קופרה מתחילה רשמית בייצור החשמלית הראשונה שלה – קופרה בורן, בארץ ב-2022

קופרה בורן היא החשמלית הראשונה של מותג הביצועים קופרה (מבית סיאט). היא עושה שימוש בפלטפורמת ה-ID.3, ומציעה 4 אפשרויות גדלי סוללה

קונצרן פולקסווגן עולה לכותרות לא מעט בזמן האחרון כאן בפלאג מג, וניכר שהן בהנהלה הראשית והן בהנהלת כל אחד מהמותגים יש רצון עז להשאיר חותם על עולם הרכב החשמלי. פולקסווגן כבר עמוק בפנים עם משפחת דגמי ה-ID שלה, אודי מתכננת להיות היצרנית בעלת ההיצע החשמלי הרחב ביותר עד 2025, מנכ"ל סקודה הודיע כבר שהחברה תנטוש בקרוב את טכנולוגיית הפלאג אין לצורך התמקדות ברכבים חשמליים, וכעת מגיעה בשורה משמחת נוספת – קופרה בורן, הרכב החשמלי הראשון של קופרה – החטיבה הספורטיבית של יצרנית המכוניות הספרדית סיאט – שהיא עצמה, כמובן, שייכת לקונצרן פולקסווגן.

קופרה חשמלית
קופרה בורן, תוצע עם 4 גדלי סוללות (מקור: אתר קופרה העולמי)

קופרה בורן הוצגה במאי 2021, והיא מתבססת על אותה הפלטפורמה בה עושה שימוש ה-ID.3 של פולקסווגן, בהתאמה כמובן לאופי הספורטיבי של המותג. מדובר ברכב חמש דלתות קטן יחסית, בעל מאפיינים ספורטיביים באופן מובהק מבחינה עיצובית, הן מבפנים והן מבחוץ, ולא מן הנמנע שבעתיד הקרוב נראה גם גרסה חשמלית של סיאט שמתבססת על הבורן הזו, ואף דגמי סקודה ואודי.

קופרה חשמלית
קופרה בורן חשמלית (מקור: אתר קופרה העולמי)

לקופרה בורן תהינה 4 אפשרויות לבחירת מערך ההינע: הראשונה היא הגרסה הבסיסית ביותר, עם סוללה בגודל של 45 קוט"ש והספק של 110 כ"ס. מערך זה יספיק לכ-385 ק"מ לפי היצרן, יחד עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, והוא יהווה את וריאנט הכניסה לדגמי הקופרה החשמליים. אחריו, סוללת 58 קוט"ש עם 201 כ"ס, שתספיק לטווח של כ-420 ק"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות. מומלץ לעיין במדריך להספקי טעינה וגדלי סוללה אם המונחים קוט"ש, קילו-וואט וכ"ס מבלבלים אתכם!

קופרה חשמלית
קופרה בורן חשמלית (מקור: אתר קופרה העולמי)

נוסף לשתי הגרסאות ה-"רגילות" האלו, תהינה גם זוג גרסאות e-Boost, עם דגש על הביצועים. הראשונה תכיל את סוללת ה-58 קוט"ש גם כן, אך ההספק כאן עולה ל-227 כ"ס והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך 6.6 שניות. אומנם לפי קופרה, דגם זה גם הוא יגיע לטווח של כ-420 ק"מ, אך בהנתן ההספק הגבוה יותר, אנחנו מעריכים שמספר זה יהיה נמוך באופן ניכר מהוריאנט בעל סוללת ה-58 קוט"ש עם 201 כ"ס.

קופרה חשמלית
גם בכסוף. קופרה בורן חשמלית (מקור: אתר קופרה העולמי)

אחרונה בהיצע היא ה-e-Boost & Range Pack – ההספק נשאר גם הוא 227 כ"ס, אך הסוללה כאן היא סוללת 77 קוט"ש שתספיק, לטענת קופרה, לכ-520 ק"מ, וזו תהיה האופציה הבכירה ביותר במשפחת הקופרה בורן נכון להשקת הדגם. כאן, תאלצו "להקריב" עוד זמן קצר כאשר תרצו לצאת מרמזור בכל הכוח – התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בדגם זה תארוך כ-7 שניות עגולות.

קופרה חשמלית
גם בכתום. קופרה בורן חשמלית (מקור: אתר קופרה העולמי)

מבחינת הטעינה, קופרה טרם שחררה פרטים לגבי המטען המובנה ברכב לטעינה, ביתית, אך טעינה מהירה תתאפשר בקצב של עד 125 קילו-וואט, מה שיאפשר לטענת קופרה טעינה שתספיק ל-100 ק"מ בתוך 5 דקות (להבהרה – מומלץ לעיין במדריך לעמדות טעינה). בהתחשב בפלטפורמה הקיימת של הפולקסווגן ID.3 עלייה הולבשה הקופרה בורן, ניתן לשער כי הטעינה מעמדה ביתית תוכל להתנהל בקצב של עד 11 קילו-וואט. נוסף על הנושאים הטכניים הרלוונטיים, הקופרה בורן תאובזר במגוון מערכות בטיחות, תצוגה עילית על השמשה, מערכת מולטימדיה מפוארת, יכולת התחברות לענן ויכולות נהיגה אוטונומית. ראשוני הרכבים נכנסו כבר הערב לייצור, והמכוניות הראשונות צפויות להמסר ללקוחות כבר בחודש נובמבר הקרוב. מצ'מפיון מוטורס נמסר כי הקופרה בורן תגיע ארצה במהלך 2022, אך עדיין לא ידוע איזה גרסאות יהיו זמינות בארץ הקודש.

אהבתם את הקופרה בורן? שנאתם? אתם בכלל מעדיפים קרוסאוברים חשמליים גדולים, או מכוניות היברידיות קטנות? שתפו אותנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי