השקה: סקודה אניאק קופה מגיעה ארצה – החל מ-236 אלף שקלים

צ'מפיון מוטורס החלה כמעט מתחת לרדאר במכירת הסקודה אניאק קופה - הגרסה המעוצבת והמגניבה יותר של הסקודה אניאק החשמלית
סקודה אניאק קופה
סקודה אניאק קופה – יפה בלבן (מקור: אתר סקודה העולמי)

ממש בסמוך לתחילת פעילות המגזין, אי אז בסוף 2021, לקחנו חלק בהשקת סקודה אניאק בישראל. לא ידענו בזמנו שאנחנו צפויים לראות משברי שבבים, מלחמות באוקראינה ועוד אי אלו רעות חולות שפגשנו בזמן שעבר מאז – אך היה לנו דיי ברור כי בהתאם למיטב המסורת של קונצרן פולקסווגן, אנחנו נראה בוודאי גם גרסת קופה לאניאק.

שמה של גרסת הקופה של האניאק הוא… סקודה אניאק קופה. מופתעים? גם אנחנו. הדגם הוצג בינואר 2022 וכבר אז הודיעו בצ'מפיון כי הוא יעשה בשלב כזה או אחר את דרכו ארצה, וכמעט מתחת לרדאר הוציאו אצל היבואנית הודעה לעיתונות כי המכירות החלו. אם את כבר בדרך לסוכנות צ'מפיון הקרובה לביתכם להזמין את גרסת ה-RS המפתה – נאלץ לעצור אתכם, כי בכל הנוגע לגזרת המפרט לא תמצאו אחת כזאת בתפריט הישראלי…

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

סקודה אניאק קופה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

בתור התחלה ולמי שפחות מתמצה – נציין כי ביסודו של דבר ולמראית עין, עיקר ההבדל בין הסקודה אניאק הרגילה לבין גרסת הקופה מתבטא בצורה החיצונית – החלק האחורי כאן חתוך לקבלת מראה "קופה", ועל אף שבדרך כלל מהלך שכזה יוצר שימושיות נמוכה יותר באזור האחורי – בסקודה טוענים שלא כך המצב במקרה של האניאק קופה – ובתור יצרן שמאוד אוהב שטיקים של יעילות סופר גבוהה ושימושיות נרחבת – אנחנו נוטים להאמין להם. את אותו ההבדל העיצובי ניתן לראות גם בין הפולקסווגן ID4 החשמלית לפולקסווגן ID5, לצד האודי Q4 איטרון וגרסת הספורטבק שלה.

בגזרת המפרט הטכני לאניאק קופה אותה מערכת הינע שקיימת גם באניאק הרגילה – סוללת 82 קוט"ש שמספקת חשמל למנוע אחורי עם 204 כ"ס, וטווח מוצהר של בין 537 ל-550 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. יכולות הטעינה גם הן זהות – 11 קילו וואט בעמדת טעינה ביתית או עד 135 קילו וואט בטעינה מעמדת DC מהירה. אין בשלב זה בהיצע גרסאות הנעה כפולה או את גרסת ה-RS המגניבה שהוצגה בהשקת הדגם לפני מעל לשנה.

להחרבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

סקודה אניאק קופה
סקודה אניאק קופה – האניאק שאנחנו מכירים, עם עיצוב מושך יותר (מקור: אתר סקודה העולמי)

בדומה לסקודה אניאק הרגילה, גם האניאק קופה תוצע כאן ב-4 רמות גימור. רמות הגימור זהות פחות או יותר במפרטן לגרסאות "הרגילות" של האניאק, ולהלן מחירן: רמת הגימור LOFT הבסיסית תוצע במחיר של 236 אלף שקלים, רמת הגימור SUITE תוצע במחיר של 277 אלף שקלים, גרסת ה-ECO SUITE תעלה 279 אלף שקלים ורמת הגימור הבכירה ביותר – ספורטליין (היא גם רמת הגימור בה נבחנה אצלנו האניאק "הרגילה") תעלה 288 אלף שקלים. הדגמים זמינים כבר כעת בישראל ויתכן שבעתיד תוכלו למצוא אצלנו גם מבחן לדגם זה.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על השקת הסקודה אניאק קופה בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

מבחן הוידאו המקיף לאחות שאיננה קופה – סקודה אניאק "הרגילה"