קיה נירו בדור השני נחשפת רשמית עם פרטים מלאים על הנירו ההיברידית, פלאג אין וחשמלית

אחרי הרבה טיזרים ומידע חלקי, קיה חושפת סוף סוף את כל המידע והחומר על הקיה נירו החדשה - בגרסאותיה החשמלית, היברידית ופלאג אין

היא הגיעה לישראל!

לכתבה המלאה – קיה נירו 2023 מגיעה לארץ!

קיה נירו החדשה לשנת 2023 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

אנחנו מאוד אוהבים דגמי רכב חשמלי אשר מיוצרים בכל שלושת הווריאציות של הינע אלטרנטיבי – הייבריד, פלאג אין וחשמלי לחלוטין. קיה נירו היא אחת מהמכוניות היחידות בעולם שקיימת עוד מיומה הראשון כמעט על שולחן השרטוטים בכל שלושת גרסאות ההינע האלטרנטיבי, וגם בארץ – קיה נירו היברידית ופלאג אין זוכות להצלחה במכירות, בעוד הגרסה החשמלית נותרת קצת מאחורי האחיות עם מנועי הבנזין – בעיקר בגלל תמחור גבוה מאוד. מנגד, נירו חשמלית היא בין הדגמים החשמליים היחידים כיום בישראל אותם ניתן לקבל באספקה מיידית.

היברידי מומלץ
קיה נירו החדשה – עיצוב מודרני בהרבה, אבל בלי המון חדש מתחת למכסה המנוע (מקור: אתר קיה העולמי)

הידיעות על דור חדש לנירו מלוות אותנו כבר תקופה ארוכה, ובקיה נהגו לטפטף פרטים החוצה ולא לשפוך הכל בבת אחת. זה התחיל בתצוגה של העיצוב של שלושת הדגמים החדשים, ללא מילה בודדת על כל העניין הטכני שמתחת למכסה המנוע, המשיך בחשיפה חלקית של המפרט הטכני בנירו ההיברידית, ואז בחשיפת הנתונים הטכניים של הנירו החשמלי ודגם הפלאג אין.

פלאג אין מומלץ
קיה נירו פלאג אין החדשה – גם כאן, העיצוב הוא עיקר העניין, אך משום מה – בגרסת הפלאג אין, הוא נראה בעיננו טוב מהאחרות (מקור: אתר קיה העולמי)

כעת, קיה ארה"ב משחררת את הנתונים המלאים על כלל הדגמים, מההתחלה ועד הסוף, וריכזנו עבורכם את כל המידע על הדגמים. ראשית, כפי שניתן לראות מבחינה עיצובית – מדובר בדור חדש לחלוטין של הקיה נירו, עם עיצוב מודרני ועדכני אשר הולך בקו העיצובי החדש של קיה, ומזכיר לא מעט אלמנטים מהקיה EV6 (שצפויה להגיע ארצה כבר בפסח). מבחינת המימדים החיצוניים, הדגם גדל בכמה מ"מ לכל הכיוונים וגם מרווח הגחון של הקרוסאובר הפופולרי גדל במעט, יחד עם מרחב הפנים. לעומת זאת, מתחת למכסה המנוע – אין שוני גדול לעומת מה שאנחנו רגילים לראות בנירו הפופולרית…

קיה נירו היברידית
קיה נירו היברידית בדור החדש (מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו הייבריד

הנירו ההיברידית, מעבר לעדכון העיצובי המקיף והמובן מאליו, תגיע עם אותו מנוע 1600 סמ"ק ומנוע חשמלי אשר משודך לסוללה קטנה, אשר גודלה לא נמסר בהודעה לעיתונות – אך נשער שמדובר בגודל דומה ליונדאי קונה ההיברידית, שם הסוללה מגיעה בגודל 1.56 קוט"ש. עפ"י הנתונים שפרסמה היצרנית בארה"ב, הטווח המשוער של הנירו ההיברידית החדשה יעמוד על 940 ק"מ למיכל- הם כ-21.2 קילומטרים לליטר (מה שמתכתב גם עם נתוני צריכת הדלק המאוד דומים של הקונה הייבריד). 

