מבחן דרכים: ג'ילי ג'יאומטרי C – קרוסאובר חשמלי

ג'ילי ג'יאומטרי C הושקה בישראל בתחילת חודש נובמבר 2021 עם המון באזז בעיקר סביב מחירה. לקחנו אותה למבחן דרכים כדי לראות מה עוד היא מציעה חוץ ממחיר אטרקטיבי
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

בעקבות משבר השבבים שפוקד את העולם, נוצר מצב משונה מאוד בשוק הרכב בישראל: למרות שרכבים חשמליים נמכרים בארץ מספר שנים, ולמרות הפריצה המטאורית של התחום הזה למיינסטרים בעקבות הגעת טסלה, הם לא ממלאים את הכבישים. זה לא בגלל שאנשים לא רוכשים, נהפוך הוא – המכירות הולכות ועולות בכל חודש עוד ועוד. הסיבה למצב המשונה הזה היא דווקא מחסור אדיר ברכיבים לכל אורך שרשרת האספקה. הררי מכוניות עומדות כמעט מוכנות אצל היצרנים בהמתנה לשבבים כאלו ואחרים, והיצרנים צריכים להחליט מי מהדילרים מקבל 50% מההזמנה המקורית שלו, מי מהדילרים מקבל 30% מההזמנה המקורית שלו, ומי מהדילרים מקבל 5% מההזמנה המקורית שלו.

המצב המשונה הזה יוצר קונפליקט מעניין בארץ: שוק הרכב הישראלי נמצא בשפע חסר תקדים בכל הנוגע לרכבים חשמליים, שרק הולך וגדל, של רכבים מייצור סיני. לא מדובר כמובן על רכבים של יצרניות מוכרות בארץ אשר מייצרות באופן מקומי בסין (כמו טסלה למשל), אלא ביצרניות סיניות לכל דבר ועניין, עם גאווה גדולה בארץ המוצא שלהם, סבסוד וגיבוי ממשלתי שכוללים גם המון מענקי מחקר ופיתוח, רגולציה מזערית בארץ המוצא, ורצון עז להשתלט על עולם הרכב החשמלי. כך, שוק הרכב הישראלי נמצא בעיצומה של המהפכה השלישית שהוא עובר: בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 היו אלו היצרניות היפניות שהגיעו הנה, זכו להרמות גבה והצליחו להטביע חותם, אחר כך התרחשה המהפכה הקוריאנית, שם היצרניות השכילו גם לייצר רכבים תפורים באופן ספציפי לשוק המקומי – והצליחו לאחר עבודה קשה ואינטנסיבית להשתלט על מגוון שווקים רלוונטיים בארץ, וכעת – בתחילת העשור השלישי של המאה העשרים ואחת – הגיע תורם של הסינים, רכובים על גלי החשמל, מצוידים ברשימות אבזור עשירות, עיצוב מעניין, פלטפורמות חשמליות ייעודיות (ברוב המקרים) ומחירים אטרקטיביים.

בתחתית הכתבה – תמצאו התייחסות נפרדת לגרסת ה-350 של הג'יאומטרי, אשר הגיעה למבחן הוידאו לעיל

ג'ילי גיאומטרי C

הג'ילי ג'יאומטרי C היא כנראה המכונית החשמלית החשובה ביותר שהגיעה ארצה עד כה. היא הושקה בתחילת חודש נובמבר 2021, והיא בעצם קרוסאובר חשמלי קטן, מרווח יחסית, מאובזר היטב ועם טווח מעולה, אך עיקר הבשורה היא בדמות המחיר. בכך נתעסק בהמשך המבחן, כי כמו שבוודאי שמתם לב – אנחנו משתדלים להבין מה עומד מולנו, ומה היכולות של הרכב המדובר – מעבר לכל הבאזז, יהיה אשר יהיה רלוונטי לתחומו. נכון, המחיר בג'ילי בהחלט מסנוור, אך לקחנו את הרכב למבחן הדרכים כדי לראות מה יש לנו כאן מעבר לתג מחיר מפתה.

