מעבדות הדלק לחירות החשמל 3: רכבים חשמליים מומלצים

זו הכתבה השלישית מסדרת כתבות אשר תציג את הדגמים המומלצים עם הינע אלטרנטיבי כיום בישראל. והפעם: רכבים חשמליים מומלצים ב-2022

אז אחרי שהתייחסנו לשני סוגי ההינע האלטרנטיבי הנפוץ בישראל בשתי הכתבות הקודמות בסדרה, מעבדות הדלק לחירות החשמל: רכבים היברידיים מומלצים ומעבדות הדלק לחירות החשמל 2: רכבי פלאג אין מומלצים, הגיע הרגע להתייחס לקטגוריה הכי חמה בשוק הישראלי כיום, ובכנות – גם זו שהכי מעניינת את מרבית הקוראות והקוראים המוחלטת שלנו.

גם אם אין לכם עמדת טעינה צמודה ואתם עדיין חושקים ברכב חשמלי, העדרה של העמדה לא סותם את הגולל על הנושא, ובכלל – כיום, האופציה של רכב חשמלי היא כנראה המשתלמת ביותר כלכלית. עלות טעינה ביתית של קוט"ש בודד עומדת על קצת מעל לחצי שקל, וגם העלות ברוב העמדות הציבוריות, בשקלול כולל, תהיה בכל זאת זולה מדלק – שמחירו רק הולך ומאמיר.

מעבר לכך, לרכב חשמלי – הן כזה שיוצר כחלק מפלטפורמה משותפת והן ככזה שיוצר באופן ייעודי – יתרונות נוספים רבים, בדמות איכות נסיעה טובה יותר, רמת אבזור גבוהה מאוד ביחס לרכבי בנזין מקבילים, אופן העברת כוח יעיל בהרבה, ועלויות טיפולים נמוכות יותר. בכתבה זו, נסקור את הרכבים החשמליים שזמינים כיום לרכישה בישראל עם אספקה מיידית, או עם טווחי זמן סבירים – יחד עם סקירה קצרה של מה שצפוי להגיע בהמשך שנת 2022 לשוק החשמלי בישראל. למען הסדר הטוב, במדריך זה נסקור את כל מה שרלוונטי עד לרמת מחיר של 250 אלף שקלים, בחלוקה גסה לסגמנטים, ללא השוואה בין הדגמים באופן נקודתי.

מכוניות מיני חשמליות

פיאט 500 חשמלית

הפיאט 500 חוזרת לארץ השנה בדור חדש לחלוטין, וכעת כולו על טהרת החשמל. ה-500 החשמלית אומנם נמצאת בקטגוריית המיני, אך הכנסנו אותה לחלק זה של המדריך בכדי למעט בחלקים. היא מוצעת בישראל בשני גדלי סוללה ושלוש רמות גימור – בינהן רמת גימור עם חצי דלת צד נוספת לכניסה קלה יותר למושב האחורי וגרסאת קבריולט – שהיא למעשה הקבריולט החשמלית היחידה בישראל כיום. מחירה מתחיל מ-119,990 ש"ח, היא תומכת בטעינה ביתית בקצב של 11 קילו וואט וטעינה מהירה בקצב של 50 קילו וואט (או 85 בגרסת הסוללה הגדולה יותר), והטווח המוצהר שלה עומד על 200 ק"מ לסוללה הקטנה יותר או 320 ק"מ לסוללה הגדולה יותר. מבחינה עיצובית, היא כנראה היפה והמגניבה ביותר ברשימה שלנו. את ה-500 החשמלית בגרסת הקבריולט בחנו לאחרונה באתר, ותוכלו לקרוא את המבחן בלחיצה על הכותרת.

