תמונות ריגול – יונדאי איוניק 6, המתחרה הישירה של הטסלה מודל 3

אחרי ההצלחה והבאז של היונדאי איוניק 5, מגזין Autoexpress הבריטי הצליח לצלם את היונדאי איוניק 6 בגרסאת אב טיפוס מתקדמת

טסלה גרמה לזעזוע אדיר בתעשיית הרכב, ובעצם פתחה ליצרניות רבות אחרות את העיניים – בעבר, בפורד לעגו לטסלה בעקבות ריקולים, ובסופו של יום – פורד עצמה השיקה בסוף 2019 את המוסטאנג מאך E, יונדאי ראתה כי טוב ובחודש פברואר השיקה בעולם את האיוניק 5, שעשתה עלייה ארצה חצי שנה מאוחר יותר וגרמה להמון באזז בישראל. רבים השוו אותה לטסלה מודל 3 וכינו אותה "קוטלת הטסלות" – כינוי נכון חלקית, היות והיונדאי איוניק 5 מתחרה יותר בטסלה מודל Y.

אבל הצלמים החרוצים של מגזין AutoExpress הבריטי לא נרגעים לרגע, וממשיכים במסעות שלהם לאתר רכבי אב טיפוס בכבישי אירופה. ראינו כבר שתי נציגות של פולקסווגן – ה-Aero B (שגם היא צפויה, כנראה, להתחרות ישירות בטסלה מודל 3), וה-ID.BUZZ המסחרית החשמלית, שתיהן בתמונות ריגול של אבות טיפוס בשלבים מתקדמים מאוד של הייצור, וכעת – אותם צלמים חרוצים הצליחו גם לאתר את אב הטיפוס של היונדאי איוניק 6.

יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 (מקור: אתר יונדאי העולמי)

יונדאי איוניק 6 צפויה להיות הסנונית הבאה במשפחת האיוניק החשמלית של יונדאי. מדובר ברכב סדאן גדול, שפותח ותוכנן כאשר לנגד עינהם של מהנדסי יונדאי ישבה הטסלה מודל 3. קצת קשה להבין, מעבר לצורה החיצונית, מה בדיוק אנחנו רואים כאן, אבל ייתכן שהקונספט של יונדאי שהוצג אי אז ב-2020, היונדאי Prophecy, רכב קונספט גדול מימדים בקטגוריית הסדאן, היווה בסיס מסויים לעיצוב.

בהתחשב בכך שהפלטפורמה קיימת, אנחנו לא צפויים לראות שינויים מהותיים ביחידת ההינע – שתי גרסאות סוללה וודאי יהיו צפויות באיוניק 6, האחת עם סוללה בגודל 58 קוט"ש, והשנייה – זו שגם נמכרת בארץ באיוניק 5 על גרסאותיה – סוללת 73 קוט"ש גדולה, שמאפשרת טווח מוצהר של כ-480 קילומטרים. יהיה מעניין לראות כיצד המבנה והמרכב החדש ישפיעו על הטווח של הסוללה – מצד אחד, ייתכן שהאיוניק 6 תהיה מעט כבדה יותר מהאיוניק 5, אך מנגד – לפחות לפי העיצוב המסווה של הרכב – ייתכן שתהיה מעט יותר אווירודינמית מהעיצוב הקובייתי, בזכות מרכב הסדאן.

יונדאי איוניק 6 מחיר
יונדאי איוניק 6 (צילום: פלאג מג)

מה שמאוד מסקרן אותנו כאן הוא כמובן המחיר הצפוי. לא נדע מה יקרה ואיך לפני ההשקה העולמית של היונדאי איוניק 6, שצפויה להתרחש בשנת 2022, אך יש פה סיטואציה מעניינת – היונדאי איוניק 5 אמורה להתחרות בטסלה מודל Y (שצפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים), אך מחירה נמוך משמעותית מההשערות לגבי מחירה של המודל Y, והיא מוצבה על ידי כלמוביל עם מחיר ראש בראש אל מול הטסלה מודל 3. לכן, אנחנו לא יכולים שלא לתהות – האם ייתכן שהיונדאי איוניק 6, לכשתגיע ארצה, תציע אלטרנטיבה בעלת טווח שנושק ל-500 קילומטר לטסלה מודל 3, במחיר נמוך יותר באופן ניכר?

יש לכם השערה בנוגע לתשובה? חושבים אחרת מאיתנו? מוזמנים לשתף אותנו במחשבותיכם לגבי היונדאי איוניק 6 בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

יונדאי איוניק 6
יונדאי Prophecy קונספט (מקור: אתר יונדאי העולמי)