מבחן רכב: MG מארוול R היא MG שונה מכל מה שהכרתם

אחרי סאגה ארוכה מאוד של היעדרות מכמעט כל שוק אירופאי משמעותי, MG התאוששה מהצרות של הקורונה וחזרה לעולם החשמלי בכל הכוח. כעת, ולאחר השקת הענק שלה בישראל במהלך הקיץ של 2023, ה-MARVEL R, הקרוסאובר החשמלי הגדול הראשון של החברה, מגיע למבחן מקיף במגזין פלאג מג - ומדובר ב-MG שונה מכל ה-MG שהכרתם עד היום

MG Marvel R הושקה בעולם באוקטובר 2021. מדובר על הדגם הבכיר ביותר של MG בגזרה החשמלית, שיחידות בודדות שלו הגיעו לישראל ביבוא מקביל טרם ההשקה הסדירה של לובינסקי. היצרן נפגע מאוד בתקופת הקורונה והיה מחסור כלל עולמי ברכבים למסירה, דוגמת MG ZS (שמאז כבר חזרה לישראל, ונפרסם גם את המבחן שלה ממש בקרוב). בקיץ של שנת 2023 לובינסקי החלה לייבא את המארוול באופן מסודר. ברחבי העולם, הרכב מתחרה ברכבים חשמליים מסין כמו סקייוול ET5, דגמים אירופאיים כמו סקודה אניאק, וקוריאניים כמו יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. אנחנו לקחנו אותו למבחן דרכים מקיף, וזו החוויה שלנו מהרכב.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבחן MG מארוול החשמלית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

פלטפורמה חשמלית ייעודית

בדומה ל-MG4 ובניגוד ל-MG5, ה-MG מארוול נבנתה מלכתחילה כרכב חשמלי. תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי – ועל MG4 ו-MG5 במבחני הדרכים שערכנו להן.

עיצוב MG מארוול R החשמלית

המארוול מעוצבת באופן מרשים וכוחני. מדובר בקרוסאובר גדול, עם עיצוב מאוד מלוטש. פנסי ה-LED הקדמיים המרשימים שלו, שמזכירים סוג של קרניים מוזרות, נהיו מעין קו עיצובי שסוחף את עולם הרכב, וראינו אותו גם ברכבים נוספים בשנה האחרונה – ביניהם הטויוטה פריוס החדשה. בנוסף לכך, יש לו ידיות סמויות אסתטיות ומבריקות, ג'אנטים מעוצבים בגודל 19 אינץ' וכונסי אוויר קדמיים דרמטיים. אהבתי מאוד את הפס שיש ליד שתי הדלתות הקדמיות, שמוסיף דינמיות לעיצוב ומותח אותו קצת קדימה. הפסים האלו והידיות הם עדינים יחסית, לעומת כל שאר הפרטים הגדולים והאגרסיביים ברכב, וזה מעיד על תשומת לב לפרטים. מאחור הרכב נראה קצת יותר שגרתי, אבל זה עדיין תואם את כלל המראה שלו. אהבתי את זה שהרכב ממותג בכל מני מקומות חמודים עם הלוגו של MG (או הכיתוב MG), ואני תמיד מעריכה את גאוות היחידה הזאת – שמזכירה לכם בצורה מפתיעה כל פעם מחדש באיזה רכב אתם נוהגים.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

אזור הנוסעים מלפנים

ה-MG מארוול R מגיע עם מסך מולטימדיה עצום ונוח לשימוש (בגודל 14 אינץ', על גבי קונסולה צפה בגודל 19.4 אינץ'), ולצידו לוח שעונים דיגיטלי בגודל של 12.3 אינץ'. מסך המולטימדיה מאפשר עדכונים באוויר (OTA) – אך מדובר בעדכוני תוכנה אלחוטיים למסך המולטימדיה בלבד, ולא לכלל מערכות הרכב. לרכב יש סאנרוף נפתח ויפה בעל כיסוי וילון חשמלי, חלונות אחוריים כהים, והוא גם מאפשר כניסה והנעה ללא מפתח.