רכב חשמלי

פיג'ו 208 חשמלית

ה-208 החשמלית היא הנציגות בגזרת הסופר מיני של קונצרן PSA (לו יש לא מעט נציגות בכתבה זו גם כן), והיא מבוססת על אותה הפלטפורמה החשמלית של שאר דגמי הקונצרן. הפיג'ו 208e היא אחת משתי מכוניות הסופר מיני החשמליות היחידות בישראל. היא מגיעה עם טווח של כ-331 ק"מ, יכולות טעינה של 11 קילו וואט מעמדה ביתית או עד 100 קילו וואט בעמדה מהירה, ומחירה מתחיל מ-151,990 ש"ח

פיג'ו 208 חשמלית
פיג'ו 208 חשמלית (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

אופל קורסה חשמלית

כמו ה-208 החשמלית, גם האופל קורסה החשמלית חולקת את אותה הפלטפורמה, עם שינויים קלים בכל הנוגע למפרט הטכני, עיצוב שונה לחלוטין מבפנים ומבחוץ שלו גם, כפי שאנחנו יכולים לומר לפי התמונות, נטייה גרמנית מאופקת משהו ברורה מאוד. הטווח שלה עומד על 336 ק"מ, יכולות הטעינה שלה גם הן עומדות על 11 קילו וואט מעמדה ביתית או עד 100 קילו וואט בעמדה מהירה, ומחירה עומד על 144,990 ש"ח.

אופל קורסה חשמלית
אופל קורסה חשמלית (מקור: אתר אופל העולמי)

קרוסאוברים חשמליים קטנים

זו כנראה הקטגורייה הפורה ביותר כרגע בשוק הרכב החשמלי בישראל מבחינת היצע הדגמים הזולים יחסית. הקרוסאוברים האלו כולם מגיעים מפלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין, אך מספקים מענה חשמלי מצויין לכל מי שחפץ להכנס לעולם זה, עם טווחים סבירים עד טובים מאוד, יכולות טעינה מעולות ומחירים סבירים למרבית האופציות.

ג'ילי ג'יאומטרי C

כנראה שאין קוראת או קורא שלא שמע, מכיר, התעניין ואולי אף מחזיק ברשותו ג'ילי ג'יאומטרי C. הקרוסאובר החשמלי הקטן, שהושק בארץ בחודש נובמבר האחרון, זוכה לכמות הזמנות אדירה, וברבעון הראשון של 2022 – ג'ילי התמקמה כשניה בהיקף המסירות שלה בתחום החשמלי, לפני יונדאי ואחרי טסלה. היא מגיעה ב-2 רמות גימור (אחת מהן – פיור 350 – הושקה ממש לאחרונה בישראל) ובשני סוגי סוללה. הטווח של הג'ילי ג'יאומטרי C עומד על 350 ק"מ בסוללה הקטנה יותר, ו-460 ק"מ בסוללה הגדולה יותר. יכולות הטעינה של הדגם עומדות על 11 קילו וואט מעמדה ביתית ו-70 קילו וואט מעמדה מהירה, ומחירה מתחיל מ-134,990 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית ביותר – פיור, עם טווח של 350 ק"מ, ומגיע עד ל-150,000 ש"ח לרמת הגימור פרו – הבכירה – עם טווח של 460 ק"מ.

ג'ילי גאומטרי
העתיד של ג'ילי בישראל נראה מזהיר

MG ZS EV 2022

ה-ZS החדשה היא כנראה החשמלית הכי מצופה בישראל נכון לכתיבת שורות אלו. התפרצות מחודשת של הקורונה בסין גרמה לעיכוב מהותי בייצור הדגם, אך עדיין ניתן להזמין אותה עם מועדי אספקה שנעים בטווח שבין הרבעון השלישי של השנה לתחילת 2023. היא תגיע עם שני גדלי סוללה – אחד שיאפשר טווח של 320 ק"מ עם יכולות טעינה ביתיות של 7.4 קילו וואט, ואחד שיאפשר טווח של 440 ק"מ עם קצב טעינה ביתי של 11 קילו וואט – לראשונה בדגם. יכולות הטעינה המהירה בשני גדלי הסוללה שופרו גם כן, והם עומדים כעת על 85 קילו וואט. מחירו של הדגם בגרסאת ה-320 ק"מ עומד על 144,444 ש"ח בעוד שגרסאת ה-440 תעלה 148,888 ש"ח.