קיה נירו היברידית
(מקור: אתר קיה העולמי)
קיה נירו פלאג אין
קיה נירו פלאג אין בדור השני (מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו פלאג אין

גם בגרסת הפלאג אין החדשה אין הרבה חדש תחת השמש מבחינה טכנית – הסוללה תהינה אותה סוללת 11.1 קוט"ש מהדגם היוצא, משודכת למנוע בנזין בנפח 1600 סמ"ק, כאשר המערכת בכללותה תספק 180 כוחות סוס. הטווח החשמלי של הקיה נירו פלאג אין החדשה עומד על 52.8 קילומטרים מוצהרים, ובחברה נטען שאם זו תצויד בג'אנטים בגודל 16 אינץ', ניתן יהיה להגיע לשיפור של אף 25% לעומת הדגם היוצא של הנירו. כל נושא הטעינה נותר כפי שהיה בדגם היוצא – 3.7 קילו וואט מכל סוג שהוא של עמדה.

להרחבה בנושא קילו וואט, קוט"ש ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה

קיה נירו פלאג אין
(מקור: אתר קיה העולמי)
קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלית מהדור החדש (מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו חשמלית

הנירו החשמלית גם היא מתהדרת בעיקר בעיצוב חיצוני חדש ומודרני מאוד, אך מתחת למכסה המנוע אין הרבה מאוד חדש. הדגם מצויד בסוללה בגודל 64.8 קוט"ש, כמו בדגם היוצא, ויכולות הטעינה מעמדה ביתית נותרו בקצב של 11 קילו וואט, בעוד עמדה ציבורית תאפשר טעינה של הנירו בקצב של 85 קילו וואט – מה שיוכל לטעון אותה בעמדה תומכת מ-10% ל-80% בכ-40 דקות. ההספק של הדגם עומד על 201 כוחות סוס, ובארה"ב היא תוצע גם עם משאבות חימום מיוחדות אשר יאפשרו שמירה על הטווח של הרכב גם בתנאי מזג אוויר קרים במיוחד. הטווח, אגב, נותר ללא שינוי ועומד על 408 ק"מ עפ"י המדדים האמריקאיים (אם וכאשר הדגם יעלה לאירופה, ולישראל – כנראה שיהיה שיפור במספר זה עקב תקני בדיקה שונים, וטיפה מקלים יותר, באירופה). הדגם החדש מותיר את שקע הטעינה בחזית הרכב, כפי שאנחנו אוהבים, ויכלול גם פיצ'ר V2L – שיאפשר לחבר אליו צרכני חשמל ביתיים באמצעות מתאים מיוחד.

קיה נירו חשמלי
(מקור: אתר קיה העולמי)

עפ"י הודעת טלקאר מתחילת השנה, כאשר עלתה כתבת "מה מחכה לנו בשוק הרכב החשמלי, היברידי ופלאג אין בשנת 2022" – דגמי הנירו החדשים היו צפויים לעלות ארצה במהלך אמצע השנה הנוכחית – מה שאומר מתישהו לאחר חג הפסח. יחד עם זאת – משברי האספקה האין סופיים והמשברים הגיאו-פוליטיים שמתרחשים ברחבי העולם, ייתכן שיעכבו את השיווק בארץ במקצת ויכול להיות שנראה את הנירו החשמלית יחד עם אחיותיה ההיברידיות והפלאג אין מגיעות לישראל יותר קרוב ל-2023.

מתלבטים מה יתאים לכם? המדריך לרכב היברידי, המדריך לרכב פלאג אין והמדריך לרכב חשמלי יוכלו לסייע!

מה דעתכם על הקיה נירו בדור השני שלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קיה נירו 2023
(מקור: אתר קיה העולמי)
קיה נירו חדש
הליין אפ של דגמי קיה נירו החדשים (מקור: אתר קיה העולמי)