המושבים נוחים, עם כיוונון חשמלי, איוורור וחימום, טווח הגבהה גדול (לחובבי תנוחת הישיבה הגבוהה, כמוני), וכפתור ידני להגברת התמיכה לגב התחתון. יש להם גם זיכרונות, ופונקציית כניסה קלה למושב הנהג.ת – במסגרתה המושב זז ברגע שאתם פותחים את הדלת.

מושבי הרכב
מושבי הרכב

קישוריות

ברכב קיים חיבור חוטי ל-Android Auto ו-Apple Carplay, שעובד טוב וחלק. כמו דגמי MG אחרים, גם הרכב הזה מגיע עם אפליקציית iSMART לשליטה מרחוק. דרכה תוכלו לאתר את הרכב, לכבות ולהדליק את האורות, להגדיר את הטמפרטורה בתוכו מרחוק, לשלוט בהגדרות הטעינה ולפתוח ולנעול אותו ללא שלט. לעיתונאים אין אופציה להתנסות באפליקציה כך שאין לי חוות דעת על חוויית השימוש היומיומי בה, אך תוכלו להתחבר אליה לאחר רכישת הרכב ולדווח בעצמכם. 

תא הנהג של מארוול R
תא הנהג של הרכב, מתוך מבחן מארוול R

חוויית המשתמש בתא הנהג והנוסעים

אזור הנוסעים מלפנים ומאחור מרגיש מאוד יוקרתי, וכנראה שאם לא היית יודעת מראש שזה רכב סיני לא היית מנחשת. יש ברכב המון תשומת לב לפרטים קטנים, כמו תאורה תחת הקונסולה המרכזית (היכן ששקעי ה-USB), וגאוות היחידה של MG במיקומים חמודים שונים בחלל הרכב. 

אזור הנוסעים מלפנים
אזור הנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

הנוסעים מאחור מקבלים סביבה מרווחת גם הם. יש כאן פתחי איוורור נפרדים, תאורה, שקעי USB, כיסי אחסון בגב המושבים ובדלתות, ומחזיק כוסות על המשענת האמצעית. תעלת ההינע לא בולטת, וזה מקל על הישיבה במושב האמצעי.

המושבים האחוריים
המושבים האחוריים

תאי המטען ויכולות גרירה

תא המטען של הרכב גדול ומרווח, בנפח 357 ליטר לפני קיפול מושבים. יש לו פתיחה חשמלית, דרך כפתור על השלט, מתוך הרכב, על גבי תא המטען עצמו וגם בעזרת דוושה וירטואלית. הוא מגיע עם סף הטענה גבוה, ומגירה תחתונה לאחסון אביזרים קטנים וערכת ניפוח. בתוך תא המטען יש סימון נוח של מיקום חיבור המצבר, ופתח שדרכו תוכלו לחלץ כבל טעינה לכוד. עשינו מדריך מפורט בנושא שחרור ידני של כבל הטעינה בעבר, ואתם מוזמנים לקרוא אותו בקישור ולצפות בו כאן:

צפו במדריך לשחרור כבל טעינה לכוד – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
תא המטען האחורי של המארוול
תא המטען האחורי של המארוול

אבל עוד לא סיימנו עם תאי המטען, כי מלפנים מחכה לנו תא מטען קדמי נוסף! הוא גדול ועמוק, ותוכלו לאחסן בו כבל טעינה, תיקים ועוד. גם לתא המנוע עצמו וגם לתא המטען הקטן יש ידיות טלסקופיות נוחות, והפתיחה והשימוש ממש קלים. נפח תא המטען הוא 150 ליטר, שזה גדול משמעותית מרכבים אחרים שבחנו, דוגמת האיוניק 6 בגרסת ההנעה האחורית.

כתוספת לשטח האחסון הרב, לרכב יש גם יכולות גרירה של עד 750 ק"ג, עם או בלי בלמים.