MG ZS EV
יחידות ראשונות כבר נמצאות בארץ לצורכי בדיקות ותקינה! (צילום: יח"צ לובינסקי)

פיג'ו 2008 חשמלית

ה-2008 הפופולרית נמכרת בארצנו גם בגרסאתה החשמלית. הפלטפורמה כאמור היא אותה אחת עם שינויים טכניים קטנים, והיא זוכה לפופולריות ועניין רב בקרב המתעניינים ברכב חשמלי. יכולות הטעינה של ה-2008e עומדות על 11 קילו וואט בטעינה ביתית או ציבורית ו-100 קילו וואט בטעינה מהירה. הטווח שלה עומד על 319 ק"מ, והיא נמכרת במחיר של 164,990 ש"ח.

פיג'ו 2008 חשמלית
פיג'ו 2008 חשמלית (מקור: אתר פיג'ו העולמי)

יונדאי קונה חשמלית

היונדאי קונה חולקת פלטפורמה משותפת עם דגמי בנזין ועם גרסה היברידית שנבחנה אצלנו לאחרונה. היא בין הבודדות שזמינות לאספקה מיידית נכון לכתיבת שורות אלו אך גם מתומחרת באופן סביר יחסית. יכולות הטעינה שלה עומדות על 7.4 קילו וואט מעמדה ביתית ועד 77 קילו וואט מעמדה מהירה, הטווח המוצהר עומד על 305 ק"מ, ומחירה עומד על 142,990 ש"ח

hyundai kona ev
יונדאי קונה החשמלית (צילום: פלאג מג)

סיטרואן C4 חשמלית

גם ה-C4 החשמלית מגיעה ארצה בשלל תצורות (בנזין, דיזל וחשמלית), כאשר הגרסה החשמלית של הסיטרואן eC4 מיועדת לתת מענה למי שמחפש נוחות גבוהה במיוחד ברכב חשמלי, אך גם העיצוב הולך רחוק בהרבה מכל סיטרואן אחרת שנמכרת כיום בארץ, ומעט רחוק אף לעומת דגמים מתחרים מבית. גם כאן, יכולות הטעינה מעמדה ביתית עומדות על קצב של 11 קילו וואט, עמדה מהירה תטען בקצב של עד 100 קילו וואט, הטווח המוצהר כאן עומד על כ-350 ק"מ, ומחירה – 164,990 ש"ח.

אופל מוקה חשמלית

המוקה החשמלית הושקה בישראל ממש לאחרונה, והיא כנראה שניה בעיצובה רק לפיאט 500 החשמלית. דגם זה יובא ארצה במטרה לספק מענה למי שמחפש חשמלית מיוחדת ומגניבה אך שימושית, ועם טווח סביר. מחירה עומד על 162,990 ש"ח, יכולות הטעינה שלה זהות לסיטרואן ופיג'ו – 11 קילו וואט מעמדה ביתית או ציבורית ו-100 קילו וואט בעמדה מהירה לכל היותר, והטווח שלה עומד על כ-328 ק"מ.

אופל מוקה חשמלית
אופל מוקה חשמלית

קרוסאוברים גדולים, מנהלים ו-6 או 7 מקומות

אם קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים היא הפופולרית מבחינת הזמנות, הרי שקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים היא החמה ביותר מבחינת הביקוש והעניין של הלקוחות. פערי המחירים לא גדולים בחלק מהמקרים, ובתוספת קטנה מקבלים רכבים מרווחים יותר ללא פשרות נרחבות בנושא הטווח, וגם יכולות הטעינה דומות מאוד לקרוסאוברים הקטנים. בחלק זה של הכתבה נכניס גם דגמי שישה ושבעה מקומות חשמליים, יחד עם רכבי מנהלים חשמליים.

