מבחן רכב: MG4 – רב המכר החשמלי הבא של ישראל?

לקחנו את ה-MG4 החדשה למבחן דרכים מקיף וחזרנו עם שלל חוויות. אז מה דעתנו על הרכב החשמלי הייעודי הראשון של MG - שהוא במקרה גם הרכב החשמלי הזול בישראל בעל הנעה אחורית?
מבחן הוידאו המקיף ל-MG4 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מותג MG נוסד בשנת 1924. מאז הוא עבר בעלים רבים, וכיום הוא בבעלות קונצרן SAIC הסיני, שבבעלותו נמצא גם מותג נוסף שאנחנו מכירים וגם בחנו במגזין – מקסוס! ה-MG4 הגיעה לישראל לא מזמן, ולאחר שבתחילת דרכו של המגזין בחנו את אחותו MG EHS פלאגאין, כעת הגיע תורו להיבחן במגזין.

ה-MG4 היא הדגם החשמלי הייעודי הראשון של MG. מדובר בדגם חדש לחלוטין, שמבוסס על פלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי בלבד – לראשונה אצל היצרנית. הפלטפורמה נקראת MSP והיא תאפשר לחברת MG לייצר מגוון סוגי רכבים חשמליים, מכל הסוגים והגדלים, על אותו הבסיס. אחד היתרונות העיקריים של הפלטפורמה הוא המימדים השטוחים והארוכים יחסית של הסוללה, שהופכים אותה לסוללה הנמוכה ביותר מסוגה – סוללה שמאפשרת ייצור גם של רכבים קומפקטיים לצד רכבי שבעה מקומות – ולא רק קרוסאוברים. ה-MG4 היא מכונית ההאצ'בק הקטנה הראשונה של המותג' והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה זו, והיא מגיעה במחירים תחרותיים יחסית למה שהורגלנו אליו בשוק הישראלי בשנה האחרונה

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

MG4 מעוצבת נהדר מבחוץ
MG4 מעוצבת נהדר מבחוץ

עיצוב MG4

מבחינה חיצונית, הצבע האדום היפהפה משחק תפקיד משמעותי. אך גם בלעדיו, הרכב מעוצב מעולה. ל-MG4 עיצוב ספורטיבי וחד, שנראה נהדר, ומאוד בולט בנוף – בעיקר כשמביטים על הרכב מלפנים או מאחור. יש לו חישוקי 17 אינץ', חלונות אחוריים מוכהים, ספוילר אחורי בעל נוכחות, פנסים קדמיים משולשים ופנסים אחוריים בעיצוב עדין ומרשים. גם אהבתי את הלוגו, שאינו ייחודי רק לדגם הזה, אך בתוך כל השילוב הוויזואלי הזה הזכיר לי קצת את הלוגו של סרטי גיבורי העל של DC.

גם מבפנים הרכב מעוצב באופן חינני, עם מושבים דמויי עור אלגנטיים, והגה ספורטיבי גדול ומתחמם בצורת משושה. על כך, נפרט עוד בסעיף הבא.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

MG4 מהפרופיל
MG4 מהפרופיל
הספוילר האחורי של MG4
הספוילר האחורי של MG4

אזור הנוסעים מלפנים

ה-MG4 מגיע ב-3 רמות גימור, שנקראות Standard, Comfort ו-Luxury. רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר, שכוללת מושב נהג חשמלי, ומושבים עם ריפוד דמוי עור.

בכל רמות הגימור הרכב מגיע עם אפשרות הנעה נוחה ללא מפתח – כמו בטסלה, סקודה ופולקסווגן, ואפילו בג'ילי ג'יאומטרי C החדשה. יש לו הגה ספורטיבי גדול ומתחמם, בקרת אקלים מפוצלת, עוזרת קולית, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', ומערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' שמתממשקת חוטית עם Android Auto ו-Apple CarPlay – ומתחברת במהירות ובקלות.

הרכב נוח מאוד לנהיגה, אבל הנדסת האנוש של תא הנוסעים מעט לוקה בחסר. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בבורר ההילוכים הבולט שמקשה על הגישה למתקני הכוסות וחיבורי ה-USB, וגם הכפתורים – דוגמת כפתור המיזוג שרק מכבה ומדליק אותו, ואינו שולט בעוצמה. מלבד זאת, מערכות הרכב מגוונות ונוחות לתפעול.

פנים הרכב של MG4
פנים הרכב של MG4

אזור הנוסעים מאחור

הרכב מרווח גם מאחור, עם כיסים נחמדים ומרובים על גבי המושבים הקדמיים, שמאפשרים פתרונות אחסון מגוונים. מאחורי הקונסולה המרכזית יש חיבור USB בודד ותא אחסון קטן ועמוק. לא תמצאו תאורה או ידיות עבור הנוסעים מאחור, ואין גם פתחי מיזוג או משענת ראש אמצעית. משפחה עם 2-3 ילדים תסתדר נהדר עם הרכב – פשוט צריך לקחת בחשבון שאין פינוקים מיותרים מאחור.

לוגו MG4
לוגו MG4

תא המטען

ה-MG4 מגיע עם תא מטען חשמלי רק בגרסה הבכירה, שהיא גרסת רכב המבחן. בכלל רמות הגימור, תא המטען בנפח 363 ליטרים והוא נוח מאוד לשימוש ומרווח, עם גישה נוחה להעמסה ומגירה תחתונה שמיועדת לאחסון כבלים וערכת ניפוח. אם תרצו להגדיל את נפח תא המטען, תוכלו לקפל את המושבים האחוריים וליהנות משטח אחסון בנפח 1,177 ליטרים.

