טסלה חותכת מחירים בישראל פעם נוספת: מודל 3 מתחילה מ-189 אלף שקלים. האם מלחמת המחירים תתחיל כעת?

בפעם השנייה מתחילת השנה - טסלה חותכת מחירים באופן רוחבי לכלל הדגמים בישראל: מודל 3 תתחיל מ-189 אלף שקלים, Y פרפורמנס - 280 אלף
רכב חשמלי בפחות מדקה: טסלה שוב חותכת מחירים בישראל. מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

יום בהיר ושגרתי נוסף האיר על מדינת ישראל, ומהלך חיתוך מחירים אגרסיבי נוסף של טסלה התרחש ממש מתחת לאף של כולנו. זמן קצר לאחר השקת המודל Y בגרסת הסטנדרט ריינג' הזולה (במחיר אגרסיבי בפני עצמה), קמנו הבוקר לחיתוך מחירים נוסף של טסלה בישראל  – זאת, זמן קצר בלבד לאחר מהלך אגרסיבי דומה בשוק האמריקאי.

מודל 3 חוזרת למחירה המקורי בישראל (כמעט)

בכל מקרה בו המחירים של טסלה משתנים, הראשונה שנבדקת היא המודל 3. בעוד שבמהלך שנת 2022 מחירו של הרכב זינק מ-180 אלף שקלים ל-242 אלף שקלים במספר פעימות, ולאחר שנחתך בינואר 2023 ל-205 אלף שקלים, מחיר הדגם נחתך שוב הבוקר – הפעם ל-189,772 ש"ח. פער מדוייק של 3950 שקלים בין מחיר הדגם המקורי בישראל משקף, כנראה, את שוויה של עליית המס (מבחינת טסלה לפחות).

לא ראינו הורדה אגרסיבית ושינויים קיצוניים בשוק היד 2 של המודל 3 אשר נותר מאופיין במחירים גבוהים, לרוב בטענה שמי שמוכר את הרכב כיד 2 מאפשר "אספקה מיידית" בעוד שהזמנה מטסלה עצמה תארוך מספר חודשים, אך המודל 3 במחירה החדש מציעה זמן אספקה שנע בהתאם לקונפיגורציה בין אפריל ליולי – כלומר, חודשים בודדים קדימה לכל היותר. כעת, במחירה של המודל 3 הבסיסית ניתן לקבל עודף ממחירה של קיה נירו חשמלית, בעוד שגרסת הפרפורמנס – שמחירה עמד על 282 אלף שקלים – ירד ל 252,000 ש"ח, מחיר ששם אותה ראש בראש אל מול הפולסטאר 2 היקרה יותר, פחות טכנולוגית ועם הנעה קדמית.

טסלה מודל 3

מודל Y – גרסת הפרפורמנס במחיר כמעט זהה לגרסת הלונג ריינג'

במקרה של המודל Y אין הרבה מאוד חדש תחת השמש, המחיר של הדגם נחתך באופן אגרסיבי בסבב ההורדות הקודם, והגרסה החדשה של המודל Y (גרסת הסטנדרט ריינג' עם הנעה אחורית) שהושקה לא מזמן בארץ לא עברו תחת סכין החיתוכים, אך מי שכן עברה שם היא המודל Y פרפורמנס – גרסת הקצה של הדגם עם ההנעה הכפולה.

מודל Y פרפורמנס זכתה להורדת מחיר של 29 אלף שקלים ומחירה יעמוד כעת על 279 אלף שקלים. לא ברור מה הרציונל לתמחר את גרסת הפרפורמנס במחיר קרוב כל כך לגרסת הלונג ריינג' של המודל Y, ואנחנו משערים שיתכן ומדובר במלאים שנצברו ולא נמכרו בקצב מספק. גם כאן, מחיר זה יוצר בעיה ללא מעט מתחרות – החל מדגמי פולסטאר ועד לדגמים הבכירים של סקודה אניאק או הקיה EV6 עם ההנעה הכפולה. זמני האספקה של מודל Y פרפורמנס, גם כן בהתאם לקונפיגורציה, עומדים על אפריל-יולי גם כן.

טסלה מודל Y
(מקור: אתר טסלה העולמי)

מודל S ומודל X גם הן נחתכות במחירן בשיעורים זהים

גם צמד דגמי הקצה של טסלה – הטסלה מודל S והטסלה מודל X עברו תחת חרב החיתוכים של טסלה. כאן, היכן שהמחירים גבוהים משמעותית, הדגמים הוזלו באופן זהה וגורף בכלל הגרסאות: כל גרסה של כל אחד מהדגמים הוזלה בשיעור של 73 אלף שקלים גם בליין אפ של המודל S וגם בליין אפ של המודל X. מחירם של הדגמים ממילא גבוה משמעותית מהמודל 3 והמודל Y, וכאמור – ראשוני הרכבים החלו להמסר לפני חודשים בודדים בלבד, כאשר גם במקרה של הצמד הזה – התרחשה הוזלה נוספת בסוף 2022.