כשנוסעים ברכב, לא רואים איך הוא נראה מבחוץ

חוץ מהחזית, שלא בדיוק הפילה אותנו מהרגליים, הג'ילי נראית נהדר. מה קרה עם החזית הזאת, שאולי נאטמה במהלך פיתוח הפלטפורמה המשותפת לרכבים חשמליים ורכבי בנזין לא כל כך ברור לנו, אבל מכל זווית אחרת – הג'ילי נראית פנטסטית. קווים נקיים, עיצוב קופה-בערך של חלק הרכב האחורי, דלת תא מטען צנועה יחסית עם פגוש אחורי בשרני במיוחד, אבל זה לא נגמר שם. מה שבאמת העיף לנו את הפוני בעיצוב של הג'ילי הוא הירידה לפרטים בכל מיני נקודות ברכב שלא ממש היו עוברות במוחנו מלכתחילה, ואנחנו אפילו לא רגילים אליהן בעולם הרכב בכלל – ובעולם הרכב החשמלי בפרט.

ג'ילי גיאומטרי C
החרטום לא מאוד הלהיב אותנו, אך מזל ששאר הרכב מפצה על כך. ג'ילי ג'יאומטרי C

אם יצא לכם להביט ברכב כזה בעיניים, וודאי שמתם לב כי מוטיב ה"משושה" חוזר על עצמו בכל מיני נקודות בג'ילי ג'יאומטרי C. זה חמוד, ונעים לעין, אבל ככל שמתעמקים בפרטים זה נהיה יותר ויותר מעניין. המשושים המדוברים נמצאים בכל מיני נקודות ברחבי הרכב, החל מפתחי הפשרת האדים ברחבי הדש בורד (שהוא בעצמו מקומר כלפי פנים ומטה, מה שמאפשר שמשה גדולה ועם שדה ראיה מצוין – למרות שמדובר בקרוסאובר קטן), ממשיך ללוח השעונים הקטנטן שממוקם על ההגה אשר גם בו ישנן הצללות של אותם המשושים, לוח כפתורי המגע הקטן שממוקם צמוד אל משטח הטעינה, על גבי הדלתות, והנקודה שהכי לא ציפינו לה – בצידי הפגוש האחורי, גילינו גם כן את תבנית המשושים הזו. הירידה לפרטים לא נגמרת שם, וכדי שלא תשכחו שאתם נוהגים בג'ילי – הידיות של הדלתות במצבן הפתוח, גם הן מציגות את הכיתוב על גבי פלטת אלומיניום מוברש, ספי הדלת מעוטרים בלוחיות מבריקות עליהן הכיתוב ג'ילי, ואם פספסתם את כל אלו – פס הלד של יחידת התאורה האחורית נמצא בדיוק מתחת לכיתוב "ג'יאומטרי" שאורכו מעט ארוך יותר מלוחית הרישוי. אנחנו ממש עפנו על מלאכת המחשבת העיצובית הזאת!

העיצוב מבפנים מוקפד, אסתטי ומאוד נעים. רכב המבחן הגיע לידינו עם מושבים בקונפיגורציה הבהירה שלהם (ניתן לקבל גם עם מושבים שחורים) בהם ריפוד בד נעים למגע, הקונסולה המרכזית בנויה היטב, ומסך המולטימדיה מגיב היטב ומתנהל טוב, אם כי הוא דרש לעיתים בעת כיבוי והדלקה עדכון מחדש של פרמטרים מסוימים – כמו התחברות לבלוטות' או לסים של הרכב. דבר אחד נוסף שממש מצא חן בעינינו במסך המולטימדיה הגדול – יש לו כפתור פיזי שמאפשר לכבות אותו. זה נשמע מצחיק – אבל בדיוק כמו לאייפון או לאנדרואיד שלכם, גם למסך הגדול הזה יש אפשרות לנעול ולכבות אותו באמצעות כפתור פיזי קטן, בעוד אצל יצרניות אחרות – על מנת לכבות את המסך יש לנבור במגוון תפריטים. פקדי המיזוג הם פיזיים, בדיוק כפי שאנחנו אוהבים, אך "כוורת" כפתורי המגע, שנמצאת בצמוד למשטח הטעינה, משונה מאוד – למה יש כאן מקום ל-12 פונקציות שונות כאשר בפועל משתמשים רק ב-2? היה ניתן להיעזר במקומות פנויים כדי לקבוע ולשנות את מידת הבלימה הרגנטיבית, במקום הצורך לנבור בתפריטים בזמן נהיגה. כפתורי המגע האלו – אשר מכילים את כיבוי בקרת האחיזה ואת בקרת הירידה במדרון, רגישים במיוחד – וחשוב לשים לב כי לא הפעלתם / ניתקתם את אחת מהאפשרויות האלו שלא לצורך בזמן ששמתם את הנייד על משטח הטעינה האלחוטי.

