מבחן וידאו: קיה נירו 2023 החשמלית נוחתת בארץ ומציעה יכולות חשמליות מרשימות לצד תג מחיר לא זול

אחרי המתנה ארוכה, קיה נירו 2023 בגרסה החשמלית מגיעה אלינו למבחן מקיף - ומציגה רכב חשמלי מרשים עם תג מחיר לא זול

בחודש אפריל 2022, אחרי חרושת שמועות ארוכה, הושקה בעולם הקיה נירו החדשה בשלושת תצורות ההינע שלה – הייבריד, פלאג אין וחשמלית. ההשקה הציגה רכב שעוצב מחדש לחלוטין אבל נותר עם בסיס מכאני זהה לדגמים היוצאים, כאשר כעת הוא עמד בקנה אחד עם הליין העיצובי המרשים של קיה – שראינו לראשונה במבחן לקיה ספורטאז' פלאג אין.

הימים חלפו ועברו להם, משברי שבבים ומלחמות נותרו באוויר, בישראל נחתה הקיה נירו פלוס החשמלית והקיה נירו פלוס פלאג אין, אבל הציבור נותר עורג לנירו החדשה. אותה כתבה על השקתה העולמית, אי אז ב-2022, היא אחת הכתבות הנקראות ביותר מאז ומעולם במגזין, וכעת אנחנו סוף סוף מצליחים לבצע סגירת מעגל אישית נחמדה – עם המבחן המקיף ביותר שתמצאו בישראל לקיה נירו החשמלית החדשה.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

מבחן הוידאו המקיף לקיה נירו החשמלית החדשה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עיצוב

הדבר הראשון והבולט ביותר בנירו החדשה הוא העיצוב. לא מדובר כבר באותה נירו של פעם והיא גם לא קשורה עיצובית במאומה לנירו פלוס (תודה לאל). מדובר כאן בקיה עדכנית ומודרנית, שפרט לעיצוב הכללי והמאוד מרשים שלה – מכילה גם מספר אלמנטים מגניבים מבחוץ כמו הגריל האטום בחלקו העליון עם צורות גיאומטריות עליו, קורה C שצבועה בצבע שונה מהרכב בחלק מאפשרויות הצביעה ועוד.

העיצוב המעודכן יצר גם סיטואציה חדשה במסגרתה המושב האחורי מרווח מאוד באופן יחסי – על כך כמובן בהמשך המבחן. אבל מבחוץ הרכב נראה מעולה – ובמיוחד מדגישה זאת מכונית המבחן שקיבלנו בצביעת הזית-שחור המרשימה הזאת, לצד החשמלית הכחולה עליה נהגנו בהשקה המקומית. בכל הנוגע לעיצוב – בקיה בהחלט שיחקו אותה.

קבוצת הפייסבוק קיה נירו ישראל

קיה נירו 2023

אזור הנהג והנוסע מלפנים

גם הכניסה אל הנירו החדשה אוטומטית מזכירה לנו מי היא ומאיפ ההיא מגיעה. העיצוב הפנימי כאן זהה לדגמי קיה העדכניים האחרים ובמיוחד מרגיש שיש כאן קריצה רצינית לכיוונה של הקיה EV6 המרשימה שנבחנה אצלנו בתחילת השנה. מן הסתם שיש כאן קצת פחות מרווח מהאחות החשמלית הגדולה והיקרה אבל אם הייתה לכם נירו מהדור הקודם יש כאן בהחלט שיפור לא רע.

טענה שכן יש לנו באזור זה נוגעת לתאי האחסון שהרגישו מעטים מידי ועם התנהלות לא נכונה במרחב מהבחינה הזאת. מנגד יש לנו את מערכת המולטימדיה המעולה שמגיעה עם עברית (לוח השעונים נטול עברית משום מה), ואת אותו פס שליטה שמשתנה עפ"י הדרישה מכזה ששולט על המולטימדיה לכזה ששולט על המיזוג – אומנם נדרשת התעסקות עם כפתורי מגע אבל זה פחות גרוע מהאופציה של הטמעה בתוך המולטימדיה. שאפו ענק נוסף מגיע לקיה על כך שהנירו ממשיכה להיות החשמלית היחידה כיום בארץ עם אנדרואיד אוטו אלחוטי לצד אפל קאר פליי אלחוטי (אפילו ל-EV6 לא היה את הפיצ'ר הזה).