סקייוול ET5

סקייוול הגיעה ארצה בחודש נובמבר האחרון גם כן, וישראל היא אחת המדינות האירופאיות הראשונות בהן נחת המותג. הרכב מציע מרווח פנים יוצא דופן – אפילו בסטנדרטים של רכב חשמלי, הוא מבוסס על פלטפורמה יעודית ומגיע עם גודל סוללה אחד ו-3 רמות גימור. יכולות הטעינה שלו עומדות על 6.6 קילו וואט מעמדה ביתית, ועד 145 קילו וואט מעמדה מהירה, הטווח המוצהר שלו עומד על 400 ק"מ, ומחירו מתחיל מ-179,990 ש"ח. סקייוול היא גם הראשונה לפתוח מועדון לקוחות רשמי לרכב חשמלי בארץ.

סקייוול ET5
סקייוול ET5

מקסוס אי-יוניק 6

בשנת 2022, היבואנית צ'יינה מוטורס החלה ביבוא של זוג דגמים נוספים, אחרי המקסוס אי-יוניק 5. האי-יוניק 6 הוא הנציגות הראשונה בסגמנט הקרוסאוברים הגדולים לחברה זו בישראל, והוא מאוד גדול. הדגם הושק ממש בימים האחרונים, ולמרבה הצער המפרט המלא שלו טרם שוחרר – אך כאשר היבואנית תעביר הודעה מסודרת לעיתונות – אנו נעדכן בכל הנתונים החסרים. מחירו של המקסוס אי-יוניק 6 עומד על 179,990 ש"ח. הטווח של הדגם אמור לעמוד על 420 ק"מ.

מקסוס אי-יוניק 6
מקסוס אי-יוניק 6 (מקור: צ'יינה מוטורס)

אייוייז U5

האייוייז U5 הוא כנראה הרכב החשמלי הוותיק ביותר בישראל אחרי MG ZS בגרסאתו הקודמת וטסלה מודל 3. הקרוסאובר העתידני במיוחד למראה נמכר עם טווח מוצהר של עד 400 ק"מ, גרסת סוללה אחת ושתי רמות גימור. הוא יכול להטען מעמדה ביתית בקצב של 11 קילו וואט (שינוי שהתרחש ממש בסמוך להכנת הכתבה – עד אז הדגם נטען בקצב של 6.6 קילו וואט) בעוד שטעינה מהירה אפשרית בדגם ב-95 קילו וואט. הטווח המוצהר עומד על 400 ק"מ, והמחיר מתחיל מ-162,990 ש"ח.

 
אייוייז U5 חשמלי
(מקור: אוטו חן)

יונדאי איוניק 5

הדגם הבכיר בקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים ברמות המחיר שהגדרנו הוא היונדאי איוניק 5. דגם זה, שהושק בארץ ביולי האחרון, זוכה להצלחה במסירות והוא השלישי בכמות של אלו ברבעון הראשון של 2022 – אחרי ג'ילי ג'יאומטרי C וטסלה מודל 3. לאיוניק גרסת סוללה אחת שזמינה בכל רמות הגימור וסוגי ההינע, 3 רמות גימור להנעה האחורית, ורמת גימור אחת ויחידה לגרסאת ה-4X4. יכולות הטעינה עומדות על 11 קילו וואט מעמדה ביתית ועד 350 קילו וואט מעמדה מהירה, הטווח המוצהר של גרסאות ההנעה האחורית עומד על 451 ק"מ לרמת הגימור עילית או 481 ק"מ לזוג רמות הגימור הנמוכות יותר. והמחיר? מתחיל מ-189,990 ש"ח, ועד ל-232,990 ש"ח לדגם הבכיר ביותר. 

יונדאי איוניק 5

טסלה מודל 3

החשמלית שהתחילה את הכל היא בכלל לא קרוסאובר גדול, אלא מכונית מנהלים עפ"י מימדיה, אך כאמור – אנחנו לא רוצים להעמיס בסעיפים. הטסלה מודל 3 נחתה בישראל בפברואר 2021 ומשכה אחריה את כל התחום החשמלי בישראל רחוק רחוק קדימה. היא זמינה כיום בישראל ב-3 גרסאות הינע, ומחירה מתחיל מ-240 אלף שקלים. יכולות הטעינה מעמדה ביתית עומדות על 11 קילו וואט, טעינה מעמדה מהירה תתאפשר בקצב של 270 קילו וואט, והטווח עומד על בין 491 ק"מ לדגם הסטנדרט ריינג' ועד ל-604 ק"מ לגרסאות הלונג ריינג' ופרפורמנס העוצמתית.

טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 (צילום: פלאג מג)

מקסוס אי-יוניק 5

המקסוס אי-יוניק 5 הוא למעשה מיניוואן שבעה מקומות חשמלי היחיד כיום בישראל ברמת המחיר הזו. נוסף לשבעת המקומות, הוא מציע יכולת טעינה של 7.4 קילו וואט, טעינה מהירה של 100 קילו וואט, טווח מוצהר של 320 ק"מ ומחירו עומד על 198,990 ש"ח. למרות הטווח שלו אשר נמצא על הצד המעט נמוך יותר, מדובר במיניוואן טוב מאוד שמציע פתרון יעיל במיוחד למי שמחפש מיניוואן שבעה מקומות אבל גם רוצה לחסוך בהוצאות עתידיות.

מקסוס אי-יוניק 5
מקסוס אי-יוניק 5

מקסוס אי-יוניק 5 פלוס

גרסאת הפלוס אומנם נושאת שם זהה, אך זהו עברה מספר שדרוגים ושינויים: הטווח המוצהר של גרסאת הפלוס עומד על 400 ק"מ בזכות סוללה גדולה יותר, היא מאפשרת מקום לשישה נוסעים במקום שבעה, והיא עברה מספר שינויים עיצוביים קלים מבפנים ומבחוץ. יכולות הטעינה עומדות על 7.4 קילו וואט מעמדה ביתית או 100 קילו וואט מעמדה מהירה, והמחיר כאן נקבע על 209,990 ש"ח.

אולם תצוגה חדש למקסוס
מקסוס אי-יוניק 5 באולם התצוגה החדש של מקסוס בעכו (מקור: צ'יינה מוטורס)

קיה EV6

בתחילת החודש, דיווחנו כי ה-EV6 צפויה לנחות בארץ בתערוכת אוטומוטור, אך זמן קצר לפני התערוכה התבשרנו כי המשלוח התעכב ובמקום זאת, הציגה היבואנית בתערוכה את דגמי סרס. ה-EV6 היא המקבילה ליונדאי איוניק 5 מבית קיה, אך היא מציעה סוללה מעט גדולה יותר שתאפשר טווח מוצהר של כ-517 ק"מ, יכולות טעינה זהות של 11 קילו וואט מעמדה ביתית ועד 350 קילו וואט בעמדה ציבורית, ומחירה צפוי לעמוד על 239,990 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית.

קיה EV6 GT
גרסאת הקצה העוצמתית עם הספק גבוה והנעה כפולה. קיה EV6 GT (מקור: אתר קיה העולמי)

ומה צריך להגיע בהמשך השנה?

את החלק הזה של הכתבה אנחנו נכתוב באופן חופשי ללא חלוקה לסגמנטים, היות ודגמים אלו עדיין לא הגיעו לארץ – ואין עליהם מידע רב בשלב זה מעבר למצויין בכתבה. במידה ויש לנו השערה לגבי המחיר נציין זאת, וכמובן שנציין גם כל מידע נוסף שכן ידוע בשלב זה – כמו טווחים או יכולות טעינה מעמדות ביתיות או עמדות מהירות.

טויוטה bz4X 

הנציגות הראשונה בישראל של טויוטה בתחום החשמלי, ושנייה בסך הכל ברחבי העולם מאז ומעולם (אחרי הטויוטה ראב 4 החשמלי), צפוייה לנחות בארץ ממש בשבועות הקרובים. הטווח המוצהר יעמוד על כ-400 ק"מ, יכולות הטעינה מעמדה ביתית יתאפשרו בקצב של 7.4 קילו וואט, ולגבי יכולות הטעינה המהירות טרם פורסם נתון סופי. מחירה של ה-bz4x יעמוד, להערכתנו, על טווח שבין 200 ל-230 אלף שקלים. אחותה התאומה, הלוא היא סובארו סולטרה (שמציגה נתונים כמעט זהים) – תגיע הרחק לתוך 2023, והאחות היוקרתית לפלטפורמה זו – הלקסוס RZ – תגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית.

