גם היונדאי קונה החשמלית עולה ארצה – טווח של 305 ק"מ ומחיר אטרקטיבי

יונדאי קונה החשמלית עולה ארצה - עם טווח מוצהר של 305 ק"מ ומחיר של 142,900 ש"ח

ליונדאי יש היצע חשמלי לא רע בישראל. היצרנית החלה לייבא ארצה כבר לפני כמה שנים את האיוניק החשמלית, ובמקביל מייבאת גם את האיוניק ההיברידית (דגם הפלאג אין אינו מגיע ארצה) והקונה ההיברידית. אחרי שטסלה פרצה ארצה וכבשה את טבלאות המכירות של הרכבים החשמליים, כלמוביל לא נשארה חייבת – ובמקביל להשקה רבת הבאז של היונדאי איוניק 5 בישראל, הושקה גם היונדאי קונה החשמלית.

קצת קשה להתחרות באיוניק 5, רכב שתוכנן מהרגע הראשון כרכב חשמלי נטו, ובבאז שלו, עם רכב כמו היונדאי קונה. בכל זאת, מדובר בג'יפון קטן שמהווה חלק מפלטפורמה בה יש גם דגם היברידי שנמכר בכמויות יפות בארץ, וחסר לו את הבאז וההייפ שיש לאיוניק 5. למרות זאת, דווקא היונדאי קונה החשמלית מציעה חבילה מאוד מעניינת והרבה יותר עממית במחירה בהשוואה לרכבים אחרים שהושקו לאחרונה, כמו האחות הגדולה מבית, או הקיה נירו החשמלית.

hyundai kona ev
יונדאי קונה החשמלית (צילום: פלאג מג)

הקיה נירו והיונדאי קונה יושבות על פלטפורמה דומה, אך ארצה הן הגיעו ללא יכולת להתחרות ראש בראש – בעוד הקיה נירו החשמלית הגיעה ארצה בגרסאתה העוצמתית יותר (בחו"ל קיימת גם גרסא בסיסית יותר 39.2 קוט"ש), במקרה של היונדאי קונה החשמלית המצב הפוך – ארצה הגיעה רק גרסאת ה-39.2 קוט"ש (מנגנון חשמלי דומה מאוד ליונדאי איוניק המשפחתית הרגילה, לא ה-5). סוללה זו מספיקה לטווח מוצהר של כ-305 ק"מ (311 ביונדאי איוניק החשמלית), הספק של 136 כ"ס, ותמיכה בטעינה מהירה בקצב של כ-50 קילו וואט.

היונדאי קונה החשמלית תומחרה ב-142,900 ש"ח, מחיר שממצב אותה ראש בראש אל מול הג'יפון החשמלי הנמכר בישראל – ה-MG ZS EV הפופולרי, שצבר קהל לקוחות אוהב ונאמן. כלמוביל מציעה חמש שנות אחריות על הרכב (ובמקביל לכך 8 שנות אחריות או 150 אלף ק"מ לסוללה), טיפולים בחינם ל-3 שנים או 45 אלף ק"מ (הקודם מבינהם) ועמדת טעינה ביתית יחד עם התקנה בסיסית כלולה במחיר. עף לנו הפוני מהאיוניק 5, אבל הקונה החשמלית העממית היא בחירה הרבה יותר נגישה.

מתלבטים בין MG ZS EV או יונדאי קונה חשמלית? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

יונדאי קונה חשמלית
יונדאי קונה חשמלית (מקור: Electrek)