ג'ילי גיאומטרי C
סביבת נהג ונוסע נהדרת. ג'ילי ג'יאומטרי C

בכלל, הג'ילי מאובזרת – כמיטב המסורת בקטגוריה – עד מעל הראש. יש פה גג זכוכית פנורמי ענק (שאינו נפתח) ולו ריפוד של ממש, בניגוד לווילונות דקיקים שאנחנו רואים מפעם לפעם – מה שמאפשר לנו לנחש כי בקיץ המצב עם הג'ילי לא יהיה שונה דרמטית מאשר בהשוואה לרכב ללא גג זכוכית. יש מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' ולוח שעונים דיגיטלי שמותקן ישירות על ההגה, ריפוד עור להגה, חימום למושבים, תאורת אווירה במספר צבעים, בלם חנייה חשמלי, מגוון גדול של מערכות בטיחות הכולל בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, התראת רכב בשטח מת, מצב Auto-hold, הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט אדפטיבית שכוללת זחילה בפקק, ג'אנטים גדולים וספורטיביים במיוחד למראה, קליפרים בצבעים זרחניים בחלק כאופציה בתשלום, מצלמת 360 שכוללת גם פונקציה נהדרת של השתלבות בתנועה מהירה, משטח טעינה אלחוטי, ידיות פתיחה לדלתות שמסוות בתוך גוף הדלת ונפתחות ונסגרות באופן חשמלי, פתח מיזוג בקצה הקונסולה המרכזית אל מול המושבים האחוריים, ויש מצב טוב שיש עוד כמה דברים שפספסנו, כי כאמור – כמיטב המסורת בקטגוריה, הרכב מגיע מאובזר מאוד.

בגזרת האבזור, דבר נוסף שממש העיף לנו את הפוני, כמו הירידה לפרטים העיצוביים עם המשושים – היא חיישן הקרבה. ברגע שעומדים מרחק מסוים של עשרות ס"מ בודדים מהרכב, הוא נפתח באופן אוטומטי. התרחקתם? ננעל לבד. פרקטי וגם מגניב! תא המטען ברכב מכובד בהחלט גם הוא, ויש אפילו גלגל רזרבי, אך שמנו לב כי אין מיקום ייעודי לכל הכבליאדה שמגיעה עם הרכב, אלא רק מעין חצי-מגירונת בתוך תבנית הקלקר המושחרת שמתחת לרצפת תא המטען, והיא לא תספיק גם לכבל טעינה באורך של חמישה מטרים וגם לכבל חיבור משקע ביתי למקרי חירום. פרט לכך, תא המטען סביר בהחלט.

ג'ילי גאומטרי
לכאורה חסר חשיבות, אך מאוד הלהיבה אותנו הירידה של היצרנית לפרטים הקטנים. ג'ילי ג'יאומטרי C

ככה כל הרכבים בסין?

המושבים צרים, חובקים ונוחים, ויש להם כיוון חשמלי (מושב הנהג מתכוונן גם כלפי מעלה, מושב הנוסע לא). הקונסולה המרכזית נותנת תחושה של רכב גדול יותר, והיא נותנת תחושה שלנהג ולנסוע יש, לכל אחד בנפרד, סביבה סטרילית משלו. גלגלת ההילוכים משונה במקצת לתפעול – בניגוד למקרים אחרים בהם ראינו אותה, שם היא מוגבלת בתנועה לפי מצבי הנהיגה (דרייב, ניוטרל, רוורס, לפעמים מצב ספורט) – פה היא ממשיכה להתגלגל גם אם אתם כבר עומדים על דרייב או על רוורס. לא היינו בטוחים אם זה נחמד או לא, אבל זה קיים. 

