השקה: קיה נירו החדשה בישראל, כרגע בגרסה חשמלית ובגרסת פלאג אין – החל מ-185 אלף ש"ח

אחרי המתנה ארוכה מאוד ובאיחור לא אופנתי - הדור החדש של קיה נירו מושק רשמית בישראל - בגרסה חשמלית ופלאג אין. כל הפרטים - בפנים

ישנם רכבים רבים שהשוק הישראלי מצפה להם בכיליון עיניים, ועד כמה שזה כיף לסקר דברים גדולים ויוקרתיים, מעניין אותנו גם מה קורה בגזרות העממיות – אולי אפילו יותר. הקיה נירו החדשה, שהוצגה אי אז במהלך 2022, היא אחד הדגמים שהכי מצפים להם בישראל מאז שהוצגה. הקיה נירו פלוס הגיעה ארצה בשנה שעברה גם כן, אבל כעת – הנירו החדשה והעדכנית, באיחור מאוד לא אופנתי, מגיעה ארצה.

בשלב הראשון הדגם החדש יושק בארץ אך ורק בגרסאות פלאג אין או חשמלית – ועם רמת גימור בודדת לכל דגם. במסגרת ההשקה יכלנו גם לבצע נהיגת מבחן קצרה על הדגמים – ואת כל המידע תוכלו למצוא גם בוידיאו הבא, וגם בהמשך הכתבה. בהכנת הכתבה והצילומים סייעו לנו החברים מהבלוג HMG Group שמסקר באופן ספציפי את דגמי קונצרן יונדאי – וביניהם גם הנירו.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין או לחשמלית החדשה שלכם

מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

קיה נירו פלאג אין החדשה

נתחיל מאופן ההנעה החביב עלינו – הפלאג אין. הקיה נירו פלאג אין 2023 מגיעה ארצה עם מערכת דומה לזו היוצאת: ראשית, יש לנו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1600 סמ"ק שמשודך לגיר 6 מהירויות DCT כפול מצמדים, כאשר ההספק המשולב עומד על 183 כ"ס. ההנעה היא כמובן הנעה קדמית. הגיר, אגב, חסר הילוך אחורי – וכאשר תרצו לנסוע אחורנית, מי שיזיז את הרכב הלכה למעשה הוא המנוע החשמלי בלבד.

הקיה נירו פלאג אין החדשה מגיעה עם סוללה בגודל של 11.1 קוט"ש, אשר מספקת לטווח מוצהר של עד 61 ק"מ. הטעינה בדגם זה מתבצעת בקצב של 3.3 קילו וואט, מה שאומר שטעינה מלאה כאן תארוך קצת מעל ל-3 שעות. שקע הטעינה מואר ונמצא באחד המיקומים האהובים עלינו – מעל לגלגל הקדמי שמאלי, מה שלתחושתנו מקל ברוב המקרים על טעינה.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

קיה נירו 2023

בגזרת מערכות הבטיחות, לקיה נירו פלאג אין מהצורה החדשה ישנן מרבית מערכות הבטיחות המוכרות – בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, התראה וזיהוי רכב בשטח מת ועוד, לצד קרוז קונטרול אדפטיבי. יש לנו גם חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס אחורית, סאן רוף ואפילו אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי אלחוטיים – בדומה למה שראינו בקיה נירו פלוס פלאג אין ובקיה נירו פלוס החשמלית (אבל נעדר באופן חשוד מדגמים אחרים של קיה – כמו הקיה ספורטאז' פלאג אין והקיה EV6 החשמלית).

מערכת המולטימדיה בדגם זה הינה בעברית מלאה, ולצד לוח שעונים בגודל 10.25 אינץ' ישנו לוח שעונים דיגיטלי למחצה בעיצוב מגניב במיוחד אותו תוכלו לראות בוידאו לעיל. כושר הגרירה המירבי של הקיה נירו פלאג אין החדשה עומד על 600 ק"ג ללא בלמים או 1300 ק"ג עם בלמים. נפחו של תא המטען הידני של הקיה נירו פלאג אין עומד על 348 ליטרים ומתחתיו מגירה קטנה לאחסון הכבלים וערכת הניפוח.

לא בטוחים אם רכב פלאג אין מתאים לכם? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!

