3 השקות של MG: ה-Marvel R, מתיחת פנים ל-MG ZS EV, ולראשונה בעולם – סטיישן חשמלית. כולן בארץ בקרוב

MG משיקה רשמית את ה-MG Marvel R, יחד עם מתיחת פנים משמעותית ל-MG ZS EV הפופולרי בארץ, והיא גם מציגה מכונית סטיישן חשמלית ראשונה בעולם - MG5

אתמול, במסגרת אירוע שנערך בבריטניה, MG הודיעה על שלוש השקות חדשות ומעניינות בתחום החשמלי, שצפויות לחזק את אחיזתה של החברה בתחום הרכב החשמלי. עד להגעת טסלה לישראל, ה-MG ZS EV היה החשמלי הנמכר בישראל, והוא נחשב כיום לדגם פופולרי מאוד, הן כחדש והן כרכב יד שניה, בזכות מחירו האטרקטיבי וטווח גבוה יחסית לרמת מחיר זו, יחד עם רמת גימור גבוהה ויכולות טעינה מהירה. לובינסקי עדכנו אותנו לאחר עליית הכתבה באתר כי כל שלושת הדגמים (גם ה-MG5 הסטיישן!) יגיעו ארצה עד סוף הרבעון הראשון בשנת 2022!

MG מארבל R

ה-MG מארבל R הוא כנראה הדגם לו הכי מצפים חובבי המותג בארץ. מדובר בקרוסאובר גדול יותר מה-ZS, שתוכנן מלכתחילה כדגם חשמלי לחלוטין (בעוד ה-ZS קיים גם בגרסאת בנזין). במסגרת ההשקה, וכחלק מהחומר שפורסם לעיתונות – MG משחררת פרטים לגבי הדגם החדש והמסקרן שמכירותיו מתחילות כעת בבריטניה, והוא צפוי להגיע ארצה במהלך הרבעון השני של 2022.

MG מארבל R
MG מארבל R (מקור: אתר MG העולמי)

במרכז הקונסולה של ה-MG מארבל R ישנו מסך מולטימדיה ענק בגודל של לא פחות מ-19.4 אינץ', עם מגוון רחב של אפשרויות חיבוריות לניידים ולאינטרנט, והכנה לתמיכה עתידית בעדכוני תוכנה אלחוטיים (OTA – Over the Air). הדגם יוצא בשלוש רמות גימור בבריטניה, ואפשרות לבחירה בין הנעה אחורית להנעה כפולה (רק הגרסה הבכירה ביותר תקבל הנעה כפולה). בגרסאות ההנעה האחורית, ההספק יעמוד על 177 כ"ס, והטווח המוצהר – 402 ק"מ, בעוד בגרסאת ההנעה הכפולה – ההספק עולה ל-284 כ"ס בזכות מנוע נוסף לסרן הקדמי, והטווח מצטמצם ל-370 ק"מ. הסוללה, בשני המקרים, תהיה סוללה בגודל 70 קוט"ש.

MG מארבל R
מסך 19 אינץ' עצום מימדים בקונסולה המרכזית. MG מארבל R (מקור: אתר MG העולמי)

ה-MG מארבל R יתמוך בטעינה בקצב של עד 11 קילו וואט ממטען ביתי או ציבורי, בעוד הטעינה המהירה תתאפשר בקצב של עד 92 קילו וואט, מה שיאפשר טעינה מ-5% ל-80% בכ-43 דקות. בנוסף, ישנה מערכת בקרת טמפרטורה לסוללה שמאפשרת חימום או קירור בהתאם לתנאי הדרך, ובכך – לטענת MG – תהינה אפשרות של מיקסום היכולות שלה. הרכב יכלול גם פונקציית V2L, שתאפשר חיבור צרכני חשמל אחרים, כמו לפטופים, ואפילו אפשרות חיבור לרכב חשמלי אחר לצורך הטענתו או טעינה ממנו. המחירים מתחילים מ-39,990 יורו לגרסאת הבסיס, 43,990 לרמת הגימור האמצעית, ו-47,990 יורו לרמת הגימור הבכירה בעלת ההנעה הכפולה וזוג המנועים. דגם זה צפוי להגיע ארצה במהלך 2022.