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X חשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

קרוסאובר קטן מבית סקייוול, יחד עם ET5 בגרסאות של שישה ושבעה מושבים

אצל היצרנית הסינית הצעירה מתכננים בליץ של דגמים משמעותיים שצפויים להגיע ארצה בחודשים הקרובים. הראשון מבינהם שצפוי להגיע הוא הסקייוול ET5 בגרסאות של שישה ו/או שבעה מקומות – אך בשלב זה אין שום מידע לגבי הגודל (האם יתבסס על אותו הרכב שאנחנו מכירים או על מרכב ארוך יותר?), יכולות הטעינה (האם צפוי שימוש ב-11 קילו וואט?), גודל הסוללה וכו'. בהתחשב בהגמוניה המוחלטת של מקסוס בסגמנט זה נכון לכרגע, אנו צופים כי לגרסאות ה-6 ו-7 מושבים של ה-ET5 יהיה מחיר תחרותי, שינוע בטווח שבין 200 ל-220 אלף שקלים. השני הוא קרוסאובר חשמלי דומה במימדיו לג'יאומטרי C, לדגמי קונצרן PSA, יונדאי קונה ו-MG, אך גם לגביו אין בשלב זה שום מידע, ונותרנו לשער שאם יגיע עם טווח של 400 עד 500 ק"מ – ננחש שמחירו ינוע סביב ה-150-160 אלף שקלים.

סקייוול C
סקייוול C – תמונת קונספט של הקרוסאובר החשמלי הקטן של היצרנית המסקרנת (מקור: אתר סקייוול העולמי)

ג'נסיס GV60

הקרוסאובר היוקרתי של ג'נסיס, אשר מבוסס על הפלטפרומה של האיוניק 5 בין השאר, צפוי לנחות בארץ גם הוא ממש בשבועות הקרובים. היא תגיע עם סוללת ה-77.4 קוט"ש הגדולה שזמינה בפלטפורמה זו, עם 3 אפשרויות הינע והספק, המון המון יוקרה והמון אבזור. מחירה לא פורסם באופן רשמי, אך הרשנו לעצמנו להיות אופטימיים ולהכלילה כאן. יכולות הטעינה של הדגם זהות לשל האיוניק 5 – 11 קילו וואט מעמדה ביתית, 350 קילו וואט בעמדה מהירה, הטווח המדובר של הדגם ינוע, בהתאם לסוג ההינע, בין 370 ק"מ (לגרסה העוצמתית ביותר) ל-460 ק"מ (לגרסאת ההנעה האחורית הבסיסית), ולגבי מחירה, כאמור, אין לנו מידע – אך נשאר אופטימיים ונחכה להשקה שצפויה להתרחש בשבועות הקרובים.

ג'נסיס
ג'נסיס GV60 (מקור: אתר ג'נסיס העולמי)

קיה נירו חשמלית

בימים אלו מוכרים אצל היבואנית את היחידות האחרונות של הקיה נירו החשמלית מהדור הנוכחי שלה, כאשר הדור החדש צפוי להגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי או הרביעי של השנה הזו. הדור החדש עבר שדרוג עיצובי מהותי במיוחד, אך לא השתנה רבות מבחינה טכנית, ובהתחשב במחיר של הדור היוצא, המחיר המשוער של ה-EV6 והמצב בשוק הישראלי כיום – נשער שמחירה צפוי לעמוד על אזור ה-200 אלף שקלים. הקיה נירו היא היחידה שכיכבה בכל שלושת הכתבות של "מעבדות הדלק לחירות החשמל", והיא הדגם היחיד מכל יצרנית באשר היא אשר מגיע לארץ ב-3 גרסאותיו – חשמלי, היברידי ופלאג אין.

קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלית מהדור החדש (מקור: אתר קיה העולמי)

MG MARVEL R

הקרוסאובר הגדול הראשון של MG צפוי להיות גם אחד כזה שעושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, ולא באחת שמשותפת לדגמי בנזין – בדומה ל-ZS (שאומנם בדור הנוכחי מוצע רק כדגם חשמלי באירופה, אך בדור הקודם הוצע גם כדגם בנזין, גם בארץ). הטווח צפוי לעמוד על מעל ל-400 ק"מ, המימדים – דומים לחברים האחרים בסגמנט זה, והמחיר צפוי לעמוד על 180-190 אלף שקלים. דגם זה צפוי היה כבר להגיע ארצה, אך בדומה לאחות הקטנה, גם ייצורו נדחה בעקבות התפרצות הקורונה המחודשת בסין.

MG 5

מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם, שהיא עצמה דור חדש לסטיישן הקודמת (שלא שווקה בארץ), צפויה הייתה גם היא לעשות עלייה לישראל במועד דומה למארבל R ול-ZS החדשה, אך גם כאן כפי שניחשתם – התפרצות הקורונה בסין טרפה את הקלפים בשבילה ושיווקה בארץ נדחה למועד קרוב יותר לסוף השנה. הבשורה העיקרית של דגם זה, מעבר להיותו סטיישן חשמלי יחיד מסוגו בעולם ובישראל, לכשיגיע, הוא – ככל הנראה – תג מחיר נמוך, של סביב ה-140-150 אלף שקלים, יחד עם טווח לא רע של 350 ק"מ.

MG5
MG5 – סטיישן חשמלית (מקור: אתר MG העולמי)

קרוסאובר חשמלי גדול של ג'ילי

נכון לתחילת 2022, ולנוכח ההצלחה האדירה בהיקף ההזמנות, בגיאו מוביליטי התחילו לעבוד על יבוא של גרסה חשמלית של קרוסאובר גדול מבית ג'ילי. למעשה, פרט לשורה זו, אין בשלב זה שום מידע בנושא ואנשי היבואנית שומרים על עירפול מוחלט בהקשר לאותו הקרוסאובר הגדול, אך אנחנו מקווים לראותו במהרה נוכח הרושם המעולה שהג'יאומטרי הקטנה הותירה עלינו.

יונדאי איוניק 6

רכב המנהלים הגדול שצפוי להגיע לאחר השקת האיוניק 5 יעלה ארצה בסביבות סוף השנה הנוכחית. הדגם גדול ובכיר יותר מהאיוניק 5 שאנחנו מכירים, אך פרט לתמונות ריגול שצצות חדשות לבקרים – אין הרבה מידע לגבי הדגם המדובר של יונדאי, ופרט להשערות לגבי גודל הסוללה שצפוי להיות זהה, יחד עם טווח מאוד דומה ואותן יכולות טעינה – אין לנו הרבה ספקולציות לגבי מחירו.

איוניק מחיר
יונדאי איוניק 6 (צילום: מערכת פלאג מג)

אייוייז U6

אייוייז עשו מעשה של יצרניות יוקרה, וע"ב הפלטפורמה הקיימת של ה-U5, הובילו שרשרת שינויים עיצוביים שהולידה את ה-U6, מה שצפוי להיות קרוסאובר קופה, בדומה למשל לוולוו C40 החשמלית שהושקה בימים האחרונים בארץ (היא עצמה גרסאת הקופה של ה-XC40 החשמלית). גם במקרה זה, מעט מאוד מידע זמין מבחינה טכנית, אך אנחנו נשער לגבי המכיר שמדובר על אזור ה-180 אלף שקלים.

בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מדריכים מומלצים נוספים לקריאה: מילון המושגים החשמלי, מדריך עמדות טעינה

מה דעתכם על סדרת הכתבות "מעבדות הדלק לחירות החשמל"? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אייוייז U6
אייוייז U6 – היה צריך להגיע ארצה כבר בתחילת 2022, אבל משבר השבבים עשה את שלו (מקור: אתר אייוייז העולמי)