מבחן רכב: ג'ילי ג'יאומטרי C המעודכנת – מה נשתנה?

פחות משנתיים אחרי הגעתה ארצה, ג'ילי ג'יאומטרי C המעודכנת נוחתת בישראל - האם היא תצליח להשתלט על טבלת מכירות הרכבים החשמליים בארץ?

לקראת סוף שנת 2021 ג'ילי נחתה בישראל. עם ההתפוצצות של הטסלה מודל 3 בשוק המקומי, שהיא עצמה נחתה כאן בסך קצת יותר מחצי שנה קודם לכן, הג'יאומטרי C הייתה משב רוח רענן וזול יחסית שזכה להיקפי מכירות מכובדים מאוד נכון לתקופה, והיווה למעשה את האלטרנטיבה הזולה והריאלית יותר לרכב חשמלי מאובזר עם טווח שנמצא באזור הגבוה קצת יותר של הסקאלה.

כמעט שנתיים תמימות עברו מאז והג'ילי ג'יאומטרי C המעודכנת גיעה גם היא ארצה. היא הושקה בישראל ממש לאחרונה והכניסה מספר שינויים מתבקשים, לכל הפחות בגזרה העיצובית, לג'ילי ג'יאומטרי C שאנחנו מכירים זמן רב, ואפילו המחירים שלה חזרו לאזור הסביר יחסית של 145-165 אלף שקלים. אז מה נשתנה בג'יאומטרי C החדשה ולמה כדאי לצפות? הכל במבחן הדרכים שלפניכם.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

עיצוב

בגזרת העיצוב החיצוני ישנו אכן שינוי מובהק, אבל לא שינוי מקצה לקצה. הג'יאומטרי C מתוחת הפנים זוכה למספר נגיעות עיצוביות שבראשן ניתן לראות ממרחק רב כבר את העיצוב החדש של החרטום, במסגרתו ישנו כעת פס-אייליינר לכל רוחב הפגוש הקדמי שעובר גם על הפנסים וגם על גבי הלוגו של החברה. לוגו זה כעת מוקף בזוג פסים והוא מואר לכל אורכו ולכל אורך הפגוש, כך שמי מכם שנורא נהנה מרכישת פיצ'פצ'קס שכאלו בעלי-אקספרס יחסוך לעצמו קצת טררם עם הג'יאומטרי C מתותחת הפנים, שמגיעה כבר מהיצרן עם לוגו מואר.

רכב המבחן, מרמת הגימור PRO, מגיע אלינו בצביעה לבנה דו גוונית כאשר המראות והגג צבועים בשחור. הג'אנטים גם הם עברו שינוי עיצובי, חלקית לכל הפחות בכדי לחסוך בחשמל – מה שאומר שהקליפרים הצבעוניים והמגניבים מהדגם היוצא מוסתרים כעת הרבה יותר. פרט לאלו, לא תראו במבט ראשון שינויים רבים בעיצוב, אבל משהו שכן שמתי לב אליו אישית הוא העדר "גאוות היחידה" שמאוד אהבתי בג'יאומטרי C הקודמת – הצורה הגיאומטרית השלטת ברכב הייתה המשושה, שיכלתם למצוא עשרות ממנה בכל רחבי פנים וחוץ הרכב. כאן, מצאנו אותן בעיקר על גבי הפגוש האחורי, ועוד פחות מכך בתא הנוסעים.

יצאנו להקיף את ישראל ברכב חשמלי וחזרנו לספר על כך!

גילי גיאומטריק

אזור הנוסעים מלפנים

החלק שקיבל את העדכון הנרחב ביותר כפי הנראה הוא פנים הרכב. גם כאן, ישנו אובדן מסויים של גאוות היחידה שמאוד אהבתי בדגם הקודם, וזה מחיר שצריך לשלם על קדמה מסויימת; הכל בפנים נראה יותר סולידי, ואולי אפילו קצת יותר מזמין. הקונסולה המרכזית השתנתה מקצה לקצה והיא כעת מרווחת מעט יותר (על חשבון תאי אחסון פנימיים למינהם), כפתור ההילוכים העגול המפורסם פינה את מקומו בשביל ידית על גבי ההגה א-לה-מרצדס וכל מיני דגמים אמריקאיים, ואפילו כפתור ההנעה נעדר מכאן: בדיוק כמו שראינו בסקודה אניאק, פולקסווגן ID4 ואפילו טסלה מודל 3 – כל מה שצריך לעשות הוא להתיישב, ללחוץ על דוושת התאוצה, להכניס לדרייב – והג'יאומטרי מוכנה לנסיעה. כאשר תביטו לפנים, תגלו שהרכב מצוייד כעת גם ב-HUD (ר"ת – Head's up Display) שתומך בעברית ומציג במדוייק את המידע הנדרש.

