האופנוע החשמלי של טריומף מתקרב צעד נוסף אל עבר יצור סדרתי

טריומף, יצרנית האופנועים הבריטית, מציגה את הדו גלגלי החשמלי ראשון מתוצרתה - ה-TE-1, שמתקרב צעד נוסף אל עבר ייצור סדרתי

אנחנו משתדלים לעדכן ככל שניתן בתחום הדו גלגלי החשמלי, בעיקר כאשר מדובר בפעילות של יצרניות מסורתיות בתחום. למרבה הצער, כפי שאנחנו יכולים להעיד – התחום הזה רחוק שנות אור ממצב שוק הרכבים החשמליים, בעולם בכלל, ובפרט בארץ. הדיווח האחרון שלנו בנושא היה לגבי הקימקו לייק 125, שקיבל כעת גרסה חשמלית זולה במיוחד באירופה, מה שבפני עצמו היווה חדשה מרעישה יחסית – פעילות של יצרניות מסורתיות בתחום אינה נפוצה כלל וכלל.

טריומף TE-1
עיצוב טריומפי-משהו. טריומף TE-1 (מקור: אתר טריומף העולמי)

אך כעת ישנה בשורה משמחת בתחום מכיוונה של לא פחות מאשר יצרנית האופנועים הבריטית טריומף. בחברה הודיעו כי הם סיימו את שלב העיצוב והתכנון הויזואלי והמכאני של האופנוע החשמלי הראשון שלהם – הטריומף TE-1, וכי הם מתקדמים צעד נוסף אל עבר ייצור סדרתי של הדגם. כעת, בהשלמת הפיתוח החיצוני והמכאני, בחברה מתכננים לבחון אותו במסלול ובכביש ציבורי במשך חצי שנה לפחות, ורק אז לעבור שלב במסע הארוך והמפרך של האופנוע הזה אל עבר סוכנויות המכירה של טריומף ברחבי העולם.

טריומף TE-1
רצועת קוולאר להינע – כמיטב המסורת בדו גלגליים החשמליים (מקור: אתר טריומף העולמי)

שורשיו של ה-TE-1 נעוצים עוד בתחילת 2019, אז טריומף הודיעה שהיא מתכננת להשיק אופנוע חשמלי לחלוטין מתוצרתה. לכולם ברור כי טריומף שמו עיניים בעיקר על זירו, החלוצה בתחום, ובוודאי שההתקדמות של ה-Livewire של הארלי דייוידסון היוותה זרז להמשך הפיתוח, אך זה התרחש רק לאחרונה – ובשלושת השנים מאז הצגת החזון המדובר – לא הייתה מצד טריומף התקדמות רבה.

טריומף TE-1
טריומף TE-1 (מקור: אתר טריומף העולמי)

במסגרת ההודעה לעיתונות, יחד עם החומרים המצולמים, בטריומף הודיעו כי את שלושת השנים מאז ההודעה הרשמית על דו גלגלי חשמלי ראשון מתוצרתה ועד היום הם בילו בפיתוח עצמאי ככל הניתן של כמה שיותר מרכיבי האופנוע. העיצוב, השלדה, מערכת ההינע – שכוללת כמיטב המסורת בתחום רצועת קוולאר ולא שרשרת וגלגלי שיניים, אלקטרוניקה – הכל פותח ובוצע בתוך טריומף, בעוד שלצורך מערכת ההינע החשמלית – תחום בו לטריומף אין ידע רב – נעזרו בחברת הנדסת האלקטרוניקה הבריטית WAE.

טריומף TE-1
הכל חוץ ממערכת ההינע החשמלית מבוצע אין-האוס. טריומף TE-1 (מקור: אתר טריומף העולמי)

מעבר לעיצוב האגרסיבי עם הזרוע החד צדית, מה שידוע לנו הוא כי הספק המנוע כאן עומד על 174 כוחות סוס, אך לא נמסר מידע לגבי גודל הסוללה, יכולות הטעינה והטווח המוצהר. אם לשפוט על בסיס העיצוב בלבד, מדובר לדעתנו באופנוע החשמלי היפה ביותר שקיים קיום ויש לו סיכוי טוב להגיע לייצור סדרתי – רק נותר לקוות ששאר המכלולים לגביהם טרם יש לנו מידע יהוו צעד קדימה בכל נושא הדו גלגלי החשמלי, לכשהדגם יגיע לייצור – נקווה שמתישהו במהלך 2023…

מתלבטים לגבי אופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על הטריומף TE-1? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

טריומף TE-1
טריומף TE-1 (מקור: אתר טריומף העולמי)