זוג הקטנועים החשמליים של יאמהה – E01 ו-E02 – בדרך לייצור, יוצגו רשמית במהלך 2022

מעל שנתיים לאחר הצגתם, יאמהה מודיעה כי זוג קטנועי הקונספט החשמליים - E01 ו-E02 - יחלו רשמית בייצור, ויגיעו לאירופה ב-2022

אם אתם קוראים אדוקים במגזין, אתם יודעים שאנחנו ממש שמחים לדווח על התקדמויות חשמליות בתחום הדו גלגלי. ענף זה של עולם הרכב לא נמצא גבוה במעייניהם של הרגולטורים, ולכן אין כאן הרבה צורך רגולטיבי מבחינת היצרניות לרוץ קדימה עם חשמול הדגמים שלהם. על כן, אנחנו נתקלים לעיתים רחוקות בידיעות שקשורות באופנועים או קטנועים חשמליים, וודאי מבית יצרניות גדולות ומסורתיות. האחרונות שבהן היו האופנוע החשמלי הראשון של דוקאטי, או ההבטחה של קווסאקי לכך שבשנת 2022 יציגו בחברה לא פחות משלושה אופנועים חשמליים חדשים.

כעת, אנו שמחים לעדכן כי גם יאמהה, אחת מארבע היצרניות היפניות הגדולות והמוכרות בעולם הדו גלגלי, מתכננת כבר במהלך שנת 2022 להתחיל בייצור סדרתי של זוג קטנועים חשמליים – ה-E01 וה-E02. מדובר בשתי גרסאות ייצור של קטנועי קונספט שיאמהה הציגה אי אז בתערוכת טוקיו של 2019, והייצור שלהם מיועד לשווקים האירופאי והאסייתי. משמעות הדבר – היבוא שלהם ייתאפשר ארצה באופן וודאי, השאלה היחידה היא האם הם אכן יעשו את דרכם ארצה.

יאמהה חשמלי
יאמהה E01, קטנוע חשמלי עירוני מקביל ביכולותיו למנוע בנזין בנפח 125 סמ"ק (מקור: אתר יאמהה העולמי)

הראשון הוא ה-E01, אשר צפוי להיות מקביל ביכולותיו לקטנוע 125 סמ"ק. יאמהה לא שחררו פרטים טכניים, אך ממסמכי פטנט שהגישה החברה בעבר באירופה ובמזרח הרחוק – עולה כי המנוע החשמלי שלו יספק כ-15 כ"ס בערך (כמעט גובה המגבלה של רישיון ה-125 סמ"ק מבחינת הספק). בנוסף על כך, וכמו שאנחנו אוהבים מעולם כלי הרכב – שקע הטעינה של ה-E01 צפוי להיות ממוקם בחזיתו, ומהירותו המירבית תעמוד על כ-90 קמ"ש. בניגוד לדגמי קטנועים אחרים שראינו מהמזרח, כמו ההונדה ג'יירו "המקורה", הסוללה כאן מובנית ולא ניתנת להחלפה. מדובר במהלך מעניין, שכן במזרח הרחוק – קטנועים חשמליים בעלי אפשרות של החלפת סוללה (ותשתית גדולה ומורכבת מאחוריהם) נפוצים.

הבא בתור הוא ה-E02. כאן מדובר בכלי מקביל ביכולותיו לקטנוע 50 סמ"ק, עם הספק של כ-5.3 כ"ס ומהירות מירבית של 48 קמ"ש, ודווקא כאן כן תהינה אפשרות של החלפת סוללות – היות וזו צפויה להיות קטנה וקלה בגודלה (בעיקר יחסית ל-E01). דגם זה יציע גם רצפה שטוחה, ולמרות מימדיו ויעודו העירוני – דגם הקונספט מציע מושב כפול. מבין השניים, אנחנו חושבים של-E02 פחות סיכוי להגיע ארצה – בעיקר עקב העדר כמעט מוחלט של תשתית בתחום החלפת הסוללות. לא נמסרו בהודעה לעיתונות פרטים טכניים נוספים למרבה הצער, וגם לא תאריך יצור משוער, אך אנחנו מעריכים כי מי מהדגמים שיעשה עליה, במידה ואכן יעשה – יגיע ארצה כשלושה חודשים בערך לאחר כניסתו לייצור.

מה דעתכם על ה-E01 וה-E02 של יאמהה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

יאמהה חשמלי
יאמהה E02, מקביל בביצועיו וביכולותיו לקטנוע 50 סמ"ק ועם אפשרות להחלפת סוללות. אנחנו חושבים שהסיכוי לראותו בארץ, לפחות כרגע, נמוך מאוד (מקור: אתר יאמהה העולמי)