סיכום תערוכת מינכן 2021

סיכום מלא של תערוכת מינכן 2021 - עם כל החדשות על רכבים היברידיים, חשמליים ורכבי פלאג אין

תעורכת IAA 2021 עברה השנה מפרנקפורט למינכן, ונערכה בין ה-6 ל-12 בספטמבר. מגוון גדול של יצרניות רכב ויצרניות שקשורות לתחום הציגו בתערוכה, ואם יש בשורה אחת שאיתה ניתן לסכם את התחום החשמלי – הרי השקתם של מספר לא קטן של כלי רכב בעלי טווח שעדיין לא ראינו בכביש הציבורי. אומנם מדובר כרגע ברכבי יוקרה בסקאלות מחיר גבוהות, אך בלתי נמנע שטכנולוגיות אלו יזלגו עם הזמן אל עבר רכבים עממיים יותר. אספנו עבורכם את כל העדכונים המעניינים ביותר שהתרחשו בתערוכת מינכן:

דאצ'יה ג'וגר היברידי חדש וזול, עם שבעה מקומות

דאצ'יה הציגה בתערוכה את הרכב ההיברידי הראשון מתוצרתה – זהו הג'וגר. קרוסראובר עם שבעה מקומות, שכנראה לא יהיה הכי נוח לכל שבעת הנוסעים, לא בעל רמת הגימור הגבוהה ביותר או מאפייני הבטיחות המתקדמים ביותר, אך הוא לכל הפחות יציג תג מחיר אטרקטיבי. הג'וגר החדש עושה שימוש במערכת ההינע ההיברידית של רנו, שנמצאת גם במגאן, וגולת הכותרת כאן, כאמור – וכפי שהיא בכל דגמי דאצ'יה – היא רמת מחיר נגישה.

דאצ'יה היברידי
דאצ'יה ג'וגר היברידי עם שבעה מקומות (מקור: אתר דאצ'יה העולמי)

כבל טעינה עם ראש מתחלף מבית Bosch

היצרנית הגרמנית מוכרת לנו ממגוון רחב של תחומים – אם אלו מוצרים לבנים למטבח, כלי עבודה ואפילו מערכות ABS מתקדמות במיוחד בתחום האופנועים, בוש הציגה בתערוכת מינכן פטנט שגרם לנו לתהות – איך אף אחד לא חשב על זה קודם? מדובר בכבל טעינה מסוג טייפ 2, שבקצהו האחד מחבר לרכב, ובקצהו השני ראש מתחלף – או מחבר טייפ 2 נוסף (לשימוש בעמדות טעינה ציבוריות או ביתיות), או חיבור לשקע ביתי רגיל. כפי הנראה, בשלב זה עלות הכבל לא תהיה זולה, אך ייתכן מאוד ומדובר בפתרון טעינה שימצא חן בעיניי יצרניות הרכב, וכבל זה יכול מהר מאוד למצוא את עצמו ככבל שנמסר עם מכוניות חשמליות חדשות.

כבל טעינה
כבל טעינה לרכב חשמלי של בוש – ראשים פריקים ושתי אפשרויות טעינה בכבל אחד (מקור: אתר בוש העולמי)

סמארט רוצה קאמבק – עם הקונספט #1 החשמלית

בשנת 2019, דיימלר – בעלת הבית של מרצדס – מכרה כ-50% ממותג סמארט ליצרנית הענק הסינית ג'ילי. כפי שקרה במקרים קודמים – הכספים והגיבוי הכלכלי של קונצרן ענק יחד עם חופש פעולה יחסי למחלקות המחקר והפיתוח, יוצרים יחד דברים מעניינים מאוד. ראינו את זה בעבר, ואנחנו ממשיכים לראות את זה עד היום, עם וולוו, וייתכן מאוד שגם עם סמארט. תערוכת מינכן הייתה הבמה שנבחרה להצגת הסמארט קונספט #1, שמנבאת את העתיד החשמלי של סמארט.

סמארט חשמלית
סמארט קונספט #1 (מקור: אתר סמארט העולמי)

פולקסווגן מולטיוואן פלאג אין עם שבעה מקומות

המולטיוואן של פולקסווגן מקבל גרסאת פלאג אין חדשה לוריאציית שבעת המקומות של המסחרית הפופולרית. למרות המאמץ הניכר של פולקסווגן בגזרה החשמלית, ניכר שהיצרנית לא שוכחת גם את העולם ההיברידי, ולמולטיוואן פלאג אין אפשרות נסיעה של עד כ-50 קילומטרים על חשמל בלבד, יחד עם שימושיות מצויינת כמסחרית קטנה או כמוביל נוסעים גדול, למי שמעוניין לפנק את בני משפחתו.