קיה נירו פלאג אין 2024

נסיעת התרשמות קצרה

במסגרת ההשקה שערכה טלקאר, העמידו לרשותנו מכוניות מדגם זה (ומהדגם החשמלי – עליו בהמשך הכתבה) לצורך התנסות קצרה. זו כמובן לא תחליף מבחן מקיף שיתבצע לכשיתאפשר, אך כעת זה היה בנמצא וננסה לאזן בין מה שהורגש במהלך הנסיעה לבין מה שניתן יהיה להסיק מהרכב במבחן מקיף – כאשר כעת, הדגש העיקרי הוא על הרושם הראשוני ביחס למה שאנחנו מכירים.

ההבדל הראשון והעיקרי ששמים לב אליו הוא כיסא הנהג החשמלי – שבדגם זה נהיה נוח בהרבה מאשר בדגמים הקודמים. ההגה התעבה במקצת, ומרגיש שלמרות שמדובר בגרסת הפלאג אין – בידוד הרעשים עבר שיפור, גם בגזרת רעשי הרוח וגם בגזרת רעשי הכביש – אם כי ישנם עדיין מעט רעשים מכיוון הגג במהירויות של 100 קמ"ש וצפונה. טענה שהייתה לנו לנירו פלאג אין 2023 שהייתה גם לגרסת הפלוס ולספורטאז' פלאג אין – אין כאן שום שליטה על הרגנרציה, והדרך היחידה לטעון את הסוללה בזמן הנסיעה באמצעות מנוע הבנזין היא ע"י נהיגה במצב ספורט. הגיר כפי שחשבנו והכרנו בעבר עושה עבודה פנטסטית, ואת כל החבילה שהותירה רושם ראשוני לא רע עוטף העיצוב החדש והאולטרה-מודרני.

קיה נירו 2024

קיה נירו החשמלית החדשה

בואו נודה באמת – כנראה שכמונו, גם אתם חיכיתם דווקא לשמוע אל החשמלית החדשה. אז זו מגיעה ארצה עם סוללת 64 קוט"ש, שמספיקה לטווח מוצהר של 460 ק"מ. ההנעה הינה הנעה קדמית והיא מתבצעת ע"י מנוע בהספק של 204 כ"ס – ללא שינוי מהדור היוצא או מגרסת הפלוס של הנירו. להפתעתנו – מלפנים המתין לנו תא מטען קדמי בנפח צנוע אומנם של 20 ליטרים, אבל שאפו ענק לקיה שכן התאמצו קצת והשתמשו בחוכמה במעט המקום הפנוי שכן היה מלפנים – יחד עם מה שנראה כחשמלית הראשונה שנוחתת בישראל עם הנעה קדמית – אבל תא מטען מלפנים.

הטעינה בקיה נירו החשמלית מהצורה החדשה מתבצעת דרך שקע טעינה שנמצא בחזית (המיקום האהוב עלינו!), היא מכילה כפתור שחרור מהיר ומאפשרת טעינה ביתית בקצב של 11 קילו וואט, או טעינה מהירה בקצב מקסימלי של 100 קילו וואט. יש לה חיווי ותאורה ובניגוד לדור הקודם או לנירו פלוס, שקע הטעינה כאן מרגיש לנו כמשתלב באופן הרמוני בהרבה בעיצוב הרכב המרשים.

לא בטוחים אם רכב חשמלי מתאים לכם? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

נירו חשמלית 2023

כמו בגרסת הפלאג אין, גם הקיה נירו החשמלית 2023 שותפה לה לאותן מערכות, אך כאן ישנה תוספת – והיא מערכת אשר יכולה להתריע בפנינו מפני תנועה חוצה משמאל בצומת: כשמה, היא מתריעה כאשר אנחנו בפניה בצומת – ומגיע מלפנינו רכב אשר ממשיך ישר ישירות לתוך נתיב הנסיעה שלנו. מערכת זו פעילה אומנם רק בפניה שמאלה, ואנחנו מקווים שלא יהיה צורך שמישהו יבדוק אותה.

גם כאן, מערכת המולטימדיה מגיעה בעברית מלאה, אך במקום מולטימדיה נפרדת ולוח שעונים נפרד – יש לנו כאן המשך של הקו העיצובי מהספורטאז' וה-EV6, ואנחנו מקבלים זוג מסכים נפרדים בגודל 10.25 אינץ' – אחד שמתפקד כלוח שעונים מפורט, ואחד כמערכת מולטימדיה – גם היא עם עברית מובנית. גם גם לנירו החשמלית החדשה כושר גרירה – אם כי מעט צנוע יותר: 300 ק"ג ללא בלמים, או 750 ק"ג עם בלמים. תא המטען בגרסה החשמלית גדול משמעותית – 475 ליטרים, אליו מצטרפים – כאמור – תא מטען קדמי בנפח 20 ליטרים, ועוד מגירונת זערורית מתחת לרצפת תא המטען הראשי לצורך אחסון ערכת הניפוח והכבליאדה.

רוצים לדעת עוד על קיה נירו? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו – קיה נירו ישראל!

נירו חשמלית 2024

נסיעת התרשמות קצרה

זה מאוד מעניין לראות איזה הבדל יכול לעשות עיצוב שונה. כי הקיה נירו השמלית החדשה לא מציגה הבדל של שמים וארץ לעמת קודמתה בקו הטכני, ובדומה לגרסת הפלאג אין – מדובר בעיקר בטאצ'-אפים זערוריים ולא בדגם שנבנה מאפס עם הבדלי ענק. כאן, הבדלי הענק הם העיצוב הפנימי והחיצוני, ואלו בהחלט עושים עבודה טובה – זה מרגיש מספיק אחר כדי להשכיח במקצת את הנירו הישנות.

לנושא זה יש להוסיף את עניין הרגנרציה ברכב – הקיה נירו החשמלית מהצורה החדשה מצויידת באותה מערכת רגנרציה שראינו גם בקיה EV6, גם ביונדאי איוניק 5 וגם בג'נסיס GV60 ו-G80 החשמלית – מערכת הרגנרציה הנהדרת של הקונצרן, אשר נשלטת על ידי מנופים מצידי ההגה ומכילה מספר רב של מצבים – החל מ-0 רגנרציה ועד למצב נהיגה בדוושה אחת. שימח אותנו מאוד לראות שהנירו החשמלית החדשה – למרות היותה מכונית חשמלית מפלטפורמה משותפת – מציעה את הפיצ'ר הזה, כנראה לראשונה מאז שהמגזין קיים. זה משפר את חוויית הנהיגה בה פלאים – ובעיקר מעיד טובות מאוד לגבי העתיד של טווחי הרכב בפועל לעומת הטווח המוצהר.

נירו חשמלית 2023

מידות, זמינות ומחירים. ו… מה עם הקיה נירו הייבריד מהצורה החדשה?

אורכה של הנירו החדשה עומד על 4420 מ"מ, רוחבה – 1825 מ"מ, גרסת הפלאג אין מתנשאת לגובה של 1545 מ"מ כאשר החשמלית מעט גבוהה יותר – 1570 מ"מ (ישנם מספר שינויים עיצוביים נוספים בין הדגמים). בסיס הגלגלים הינו 2720 מ"מ, כאשר מרווח הגחון בגרסת הפלאג אין עומד על 160 מ"מ, לעומת 150 מ"מ בגרסה החשמלית של הנירו החדשה.

הגרסה ההיברידית של הקיה נירו החדשה תעלה 185,000 ש"ח, והיא תהיה זמינה באופן מיידי. גם הגרסה החשמלית תהיה זמינה באופן מיידי – ומחירה יעמוד על 199,990 ש"ח – מחיר זהה לזה של הקיה נירו פלוס החשמלית, שכעת משנה את יעודה ומתחילה לפנות לציי הרכב. הן זמינות במספר שילובי צבעים שחלקם גם כוללים את אותו פס צבע שחור על גבי קורה C.

ואם שאלתם את עצמכם לגבי הגרסה ההיברידית של הקיה נירו 2023? ובכן, דגם זה לא הגיע בזמן להשקה כי עפ"י מה שנאמר לנו במסיבת העיתונאים שנערכה היום – היבואנית טלקאר טרם קיבלה הקצאות לגרסה ההיברידית, אבל זה ככל הנראה יקרה בקרוב – ויתכן שהגרסה ההיברידית תעשה עליה מתישהו ברבעון השני, אם דברים יתקדמו כשורה. מבחנים לגרסת הפלאג אין ולגרסה החשמלית של הנירו החדשה יערכו אצלנו בעתיד.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן זה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על השקת קיה נירו 2024 בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

נירו 2024

רכב פלאג אין בפחות מדקה: קיה נירו 2023 פלאג אין בישראל