טויוטה bz4X מושק בישראל – החל מ-229,000 ש"ח

יוניון מוטורס פותחת בישראל את אפשרות ההזמנה המוקדמת לטויוטה bz4X החשמלי שלקוחות רבים מאוד ציפו לו. המחיר - החל מ-229 אלף שקלים

חלוצת התחום ההיברידי, טויוטה התעכבה קצת עם ההחלטה אם להתמקד בטכנולוגיית המימן או לרוץ קדימה, בדומה למרבית היצרניות המסורתיות האחרות, עם התחום החשמלי. אומנם היו לנו בעבר מספר יציאות ממש מגניבות בתחום זה בדומה לטויוטה ראב 4 החשמלי או הטויוטה C-HR החשמלית שהייתה בלעדית לשוק הסיני, אך לחברה לקח קצת זמן בהדבקת הפער בתחום זה.

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X חשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

מצב זה השתנה לפני מספר חודשים, כאשר בטויוטה הציגו סוף סוף את ה-bz4X – הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון של החברה בתקופה הנוכחית, והראשון בשרשרת דגמים חשמליים נרחבת. ה-bz4X פותח בשיתוף עם סובארו (שם הוצגה הסובארו סולטרה החשמלית), ובימים אלו פתחו ביוניון מוטורס את אפשרות ההזמנה המוקדמת של הדגם ללקוחות הזריזים הראשונים.

TOYOTA BZ4X
פנים הרכב – שגרתי וטיפוסי לדגמים חשמליים אחרים שאנחנו מכירים (מקור: אתר טויוטה העולמי)

טויוטה bz4X מגיע עם סוללה בגודל של 71.4 קוט"ש, אשר תספיק לטווח של כ-502 ק"מ עם הנעה קדמית או 459 עם ההנעה הכפולה (עפ"י הנתונים שהוצגו במפרט מטעם יוניון מוטורס). הוא מגיע בגרסאת ההנעה הקדמית עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס (כפי שאנחנו כבר מכירים בין השאר מהסקייוול ET5, מרצדס EQV וג'ילי ג'יאומטרי C), בעוד שגרסת ההנעה הכפולה תגיע עם הספק של 217 כ"ס (שם יהיו שני מנועים זהים בהספקם – אחד על הסרן הקדמי ואחד על הסרן האחורי).

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X החשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

יכולות הטעינה של ה-bz4X מזכירות לא מעט דגמים אחרים שהגיעו לארץ "לראשונה", ובניגוד לסטנדרט של 11 קילו וואט – ה-bz4X יציע טעינה בקצב של 6.6 קילו וואט מעמדה ביתית, בעוד שטעינה מהירה תתאפשר ברכב זה בקצב מקסימלי של 150 קילו וואט. בחירה זו של טויוטה בטעינה ביתית בקצב שכזה בוצעה, כנראה, משיקולים זהים לאלו של יצרניות אחרות שבחרו בכך – וייתכן מאוד שבעתיד הלא רחוק הדגם יגיע ארצה עם טעינה בקצב של 11 קילו וואט (אך גם במחיר גבוה יותר, כפי שאנחנו יודעים ממותגים אחרים שעשו את המעבר).

להרחבה בנושא קצב טעינה, גודל סוללה וכו' – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X החשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

מבחינת המחירים – ה-bz4X יוצע בהנעה הקדמית במחיר התחלתי של 229,000 ש"ח, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה תעלה 249,990 ש"ח. הדגמים יהיו זמינים ברמת גימור יחידה, שתכלול בין השאר לוח שעונים ומולטימדיה בעברית מלאה (ומצויינת, כפי שראינו בין השאר במבחן הדרכים של הטויוטה יאריס קרוס הייבריד), אפל קאר פליי אלחוטי ואנדרואיד אוטו, מצלמת 360, תאורת אווירה, מערכת בקרת אקלים עם שני אזורים לנהג ולנוסע, מושב נהג עם כיוון חשמלי ותמיכה לגב התחתון, פתחי מיזוג לנוסעים לאחור, ריפוד דמוי עור משולב בד, חימום מושבים מלפנים ואפשרות של נהיגה בדוושה אחת (מה שמאותת גם על שליטה נרחבת על אפשרויות הבלימה הרגנטיבית) וישנו גם שקע הטעינה מעל לגלגל הקדמי שמאלי.

TOYOTA BZ4X
ההגה הקטום – שלטענת טויוטה פותר הרבה מהבעיות של המודל S פלייד. כרגע לא ידוע אם יהיה זמין בארץ (מקור: אתר טויוטה העולמי)

בנוסף לרכב עצמו, בטויוטה מציעים חבילת שירות שנקראת Kanzen, אשר מטרתה להשאיר את הנהג של הטויוטה החשמלית עם הראש בנהיגה בלבד. החבילה תכלול עמדת טעינה ביתית שתאפשר טעינה בקצב מקסימלי של 22 קילו וואט (אפ"י שהרכב יודע לקבל לכל היותר 6.6 קילו וואט מעמדה ביתית), אפשרות טעינה ציבורית ברשת של EV EDGE לכ-3000 ק"מ נוספים (לא פורטה כמות הקוט"ש האפשרית במסגרת החבילה), מוקד שירותי דרך ללקוחות bz4X והרחבת אחריות היצרן על הרכב ל-5 שנים (במקום 3). זמני האספקה של הדגם לא פורטו בהודעה לעיתונות, אך מקורות יודעי דבר מסרו לפלאג מג כי מדובר בטווח של שלושת החודשים הקרובים לראשוני המזמינים. אם אתם מעוניינים לבצע הזמנה ל-bz4X, אתם מוזמנים לבקר בקישור זה שייקח אתכם ישירות לאתר היעודי שפתחו ביוניון מוטורס לצורך כך.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל החדשות הכי חמות לפני כולם!

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X חשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)