פולקסווגן מולטיוואן
יגיע עם אפשרות בחירה לצביעה דו-גוונית. פולקסווגן מולטיוואן T7 פלאג אין (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

פולקסווגן ID.LIFE קונספט

הקונספט המסקרן של פולקסווגן אמור להתחרות במה שצפוי להקרא מודל 2 או מודל Q של טסלה. פולקסווגן מכוונת לייצר רכב עם טווח של מעל 400 קילומטרים, במחיר של מתחת ל-25 אלף דולרים, וה-ID.LIFE הוא גרסאת הקונספט של מה שיהיה מתישהו בעתיד דגם הכניסה למשפחה החשמלית שלה – ה-ID. במקור, ה-ID הבסיסית הייתה צריכה להמכר כבר ב-2023, אך קשיים הנדסיים בייצור רכב עם טווח של 400 ק"מ במחיר שכזה כנראה עשו את שלהם, ובמקביל להצגת הקונספט הודיעה פולקסווגן כי השקת הרכב הרשמית נדחית ל-2025.

פולקסווגן חשמלית
פולקסווגן ID.LIFE (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הסוקוורנה משיקה קונספטים חשמליים חדשים

עולם הדו גלגלי החשמלי עדיין רחוק מזה של הרכב, אך גם כאן יצרניות לא קופאות על השמרים. בעוד ברכב, מירוץ החימוש כיום נוגע לייצור של רכב עם טווח של 400 ק"מ במחיר של מתחת ל-25 אלף דולרים, או רכב עם טווח גדול ככל האפשר, בעולם הדו גלגלי מילת המפתח היא פשטות. טווח של עשרות קילומטרים בודדים, מחיר נמוך, עיצוב פשוט, אלו היו חלק מהקווים המנחים של הסקוורנה בעת השקת שלושת הקונספטים המסקרנים שלה – אופנוע עירוני, קטנוע עירוני, וקורקינט!

הסקוורנה חשמלי
הוסקוורנה ווקטור חשמלי (מקור: אתר הוסקוורנה העולמי)

אודי גרנדספיר קונספט – הצצה אל עתיד הרכבים החשמליים

בהמשך לרוחות הנושבות בקונצרן פולקסווגן, גם אודי לא נשארה חייבת, וירתה הכי רחוק שאפשר. היצרנית הציגה בתערוכה את הגרנדספיר קונספט, רכב מנהלים אדיר מימדים וחשמלי לחלוטין, עם סוללת ענק וטווח של לא פחות מ-750 קילומטרים, יכולות נהיגה אוטונומית, עיצוב עתידני ובעיקר – הצהרת כוונות. התמונות מדברות בעד עצמן, ובהתחשב בכך שאודי היא לא היחידה שמצהירה על רכבים עם טווחים שכאלו, לא נתפלא אם עד סוף העשור הקרוב הטווח הזה ילך ויזלוג אל עבר רכבים זולים יותר ויותר.

אודי חשמלית
עיצוב קיצוני כיאה לרכב קונספט (מקור: אתר אודי העולמי)

רנו מגאן E-Tech חשמלית

רנו מציגה כוונות רציניות במיוחד בכל עולם ההינע האלטרנטיבי, עם מגוון רחב של גרסאות היברידיות ופלאג אין, יחד עם נציגות חשמלית קטנה אך עקבית עם הרנו זואי, שנמכרה בכמויות סבירות גם בארץ. היצרנית הצרפתית ניצלה את הבמה בתערוכת מינכן להצגת המגאן החשמלית החדשה בגרסאת הייצור שלה, גרסה שגם תגיע ארצה כבר ב-2022. בניגוד למגאן שאנחנו מכירים בארץ כרכבי ארבע או חמש דלתות, כאן מדובר במרכב קרוסאובר חדש לחלוטין, עם עיצוב חדש לחלוטין.

