העתיד החשמלי והזול עפ"י פולקסווגן: זו הפולקסווגן ID.2all הקטנה והזולה, ככל הנראה

פולקסווגן מציגה את החזון שלה והגרסה הקרובה ביותר לייצור סדרתי של מכונית חשמלית קטנה שתעלה פחות מ-25 אלף דולרים - הפולקסווגן ID.2all

בשנת 2021, לקראת סופו של משבר הקורונה וזמן קצר לפני המלחמה באוקראינה והתעצמותו הנרחבת של משבר השבבים, פולקסווגן קיוותה להציג באופן רשמי קונספט של רכב חשמלי זול להמונים. המטרה: לפתוח חזית ישירה ועתידית מול טסלה, שגם היא עובדת מזה מספר שנים על פרויקט דומה של טסלה חדשה וזולה כדגם כניסה ליצרנית. במקרה של פולקסווגן, הוצגה ב-2021 ה-ID.LIFE קונספט, וזמן לא ארוך אחר כך – גם טסלה וגם פולקסווגן הודיעו כי תוכניותיהן להציג דגמים סדרתיים וזולים כבר ב-2023 נדחו לפחות ל-2025.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

פולקסווגן חשמלי מחיר
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

כעת אנחנו נמצאים בימים האחרונים של הרבעון הראשון ב-2023. הטסלה הבסיסית והזולה עודנה קיימת בעיקר בשמועות ואימרות למיניהן אך לא הלכה למעשה בשטח, ולפולקסווגן זה דווקא נוח: בזמן שבטסלה שומרים על הקלפים קרובים לחזה, פולקסווגן מציגה רשמית את הגלגול הנוכחי, וככל הנראה הסופי של אותה חשמלית בסיסית וזולה – שתקרא פולקסווגן ID.2all (תרגום חופשי: פולקסווגן ID לכולם).

מדריך בחירת עמדת טעינה לרכב החשמלי החדש שלכם

פולקסווגן חשמלי מחיר
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

ראשית נבהיר: מדובר בדגם קונספט, משמע שהדרך עד שנראה מכוניות כאלו זמינות לרכישה ונעות על כבישי ישראל עוד ארוכה, אבל היא הרבה פחות ארוכה ממה שהייתה בעת הצגת ה-ID.LIFE. עפ"י מנכ"ל פולקסווגן, מדובר בפריצת דרך ענקית בשביל החברה: זו חשמלית שדומה מאוד במימדיה לפולקסווגן גולף, זולה מהפולקסווגן פולו (היצרנית מדברת על תג מחיר של בסך הכל 27 אלף דולרים), ועם טווח מוצהר של כ-450 ק"מ. העיצוב – פולקסווגני למדי.

פולקסווגן חשמלי מחיר
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הדגם מתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה שתהווה שדרוג מסוים של הפלטפורמה הקיימת של פולקסווגן, אותה אנחנו מכירים ממגוון דגמים – בראשם הפולקסווגן ID.4 – כאשר זו תהיה זולה משמעותית לייצור בהשוואה לפלטפורמה החשמלית הקיימת שמשמשת מגוון דגמים גדול של הקונצרן (הרחבה על פלטפורמת ה-MEB ומגוון דגמי הקונצרן החשמליים – בסוף הכתבה). 

פולקסווגן חשמלי מחיר
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

מבפנים, ובניגוד לדגמי ה-ID הגדולים, הדגם נראה שונה ומעט יותר עממי – עם אלמנטים עיצוביים שנלקחו באופן מובהק גם מדגמי הבנזין של היצרנית וגם מהדגמים החשמליים, כאשר התחושה הראשונית שאנחנו קבלנו מהתמונות היא שמדובר ב"רכב, אבל חשמלי". יש לנו כאן לוח שעונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.9 אינץ', וההנעה תתבצע ע"י מנוע 226 כוחות סוס שיניע – לראשונה בדגמי פולקסווגן החשמליים – את הגלגלים הקדמיים ולא את האחוריים (או את כולם).

פולקסווגן חשמלי מחיר
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הפולקסווגן ID.2all צפויה להגיע לכבישי העולם בשנת 2025, ואם אכן התקווה של פולקסווגן למכור אותה במחיר של 25-27 אלף יורו באירופה תתברר כאפשרית – אין לנו ספק שנראה אותה גם בישראל וייתכן שהיא תזכה להצלחה אדירה במכירות. עד אז, "נאלץ" להסתפק בדגמי פולקסווגן הקיימים כאן – בין אם בתוך המותג או בין כותלי הקונצרן בכללותו.

 
פולקסווגן ID חשמלי
(מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

החברות האחרות בפלטפורמות החשמליות של פולקסווגן

פולקסווגן היא אחת היצרניות שמנהלת את המלחמה הגדולה והעיקשת ביותר מול טסלה על התחום החשמלי. האוריינטציה של הדגמים שונה אומנם, והגישה כולה שונה – אך בפולקסווגן לא רואים בעיניים בשנה האחרונה, ומשפחת ה-ID גדולה מאי פעם: ישנה הפולקסווגן ID4, שעלתה ארצה לאחרונה ונבחנה אצלנו, פולקסווגן ID5 (שצפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה) – גרסת הקופה של ה-ID4, ה-ID6 הבלעדית לסין (שיחידות בודדות ממנה הגיעו ארצה באורח פלאי), הפולקסווגן ID7 קונספט המרשימה, ה-ID.BUZZ המסחרי שיעשה את דרכו לישראל בסוף 2024, וישנה אף ה-ID3 הקטנה שעברה ריענון קל ממש לאחרונה.

גם שורת היצרניות האחרות שחוסה תחת המטרייה של פולקסווגן לא נותרת מאחורנית: הדגם הוותיק ביותר בישראל של הקונצרן בגזרה החשמלית, סקודה אניאק, זכה לאחרונה לתגבור עם עלייתה של הסקודה אניאק קופה לישראל, לצד עיבוי של ליין הפלאג אין עם הסקודה אוקטביה פלאג אין והסקודה סופרב פלאג אין (מבחן לאחרונה יעלה ממש בקרוב).

אודי גם כן מתחזקת ליין-אפ חשמלי מרשים, ומתכננת לא פחות מ-20 דגמים חשמליים עד סוף שנת 2025. זה מתחיל באודי מהאיטרון Q8 הגדולה, ממשיך לשמועות וצילומי ריגול של דגם העונה לשם המשוער Q6, הלאה ל-Q4 איטרון שנבחנה אצלנו גם כן ממש לאחרונה, וישנה אף האיטרון GT הספורטיבית שצפויה בקרוב לעבור גם היא, בדומה ל-ID3, רענון קל.

אחרונות חביבות הן סיאט וקופרה: בסיאט, נכון לזמן הכנת כתבה זו, אין הרבה חדש תחת השמש למרבה הצער, ובחברה עדיין לא רצים להתפוצץ על העולם החשמלי – אם כי יש לנו תחושה שזה ישתנה לאחר השקת ה-ID.2all שתאפשר גם לסיאט להתלבש על הפלטפורמה החדשה והזולה. קופרה לעומת זאת כבר חטפה את הבסיס של ה-ID3 והציגה על גביו את הקופרה בורן האימתנית, שיחידות בודדות ממנה הגיעו כבר ארצה ביבוא מקביל, והיא צפויה לנחות כאן באופן רשמי ע"י צ'מפיון מוטורס במהלך השנה הנוכחית.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הפולקסווגן ID.2all החשמלית הזולה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

קופרה חשמלית
קופרה בורן, תוצע עם 4 גדלי סוללות (מקור: אתר קופרה העולמי)