לג'ילי ג'יאומטרי C שקיבלנו למבחן הדרכים גרסת הסוללה הגדולה יותר – 70 קוט"ש, שמספקת טווח מוצהר של כ-460 ק"מ. זו מחוברת בתורה למנוע חשמלי שמפיק כ-204 כ"ס, ובהתחשב בנתון המשקל (1605 ק"ג), הג'ילי זריזה ונמרצת במיוחד. רוצים עוד קצת זריזות ונמרצות? תעבירו אותה למצב ספורט (כמובן שדרך שימוש במסך המולטימדיה) ותגלו רכב עוקצני ובועט במיוחד, שלא משנה באיזה מהירות אתם – לחיצה על דוושת ההאצה תניע אתכם קדימה אף מהר יותר. גם כאן, כמיטב המסורת בקטגוריה – במחיר כבד של שאיבת המון חשמל, וקשה לנו להמליץ על שימוש במצב זה אלא אם מאיזושהי סיבה בחרתם לנסוע עם הג'ילי למסלול מרוצים. מצב אקו הוא מצב הנסיעה הסטנדרטי של הרכב בו ביצענו את מבחן הדרכים, והשימוש בו הניב לנו טווח של כ-428 ק"מ מכובדים במיוחד (460 ק"מ מוצהרים). יחד עם זאת, חשוב לזכור – מבחן דרכים בן מספר ימים לרכב לא משקף את התוצאות המציאותיות, וראינו כבר בקבוצת הפייסבוק של המגזין (עוברים לרכב חשמלי) כי לקוחות שכבר קיבלו את הרכב הגיעו למספרים קרובים בהרבה לטווח המוצהר, ולעיתים אף עברו אותו. לשם השוואה – מצב ספורט גמר לנו את הסוללה תוך פחות מ-300 ק"מ!

ג'ילי גאומטרי
שקע טעינה בכנף האחורית שמאלית של הרכב, ללא תאורה אך עם אינדיקטור – שנמצא בכנף הקדמית. בשתיהן למעשה. ג'ילי ג'יאומטרי C

דבר מה נוסף שהיה משמעותי מבחינתנו במבחן הדרכים היה הבלימה הרגנטיבית. זהו הרכב השני ברציפות שאנחנו בוחנים אשר עושה את "הדבר הנכון" ומבצע שימוש בבלימה הרגנטיבית בכל הזדמנות אפשרית – וזה אומר שגם בעת הפעלת הקרוז קונטרול האדפטיבי הרגנרציה עובדת. המערכת נתנה תחושה של יעילות גבוהה במיוחד, וישנה השהייה קצרה של אולי חצי שנייה לפני שהיא נכנסת לפעילות, מה שהופך את הנסיעה לנעימה מאוד. לבלימה הרגנטיבית שלושה מצבים, ואנחנו השתמשנו לכל אורך המבחן במצב הביניים, שהרגיש הכי נעים לנסיעה, ולמעשה – הטענה היחידה שלנו דומה כמעט לכל מקרה אחר של רכב חשמלי – למה צריך לנבור בתפריטים כדי לשנות את העוצמה, במקום להשתמש בנקודה מסוימת משפע המקום שיש ברכב (לדוגמא – כוורת כפתורי המגע שציינו בתחילת המבחן)?!

הנסיעה עצמה בג'ילי נוחה ונעימה, הבולמים מרגישים ככאלו אשר מכוונים על הצד הרך שלהם, אך לא באופן מוגזם, והיא משככת היטב את תחלואות הכביש מצד אחד – אך יודעת גם להעביר פידבק מפתיע ברגישותו לנהג מהצד השני. דבר אחד שכן הציק לנו בנסיעה היה רעשי הרוח, שהגיעו מכיוון המראות ככל שהגענו לאזור ה-100 קמ"ש ומעבר. לא מדובר במשהו מציק יתר על המידה, ומתרגלים לזה אחרי פרק זמן מסוים, אך זה ככל הנראה המחיר של מראות כל כך יפות ומעוצבות כפי שיש בג'ילי ג'יאומטרי C. 

