יונדאי איוניק 5 עושה עלייה – ומסתכלת לטסלה מודל 3 בלבן של העיניים

יונדאי איוניק 5 עושה עלייה, חצי שנה לאחר תחילת המכירות של הטסלה מודל 3 - ומתומחרת מאוד קרוב אלייה

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה רשמית את אחד הרכבים החשמליים הכי מסקרנים בעולם – היונדאי איוניק 5. דגם זה הושק בעולם בתחילת 2021, והוא עושה עלייה ארצה כחצי שנה לערך לאחר השקתו, ובתזמון מסקרן יחסית להגעתה וכמות המכירות האסטרונומית יחסית של הטסלה מודל 3, שהחלה להמכר בארץ בחודש פברואר, ומאז התמקמה בראש טבלת המסירות של רכבים חשמליים בישראל, עם מעל ל-4000 יחידות, ובפער ניכר מהרכב הבא בתור ברשימה – ה-MG ZS EV.

היונדאי איוניק 5 היא חלק מפלטפורמת האיוניק החדשה של היצרנית (פרט לשם, אין קשר בינה לבין האיוניק ה"רגילה" וההיברידית/חשמלית), אשר צפוייה להכיל בתוכה מספר דגמים חשמליים לחלוטין, שאינם מבוססים על גרסאות היברידיות למינהן. האיוניק 5 בנוייה בתצורת קרוסאובר האצ'בק גדול, והעיצוב מהלך על קו דק מאוד של סולידיות מצד אחד ועתידנות כוחנית מצד שני.

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 (צילום: פלאג מג)

היונדאי איוניק 5 תציע מרווח ענק לנוסעים ברכב, יחד עם כל מערכות הבטיחות הרלוונטיות, ובנוסף – סוללת 72.6 קוט"ש, הספק של 217 כוחות סוס (315 לגרסאת העלית 4X4 עלייה נרחיב מיד), הנעה אחורית, ויכולת טעינה מהירה בקצב של עד 350 קילו וואט או 11 קילו וואט מעמדת טעינה ביתית או ציבורית (הרחבה על סוגי עמדות טעינה תוכלו לקרוא במדריך לרכב חשמלי).

האיוניק 5 תוצע ב-4 רמות גימור, 3 מהן בעלות הספק של 217 כ"ס והנעה אחורית, אשר נבדלות בינהן ברמת הגימור ובאבזור הנוסף ברכב, כאשר רמת הגימור האחרונה היא העלית – והיא מגיעה עם הנעה לכל הגלגלים והספק גבוה יותר של כ-315 כ"ס. לפי הצהרת היצרן, הטווח של האיוניק 5 עומד על 480 ק"מ, ומחירה מתחיל מ-189,990 ש"ח לגרסאת הפרסטיג' הבסיסית, ועד ל-238,990 ש"ח לגרסאת העילית עם ההנעה הכפולה.

בקבוצת עוברים לרכב חשמלי, קבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג, כבר ביקרתם?

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 (מקור: motor1)