קיה נירו היברידית החדשה – המפרט נחשף באופן חלקי

קיה חושפת את הפרטים הטכניים של הקיה נירו ההיברידית החדשה, אשר צפויה להגיע ארצה יחד עם אחיותה - גרסאת הפלאג אין והחשמלית - במהלך השנה
קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה – בשיווק רשמי במהלך 2022, כנראה שזמן לא רב לאחר מכן גם בארץ (מקור: אתר קיה העולמי)

מישהו מהקוראים לא מכיר את הקיה נירו? הקרוסאובר הקטן שעלה ארצה ב-2016 עשה חיל בתחום הרכבים ההיברידיים כאשר הציע חבילה אטרקטיבית במחיר נמוך יחסית, ובהמשך עלתה ארצה גם גרסאת הפלאג אין שלו. באוגוסט 2021, הושקה בארץ גם הגרסה החשמלית של הקיה נירו, ובכך הנירו הפכה למעשה ליחידה כיום בישראל לה נציגות בכל שרשרת ההינע האלטרנטיבי – חשמלי, פלאג אין והיברידי.

אבל 6 שנים ואף מעט יותר מכך זה דיי והותר זמן בכדי להוציא את הדגם הנוכחי לגמלאות, על כלל גרסאותיו. לאחרונה דיווחנו לכם כי הנירו תעבור שדרוג משמעותי, ובכתבת "מה מחכה לנו ב-2022" אף ציינו כי שלושת הדגמים החדשים צפויים להגיע ארצה באמצע 2022 (ייתכן שבסמוך להגעת הקיה EV6 הסופר מסקרנת). היום, קיה משחררת פרטים טכניים ראשונים לגביי הקיה נירו ההיברידית החדשה.

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה (מקור: אתר קיה העולמי)

אז כנראה שסוס מנצח לא מחליפים, ויחידת ההינע נותרת אותה יחידת הינע לה מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי שמחובר לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים (דומה למערכת שראינו ביונדאי אלנטרה הייבריד, ובדגמים היברידיים אחרים של קונצרן קיה-יונדאי), עם הספק של 141 כ"ס במקרה הזה. גודל הסוללה המדוייק בנירו ההיברידית לא נמסר, אך נשער שזה יעמוד על 1.36 קוט"ש, ובנוסף – בקיה מודיעים כי הנירו תאובזר במערכת איכון מיוחדת, שתאפשר לרכב להחליט לבד מתי לעבור למצב חשמלי לחלוטין, וזו תכנס לפעולה בעיקר כאשר ישנם בתי ספר או בתי חולים בסביבה הקרובה, היכן שפליטת מזהמים קריטית יותר. לא ברור בשלב זה האם המערכת תעבוד בארץ.

בשלב זה לא נמסרו שום פרטים לגבי קיה נירו פלאג אין החדשה או לגבי הקיה נירו החשמלית החדשה, אך ניתן לשער כי לפחות בגרסאת הפלאג אין – מערכת ההינע לעיל תופיע שוב, יחד עם סוללה גדולה יותר שתשמש את מערך הפלאג אין. אנחנו מאוד מקווים שהמערך החדש לכל הפחות לא יעבור שינויים לרעה, ואם כבר – שיוסיף קצת קוט"ש לסוללה בכדי לאפשר טווחים חשמליים נרחבים יותר. כאמור, שלושת הדגמים צפויים להגיע ארצה באמצע 2022.

מתלבטים לגבי סוג ההינע? עיון במדריך לרכב היברידי / מדריך לרכב פלאג אין / מדריך לרכב חשמלי יסייע!

מה דעתכם על הקיה נירו ההיברידית החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קיה נירו חדשה
קיה נירו חדשה (מקור: אתר קיה העולמי)