ג'ילי גאומטרי

המושב האחורי נוח ומרווח, ולא הרגשתי שמרכב הבערך-קופה של החלק האחורי משפיע על המרחב שיש לי בזמן הישיבה ברכב, בעיקר לראש. למעשה, הופתעתי מאוד מכמה שהג'ילי הייתה נוחה בנסיעה גם לנוסעים מאחור, ושני נוסעים ברכב הזה ייהנו עד מאוד, שלושה – כרגיל – יצטופפו מאחור. למעשה, ובניגוד לציפייה המקורית שלי – היה לי הרבה מאוד מקום בישיבה מאחור, גם לרגליים.

מערכות הבטיחות מצוינות ופועלות היטב, ותחושת היעילות שלהן הרגישה קצת כמו תחושת היעילות של הסוללה. מערכת ההתראה ותיקון סטייה מנתיב, התראה לגבי המצאות רכב בשטח מת, מצלמת ה-360 שהכילה פיצ'ר מגניב של הצגת התנועה בשטח המת של הרכב עם אילוסטרציה מצוינת על המסך בזמן השתלבות בנתיב האצה (אבל זמינה רק עד מהירות של 30 קמ"ש משום מה), ואפילו הקרוז קונטרול האדפטיבי הרשים אותנו מאוד – ולמרות שגם הוא, בדומה למערכות דומות ברכבים אחרים – מנומסת מאוד, ומאפשרת מרחק רב מהרכב לפנינו גם כאשר היא מוגדרת על הקרבה הגבוהה ביותר – התנהלה לעילא, חוץ ממקרים מסוימים בהם היא החליטה לבלום בעוצמה בזמן זחילה בפקק ללא שום טריגר ששמנו לב אליו.

ג'ילי גאומטרי
מושב אחורי מרווח באופן מפתיע. ג'ילי ג'יאומטרי C

11 קילו וואט בכפות ידיך!

נסענו הלוך ושוב, גמרנו את הסוללה, והגיע הזמן להתחבר לעמדה הביתית. כאן, הג'ילי ג'יאומטרי C פשוט זורחת: זהו הרכב החשמלי הסיני היחיד כיום בישראל אשר מסוגל לקבל טעינה בקצב של 11 קילו וואט מעמדה ביתית או ציבורית, ומשמעות הדבר – טעינה מ-0 מוחלט ל-100% תארך קצת פחות מ-6 וחצי שעות. אנחנו נוכל לספר לכם במאמר מוסגר שאתם צריכים חתיכת מזל וחתיכת תזמון על מנת לחבר את הג'ילי לעמדת הטעינה כאשר היא על 0 מוחלט בסוללה, ועל כן חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בנתון קיצון מקסימלי. למרות זאת, עדיין זהו פרט חשוב מאוד כי זה מקצר באופן משמעותי את הטעינה הביתית או את זמן השימוש בעמדות ציבוריות.

טעינה מהירה בג'ילי ג'יאומטרי C מתבצעת בקצב מקסימלי של 70 קילו וואט. דווקא כאן היא משתרכת מאחורי מתחרותיה, הן מבית והן מבחוץ, ולמרות שאנחנו מעדיפים לבלות כמה שפחות זמן בעמדות טעינה (הן רגילות והן מהירות) כל עוד יש ברירה אחרת, קצב טעינה מהירה שכזה הוא לא אידיאלי, אבל גם לא נורא. העניין עם הג'ילי ג'יאומטרי C הוא שהרכב יעיל כל כך בניהול הסוללה שלו ובשימוש בבלימה הרגנטיבית, שמצאנו את עצמנו זקוקים לעמדה מהירה רק פעם אחת לאורך המבחן, וגם זה – רק אחרי שהתאמצנו לעשות כן, עם שימוש אגרסיבי ברכב כשהוא במצב ספורט – רק על מנת לאמוד את עניין הטעינה המהירה.

