אחרי הגרסה ההיברידית – הנתונים של הקיה נירו פלאג אין והנירו החשמלית החדשות נחשפים

אחרי מספר חודשים בהם שמרה את הקלפים קרוב לחזה, בקיה חושפים את הנתונים של הקיה נירו החשמלית וגרסאת הפלאג אין החדשות ל-2023

בחודש נובמבר האחרון, אחרי שורת טיזרים, חשפו בקיה את הנירו החדשה על שלוש גרסאותיה שצפויה להגיע לשווקים בעולם השנה. מדובר בשדרוג עיצובי משמעותי, בדומה לזה שעברה ה-MG ZS EV החשמלית, אך בשלב הראשון לא נחשפו שום נתונים טכניים לגבי מי מהדגמים, ובקיה השאירו את הדמיון שלנו להשתולל – בתקווה שנראה הבדלים דרמטיים ומרחיקי לכת.

קיה נירו חשמלית 2023
קיה נירו החשמלית החדשה (מקור: אתר קיה העולמי)

לפני כחודש, בקיה חשפו את המפרט של הגרסה ההיברידית באופן חלקי, אך הגרסה החשמלית וגרסת הפלאג אין נותרו בערפל. בתחום ההיברידי לא היה הרבה חדש תחת השמש, ועל כן ההתלהבות שלנו צוננה מעט, אך כעת – הנתונים המשמעותיים של הגרסה החשמלית וגרסת הפלאג אין של הקיה נירו החדשה נחשפו בשוק השוודי, שם כבר ניתן כיום להזמין את הרכב (ולקבלו במהלך הקיץ, במקרה שחשדתם כי משבר השבבים משפיע רק על ישראל…).

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה (מקור: אתר קיה העולמי)

גרסת הפלאג אין של הקיה נירו החדשה זוכה, בנוסף לעדכון העיצובי המשמעותי שלה, גם לסוללה גדולה יותר. הדור החדש (או שמא עדיף לקרוא לה – הדור השני?) של הנירו פלאג אין תגיע עם סוללת 11.1 קוט"ש (לעומת 8.9 קוט"ש בדגם הנוכחי) – מה שצפוי לאפשר טווח חשמלי של כ-60 קילומטרים. גם המנוע החשמלי עצמו בדגם זה התחזק, וזה יגיע עם הספק של כ-80 כוחות סוס.

מתלבטים לגבי רכישה של רכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה – בשיווק רשמי במהלך 2022, כנראה שזמן לא רב לאחר מכן גם בארץ (מקור: אתר קיה העולמי)

גם הגרסה החשמלית לא עברה יותר מדי שינויים מרחיקי לכת: ההספק בדגם החשמלי החדש יעמוד על 201 כוחות סוס (204 בדגם היוצא), בעוד הסוללה גדלה ממש בטיפה – 64.8 קוט"ש לעומת 64 קוט"ש. ההבדל הקטן הזה צפוי להביא את הנירו החשמלית לטווח מוצהר של כ-463 קילומטרים (בהשוואה ל-455 ק"מ בדגם היוצא), ובנוסף נמסר גם כי טעינה מהירה תאפשר בתנאים אופטימליים טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-43 דקות, אך לצערנו – כאשר חיפשנו באתר השוודי של קיה את הנירו החדשה, לא הצלחנו למצוא אותה בכדי לדלות נתונים נוספים.

אם אתם לא בטוחים מה המשמעות של קילו וואט, קוט"ש וכו' – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי!

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה (מקור: אתר קיה העולמי)

העדכונים האלו מראים בעיקר כי בקיה נקטו בגישה הגורסת כי סוס מנצח לא מחליפים, ואין צורך לבצע שינויים מרחיקי לכת בדגם מצליח ופופולרי, כאשר מסיימים עם העדכון העיצובי. גישה זו קצת מאכזבת אותנו באופן אישי, בהשוואה לקיה EV6 החשמלית, אשר הלכה רחוק מאוד בכל הנוגע לנועזות ופריצת דרך, אבל אחרי מעל ל-7 שנות שירות – גם לקיה נירו מגיע ריענון משמעותי. הדגם החדש צפוי להגיע ארצה במהלך השנה הקרובה בשלושת גרסאותיו, כאשר ייתכן כי גרסה מסוימת תגיע במהלך הרבעון השני של השנה (כנראה שההיברידית) והנותרות ברבעון השלישי. נכון להיום, קיה נירו היא החשמלית הקוריאנית היחידה (ובין החשמליות הבודדות בישראל) שזמן האספקה שלה מיידי בהשוואה כמעט לכל מתחרה שלה.

מתלבטים לגבי רכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על השדרוג הצפוי לקיה נירו בגרסאותיה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קיה נירו 2023
לצערנו, לא נחשפו עדיין תמונות של גרסת הפלאג אין בכלל – ואנו נאלצים להשתמש רק בתמונות של הגרסה החשמלית וההיברידית (מקור: אתר קיה העולמי)