אופל החלה בשיווק הרשמי של האסטרה פלאג אין החדשה באירופה, גרסה חשמלית ב-2023

אופל משיקה רשמית באירופה את האסטרה פלאג אין החדשה, עם טווח נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד. בארץ בתחילת 2022
אופל אסטרה פלאג אין
אופל אסטרה פלאג אין 2022 (מקור: אתר אופל העולמי)

יצרנית הרכב הגרמנית עברה מספר גלגולים בישראל. חברת המזרח, UMI, שלמה סיקסט ולובינסקי – כולם החזיקו בעשרות השנים האחרונות בזיכיון היבוא של המותג הגרמני בעל ההיסטוריה המפוארת, כאשר ההצלחה המחודשת של היצרנית בישראל החלה עוד בתקופת היבוא של שלמה – אז אופל נמכרה היטב לציי ליסינג. ב-2019, כאחד מהמהלכים שהתגלגלו כתוצאה מהקמת תאגיד סטלניס הענק (שכולל בתוכו מגוון יצרניות, בינהן פיאט, פיג'ו-סיטרואן, קרייזלר, ג'יפ ועוד), עבר זיכיון היבוא משלמה לדוד לובינסקי, ועושה רושם שהיצרנית ממשיכה לחוות תקופת פריחה בארץ. הגיבוי הכלכלי של התאגיד האדיר, יחד עם הגישה למחלקות המחקר והפיתוח של אחיותייה לקונצרן – פיג'ו וסיטרואן – מאפשר ליצרנית להמשיך ולפתח רכבים מוצלחים שזוכים לקהל אדוק בארץ.

אופל אסטרה פלאג אין
סביבת נהג נקייה במיוחד, עם דמיון לאחיות האחרות בקונצרן פיג'ו סיטרואן (מקור: אתר אופל העולמי)

את האסטרה החדשה הציגה אופל אי אז בחודש יולי, אסטרה שעברה שדרוגים, שינויים ונגיעות כמעט בכל פרמטר שלה. המשפחתית הקטנה של אופל זכתה לעיצוב חדש וספורטיבי משהו, יחד עם יחידות הינע עדכניות שנמצאות בשימוש רוחבי בקונצרן גם בדגמי פיג'ו וסיטרואן, ומירב מערכות הבטיחות והאבזור. אותנו, האסטרה מעניינת קודם כל בגלל גרסאת פלאג אין חדשה ומסקרנת.

אופל אסטרה פלאג אין
תתרגלו למראה החיבור לחשמל, שיאפשר נסיעה של כ-50 ק"מ ללא טיפת בנזין. אופל אסטרה פלאג אין 2022 (מקור: אתר אופל העולמי)

לא מדובר בגרסאת פלאג אין חסרת תקדים בנתוניה,אבל היא מסקרנת בעיקר כי זו למעשה ה"משפחתית" פלאג אין העממית הראשונה של היצרנית, ובסך הכל השנייה של הקונצרן (אחרי הפיג'ו 308). האסטרה החדשה תאפשר טווח חשמלי טהור של כ-50 ק"מ בערך, ומנוע הבנזין ומערך הפלאג אין ישודכו לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת 8 יחסי העברה – תיבה שגם היא נמצאת בשימוש ברכבים רבים של פיג'ו-סיטרואן. ההספק יעמוד על כ-225 כוחות סוס, וניתן להעריך – בהתאם לטווח המדובר (שדומה מאוד גם לסיטרואן CX-5 שגם הוא החל להמכר באירופה ממש לאחרונה) – שהסוללה כאן תהיה בגודל של בערך 13 קוט"ש (להרחבה על גדלי סוללה – מומלץ לקרוא את מילון המושגים החשמלי).

אופל אסטרה פלאג אין
למרות המוצא הגרמני, העיצוב רחוק מהאיפוק המוכר (מקור: אתר אופל העולמי)

פרט מסקרן נוסף ששוחרר בהודעה לעיתונות, הוא שהדרך החשמלית של האופל אסטרה לא נגמרה בגרסאת הפלאג אין. היצרנית מתכננת לשחרר כבר ב-2023 את האסטרה e – אסטרה חשמלית לחלוטין. זו צפויה להיות המשפחתית החשמלית העממית הראשונה של הקונצרן (ה-208 החשמלית היא מכונית מיני, וה-2008 החשמלי הוא קרוסאובר גדול מהאסטרה, כך גם הסיטרואן C4 החשמלית), אך למרבה הצער – אין עדיין נתונים לגבי יחידת ההינע. ניתן לנחש בזהירות שהמערכת תהיה דומה לזו שבה נעשה שימוש ב-2008  ובסיטרואן C4 החשמלית, אך ימים יגידו. האופל אסטרה פלאג אין צפויה להגיע ארצה כבר ברבעון הראשון של 2022, אך לגבי האופל אסטרה החשמלית אין עדיין מידע לגבי הגעה ארצה. מחירים יפורסמו לפני הגעת הרכבים לישראל.

מתלבטים אם לחכות לאופל אסטרה פלאג אין? במדריך לרכבי פלאג אין של מגזין פלאג מג, תוכלו להבין האם זה כיוון נכון בשבילכם, ובקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ על כך