ג'ילי גאומטרי
תא המטען סביר בגודלו, ללא יותר מידי מקום לכל הכבליאדה הנלווית לרכב חשמלי. ג'ילי ג'יאומטרי C

אז שימוש בעמדה שמאפשרת קצב טעינה מקסימלי בג'ילי ג'יאומטרי C הביא אותנו מ-8% ל-64% בתוך כ-34 דקות, שגם עברו מהר מאוד – פשוט כי נכנסו כבר לנשנש משהו בחנות הנוחות הסמוכה. הטעינה איפשרה לשלש את כמות החשמל בסוללה (מ-8% ל-24%) תוך 16 דקות בלבד, ובתכלס – זה גם כן הספיק לנו מעל ומעבר, אבל העדפנו לרדת לשורש העניין כל עוד התאפשר לנו. על אף קצב הטעינה שלמראית עין נראה נמוך, יחסית לאופוזיציה – התוצאה בשטח טובה מאוד. הימור שלנו – אתם לא תזדקקו, כפי הנראה, לשימוש אינטנסיבי בעמדות מהירות עם הג'ילי ג'יאומטרי C, בעיקר בגלל יכולות הטעינה הביתיות המצוינות שלה.

מסורת לא שוברים סתם כך, ובדיוק כמו לא מעט מתחרות שלה מארץ המוצא – גם המהנדסים של ג'ילי החליטו, מאיזושהי סיבה, שאין צורך בתאורה בשקע הטעינה. לא מדובר כאן במשהו קונקרטי בג'ילי, אלא בעניין שקיים אצל לא מעט יצרניות רכב חשמלי, וקשה לנו להבין מה הבעיה בהתקנת נורית לד קטנה בנקודה זו. אבל הג'ילי יודעת לפצות על כך עם דברים אחרים שמושכים את העיניים: זוכרים את הירידה לפרטים מתחילת המבחן? זוג תגי אלומיניום עם הכיתוב "ג'יאומטרי" נמצא קצת בהמשך לפנסי הרכב, על פלטת פלסטיק שחורה בכנפיים, מעל לגלגלים הקדמיים. בזמן שהרכב בטעינה, הם פועמים באמצעות תאורת לד כחלחלה, כפי שוודאי שמתם לב מהטיזר שפרסמנו השבוע בעמוד האינסטגרם של המגזין. חבל שהרעיון הזה לא יושם במיקום מסוים שיהיה קרוב יותר לשקע הטעינה (ואולי, רחמנא ליצלן, אף יאיר עליו), אך מאוד אהבנו – שוב – את הירידה לפרטים בכל הנוגע לגאוות היחידה של הרכב. מצב הטעינה מוצג על לוח השעונים הדיגיטלי הקטן שמחובר לרכב בפירוט רב, אך משום מה – בכל פעם שבה פתחנו את הרכב כדי להביט טוב יותר – המסך נכבה.

ג'ילי גאומטרי

פרט נוסף שמאוד הלהיב אותנו בג'ילי הוא אינדיקטור אחוז הסוללה ברכב על גבי לוח השעונים הקטן, או יותר נכון – העדרו של אינדיקטור באחוזים. זהו הרכב החשמלי הראשון שנתקלנו בו שלא מציג את ייתרת הסוללה באחוזים, אלא רק ק"מ. ייתכן שזה רק אני, וייתכן שיש קוראים ששותפים לתחושה שלי, אך העדר האחוזים (שיורדים בהרבה יותר מהר מהקילומטרז' הנותר) תרם רבות למיגור חרדת הטווח שמלווה אותנו בכל כניסה לרכב חשמלי שטרם בחנו. 