כיסא הנהג בנירו החשמלית החדשה חשמלי לחלוטין ועם 2 אפשרויות כיוון + תמיכה לגב התחתון (אין זכרונות, חימום או קירור). כיסא הנוסע ידני לגמרי אבל עם כיוונון לגובה, ושניהם נוחים יחסית ובנויים בדיוק כמו הכיסאות בספורטאז' – עם הגבלת המימדים המתבקשת. יש לנו גם תא אחסון קטן מעט מידי בין שני המושבים עם משענת שלא ניתנת לכיוונון, ואת העובדה שהדגם מאובזר בעיקר במערכות בטיחותיות מתקדמות אבל בלי המון תפנוקים מסגירות שורות הכפתורים הריקות על גבי הקונסולה המרכזית. 

קיה נירו 2023

אזור הנוסעים מאחור

מאחורנית חיכתה לנו הפתעה. או יותר נכון, כמה הפתעות – ראשית, יש כאן המון מקום באופן יחסי לרכב מהסגמנט. גם לרגליים, גם לראש, ונוסעים גבוהים לא יחששו להכנס הנה. שנית, למרות שמדובר ברכב חשמלי שמקורו בפלטפורמה משותפת – הנירו החשמלית מגיעה עם רצפה שטוחה מאחורנית. אין תעלה, אין בליטה, שום דבר. רצפה שטוחה לגמרי. זו הייתה הנקודה הראשונה בה הנירו החשמלית החדשה החלה להראות ששוב הגבולות בין פלטפורמה יעודית לפלטפורמה משותפת ברכב חשמלי מיטשטשים – בדיוק כפי שראינו כשהקפנו את ישראל עם רכב חשמלי.

אחרי שנרגענו מכל המרחב, גילינו שיש לנו כאן זוג חיבורי USB טייפ C לרווחת הנוסעים מאחור, זוג פתחי מיזוג, חלונות מושחרים, משענת מרכזית – וזהו. נוח כאן מאוד, ומרווח כאן מאוד, אבל אין הרבה שישאיר את הנוסעים מאחורנית כשהבאתם אותם ליעדם ואלו יעדיפו להתגנגן מהחיים שלכם ולא להתפנק עוד קצת באחוריי הנירו החדשה.

להרחבה בנושא – ניתן לעיין במדריך להבדלים בין פלטפורמה יעודית לפלטפורמה משותפת ברכב חשמלי

נירו 2023

תאי מטען (כן, ברבים!)

כשתרצו לקפלז' את העגלה של התינוקת החמודה שלכם או להכניס אחורנית את המצרכים שזה עתה רכשתם בסופר, תאלצו לפתוח את דלת תא המטען כמו פשוטי עם עם היד וכפתור. עד כאן הגיוני ושגרתי כי בכל זאת מדובר בקיה נירו ולא במכונית גרמנית במחיר של 9 ספרות. תא המטען כאן מרשים בגודלו בנפח של 475 ליטרים כאשר מתחת אליו כמיטב המסורת ישנה מגירונת קטנה לערכת הניפוח ולעוד דבר מה זערורי. עד כאן דיי שגרתי.

נירו 2023

ההפתעה הייתה דווקא מלפנים – למרות שמדובר ברכב חשמלי מפלטפורמה משותפת, ולמרות שמדובר ברכב שמגיע כסטנדרט עם הנעה קדמית – לקיה נירו החשמלית החדשה יש תא מטען קדמי. אתם יודעים, אנחנו מעדיפים לכנות את מקומות האחסון האלו בשמם האמיתי – תא כפפות מאוד גדול – במקרה זה בנפח של 20 ליטרים, אבל המהנדסים של קיה עשו בשכל והעדיפו להשתמש במעט המקום שיש שם בכדי ליצור תא אחסון נוסף ולא להשאיר את המנוע פתוח לעיניי קול. זו עוד נקודה בה אנחנו רואים שהגבול בין פלטפורמה יעודית לפלטפורמה משותפת מטשטש.

נירו 2023

מערכת הינע, סוללה, רגנרציה, טעינה וטווח במבחן

בגזרה הטכנית אין כאן יותר מידי חדש, למרות שזו הקיה נירו החדשה. מנוע 204 כ"ס מניע את הגלגלים הקדמיים באמצעות חשמל שמקורו מסוללה בגודל של 64 קוט"ש, שמספקת טווח מוצהר של מעל ל-450 ק"מ. אחד הדברים שהיו ידועים גם בנירו החשמלית מהדור הקודם וגם בנירו פלוס החשמלית הוא מידת קור הרוח של מחשב הדרך שיודע לחשב ולהציג נתונים מדוייקים גם "בעיתות משבר" – לחיצות עוצמתיות על הגז, עליות ארוכות ועוד. נספיילר לכם כבר כעת שזה לגמרי המצב גם במקרה של הנירו החדשה.

