גם לאודי יש ספינת דגל חשמלית חדשה – איטרון Q8

אודי מציגה גם היא ספינת דגל חשמלית חדשה, בלא פחות מ-6 גרסאות סוללה והספק: זו היא האודי איטרון Q8 החשמלית החדשה

הוולוו EX90 החדשה שהוצגה אתמול, אינה ספינת הדגל החדשה היחידה שהוצגה אתמול רשמית לעולם. בצורה צנועה ושקטה בהרבה, בלי שום זכר לשואו שהרימו השוודים (ככל שניתן לקרוא לזה שואו…) – אודי הציגה גם היא ספינת דגל חשמלית חדשה: האודי איטרון הרגילה כפי שאנחנו מכירים אותה מפנה את מקומה לטובת דגם ישן-חדש: אודי איטרון Q8.

אודי איטרון SQ8
(מקור: אתר אודי העולמי)

משפחת האיטרון היא מהוותיקות יותר בעולם רכבי היוקרה החשמליים: היא הוצגה בשנת 2019 עם האודי איטרון (eTron) עם שמו הפשוט, שהיה פשוט קרוסאובר חשמלי גדול. מאז, עוד ועוד דגמים התווספו למשפחה – איטרון ספורטבק, איטרון GT ו-Q4 איטרון (השתיים האחרונות הושקו בישראל לפני כשנה) – וכעת, אודי הופכת את אותו איטרון "רגיל" לאיטרון Q8 בכדי שכולנו נדע שלא מדובר ב"סתם" אודי חשמלית, אלא בדגם הבכיר ביותר בהיצע. זהו מהלך נוסף אותו אודי מבצעת בדרך להצגת 20 דגמים חשמליים עד שנת 2025.

רכשתם חשמלית חדשה? ברכותינו! אלו הם אביזרי החובה לחשמלית החדשה שלכם!

אודי איטרון Q8
(מקור: אתר אודי העולמי)

האיטרון Q8 החדשה תוצע במרכב קרוסאובר סטנדרטי ובמרכב ספורטבק (או בלשון העממית – יענו קופה), בלא פחות מ-6 גרסאות שונות שיאפשרו שני גדלי סוללה לבחירה ושלוש אפשרויות הספק – כאשר כלל דגמי האיטרון Q8 יגיעו ללא יוצא מן הכלל עם הנעה כפולה – וזה אפילו עדיין לא הדובדבן שבקצפת בסיפור החדש של האודי איטורן Q8. יכולות הטעינה של הדגמים, אגב, נותרו בגדר הנורמה – טעינה ביתית תתאפשר בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט, בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 150 קילו וואט.

אודי איטרון Q8
(מקור: אתר אודי העולמי)

האופציה הבסיסית של האודי איטרון Q8 – ה-50 – תגיע עם סוללה בגודל של 89 קוט"ש, הספק של 335 כ"ס וטווח מוצהר של 491 ק"מ. הבאה בתור היא ה-50 ספורטבק, שתגיע עם מפרט זהה, אבל שיפור קל בטווח המוצהר – 505 ק"מ. העניינים מתחילים להתחמם בגזרת האיטרון Q8 בגרסאות ה-55 שלו: הסוללה כאן תגיע בגודל של 106 קוט"ש, ההספק של מערכת ההנעה הכפולה יעמוד על 402 כוחות סוס, והטווח המוצהר – 582 ק"מ, או 600 ק"מ לגרסת הספורטבק.

להרחבה בנושא גודל סוללה (קוט"ש), קצב טעינה (קילו וואט) ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

אודי איטרון SQ8 ספורטבק
(מקור: אתר אודי העולמי)

אי שם בקצה ההיצע נמצאות האיטרון SQ8 וה-SQ8 ספורטבק. הסוללה כאן אומנם נשארת בגודל זהה של 106 קוט"ש, אך ההספק מטפס ל-495 כוחות סוס שמגיע כאן מסידור של שלושה מנועים חשמליים (ולא שניים) – אחד על הסרן הקדמי ומנוע נוסף לכל אחד מהגלגלים האחוריים. הטווח של גרסאות ה-S של האודי איטרון Q8 עומד על 494 ק"מ לגרסה "הרגילה" או 513 ק"מ לגרסת הספורטבק.  אודי מתכננת להתחיל למכור את האיטרון Q8 "בשווקים האירופאיים החשובים ביותר" במהלך פברואר של 2023 – כאשר עפ"י מה שנמסר לנו מאנשי היבואנית צ'מפיון – יתכן שישראל היא אחד מאותם "שווקים אירופאיים חשובים ביותר" – כי האיטרון עלולה לנחות כאן כבר במהלך אמצע-סוף הרבעון הראשון.

רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על ספינת הדגל החדשה של אודי – אודי איטרון Q8 על שלל גרסאותיה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג

אודי איטרון Q8
(מקור: אתר אודי העולמי)