להרחבה בנושא עמדות טעינה וקצבי טעינה, מוזמנים לעיין במדריך לעמדות טעינה ובמילון המושגים החשמלי

ג'ילי גאומטרי

את נושא המחיר הבנו, אבל אחריו – ממה עוד יש להתלהב? מסתבר שהמון

כפי שציינו בתחילת המבחן, אותנו עניין להבין מה הג'ילי ג'יאומטרי C יודעת להציע נוסף על המחיר האטרקטיבי במיוחד שלה. היא זריזה וחצופה, נעימה לנסיעה, נוחה להפליא, וחוץ מהחרטום – מעוצבת היטב. היא מאובזרת היטב, סביבת הנהג והנוסעים נעימה, והנדסת האנוש ברכב גם היא מצוינת, ופרט לרעשי הרוח המציקים מהמראות המעוצבות במיוחד לא נתקלנו בשום דבר נוסף שהטריד את מנוחתנו במהלך הנסיעה. למען האמת – גם לרעש הרוח הזה התרגלנו מהר מאוד. 

היא לא מושלמת ולא חפה מעניינים משונים – ביניהם ניתן למנות את החיסכון המוזר בשטח כפתורים באזור הכוורת המדוברת מתחת למשטח הטעינה, הרגישות המוגזמת של זוג הכפתורים שכבר קיימים שם, העדר תאורת הטעינה, החזית של הרכב שעוצבה באופן קצת פחות מלהיב ומרתק מהשאר, קרוז קונטרול אדפטיבי שעושה עבודה מצוינת ב-95% מהזמן אך לעיתים מחליט שזה זמן מצוין לבלום בעוצמה בזמן זחילה במהירות של 10 קמ"ש בפקק, או הטעינה המהירה שנמצאת על הטווח הקצת יותר נמוך של האפשרויות. כמו כל רכב אחר, גם לג'ילי יש את העניינים שלה.

ג'ילי גאומטרי

למרות כל זאת, מדובר כאן ברכב מצוין. היא תספק מענה על מגוון רחב של שימושים, טווח מעולה, יכולות טעינה ביתיות כמו בסטנדרט האירופאי/אמריקאי ויכולות טעינה מהירה סבירות בהחלט. הניסיון והידע של קונצרן ג'ילי באים לידי ביטוי כמעט בכל מקום ברחבי הרכב, אם זה בהנדסת האנוש, באיכות החומרים, בפידבק שהרכב מעביר בזמן נסיעה, ועוד ועוד ועוד. בפני עצמו, ובשקלול כל מה שיש ברכב – המעולה והמשונה – המעולה עוקף את המשונה בסיבוב ומשאיר לו אבק.

אבל אחרי שהסבנו את תשומת לבכם למעולה ולמשונה, הגיע הזמן – בכל זאת – להתייחס לאלמנט המחיר. שתי גרסאות סוללה יש לג'ילי ג'יאומטרי C, אחת 54 קוט"ש שתספק טווח מוצהר של 350 ק"מ, והשנייה – זו שנבחנה – 70 קוט"ש, שתספק 460 ק"מ. הן זהות כמעט בכל דבר אחר, האפשרויות שקיימות – קיימות באופן זהה בשתיהן, ויש ביניהן פער של 9,000 ש"ח (133,990 ש"ח לגרסת 350 ק"מ, 142,990 ש"ח לגרסת 460 ק"מ). 

ג'ילי גאומטרי

לא משנה על איזה גרסת סוללה אנחנו מסתכלים, אם קודם לכן ציינו כי יש מעולה ויש משונה, אך המעולה בהחלט לוקח את המשונה בסיבוב, כי ברגע שאלמנט המחיר נכנס לתמונה – קיומו של המשונה הפך פשוט ללא רלוונטי. לא משנה איזה טענה הייתה לנו כלפי הג'ילי הזו (והיו כמה טענות, כפי ששמתם לב לאורך המבחן – קטנות ככל שיהיו), כל אחת ואחת מהטענות האלו מתגמדת למימדים מיקרוסקופיים לאור המחיר. לא סתם אנשי החברה מדווחים על מעל ל-2,000 כלי רכב שכבר הוזמנו (לפחות נכון למועד כתיבת המבחן), ואם אנחנו נאלץ לנבא – הנבואה שלנו תהיה שהג'ילי ג'יאומטרי C נמצאת במקום מצוין כדי להיות החשמלית הכי נמכרת בישראל בשנת 2022, ואם לא הכי נמכרת – בהחלט בשלישייה הראשונה.