ישנם עדיין מספר עניינים שהפכו אותי למטוטלת רגשית: המיזוג נשלט, כל כולו, בדיוק כפי שאני מאוד לא אוהב – דרך מערכת המולטימדיה. גם הרגנרציה (על כך בהמשך). מצד שני, המזגן פה הוא בין הטובים והיעילים ביותר שפגשתי ברכב חשמלי באשר הוא – גם מאחור (גם על כך בהמשך). העיצוב הסולידי בפנים הרכב שאיבד הרבה מגאוות היחידה שאהבתי יותר נעים לעין כעת ומשדר מרווח רב יותר. הכיסאות מגיעים כעת עם קירור וחימום מושבים, כאשר למושב הנהג החשמלי יש לא פחות מ-6 זכרונות שונים. אממה? כולם, כפי שנחשתם, נשלטים דרך מסך המולטימדיה. מערכת המולטימדיה עצמה מצויינת, רק חבל שכל הפונקציות, ללא יוצא מן הכלל, מצריכות התעסקות איתה. אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי לא תמצאו כאן, אבל גיאו מוביליטי כן מספקת לנו ווייז מובנה. ישנו גם משטח טעינה, תא אחסון צנוע יחסית, משטח אחסון פתוח מעט גדול יותר מתחתיו, גג זכוכית (לא נפתח) ועוד.

המדריך המלא לרכב חשמלי

ג'ילי ג'יאומטרי 2024

אזור הנוסעים מאחור

בחלק האחורי של הג'יאומטרי C מתוחת הפנים תמצאו שינויים דומים למה שראינו מלפנים: סולידי ומעודכן, לא מהפכה מוחלטת. גם בדגם זה, כמו בדגם היוצא – נוסעים מעל 180 ס"מ עלולים להתקשות מעט עם קורה C, המושבים מאוד נוחים בסך הכל לשני אנשים, יש לנו את תעלת ההינע – השריד להיותה של הג'יאומטרי C בת למשפחה עם דגמי בנזין, יש משענת מרכזית, שקע מצת 12V וחיבור USB לטעינה גם כן.

ישנו גם פתח מיזוג לנוסעים מאחור. אחד בודד. הרמתם גבה? גם אני, מודה. תהיתי אם ועד כמה זה יספיק בכלל לנוסעים מאחור בימי המבחן הרותחים (חלק מהצילומים בוצעו כשבחוץ קרוב ל-40 מעלות), אבל הקדמתי לשפוט: פתח המיזוג הזה, והמזגן ברכב באופן כללי, עושים עבודה פשוט פנטסטית. אזור הרכב מאחורנית הרגיש קריר ונעים בדיוק כמו האזור הקדמי, בזמן שבחוץ הכל רותח ועולה באש, למרות פתח המיזוג הבודד.

מדריך ההבדלים בין רכב חשמלי מפלטפורמה משותפת לרכב חשמלי מפלטפורמה יעודית

גילי גאומטרי

תא המטען

תא המטען של הג'יאומטרי C המעודכנת לא השתנה בהרבה מהדגם היוצא. הוא נפתח ידנית בכל רמות הגימור, מציע סף הטענה מעט גבוה, ונפח כולל של קצת מעל ל-300 ליטרים – שום דבר שהעיף לנו את הפוני ולא ראינו כבר בעבר. אין כאן שום פינוקים יחודיים, או אפילו שקע מצת לרפואה בשביל קיט ניפוח הגלגלים. או שזה לפחות מה שאמרתי לעצמי, עד שהרמתי את המחיצה שמציגה בפנינו את ה"מתחת לרצפה" של תא המטען, כפי שאני עושה בכל חשמלית באשר היא.

ג'ילי

או-אז נגלה לעיניי מחזה מעניין: מגירת-המתחת-לרצפה של תא המטען בג'יאומטרי C המעודכנת הכילה מטף כיבוי אש, ערכת עזרה ראשונה, ומקום מסויים לכבליאדה. מגניב! אבל איפה ערכת הניפוח??? מוציאים את כל המצויין לעיל ומגלים כי חתיכת קלקר גדולה מסתירה לנו לא פחות מגלגל ספייר תקני לחלוטין שיושב בתחתית רצפת תא המטען, הרחק מתחת למה שאנחנו רואים בעין. מי מבניכם שנקלע לשוליים עם צמיג שהתפוצץ, יודע בוודאי איזה סיוט זה – ובג'ילי דווקא החליטו לצמצם את מקום תא המטען כמו שהוא בכדי לאפשר נשיאה של גלגל חלופי. יפה מאוד.

