר רנו העולמי)

אפשרות הסוללה השניה, וכנראה שזו שתהיה גם יותר רלוונטית לשוק בישראל, היא סוללת ה-60 קוט"ש. כאן, רנו מדברת כבר על טווח מוצהר של 470 ק"מ, והספק של 220 כ"ס. גם כאן ישנה אפשרות למטען פנימי של 7 קילו וואט או 22 קילו וואט, אך סוללה זו תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 130 קילו וואט. נתונים אלו ממצבים אותה ישירות מול הקיה נירו והיונדאי איוניק 5, אך השאלה העיקרית לבסוף תהיה באיזה מחיר תתומחר הרנו מגאן החשמלית החדשה. נוסף לכך, היצרנית תאפשר הזמנה של דגם עם סוללת 60 קוט"ש אך עם הספק מופחת של 130 כ"ס, כאשר זו תתמוך בטעינה של 7 או 22 קילו וואט, יחד עם תמיכה בטעינה מהירה של עד 130 קילו וואט. הסוללה של הרכב נחשבת לטענת רנו כדקה יחסית, והיא מקוררת נוזל.

רנו מגאן חשמלית
רנו טיפוסית מבפנים, עם נגיעות עתידניות (מקור: אתר רנו העולמי)

כרגע, אין מידע מתי ואם בכלל הרנו מגאן החשמלית תגיע ארצה. הדגם הושק רשמית בתערוכת מינכן 2021, ואפשרות ההזמנה ללקוחות הראשונים באירופה תפתח בפברואר 2022, כאשר אספקת הרכב מתוכננת על ידי רנו לאמצע 2022. ייתכן שבהתאם לכך, גם היבואנית בארץ תפתח את אפשרות ההזמנה לרכבים במקביל למועד האירופאי, וזמן האספקה לראשוני הלקוחות בארץ יהיה דומה. 

תוהים אם הרנו מגאן החשמלית תתאים לכם? מוזמנים לעיין במדריך לרכב חשמלי

רוצים להתייעץ לגבי הרנו מגאן החשמלית, או כל רכב חשמלי אחר? בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – ישמחו לסייע לכם בהתלבטות

רנו מגאן חשמלית
אנחנו רק שאלה – מה קורה עם הפס לדים? זה חלק מהתקינה האירופאית? (מקור: אתר רנו העולמי)