פולקסווגן משיקה את ה-ID.5 החשמלי, יחד עם גרסאת הביצועים – GTX

פולקסווגן משיקה רשמית את הפולקסווגן ID5 - גרסאת הקופה המסקרנת של הקרוסאובר החשמלי ID4, גם בגרסאת GTX ספורטיבית

קבוצת פולקסווגן, הן כקבוצה והן כמותג בפני עצמו, ממשיכה לרוץ קדימה בכל הכוח בתחום החשמלי. ראינו כבר את הפולקסווגן Aero-B בתמונות ריגול, יחד עם שלל דגמי ה-ID שהוצגו בתערוכת מינכן 2021, וגם בארץ הנציגות המקומית, צ'מפיון מוטורס, השיקה בחודש שעבר את הסקודה אניאק, וממש בשבוע האחרון ביקרנו בהשקת דגמי האודי eTron החדשים והעדכניים. מבית אודי, אגב, אנחנו יכולים לצפות ל-20 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2025 (15 דגמים ב-3 השנים הקרובות!).

פולקסווגן ID5
פולקסווגן ID5 (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

ההשקה הנוכחית מתייחסת לזוג גרסאות של הפולקסווגן ID.5 – הדגם הסטנדרטי, ואיתו גרסאת ה-GTX הספורטיבית יותר. החלוקה במשפחה החשמלית של פולקסווגן מאוד ברורה, וה-ID.5 הוא למעשה גרסאת קופה של ה-ID.4 (שהגיעה לאחרונה ארצה ביבוא מקביל). המצב דומה מאוד להבדל בין הוולוו XC40 לבין הוולוו C40 שצפויה להגיע ארצה מאוד בקרוב, בהן מדובר ברכב שחולק פלטפורמה זהה לחלוטין – אך מגיע במרכב שחלקו האחורי נחתך לטובת מראה סקסי יותר (וגם מחיר גבוה יותר) במחיר של מרווח הראש לנוסעים מאחור.

פולקסווגן ID5 GTX
פולקסווגן ID5 GTX (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הפולקסווגן ID.5 יגיע ב-2 אפשרויות הספק שונות – גרסאת ה-PRO, לה הספק של 174 כ"ס, יחד עם גרסאת פרפורמנס לה הספק של 204 כ"ס. זוג הגרסאות האלו מגיעות עם סוללה בגודל 77 קוט"ש והיא תספק טווח מוצהר של כ-512 ק"מ, אך ניתן להניח כי הטווח המציאותי של גרסאת הפרפורמנס, בהתחשב בעוצמה הגבוה יותר שלה, יהיה מעט נמוך יותר במציאות משל גרסאת ה-PRO הבסיסית.

פולקסווגן ID5 GTX
פולקסווגן ID5 GTX (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

גרסאת ה-GTX הספורטיבית תגיע עם הנעה כפולה שתסופק על ידי זוג מנועים – אחד על כל סרן – כאשר ההספק כאן גבוה משמעותית ועומד על 299 כ"ס. כמובן שבהתאם להספק הגבוה משמעותית, הטווח כאן מצטמצם ל-480 ק"מ (מכובדים בהחלט בכל מקרה), והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך 6.3 שניות. נוסף להבדל בהנעה ובהספק, גרסאת ה-GTX תגיע כמובן עם עיצוב ספורטיבי מעט יותר, יחד עם מספר אלמנטים עיצוביים בפנים הרכב שיעידו כי מדובר בדגם הספורטיבי.

פולקסווגן ID5 GTX
פולקסווגן ID5 GTX (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

כלל הגרסאות יתמכו בטעינה מהירה בקצב של עד 135 קילו וואט, כאשר עמדת טעינה ביתית או ציבורית תוכל לספק קצב של עד 11 קילו וואט – מה שיאפשר טעינה מלאה של הסוללה בכ-6 שעות בקירוב. זוג הדגמים יתחילו להמכר ברחבי אירופה כבר בתחילת 2022, אך כרגע לא ברור מתי יגיעו ארצה, ואם בכלל – בדומה לדגמי פולקסווגן החשמליים האחרים. נקווה, כמובן, שאנחנו טועים, ואיפה שהוא במשרדי צ'מפיון עמלים כרגע על תוכנית ליבוא הדגמים המסקרנים האלו.

לא יכולים לחכות לראות את משפחת ה-ID של פולקסווגן בישראל? שמחים שהדגמים האלו נשארים בחו"ל ולא מגיעים הנה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פולקסווגן ID5 GTX
וכך זה נראה בפועל – ההבדל בין המרכב השגרתי של הפולקסווגן ID4 לבין מרכב הקופה של הפולקסווגן ID5 (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)