תא המטען הקדמי של המארוול
תא המטען הקדמי של המארוול

מנוע

וכעת נעבור לנתונים הטכניים של הרכב. המארוול מגיע בשתי תצורות הנעה – אחורית או כפולה. גרסת הבסיס, Luxury, היא בעלת הנעה אחורית. ברמת הגימור הבכירה, Performance, הרכב מקבל הנעה כפולה, עם 3 מנועים בסך הכל – כאשר המנוע השלישי שמתווסף ממוקם על הסרן הקדמי. לגרסת הלאקשרי יש מנוע בהספק של 180 כוחות סוס, ולגרסת הפרפורמנס הבכירה – 288 כוחות סוס.

בגרסה זו, המארוול יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, אך בגרסת ההנעה התלת מנועית היא מאיצה ב-4.9 שניות בלבד.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

לגרסה זו הנעה אחורית

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

בשתי גרסאות ההינע, סוללת הרכב מגיעה בגודל אחיד של 70 קוט"ש. יש לה קצב טעינה ביתית של 11 קילוואט, וטעינה מהירה בקצב של עד 93 קילוואט. זמן טעינה מהירה מ-30 ל-80 אחוז אורך סדר גודל של כחצי שעה.

המארוול מגיע עם שקע טעינה בצד הרכב, עם אינדיקטור טעינה מואר בצורת הסמל של MG, שזה עוד תוספת לעיצוב החמוד והמיתוג היפה של הרכב. כרגיל, מבאס קצת שאין כאן תאורה, כי לפעמים צריך להטעין בעמדות טעינה חשוכות באמצע שום מקום – אבל משום מה, היצרנים הסינים לא מאמינים בתאורה בשקע הטעינה.

לרכב יש 3 מצבי רגנרציה, שנשלטים באופן נוח דרך כפתור שממוקם תחת פאנל השליטה הגדול. יש הבדל בתחושה ביניהם, כאשר המצב השלישי הרבה יותר נוקשה וחסכוני מהראשון. MG הם בינתיים כמעט היחידים מכל היצרנים הסיניים שנותנים לנושא הרגנרציה ביטוי ברמה זו, בעוד השאר מחביאים את הפונקציה בתפריטים במערכת המולטימדיה והנהג לא מרגיש את ההבדלים.

טווח הרכב המוצהר בגרסה הבסיסית הוא 402 ק"מ, ועד 370 ק"מ בגרסה הבכירה. אני הגעתי לטווח נסיעה של 335 ק"מ בדגם הבסיס, ללא מאמץ מוגזם. אפשר לשפר את זה ככל שמכירים את הרכב יותר טוב. במידה ותקפידו על נסיעה ב-90 קמ"ש במצב ECO ועל רגנרציה מירבית, תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר.

בנוסף, הרכב מגיע עם מערכת בקרת טמפרטורות לסוללה, שמאפשרת חימום או קירור שלה בהתאם לתנאי הדרך, כדי למקסם את היכולות שלה.

ניתן לחבר לרכב גם מתאם V2L, שיאפשר הפעלת מכשירים חשמליים חיצוניים בהספק של עד 2,500 וואט.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

מבט מהצד
מבחן MG מארוול – מבט מהצד

בטיחות ומערכות עזר ב-MG מארוול

המארוול R קיבל 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP. יש לו הרבה מערכות בטיחות ועזר, כמו התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת פנסים חכמה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ועוד. התיקון האקטיבי של הסטייה מהנתיב הרגיש לי קצת אגרסיבי מדי, והעדפתי לנטרל אותו (ולהסב להתראה בלבד). בנוסף, יש התראות על תנועה בשטח שמסביב לדלתות, עם חיישנים שממוקמים על כל דלת בנפרד. זה הרכב הראשון שמגיע אלינו כך, וזה יישום מעניין ושימושי של מערכת הבטיחות הזאת. הרכב מאובזר גם במצלמות 360 נוחות מאוד לשימוש, ומראה אמצעית שמתכהה אוטומטית.

מבחן MG מארוול

איך MG מארוול R החשמלי נוסע?