ג'ילי ג'יאומטרי
מתחת לכל אלו תמצאו את גלגל הספייר של הג'ילי ג'יאומטרי C

מנוע ומערכת חשמלית

את הג'ילי ג'יאומטרי C מניע אותו מנוע קדמי, שגם מניע את הגלגלים הקדמיים, בהספק של 204 כ"ס. ראינו את ההספק הזה בעבר (במנוע שונה) גם בדגמי קונצרן פולקסווגן החשמליים, ראינו אותו בסקייוול ET5, ראינו אותו במרצדס EQV ואפילו ב-BYD אטו 3, הנמסיס. כמו בכל אחד ואחד מהמקרים אשר נבחנו אצלנו, גם כאן – המנוע הזה עושה עבודה טובה מאוד בלקחת את הג'יאומטרי C קדימה בהחלטיות ובזריזות.

ג'ילי 2024

בגזרת המערכת החשמלית, הג'יאומטרי C מגיעה עם שתי אפשרויות סוללה: הראשונה היא סוללת 53 קוט"ש שמספיקה לטווח מוצהר של 359 ק"מ, בעוד שסוללת ה-70 קוט"ש הגדולה יותר מספיקה כעת לטווח מוצהר של 485 ק"מ. שינויים קטנים אבל מתבקשים. לכל סוללה ישנן שתי רמות גימור לבחירה כך שבסך הכל בבואכם לאולם התצוגה תוכלו לבחור אחת מ-4 אופציות של טווח ואבזור לדגם זה.

הטעינה של הג'יאומטרי C מתבצעת דרך שקע טעינה שנמצא מעל לגלגל האחורי שמאלי, מיקום שאנחנו קצת פחות אוהבים, והיא מתבצעת בקצב מקסימלי של עד 11 קילו וואט בטעינה ביתית, או עד 70 קילו וואט בטעינה מהירה. סינים יקרים – אם אתם קוראים את המבחן הזה, אנא הסבירו לנו… מה הקושי הגדול בלשים נורה קטנה בשקע הטעינה???

להרחבה בנושאי קוט"ש, קילו וואט ועוד – מומלץ לעיין במדריך לעמדות טעינה ובמילון המושגים החשמלי

ג'ילי חדשה

הרגנרציה כאן, בדומה לדגם היוצא, נשלטת כול כולה דרך מסך המולטימדיה ומכילה 3 רמות – נמוכה, בינונית וגבוהה. השליטה הזו לא אינטואטיבית, לא זמינה בלחיצת כפתור בודדת ומצריכה – שוב – חיטוט במסך המולטימדיה, גם תוך כדי נהיגה. מה גם שההבדל בין מצבי הרגנרציה לא מורגש באופן נרחב, ודווקא בגזרה זו הטענה שלי היא לא רק לג'ילי עצמה אלא לרוב היצרניות הסיניות, שמשום מה לא שמות את עניין השליטה ברגרציה בראש מעייניהן. 

מנגד, הטווח בפועל אותו השגנו במבחן עומד על 453 קילומטרים, שהם פחות מ-10% מתחת למוצהר מבחינת היצרנית. זה נתון סופר מרשים בהתחשב בכך שימי המבחן היו רותחים, המזגן לא הפסיק לעבוד, והרכב עבד גם עבד. ציון לשבח מבחינתי הולך ללוח השעונים ולמחשב הדרך של הרכב, ששומר על קור רוח בכל מצב ובכל נסיעה (משהו שלא ייחודי לדגם זה אלא ראינו גם בג'יאומטרי C הקודמת), והטווח אותו הוא מציג קרוב מאוד למציאות – בלי שום קפריזות והשתוללויות עם כל לחיצה על דוושת התאוצה. בנוסף לכל אלו, תמצאו בג'יאומטרי C המעודכנת גם אפליקציה. אבל לא כזו כמו ששמעתם שיש אצל חלק מהמתחרות: היא לא מאפשרת שליטה מרחוק ברכב ועיקר יעודה הוא מתן מידע וסטטוס לגבי דברים מסויימים כמו מצב הטעינה, כמה חשמל נותר לכם בסוללה, פעילויות שירות כאלו ואחרות (קביעת תור למוסך למשל) ועוד.

ג'ילי ג'יאומטרי 2024

מערכות בטיחות, קרוז קונטרול אדפטיבי

נתחיל מהסוף – הג'יאומטרי C לא נבחנה במבחני הריסוק של היורו-NCAP ולכן אין לנו גם לומר לכם איזה ציון היא קיבלה במבחנים אלו. מה שכן, הרכב מצוייד ברוב מערכות הבטיחות שמקובלות כיום בסגמנט זה, ותמצאו כאן בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי (מעצבן במקצת, שניתן למתן דרך מערכת המולטימדיה), בלימה אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת 360 עם חיישנים היקפיים, זיהוי תמרורים ועוד. אין כאן התראה על עייפות נהג, אבל ישנה התראה על שיכחה במושב האחורי.

הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד נהדר פרט לעניין אחד ויחיד. השליטה שלו מתבצעת דרך הצד השמאלי של ההגה, סוג שליטה שאנחנו כבר מכירים אותו ומורגלים בו היטב, והכל כאן עובד בסך הכל טוב, פרט לעובדה שהקרוז קונטרול האדפטיבי הזה עדיין מנומס להחריד. כמה מנומס להחריד? עד כדי כך שזה קצת מוציא את העוקץ של יתרונות זחילה בפקק, גם על דרגת הקרבה הנמוכה ביותר מהרכב שלפניכם, פשוט כי בכל רגע נתון מישהו יכול להשתחל למרווח המאוד מאוד מאוד ארוך שהג'ילי משאירה לרכב שלפנייה במצב זה. 

ג'ילי ג'יאומטרי 2024

איך זה נוסע?

גם כאן, בדומה לחלקים אחרים של המבחן, אין איזה שינוי דרמטי. הג'יאומטרי C היוצאת עשתה עבודה נהדרת, וגם הדגם המחודש עם מתיחת הפנים ממשיך בדרך זו. הנסיעה חלקה ונעימה, המנוע חזק מספיק לכל אתגר שיגיע, מצבי הנהיגה משלימים את העניין בכדי לאפשר מקסימום חיסכון בחשמל במידת הצורך (או לחלופין – נסיעה זריזה אף יותר במצב ספורט).

בידוד הרעשים טוב, כאשר רעשי כביש מסוננים היטב, ורעשי רוח קצת פחות – עיקרם הגיעו מקורה A ומהמראות, אבל מדובר בעניין דיי זניח שגם הוא מורגש בעיקר בקצה העליון של המהירויות החוקיות בישראל. הבולמים של הרכב עושים עבודה טובה מאוד, אולי קצת קצת על הצד הרך שלהם אבל גם כאן מדובר בעניין פעוט ביחס למכלול המוצלח מאוד של הרכב.

ג'ילי ג'יאומטרי 2024

מחירים וסיכום

הג'יאומטרי C המעודכנת נוחתת כאן בצילם של משברים רבים – חלקם גיאו-פוליטיים מקומיים, חלקם כלל עולמיים וחלקם גם קשורים למצב בשוק הרכב הלכה למעשה, שעליו גם דיברנו בכתבת "כרונולוגיה של עליות מחירים – האם הופיע האור בקצה המנהרה?". היא מוצעת בשתי רמות גימור – פיור ופרו, כשלכל רמת גימור שתי אפשרויות סוללה כפי שצויין לעיל.

מחירה ההתחלתי עומד על 145 אלף שקלים לרמת הגימור פיור עם הסוללה הקטנה, בעוד שרכב המבחן – רמת הגימור פרו עם הסוללה הגדולה – עולה 166 אלף שקלים. אלו מחירים שאינם נמוכים, אבל מעט זולים יותר ממה שהורגלנו לראות בזמן האחרון. במחיר הזה תקבלו ג'יאומטרי C מעודכנת, משודרגת במקצת, עם כל הייתרונות המוכרים של הרכב אשר הפך להיות אחת החשמליות הנמכרות ביותר בישראל באופן עקבי בשנתיים האחרונות, וכנראה שגם מספר לא קטן של שנים קדימה.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן הזה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על המבחן לג'ילי ג'יאומטרי C בגרסת M6? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

ג'ילי גאומטרי סי

טכני:

גודל סוללה: 53 קוט"ש, 70 קוט"ש

הספק: 204 כ"ס, הנעה קדמית

טווח חשמלי במבחן הדרכים: 453 ק"מ

טעינה: עמדה ביתית / ציבורית – עד 11 קילו וואט, טעינה מהירה – עד 70 קילו וואט

שגרת טיפולים: כל 15,000 ק"מ או כל שנה, לפי המוקדם מביניהם

מערכות בטיחות: בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה ותיקון סטייה אקטיבי מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקק, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמת 360 מעלות

מחיר רכב המבחן: 166,000 ש"ח, מחיר התחלתי – 145,000 ש"ח

אחריות:  5 שנים או 150,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם), 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: מרכזי השירות של גיאו-מוביליטי הפזורים ברחבי הארץ

המבחן לג'ילי ג'יאומטרי C מהדור היוצא – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג