השקה: קיה נירו פלוס בישראל, גם בחשמלית, היברידית ופלאג אין

תקופה לא קצרה שקיה נירו נעדה מהשוק המקומי על כלל גרסאותיה, וכעת היא חוזרת - בדמות הקיה נירו פלוס, בגרסה חשמלית, היברידית ופלאג אין

ימים מעניינים עוברים עלינו בבוא השנה העברית החדשה בשוק הישראלי: שלשום דיווחנו לכם על הגעתם של דגמי WEY לישראל ע"י סמל"ת, אתמול דיווחנו לכם ראשונים על ההשקה הרשמית של פולסטאר בארץ, לצד מחיריה המלאים של הפולסטאר 2, וכעת – אנחנו שמחים לדווח על שובה של אחת ממכוניות ההינע האלטרנטיבי הפופולריות בארץ – קיה נירו פלוס מגיעה ארצה להכנס לנעליה הגדולות של הנירו מהדור הקודם, בשלושת גרסאות ההינע, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים : חשמלית, היברידית ופלאג אין.

מה קורה במשפחת הקיה נירו?

קיה נירו הייתה אחת מהמכוניות הפופולריות בסגמנט שלה בישראל, והיא גם הוצעה בדיוק בתצורה בה אנחנו אוהבים: גרסה היברידית, גרסה חשמלית וגרסת פלאג אין. בעוד שגרסת הפלאג אין והגרסה ההיברידית נמכרו היטב והיו פופולריות במיוחד, הגרסה החשמלית הגיעה ארצה באמצע 2021 ואת עיקר "תהילתה" הרוויחה בזכות העובדה שהייתה אחת המכוניות החשמליות היחידות שהיו במלאי, למרות מחירה הגבוהה יחסית לקטגוריה.

קיה נירו 2023
קיה נירו פלוס החדשה – במקורו הרכב יועד לשימוש כמונית בקוריאה, אך מצב השווקים הביא אותו גם לישראל (מקור: אתר קיה העולמי)

בחודש אפריל האחרון, נחשף הדור החדש של קיה נירו "ההיא. למרבה הצער, הדגם המדובר נדחה שוב ושוב, ונכון למועד פרסום הכתבה הזו – קיה נירו מהדור החדש צפויה להגיע ארצה רק בתחילת 2023 (אפ"י שהגיעו ארצה יחידות בודדות מהדגם לצורכי תקינה). במהלך מעניין, טלקאר ייבאו ארצה מעין "תוספת" לליין – הוא הקיה נירו פלוס: מעין נירו מוגדלת, שנחת בארץ ומתחיל במכירות כעת.

קיה נירו פלוס
פנים הרכב – מספר שינויים עיצוביים (מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו פלוס חשמלית

מעבר למראה המעט שונה, הנירו פלוס החשמלית מכילה את אותה יחידת הינע שאנחנו מכירים מהדור היוצא של הקיה נירו החשמלית. מדובר כאן במנוע בהספק של 204 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים, אשר משודך לסוללה בגודל של 64 קוט"ש. טווח הנסיעה המוצהר של הקיה נירו פלוס החשמלית עומד על 423 קילומטרים, וגם יכולות הטעינה שלה נותרו זהות – קצב של 11 קילו וואט מעמדה ביתית, בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 100 קילו וואט. מחירה של הקיה נירו פלוס החשמלית יעמוד על 189,990 ש"ח, עלייה של כ-9000 שקלים ביחס לדגם היוצא.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה וכו' – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

מעוניינים לרכוש רכב חשמלי אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

קיה נירו פלוס חשמלי
(מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו פלוס פלאג אין

גם במקרה של גרסת הפלאג אין – השינוי העיקרי הוא במבנה החיצוני ובעיצוב החיצוני והפנימי, ופחות מבחינה מכאנית. מנוע הבנזין כאן הוא אותו מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי, שמשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שישה יחסי העברה. הסוללה כאן תגיע בגודל 8.9 קוט"ש, והיא תאפשר טווח חשמלי מוצהר של 49 קילומטרים. יכולות הטעינה כאן כוללות טעינה ביתית בלבד, בקצב של 3.7 קילו וואט. מחירה של הקיה נירו פלוס פלאג אין יעמוד על 172,990 ש"ח, עלייה משמעותית ביחס לדגם הפלאג אין היוצא.

מעוניינים לרכוש רכב פלאג אין אבל לא יודעים אם זה בשבילכם? המדריך לרכב פלאג אין יענה לכם על כל השאלות!

קיה נירו פלוס
(מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו פלוס הייבריד

קיה נירו פלוס הייבריד, שתהיה ככל הנראה הפופולרית ביותר מבין שלושת האפשרויות. יש לנו כאן סוללה בגודל של 1.56 קוט"ש, שמשודכת לאותו מנוע 1600 סמ"ק וגיר 6 מהירויות כפול מצמדים. גם במקרה זה, בדומה לשני הדגמים האחרים, עיקר ההבדלים הם חיצוניים ועיצוביים, והמערכת המכאנית נותרת זהה. מחירה של הקיה נירו פלוס ההיברידית יעמוד על 162,990 ש"ח – גם כאן, עלייה משמעותית ביחס לדגם היוצא.

אין מצב לעמדת טעינה בבית? רוצים לחסוך בדלק אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? המדריך לרכב היברידי כאן בשבילכם!

קיה נירו פלוס חשמלית
(מקור: אתר קיה העולמי)

קיה נירו פלוס החדשה – שינויים קלים באבזור ובבטיחות

הנירו פלוס מאובזרת כמובן במגוון מערכות הבטיחות הקיימות והמוכרות לנו מהדגמים היוצאים, לצד מספר עדכונים באבזור – כך למשל, המסך יגיע בדגמים אלו בגודל של 10.25 אינץ', לוח שעונים דיגיטלי בגודל של 4.2 אינץ' או 7 אינץ' (בהתאם לסוג ההינע), תאורת לד מלאה ועוד. ציון הבטיחות של דגמי הפלאג אין והחשמלי יעמוד על 6 בעוד שציון הבטיחות של הדגם ההיברידי יעמוד על 7 – זאת בזכות מערכת לזיהוי בשטח מת בדגם ההיברידי שאינה נמצאת בדגם הפלאג אין ובדגם החשמלי.

רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הקיה נירו פלוס? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג

קיה נירו פלוס היברידית
(מקור: אתר קיה העולמי)