הטעינה כאן מתבצעת בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט מעמדת טעינה ביתית או ציבורית AC והנירו החדשה תוכל לקבל קצב טעינה מקסימלי של 100 קילו וואט בעמדה מהירה – שיפור לעומת הדור הקודם. שקע הטעינה נמצא במקום האהוב עלינו – בחזית הרכב – והוא מואר, עם אינדיקטור מצב הטעינה וכפתור שחרור מהיר. הטווח שלה במהלך המבחן עמד בפועל על 411 ק"מ יפים, שהושגו גם בגלל מזג האוויר החמים והנעים, אבל גם בגלל מערכת הרגנרציה.

קיה נירו 2024

לפני שנתמקד במערכת הרגנרציה אציין טענה אחת שכן הייתה לי אלייה: בנירו פלוס החשמלית, בזמן בלימה רגנטיבית, מחשב הדרך הציג לנו כמה חשמל מאוחזר לתוך הסוללה בקילומטרים. זה פיצ'ר שעלול להיות קטן וחסר חשיבות, אבל מאוד מצא חן בעיניי בעיקר בגלל שהוא יכול מאוד להקל על מי שמבצע לראשונה את המעבר מרכב בנזין לרכב חשמלי. לדעתי הנירו החדשה הייתה חייבת להיות מצויידת בפיצ'ר קטן זה.

ועכשיו אחרי שהוצאתי את זה מהמערכת, נדבר על הרגנרציה: הנירו החשמלית החדשה מכילה את אותה מערכת רגנרציה שיש בדגמי יונדאי, קיה וג'נסיס היעודיים. זה אומר בפשטות שיש לנו כאן מערכת רגנרציה שהיא בין המתקדמות בעולם – אם לא המתקדמת ביותר – למרות שמדובר בפלטפורמה יעודית לרכב חשמלי. השליטה בה מתבצעת דרך מנופים שנמצאים על ההגה, יש לה 3 מצבי רגנרציה עם עוצמה מתגברת מ-1 עד 3, מצב 0, מצב מקסימלי, 3 מצבי רגנרציה אוטומטיים, ולבסוף היהלום שבכתר – מצב נהיגה בדוושה אחת. אם היינו צריכים עוד הוכחות לכך שאין באמת חשיבות האם החשמלית שלפנינו היא מפלטפורמה יעודית או משותפת – הרי שקיבלנו אותה על ידי הקיה נירו החשמלית.

קיה נירו 2024

מערכות בטיחות, קרוז קונטרול אדפטיבי

הנירו החשמלית מצויידת במרבית מערכות הבטיחות הקיימות כיום בשוק: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי והתראה על רכב בשטח מת, התראת תנועה חוצה לאחור ועוד. חסרו לנו כאן מערכת מצלמות 360 (יש מצלמת רוורס סבירה באיכותה וחיישניי חניה היקפיים), מערכת התראה על עייפות נהג ומערכת התראה על שיכחה במושב האחורי. מערכת בטיחות נוספת, ויחודיית, שקיימת בנירו החשמלית של 2023 היא התראה על תנועה חוצה בצומת משמאל – שנאחל לאף אחד מכם לעולם לא להאלץ להשתמש בה, אבל מאוד מצא חן בעיניי שקיה הכניסו את הפיצ'ר הזה כאן ובוודאות יש בחוץ רוכשים שיעדיפו רכב בטיחותי יותר – גם אם יהיה מעט פחות מאובזר.

הקרוז קונטרול האדפטיבי נשלט כמיטב המסורת בדגמי קיה כל כולו דרך ההגה המצויין והנוח לשימוש, יש לו 4 מצבי קרבה לרכב שלפנינו וכולם ללא יוצא מן הכלל קצת מנומסים מידי. המערכת עצמה פועלת ללא דופי ונתנה לנו תחושה שהיא יודעת להסתכל בזווית קצת יותר רחבה מהמערכות הקיימות ברוב המתחרות שלה – משהו שהזכיר לנו מאוד את המערכת ב-BMW iX החשמלית, שידעה להסתכל באופן מאוד רחב לפני הרכב ולא רק בנתיב של הרכב עצמו ועוד קצת מסביב.

