יונדאי מסרה כ-50% כלי רכב היברידיים וחשמליים בישראל ברבעון הראשון של 2022 – עם מעל ל-600 יחידות איוניק 5 בשלושה חודשים

יונדאי מדווחת על רבעון ראשון מוצלח בישראל - במסגרתו, בחברה מכרו כ-50% כלי רכב עם חשמליים או היברידיים - מתוכם, כמעט 1000 חשמליות
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

כנראה שמחירי הדלק המאמירים מחזירים את קרנם של הדגמים ההיברידיים, במקביל לגידול העקבי במכירות הרכבים החשמליים בישראל. חודש אפריל הוא החודש בו כולם מסכמים את הרבעון הראשון של השנה, אשר בדרך כלל מציג נתונים טובים – בגלל הכמות הגדולה של רכבים שלגביהם נסגרו עסקאות בנובמבר/דצמבר ועולים לכביש בינואר. למרות זאת, מפעם לפעם – יבואניות כאלו ואחרות מציגות נתונים מעניינים יותר מכמויות בלבד – כמו תחילתן, או המשך התחזקותן, של מגמות מסוימות.

כך כלומביל פרסמה אתמול את נתוני המכירות של הרבעון הראשון של השנה. סטטיסטית, החברה שומרת על מקומה כיבואנית הגדולה בישראל עם סך המכירות הגדול בישראל ברבעון זה. אבל כהרגלנו בקודש, אותנו מעניין תחום ההינע האלטרנטיבי – שם, בעיקר בגזרתה של יונדאי – כלמוביל הציגה חיזוק מהותי בחודשים האחרונים עם מספר דגמים: השקתה של היונדאי אלנטרה הייבריד (אשר גם נבחנה אצלנו בעבר), החזרתה של היונדאי קונה הייבריד (שחוזרת אחרי היעדרות של מספר חודשם עם מתיחת פנים קלה), השקתה בישראל של היונדאי קונה החשמלית וכמובן – היונדאי איוניק 5 (אשר גם כן נבחנה אצלנו).

יונדאי אלנטרה הייבריד

זוג הדגמים ההיברידיים, שהגיעו למלא את נעליה הענקיות של היונדאי איוניק ("הרגילה"), מככבים בטבלאות המכירות של כלמוביל, והן חלק ממי שמסייע ליבואנית להציג נתון יפה מאוד: 50% ממכירות החברה ברבעון הראשון בישראל הן מכירות של רכבים חשמליים או היברידיים. גם היונדאי איוניק "הרגילה" אשר שיווקה הסתיים לאחרונה, סייעה רבות – ומדגם זה עלו לכביש מעל ל-5,000 כלי רכב בשלושת החודשים הראשונים של 2022.

ברבעון זה, יונדאי איוניק נמסרה בכ-5,492 יחידות, בעוד מהאלנטרה נמסרו 2,164 יחידות. הסונטה הייבריד – רכב המנהלים הגדול של יונדאי עם ההנעה ההיברידית – נמסר כאן ב-899 יחידות ברבעון הראשון; וגם בדגמים החשמליים המצב מעניין: 247 יחידות של יונדאי קונה חשמלית נמסרו מתחילת 2022, בעוד היונדאי איוניק 5 נמסרה לכ-657 לקוחות מאושרים בשלושת החודשים הראשונים של 2022.

יונדאי איוניק 5

הנתונים האלו מרשימים כאשר לוקחים בחשבון את משבר השבבים, המלחמה באוקראינה וההתפרצות המחודשת של הקורונה בסין – כאשר יונדאי מסרה 901 כלי רכב חשמליים בתוך שלושה חודשים (חלקם הארי הוא יונדאי איוניק 5). חשוב לזכור – לא מדובר בהזמנות "באוויר", אלא בכלי רכב שנמסרו בפועל ללקוחות, ומשמח לראות שלמרות כל הצרות – הלקוחות עדיין בוחרים ביותר ויותר כלי רכב חשמליים.

מצב זה צפוי לקבל תגבור משמעותי בכלמוביל – מצד אחד ע"י השקת הג'נסיס GV60 החשמלית (ושאר דגמי ג'נסיס שיושקו השנה בגזרתנו), ומהצד השני ע"י דגמים כמו הקונה ההיברידית שחזרה ארצה, הסנטה-פה והטוסון שאמורים להגיע בגרסאות היברידיות לישראל בהמשך השנה, וכמובן – היונדאי איוניק 6, שהשקתה צפויה ברבעון השלישי של השנה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי או היברידי? המדריך לרכב חשמלי והמדריך לרכב היברידי יעשו לכם סדר!

מה דעתכם על נתוני המכירות של יונדאי בגזרת ההינע האלטרנטיבי בישראל בתחילת 2022? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

hyundai kona ev
יונדאי קונה חשמלית (צילום: פלאג מג)