באופן כללי, המארוול מרגיש חזק והנהיגה בו מהנה ונוחה. בנסיעה מנהלתית שגרתית, הרגשתי שהבולמים של הרכב היו קצת קשים. אבל כאשר נכנסים לנהיגה ספורטיבית, ומגיעים לסיבובים חדים באופן אגרסיבי יותר – הם דווקא עלולים לתת תחושה של רכות יתר, כנראה בשל גודלו וההנעה האחורית.

יש הנדסת אנוש טובה בתא הנוסעים של המארוול, שמשפיעה מאוד על חווית הנהיגה. היא מתבטאת גם בכך שיש הרבה מצבי כוונון לגובה של המושב, וניתן לכוון את ההגה בהתאם, כך שתוכלו לשבת בנוחות ולראות גם את הכביש וגם את לוח השעונים. גם ברכב הזה רואים את מכסה המנוע בזמן הנהיגה, וזה מוסיף לתחושה של הנהיגה ברכב רחב ומורם מהכביש. הקרוז קונטרול האדפטיבי עובד טוב, וכך גם בידוד הרעשים של הרכב.

לרכב יש חיישני אורות וגשם אוטומטיים, שמורידים את הצורך בהתעסקות הזאת בזמן הנהיגה. לא ירד גשם כשנסעתי, אך מערכת התאורה האוטומטית טובה ומוצלחת, ופנסי הרכב מאירים למרחקים גם בנסיעות חשוכות.

ויש גם 4 מצבי נהיגה – נורמל, אקו, ספורט וחורף (Sport, Comfort, Eco, Winter), שההבדל ביניהם מורגש. כרגיל, הנסיעה במצב ספורט נותנת את התגובה הטובה והמהנה ביותר, ומצב אקו יאפשר לכם לנסוע למרחקים ארוכים יותר. לרמת הגימור הבכירה, שמגיעה עם הנעת 4X4 ו-288 כ"ס, יש גם מצב ספורט+.

מבט מאחור
מבט מאחור

מחיר MG מארוול

הרכב מגיע ב-2 רמות גימור, Luxury ו-Performance. רמת הגימור הראשונה היא בעלת הנעה אחורית, והשנייה – הנעה כפולה. מחירו ההתחלתי של רכב המבחן, שהוא ברמת הגימור הבסיסית Luxury, הוא 205,888 אלף ש"ח. מחיר גרסת הביצועים מתחיל מ-218,888 אלף ש"ח.  

מבחן MG מארוול R
צפו ב-MG מארוול בפחות מדקה

סיכום מבחן MG Marvel R

נתחיל בנקודות לשיפור: פחות אהבתי את זה שתחת עומס הבולמים רכים יתר על המידה, ושהרכב קצת נופל בפניות. בנוסף, תיקון הסטייה מנתיב מאוד אגרסיבי, אבל ניתן לנטרל אותו.

אהבתי מאוד את המראה של הרכב והמיתוג המוקפד, חוויית הנהיגה, העיצוב והאיבזור של תא הנהג, מסך המולטימדיה הענק, שפע מערכות הבטיחות, והתוספות החמודות (כמו התרעת המצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב, בכלל דלתות הרכב). מדובר ברכב שאם לא היינו יודעים שהוא סיני, לא היינו מנחשים.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי MG, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

MG MARVEL R במבחן מקיף
MG MARVEL R במבחן מקיף

מפרט טכני של MG מארוול R

הספק מנוע חשמלי: 180 כ"ס, הנעה אחורית

גודל סוללה: 70 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 93 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-6 שעות

טווח מוצהר: 402 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 335 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן (רמת גימור לאקשרי): 205,888 ש"ח

שגרת טיפולים: כל 25,000 ק"מ או כל שנה (לפי המוקדם מביניהם)

אחריות: 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם). 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: רשת מרכזי השירות של לובינסקי הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות ושגרת הטיפולים נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

לוגו MG
לוגו MG – מתוך מבחן MG מארוול