קיה נירו 2024

איך זה נוסע?

זו כנראה שאלת השאלות, והתשובה אליה ממש לא מעוררת שום פלצה או הפתעה: זו קיה נירו. יש פה מכונית חשמלית שנושאת על גבה שם מחייב של רכב כלבויניק מוצלח ופופולרי במיוחד אשר נוחת בארץ בעיצוב חדש ומעודכן, ללא שום סוג שהוא של יומרה ספורטיבית או קיצונית בכל תחום הנהיגה. בידוד הרעשים של דגמי הנירו מעולם לא היה מושלם, אך העדר מנוע בנזין מרעיש בהחלט עוזר – והיה אפילו נחמד לשמוע קצת את הזימזום של המנוע החשמלי בתאוצות חזקות.

בידוד הרעשים טוב, לא מעבר לכך, וניכר שהרכב מתקשה קצת יותר עם רעשי רוח ותנועה מאשר עם רעשי כביש שפחות הפריעו לנו בנסיעה. הבולמים של הנירו טובים מאוד, ועושים עבודה טובה בכל מה שנדרשים להם – ללא פעילות יוצאת מגדר הרגיל לכאן או לכאן. מילה נוספת לחיוב בנושא אופן הנסיעה היא מצבי הנהיגה – שנותנים תחושה של הבדלים מהותיים בין מצב למצב, בניגוד לרוב הדגמים החשמליים שנמכרים כיום בארץ, ומאפשרים לנו הן נסיעה "ספורטיבית" ואגרסיבית משהו והן נסיעה חסכונית לדרכים ארוכות על אותה כמות חשמל.

קיה נירו 2024

מחירים וסיכום

הקיה נירו החשמלית החדשה נמכרת במחיר של 200 אלף שקלים ברמת גימור אחת ויחידה, בה העדיפו בקיה לאבזר את הרכב ביותר בטיחות ופחות פיצ'פצ'קס. כמו במבחנים רבים אחרים בתקופה משוגעת זו, גם כאן הטענה הגדולה והמהותית שיש לנו היא המחיר – אם לפני 3 שנים אף אחד לא היה מאמין שהוא ירכוש נירו באגורה יותר מ-155 אלף שקל לדגם הפלאג אין, הרי שכעת – בכדי לרכוש נירו חדשה יש להוסיף לכל הפחות 30 אלף שקלים לסכום ההוא.

יחד עם זאת, לכל אחת ואחד מהקוראים השיקולים שלו, וכאשר מסתכלים על הרכב ולא על חשבון הבנק – יש לנו כאן חשמלית לא פחות ממצויינת. היא לא מצטיינת בשום תחום באופן ספציפי (פרט לעיצוב ולטווח הטוב מאוד שאפשר לשפר אף יותר), אבל היא עושה עבודה מאוד טובה בהרבה תחומים במקביל – כאשר גולת הכותרת של הרכב הזה מבחינתי הוא שמדובר כאן ברכב חשמלי עם אחים זוללי בנזין, שהושקעה בו אותה מחשבה שהושקעה גם ב-EV6 למשל. וזה לדעתי העניין המרכזי של הנירו החדשה – רכב חשמלי מפלטפורמה משותפת הוא כבר לא מילה גסה אלא מתחרה ראוי לחלוטין לכל רכב חשמלי מקביל מפלטפורמה יעודית – לפחות במקרה של הקיה נירו החשמלית החדשה.

קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן זה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הקיה נירו פלוס החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

קיה נירו 2024

טכני

גודל סוללה: 64 קוט"ש

הספק: 204 כ"ס, הנעה קדמית

טווח חשמלי במבחן הדרכים: 411 ק"מ (טווח מוצהר – 460 ק"מ)

טעינה: עמדה ביתית / ציבורית – עד 11 קילו וואט, טעינה מהירה – עד 100 קילו וואט

זמן טעינת הסוללה: עמדה ביתית/ציבורית – 6 שעות בקירוב מ-0% ל-100%

שגרת טיפולים: כל שנה או 15,000 ק"מ

מחיר התחלתי: 200,000 ש"ח, אגרת רישוי – 530 ש"ח

אחריות:  שלוש שנות אחריות או 100,000 ק"מ על הרכב, 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה

שירות: מרכזי השירות של טלקאר ברחבי הארץ

קיה נירו 2024