תא המטען של MG4
תא המטען של MG4

מנוע, סוללה, קצב טעינה וטווח חשמלי במבחן

וכעת נעבור לנתונים הטכניים של הרכב. הרכב מגיע ב-3 רמות גימור שונות, כולן בעלות הנעה אחורית. לגרסת הבסיס מנוע בהספק של 170 כ"ס, ולגרסאות הביניים והבכירה מנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס. רכב המבחן הגיע בגרסת ההנעה הבכירה, עם מנוע חשמלי זריז וחזק שמגיב מהר, ויכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. ההספק הוא אותו הספק של דגמים אחרים שבחנו בעבר כמו הג'ילי ג'יאומטרי C, סקייוול ET5, ה-BYD אטו 3 ועוד – אך לא מדובר באותו המנוע, וכמובן שבכל הדגמים שציינתי – יש הנעה קדמית בלבד. בנוסף, כושר הגרירה של הרכב, בכל רמות הגימור, עומד על עד 500 ק"ג.

מבחינת המערכת החשמלית – לגרסת הבסיס סוללה בגודל 51 קוט"ש, עם טווח של 350 ק"מ. היא נטענת בטעינה ביתית בקצב של 6.6 קילוואט בלבד, ו-117 קילוואט בעמדה מהירה.
לגרסת הביניים והבכירה סוללה בגודל 64 קוט"ש. לסוללה הזאת יש טווח של 450 ק"מ, וקצב טעינה סטנדרטי של עד 11 קילוואט בטעינה ביתית ועד 135 קילוואט בעמדה מהירה – קצב טעינה מהיר יחסית למתחרות מסין, שבדרך כלל מציעות קצב טעינה בן שתי ספרות.

הרכב מגיע עם שקע טעינה מואר עם אינדיקטור למצב הטעינה. בנוסף, תוכלו לרכוש גם מתאם v2l לשקע הטעינה, לשם הפעלת מוצרי חשמל חיצוניים.

הטווח שלנו במבחן הוא 402 ק"מ. מאוד אהבתי שאינדיקטור הטווח במחשב הדרך אינו תנודתי, אלא מראה תמונת מצב ריאליסטית של הטווח שנותר לנו. 

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע טעינה מואר של MG4
שקע טעינה מואר של MG4

בטיחות ומערכות עזר ב-MG4

לרכב יש את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות כיום בשוק, והוא זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו-NCAP. יש לו בין השאר קרוז קונטרול אדפטיבי, מצלמות 360 מעלות (שקיימות רק ברמת האיבזור הבכירה), בלימת חירום אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, והתרעה ששומרת על ערנות הנהג.

MG4 מהפרונט
MG4 מהפרונט
MG4 מאחור
MG4 מאחור

איך MG4 נוסע?

חוויית הנהיגה ב-MG4 היא נוחה וחלקה. יש לו יכולת יציאה מהירה מהמקום ותגובה מהירה, והוא מאוד זריז ומהנה לנהיגה.

לרכב בידוד רעשים סביר, כמצופה מרכב כזה, עם תיקון סטייה אוטומטי קצת מציק ומערכת קרוז קונטרול אדפטיבית שכרגיל מנומסת מדי לשוק הישראלי.

MG4 מגיע עם חמישה מצבי נהיגה (כולל מצב מותאם אישית) ואפשרות בחירה בין 4 רמות רגנרציה. ניתן לשלוט ברמת הבלימה הרגנטיבית ולהתאים את השימוש לנוחות שלכם דרך תפריטי מערכת המולטימדיה, וזה פחות נוח בשימוש יום יומי – כי במקום ללחוץ על כפתור, יש צורך לחטט בתפריטים.

MG4 מהצד
MG4 מהצד

מחיר MG4 וסיכום המבחן

מחירו ההתחלתי של MG4 בגרסתו הבסיסית עומד על 145 אלף ש"ח. המחיר הזה הופך את ה-MG4 לרכב ההנעה האחורית הזול בישראל, בפער אדיר! המחיר האטרקטיבי מהווה יתרון עצום לרכב, ויכול לסייע לו להפוך לרב מכר חשמלי בארץ.

מבחינת הנקודות לשיפור: אני פחות התחברתי להנדסת האנוש של בורר ההילוכים, ומושב הנהג לא היה מספיק נוח ותומך עבורי. בנוסף, קיימים ברכב מספר כפתורים לא הכי פונקציונאליים, כמו כפתור המיזוג. אך כאמור, מדובר בחסרונות קטנים, שאינם מהותיים נוכח החוויה הכוללת.

בסופו של דבר מדובר ברכב יפהפה, זריז וחזק, עם חוויית נהיגה מהנה וחלקה. יש לו מחשב דרך ריאליסטי ולא תנודתי, תא מטען חשמלי ונוח לשימוש, ואנדרואיד אוטו שעובד מצוין.

MG4 מגיעה להיבחן במגזין פלאג מג לרכב חשמלי
MG4 מגיעה להיבחן במגזין פלאג מג לרכב חשמלי

מפרט טכני של רכב המבחן

הספק מנוע חשמלי: 204 כ"ס, הנעה אחורית 

גודל סוללה: 64 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 135 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-7 שעות

טווח חשמלי במבחן: 402 ק"מ

מחיר התחלתי של רכב המבחן: 155,888 ש"ח

שגרת טיפולים: כל 25,000 ק"מ או כל שנה, לפי המוקדם מביניהם

אחריות: 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם). 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: רשת מרכזי השירות של לובינסקי הפזורים ברחבי הארץ

MG4 - רב המכר החשמלי הבא של ישראל?
MG4 – רב המכר החשמלי הבא של ישראל?