משבר האספקה יוצר תפנית משונה: הארלי דייוידסון משהה את ייצור כל אופנועיה לשבועיים – פרט לדגמים החשמליים

הארלי דייוידסון עוצרת באופן גורף למשך שבועיים את ייצור כלל דגמי האופנועים שלה - פרט לדגמי ה-LiveWire החשמליים, שיצורם ממשיך כרגיל
הארלי דייוידסון LiveWire Del Mar שהושק ממש בימים האחרונים. מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הנה לכם סיפור מעניין שפורסם אמש: יצרנית האופנועים האמריקאית הוותיקה, הארלי דייוידסון, מודיעה על עצירה מוחלטת של יצור כלל האופנועים שלה לשבועיים שלמים – כאשר יוצאים מן הכלל הם הדגמים החשמליים של החברה, ה-LiveWire One וה-Del Mar שהוצג ממש לאחרונה וניתן לראות בוידאו לעיל. מהלך זה נובע, לטענת הארלי דייוידסון, עקב משברי האספקה בעולם.

הארלי דייוידסון חשמלי
 (מקור: Electrek)

מה שמעניין ומפתיע בסיפור הזה הוא בדיוק העובדה שדווקא האופנועים החשמליים עתירי הרכיבים הממוחשבים הם אלו שייצורם ימשיך כרגיל. אנחנו רואים מפעם לפעם דוגמאות לחברות שמצליחות, בצורות שאינן ידועות לנו, להתגבר במידת מה על משבר השבבים (בינהן ניתן למנות את טסלה, ג'ילי ויונדאי – שהן במקרה גם המובילות של טבלת המכירות לרכב חשמלי בארץ ברבעון הראשון של 2022) ולהמשיך לספק רכבים ללקוחות, אך ככל שאנחנו יודעים – דווקא תחום הרכב החשמלי סובל במיוחד מבעיות האספקה – כאשר היצרניות היותר מזליסטיות מצליחות למסור בין כמה עשרות לכמה מאות יחידות באופן חודשי (בינהן ניתן למנות, כאמור, את יונדאי, סקייוול, ג'ילי) ומקצתן אפילו טרם יבאו ארצה דגמים עדכניים (הדוגמאות הטובות ביותר הן הקיה EV6 שצפויה הייתה להגיע ארצה באוטומוטור והגעתה נדחתה, והסקודה אניאק – שהשגתה המהירה ביותר באספקה בארץ תהיה דרך ערוצי היבוא המקביל היקרים במקום דרך היבואן הרשמי).

הארלי דייוידסון
לייב וייר דל מאר – החשמלי החדש מבית הארלי דייוידסון (מקור: אתר הארלי דייוידסון העולמי)

אז בהארלי דייוידסון עושים, במידת מה, את הבלתי יאמן – ומשביתים דווקא את פסי הייצור של אופנועי הבנזין של החברה באופן גורף. מדובר בפסי ייצור שמפוזרים ברחבי ארה"ב (ובמספר מקומות נוספים בעולם) והם מייצרים עשרות דגמים של החברה המסורתית, כאשר לחלקם הארי של דגמים אלו גם אפשרויות קסטומיזציה נרחבות שמחייבות את היצרן בייצור קונקרטי של דגם על פי דרישה (צבע מסויים, תוספות מסויימות ומנוע מליין ייצור מסויים בין השאר) ולא בייצור מאסות אשר נמצאות "על המדף" אצל הדילרים ברחבי העולם.

לייב ווייר
(מקור: אתר הארלי דייוידסון העולמי)

עפ"י מה שנמסר מהחברה בהודעתה לעיתונות, הם החליט על המהלך לאחר התייעצות עם אחד הספקים הגדולים שלה, אשר מספק רכיבים שנמצאים באופן רוחבי במרביתם המוחלטת של דגמי הבנזין של החברה. רכיב או רכיבים אלו לא עושים את דרכם לדגמי החברה החשמליים, ועל כן בהארלי דייוידסון הדגישו שדגמי ה-LiveWire ימשיכו בייצור כרגיל. חשוב לציין – ייצורם של האופנועים החשמליים של LiveWire מיועד כרגע לארה"ב, והוא קטן בהיקפו עשרות מונים בהשוואה להיקף הייצור של דגמי הבנזין של החברה. יחד עם זאת – בתור חובבי רכב חשמלי ומי שמודעים היטב לצרות האספקה הצרורות שפוקדות את עולם הרכב – משמח לראות שלשם שינוי, דווקא פס יצור חשמלי לא נפגע מהתהליך. למעשה, הארלי דייוידסון מייצרת את מרביתם המוחלטת של רכיבי ה-LiveWire במתכונת "אינהאוס" (ייצור עצמי) – כך שכל עוד אין בעיית חומרי גלם, לא צפוי שנראה עצירה מוחלטת של ייצור ה-LiveWire בעתיד הקרוב.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל החדשות הכי חמות לפני כולם!

מתלבטים לגבי מעבר לאופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!

הארלי דייוידסון חשמלי
(מקור: Green car reports)