רנו מגאן חשמלית
רנו מגאן E-tech החשמלית (מקור: אתר רנו העולמי)

מרצדס EQG קונספט

ה-G Class האייקוני מקבל גם הוא גרסה חשמלית, אם כי כרגע מדובר ברכב קונספט בלבד. אהבנו במיוחד את המאמץ של מרצדס לשמור על הקווים המוקרים של הג'יפ האימתני שלה, התוצאה נראתה לנו מצועצעת מידי. בתור רכב בכיר בליין של מרצדס, סביר מאוד להניח שכאשר תושק גרסאת הייצור של ה-EQG – אי אז ב-2024 לפחות – נראה רכב עם טווח שנע באזורי ה-600-700 קילומטרים, ועם כל הפינוקים שמוכרים גם בגרסאות הבנזין והדיזל של ה-G Class, יחד עם שמירה על יכולות שטח.

מרצדס חשמלי
העיצוב המקורי נשמע היטב ולמרות שהוא חשמלי, הוא עדיין במבנה הקובייה האייקוני. מרצדס EQG קונספט (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס EQS AMG

ה-EQS AMG היא הגרסה החשמלית הראשונה אי פעם של סדנאת AMG, והסדנא עשתה כאן דבר פשוט מאוד – הם לקחו את ה-EQS, רכב הדגל החשמלי של מרצדס, שצפוי להתחיל להמכר ממש בתקופה הקרובה, ודאגו להספק גבוה יותר (על חשבון הטווח כמובן…), מכלולים איכותיים אף יותר, ועיצוב – ובכן, לא רחוק מספיק מהמקור, לדעתנו. מדובר אומנם בגרסאת ייצור ולא בגרסאת קונספט, אך מחיר טרם פורסם. בהתחשב בכך שבימים אלו, מרצדס הודיעה שמחיר ה-EQS בארה"ב יעמוד על מעט מתחת ל-104,000 דולרים, ניתן לשער מה יהיה מחיר גרסאת ה-AMG העוצמתית הזו.

מרצדס חשמלית
ארוכה מספיק, ויקרה מספיק, בשביל היגוי אחורי. מרצדס EQS AMG (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס מייבאך EQS-SUV קונספט

עוד התלבשות של מרצדס על דגם קיים לצורך יצירת קונספט מנכר עיניים – הפעם זו ה-EQS SUV שתשווק תחת מותג היוקרה מייבאך. מדובר בג'יפ גדול ויוקרתי במיוחד אשר מבוסס על ה-EQS, ומכוון כפי הנראה – אם וכאשר ירד לייצור – לשועי עולם ולכל אחד אחר לו כיס עמוק מספיק. מרצדס לא שחררה יותר מידי פרטים על הדגם, אך אנחנו יכולים לנחש שני דברים בסבירות גבוהה – הראשון הוא שהדגם הזה יכיל גם הוא את כל מה שיש למרצדס להציע, והשני הוא שזול – זה לא יהיה.

מייבאך חשמלית
מרצדס מייבאך EQS-SUV קונספט חשמלי (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס EQE

איפה שהוא בין המודל 3 למודל S, התמקמה לה המרצדס EQE. הגרסה החשמלית למשפחת ה-E Class הושקה גם היא בתערוכת מינכן, ולמרות שמבחינת הטווח הדגם נוטה לכיוון המודל S של טסלה, מבחינת ההספק הוא דווקא נמצא יותר קרוב למודל 3. מכירות הרכב צפויות להתחיל בחודשים הקרובים, וגם כאן – הקב העיצובי של משפחת ה-EQ החשמלית נשמר במלואו.

מרצדס חשמלית
תמיכה בטעינה מהירה של עד 175 קילו וואט – רבע שעת טעינה תאפשר 250 ק"מ. מרצדס EQE (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מרצדס EQB – קרוסאובר מוגדל עם שבעה מקומות

גם את רכבי שבעת המקומות מרצדס לא הזניחה, והיא משיקה את רכב הביניים שנמצא בין ה-EQA ל-EQC החשמליים – ה-EQB. טווח של קצת מתחת ל-420 קילומטרים ושבעה מקומות יהפכו אותו לאפשרות יוקרתית יותר לכניסה לעולם החשמלי, ועם תג מחיר שימקם אותו בדיוק בין האפשרות החשמלית הקטנה ביותר של מרצדס לאפשרות החשמלית הגדולה ביותר שלה בישראל נכון להיום, עלול להפוך אותה גם כן להצלחה בסגמנט שלה.

מרצדס EQB חשמלית
מרצדס EQB החדשה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

מעוניינים להתעדכן בעוד נושאים הקשורים לעולמות ההנעה האלטרנטיבית? בקבוצת הפייסבוק של פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן בכל החדשות החמות ביותר