לסיכום, וכמענה לשאלה ששאלנו בתחילת המבחן (מה עוד יש כאן, חוץ מהמחיר האטרקטיבי), ניתן לענות עלייה בפשטות: זה הוא קרוסאובר חשמלי קטן שמסתער על פסגת היקפי המכירות של עולם הרכב החשמלי בישראל, ולא בכדי. החבילה של הג'ילי ג'יאומטרי C מצוינת, וכאשר מסתכלים על המחיר – כל חיסרון של הרכב, קטן ככל שיהיה, מתגמד לממדים זניחים. שום דבר ברכב הזה לא יכול לגרום לנו להתעלם מהאטרקטיביות של החבילה המדוברת, והוא בהחלט מצדיק את ההסתערות של  הלקוחות עליו, ואת ההסתערות שלו עצמו על המקום הראשון בטבלאות המכירות של הרכבים החשמליים בישראל.

מתלבטים אם רכב חשמלי הוא הבחירה הנכונה בשבילכם? המדריך לרכב חשמלי יסייע!

מה דעתכם על הג'ילי ג'יאומטרי C? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

ג'ילי גאומטרי

כמה מילים על גרסאת הג'ילי ג'יאומטרי C פרו בגרסאת ה-350 ק"מ

חצי שנה אחרי המבחן שקראתם עד כה, הג'ילי ג'יאומטרי חוזרת אלינו למבחן וידאו. למבחן זה, קיבלנו את גרסאת ה-350 ברמת הגימור פרו, שממש במקביל אליה נחתה בארץ גם רמת הגימור החדשה והזולה יותר – הפיור. גרסאת הפרו נבדלת במספר הבדלי אבזור קטנים בינה ובין גרסאת ה-460 הבכירה, כמו למשל העדרו של ה-HUD וכיוון חשמלי רק למושב הנהג.

יחד עם זאת, גם רמת גימור זו מציעה את הייתרונות האדירים של הג'יאומטרי C עצמה עם טווח מעט נמוך יותר ותאריך אספקה – לפחות נכון לזמן המבחן – טוב בהרבה. הפער במחיר בינה ובין ה-460 עומד על כמעט עשרת אלפים שקלים, ומי שהטווח מתאים לו וצריך רכב במהרה – יכול בהחלט ללכת על הג'יאומטרי C בגרסאת ה-350 ק"מ.

ג'ילי גיאומטרי C

טכני:

גודל סוללה: 54 או 70 קוט"ש

הספק: 204 כ"ס, הנעה קדמית

טווח חשמלי במבחן הדרכים: 428 ק"מ

טעינה: עמדה ביתית / ציבורית – עד 11 קילו וואט, טעינה מהירה – עד 70 קילו וואט

זמן טעינת הסוללה: עמדה ביתית/ציבורית – 6 וחצי שעות בקירוב מ-0% ל-100%, עמדה מהירה – ממוצע של כ-30 דקות למילוי של לפחות 50% מהסוללה

0 עד 100 קמ"ש: 7.7 שניות

שגרת טיפולים: כל 15,000 ק"מ או כל שנה, לפי המוקדם מביניהם

מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה ותיקון סטייה אקטיבי מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקק, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת 360 מעלות

מחיר רכב המבחן: 142,990 ש"ח, אגרת רישוי – 530 ש"ח, תוספת של 1500 ש"ח לגג שחור וקליפרים בצבע צהוב יחד עם ריפוד בהיר (תוספת זו זמינה רק בגרסת ה-460 ק"מ ורק בצבעים לבן או כחול).

אחריות:  5 שנים או 150,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: חמישה מרכזי שירות של חברת יוניון מוטורס בחיפה, באר שבע, מודיעין, פתח תקווה וירושלים (השניים האחרונים הם רק מרכזי שירות ללא אולמות תצוגה)

ג'ילי ג'אומטרי
עוד פרט אחד אחרון… למקרה שמישהו פספס שמדובר בג'יאומטרי!