קטנוע חשמלי חדש של קימקו – תכירו את ה… לייק 125 החשמלי, במחיר של 1200 יורו באירופה

קימקו משיקה באירופה את הגרסה החשמלית של הקימקו לייק 125, עם טווח של כ-200 ק"מ ואפשרות נשיאה של עד כ-5 סוללות מתחלפות

לא, זו לא טעות. קימקו משחררת בימים אלו קטנוע חשמלי, ששמו – קימקו לייק 125. הקשר בין הקטנוע הזה לבין "סמ"ק" פשוט לא קיים, אבל בקימקו החליטו לפשט במעט את ההתעסקות והמעבר של הלקוחות לקטנועים חשמליים, ועל כן העדיפו להדביק לו שם שיאפשר להבין בקלות באיזה "גודל" של קטנוע חשמלי מדובר. האמת? מדובר בעניין פעוט וזניח של שם בסך הכל, אבל אהבנו. הלייק 125 החשמלי הוא בעצם גרסה חשמלית של קטנוע עם שם זהה, ואולי אנחנו סתם משבחים את קימקו, אבל כך או כך – אנחנו שמחים על כל דו גלגלי חשמלי חדש בעל פוטנציאל כזה או אחר להגיע ארצה.

קימקו לייק 125 חשמלי
קימקו לייק 125 חשמלי. מחיר סופר מפתה באירופה (מקור: אתר קימקו העולמי)

למרות ההתלהבות שלנו מהשם, הנתונים קצת מצננים את ההתלהבות מהספרות 125. המנוע החשמלי מספק כ-4.3 כ"ס צנועים מאוד, והוא משתמש בטכנולוגיית החלפת הסוללות של קימקו. ללייק 125 החשמלי ישנן זוג סוללות שניתנות להחלפה, שתיהן יחד מגיעות לגודל של כ-1.3 קוט"ש (בדומה לסוללה של היונדאי אלטנרה ההיברידית). מתחת למושב ישנו נפח אחסון בגודל 27 ליטרים, שמפסיק לטענות קימקו להכנסה של קסדה, או אפילו שלוש סוללות נוספות כגיבוי.

קימקו לייק 125 חשמלי
יוכל להכיל סך הכל 5 סוללות – 2 בשימוש ושלוש נוספות כגיבוי. קימקו לייק 125 חשמלי (מקור: אתר קימקו העולמי)

בנוסף לכל אלו, ובניגוד לקטנועים חשמליים רבים עם יכולות החלפת הסוללות, הקימקו לייק 125 החשמלי מכיל עוד סוללה שמובנית בקטנוע. אם נוצר מצב שרכבתם עליו וגמרתם את כל החשמל הקיים בזוג הסוללות הקיימות ושמתם אותן בטעינה – לקטנוע עוד סוללה אחת, בגודל של כ-0.5 קוט"ש שיאפשר לכם להמשיך לעשות בו שימוש עד שהסוללות יתמלאו. לפי קימקו, הטווח הכולל של כל מה שהלייק 125 החשמלי יכול להציע (3 סוללות מתחת למושב + שתי הסוללות המחוברות אליו + הסוללה המובנית) עומד על כ-200 קילומטרים – מספר מרשים בהחלט בהתחשב בעובדה שמדובר בכלי לשימוש עירוני גרידא.

קימקו לייק 125 חשמלי
העיצוב? קימקו טיפוסי (מקור: אתר קימקו העולמי)

בנוסף, מכיל הקימקו לייק 125 החשמלי עוד מיני פיצ'פצ'קס קטנים ונחמדים שהופכים את השימוש בו לנעים יותר – שקע USB בתא אחסון מתחת לכידון, מסך GPS פרימיטיבי בלוח השעונים (כזה שמראה מתי יש לפנות ימינה או שמאלה), ואפילו הילוך רוורס כדי להפוך את החנייה לנוחה יותר. אם לרגע נבהלתם שמדובר בקטנוע במשקל של גולדווינג – אל דאגה, משקלו הכולל של הקימקו לייק 125 החשמלי עומד בסך הכל על כ-110 ק"ג. הקטנוע אמור להתחיל להמכר באירופה בקרוב, ומחירו יעמוד על כ-1,200 יורו, שהם קצת מתחת ל-4300 ש"ח תמימים. לא ברור כרגע אם הקימקו לייק 125 החשמלי יעשה את דרכו ארצה, אך אנחנו מעריכים שבהעדר תשתית סבירה בתחום החלפת הסוללות בקטנועים חשמליים, כנראה שגם זה – כמו דגמים חשמליים רבים אחרים – לא יעלה ארצה.

הקימקו לייק 125 החשמלי לא אמור להגיע ארצה בקרוב, אבל אם אתם מתעניינים באופנוע חשמלי – המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר

מה דעתכם על הקימקו לייק 125 החשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

קימקו לייק 125 חשמלי
(מקור: אתר קימקו העולמי)