ב-KTM מאשרים כי דיוק חשמלי נמצא בפיתוח, יחלוק פלטפורמה עם ההסקוורנה E-Pillen קונספט

ב-KTM מאשרים כי הם עובדים על דו גלגלי חשמלי חדש, ה-E-Duke, אשר יפותח על פלטפורמה משותפת עם ההסקוורנה E-Pillen קונספט שהוצג בתערוכת מינכן

ממש לאחרונה דיווחנו כאן על ההודעה של טריומף כי ה-TE-1, האופנוע החשמלי של הראשון של החברה, נכנס לשלב הניסויים על הכביש הציבורי ובמסלול. ידיעה זו הצטרפה לידיעה קודמת לגבי זכייתה של דוקאטי בחוזה לאספקת אופנועי ה-Moto E החשמליים, זוג קטנועים חשמליים חדשים של יאמהה, השקת הקימקו לייב 125 ועוד מספר עדכונים ספורדיים מאוד לגבי תחום הדו גלגלי החשמלי.

לאלו, מצטרפת כעת הודעה רשמית של KTM כי בחברה עובדים על דיוק חשמלי – E-Duke – והוא נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. הדיוק החשמלי צפוי לחלוק פלטפורמה עם ההסקוורנה E-Pillen קונספט שהוצג בתערוכת מינכן האחרונה, בו – עפ"י השמועות – צפויה להתמקם סוללה בגודל 5.5 קוט"ש שאינה תאפשר החלפה או שליפה לצורך טעינה, בחירה משונה במקצת היות ומדובר בסוללה קטנת ממדים יחסית. 

הסקוורנה חשמלי
הוסקוורנה E-Pilen קונספט – שימוש עירוני פרוורי עם סוללה שתספיק לכ-100 קילומטרים (מקור: אתר הוסקוורנה העולמי)

ההספק הצפוי הוא כ-13 כ"ס, מה שימקם את האופנוע בקטגוריית ה-125 סמ"ק בארץ. המהירות המירבית הצפוייה תעמוד על 130 קמ"ש לכל היותר, והטווח הצפוי לשימוש עירוני צפוי לעמוד על 130 ק"מ. מידע לגבי יכולות טעינה, מחיר או מועד הגעה לשוק לא נמסר בהודעה של KTM, ולמעשה אין לנו ולו תמונה אחת לרפואה – התמונות בכתבה זו הן של ה-E-Pillen קונספט, שעפ"י ההודעה של KTM צפוי לעשות שימוש בפלטפורמה זהה לזו שתופיע ב-KTM דיוק החשמלי.

האם אנחנו עדים לתחילת שינוי המגמה בעולם הדו גלגלי? בעוד בעולם הרכב, תחום הרכב החשמלי נמצא בתנופה חסרת תקדים (שרק הולכת ומתגברת, גם בארץ), תחום הדו גלגלי נמצא מעט מאחור – טווחים מוגבלים במיוחד של מאות קילומטרים בודדים ויכולות טעינה גבוליות וחסרות תקן (כלים קטנים ועירוניים מאפשרים טעינה משקע או סוללות מתחלפות, כלים גדולים מאפשרים טעינה משקע בלבד – אבל אלו יכולים להגיע עם חיבור "קומקום" או חיבור טייפ 2) יחד עם עלויות גבוהות, העדר רגולציה בתחום (מדינות רבות כבר הודיעו על דד-ליין בו יעצרו מכירות של מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, בתחום הדו"ג אין הכרזות כאלו) ונושאי אחריות שעלולים להיות מאוד לא מובנים ללקוח – גורמים לעולם הדו גלגלי החשמלי להיות רחוק שנות אור מעולם הרכב החשמלי, אך ייתכן שהמהלכים האחרונים של דוקאטי, KTM וטריומף יאפשרו את תחילת שינוי המגמה לו אנו כל כך משוועים.

מתלבטים לגבי רכישת אופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!

דיוק חשמלי זו ברכה או חילול הקודש? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

הסקוורנה קונספט חשמלי
הסקוורנה E-Pillen קונספט שהוצג בתערוכת מינכן 2021 – ישמש כבסיס גם ל-KTM דיוק החשמלי (מקור: הסקוורנה)