MG מארבל R
MG מארבל R (מקור: אתר MG העולמי)

מתיחת פנים משמעותית ל-MG ZS EV

במסגרת מתיחת הפנים, ה-MG ZS EV יקבל זוג רמות גימור, ושתי אפשרויות לבחירת גודל סוללה. הראשונה, זהה לזו שמופיעה ב-MG מארבל R – סוללת ה-70 קוט"ש, תאפשר לו טווח של 440 קילומטרים – כמעט כפול (!) מהטווח הקיים כיום ב-MG ZS EV. גודל הסוללה הנוסף יעמוד על 50.3 קוט"ש, מה שיאפשר טווח מוצהר של 320 ק"מ. ב-MG ציינו כי סוללת ה-70 קוט"ש תתמוך בטעינה בקצב של 11 קילו וואט, אך יכולת קבלת הטעינה של ה-50.3 קוט"ש תוותר ככל הנראה ללא שינוי.

MG ZS EV
MG ZS EV – החשמלית הפופולרית, גם בארץ, זוכה למתיחת פנים משמעותית, טווח מוגדל וטעינה מהירה יותר (מקור: אתר MG העולמי)

גם כאן, בדומה ל-MG Marvel R, תהינה אפשרויות נרחבות של חיבוריות לנייד ושליטה מרחוק ברכב, כמו גם הכנה עתידית לעדכוני תוכנה OTA. גם העיצוב של ה-MG ZS EV עודכן והפך למודרני יותר, אך ניכר כי המהנדסים רצו לשמור על המאפיינים הייחודיים של הדגם המוכר והפופולרי. המחירים בבריטניה יעמדו על 30,990 יורו לרמת הגימור הבסיסית עם סוללת ה-50.3 קוט"ש, או 34,990 יורו לסוללת ה-70 קוט"ש.

MG5 – הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם

ההשקה השלישית של MG במקרה זה, שפונה לכיוון מעניין ביחס לזוג ההשקות האחרות, היא ה-MG5 – מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם. למרות חוסר הצלחת סגמנט זה בארץ, מכוניות הסטיישן פופולריות מאוד באירופה, אך מי שמחפש לחסוך בדלק או בזיהום אוויר, הולך על סטיישן היברידיות, או במידה והוא מוכן להכניס יד לכיס – גרסאות פלאג אין של יצרניות יוקרה. ה-MG5 שווקה עד כה בגרסאת פלאג אין, אך כעת – MG מחליפה אותה בגרסה חשמלית לחלוטין, ופער המחיר בין הדגמים עומד על כ-4000 יורו בלבד.

MG5
MG5 – סטיישן חשמלית (מקור: אתר MG העולמי)

MG הגדילה לעשות, ומשיקה את ה-MG5, סטיישן חשמלית לחלוטין, הראשונה בעולם בסגמנט זה, עם סוללת 61.1 קוט"ש, וכמובן – כל השימושיות של רכב סטיישן, הכוללת בין השאר תא מטען גדול במיוחד (479 ליטרים) שהופך לעצום בעת קיפול המושבים – 1400 ליטרים. הסוללה הזו תאפשר ל-MG5 לגמוע כ-400 קילומטרים בטעינה אחת, ויש לה גם יכולת טעינה מעמדה ביתית בקצב של 11 קילו וואט. MG מתכננת להציע בעתיד את ה-MG5 גם עם סוללת 50.3 קילו וואט, ומחירו של דגם זה בבריטניה יתחיל מ-30,000 יורו. הוא יוצא בזוג רמות גימור, ותחילת שיווקו – רבעון ראשון של 2022. לא ברור אם דגם זה יגיע ארצה.

מתלבטים אם לעבור לרכב חשמלי עם אחת מה-MG החדשות? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר

בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ עם בעלי MG ZS EV נוספים לגבי הרכבים הנהדרים האלו

MG5
MG5 – סטיישן חשמלית ראשונה בעולם (מקור: אתר MG העולמי)