טסלה מדריך רכב חשמלי
טסלה מודל X בעמדת טעינה של היצרנית (מקור: אתר טסלה העולמי)

מודל X הבסיסית בעלת ההנעה הכפולה תעלה כעת 703 אלף שקלים, כאשר גרסת הפלייד הקיצונית – בעלת שלושת המנועים החשמליים ו-1020 כ"ס – תעלה 775 אלף שקלים (גם כאן, בהתחשב במחירים, פער קטן מאוד של עשרה אחוזים בלבד). מודל S הסדאנית המרשימה תעלה כעת 664 אלף שקלים, או 752 אלף שקלים בגרסת הפלייד הקיצונית. במקרה זה ישנו פער משמעותי יותר של מעל ל-100 אלף שקלים, אף שימו לב להבדל המחיר הזערורי בין מודל X פלייד לבין המודל S פלייד – הבדל מחיר נוסף שגורם לנו לשער שאולי ישנו מלאי רכבים שלא זז במהירות מספקת לטעמה של טסלה ישראל בדגמים אלו.

יצאנו להקיף את ישראל ברכב חשמלי וחזרנו לספר על כך!

טסלה מודל S
טסלה מודל S (מקור: EVDatabase)

עלילות טסלה בארץ ישראל – מתי נראה כאן סוף סוף מלחמת מחירים?

טסלה נמצאת בישראל רק שנתיים, וכבר אפשר למלא ספר תחת השם "עלילות טסלה בארץ הקודש". זה התחיל ב-2021 כאשר החברה נכנסה לישראל בקול תרועה רמה עם מודל 3, מודל S ומודל X (ראשוני האספקות של ה-X וה-S התרחשו לפני חודשים בודדים), המשיך עם מכירות של אלפי דגמי מודל 3 בשנה הראשונה והשתלטות מוחלטת על טבלת מכירת הרכבים החשמליים בישראל, הלאה לגידול אדיר גם במתחרים וגם בנפחו של שוק הרכב החשמלי בישראל באופן כולל, ובין לבין – היו לנו גם מספר לא קטן של העלאות מחיר.

את שנת 2023 התחלנו עם בשורות מכעיסות על העלאת מיסוי על הרכבים החשמליים. מהלך זה, אשר גרם לכעס רב בקהילת חובבי הרכב החמשלי בארץ, יצר גלי הדף של העלאות מחיר אצל כלל היצרניות – לרוב בסדרי גודל של עשרות אלפי שקלים. אבל זמן קצר לאחר מכן טסלה הודיעה על הורדת מחירים אגרסיבית מאוד בדגמי המודל 3 ומודל Y, שגם לאחר העלאת המס (אותה העלאה שגרמה ליבואניות האחרות להעלות מחירים בעשרות אלפי שקלים לרוב) מיקמה את המודל 3 במחיר של 205 אלף שקלים. המודל Y, אגב, שהושקה בישראל כחצי שנה קודם לכן, זכתה לחיתוך מחיר אגרסיבי עוד יותר – מ-331 אלף שקלים לקצת יותר מ-270 אלף שקלים.

פולסטאר 2
פולסטאר 2 – גם יקרה משמעותית עם אפשרות הנעה בסיסית, וגם עברה רענון מקיף בחו"ל לאחרונה – נפגעת משמעותית מהמהלך של טסלה (מקור: אתר פולסטאר העולמי)

בזמנו חזינו שהמהלך של טסלה לא יגרום למלחמת מחירים, ובחודשים שעברו מאז אותו חיתוך מחיר אגרסיבי – זה אכן לא קרה. אנחנו, וכנראה שגם רבים אחרים בתחום, קיווינו שהורדות המחירים של טסלה עלולות להצית את מלחמת המחירים בשוק החשמליות שרוכשים פוטנציאליים רבים כל כך משוועים לה, אך דבר לא השתנה מאז הורדת המחירים הקודמת.

ניתן לתלות זאת בכל מיני גורמים כשהראשון שבהם הוא מספרי מכירות יציבים מבחינת מרבית היבואניות, לצד זמני אספקה בעייתיים (עדיין) אשר יוצרים מצב בו ממילא מרבית הרכבים נמכרים כשהם עוד בדרך לישראל, כך שכלל לא נוצר מצב של מלאי זמין מיידית. למרות השיפור בזמני האספקה באופן גורף אצל מרבית היצרניות, לא נתפלא אם אנחנו נתחיל לראות את תוצאות הורדת המחיר של טסלה דווקא כאשר המלאים יתחילו להתייצב ודגמים יחלו "לעמוד במלאי" כאן בארץ מבלי להמכר.

קיה EV6 GT LINE
גם קיה EV6 על זוג גרסאותיה עלולה להפגע בהיקפי המכירות מהמהלך האחרון של טסלה

בשלב זה, המקרה היחיד שהתרחש לאחרונה במסגרתו הוצעו הנחות כולשהן לרכבים חשמליים באופן גורף הינו במסגרת מבצע חבר שרץ בימים אלו, מבצע שמציע הנחה של כמה אלפי שקלים על הג'ילי ג'יאומטרי C ועל ה-BYD אטו 3, לצד הנחה משמעותית של 9000 שקלים + חבילת אבזור על ה-BYD טאנג בעלת שבעת המקומות שנבחנה אצלנו השבוע. 

אך בהתחשב בכך שטסלה נתפסת בעיניי לקוחות רבים (גם אם אינם רוכשים פוטנציאליים של היצרנית עצמה) כסמן ימני בשוק החשמליות, בהחלט יתכן שהורדות המחיר האלו יגררו לאחריהן עוד ועוד מבצעים חדשים שיצוצו אצל המתחרות, בהתחלה בתור "מבצע לזמן מוגבל", בדומה למבצעי חבר שצויינו לעיל, ויתכן שבהמשך מבצעים אלו יהפכו למחירים קבועים ונמוכים יותר.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הורדת המחירים הנוספת של טסלה בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!