מטרו מסכמת את 2022 ומספקת הצצה קטנה לעתיד של התחום החשמלי בחברה ב-2023

מסיבת העיתונאים המסורתית של מטרו התקיימה גם היום, כבכל תחילת שנה, במסגרתה סקרו בחברה את פעילות השנה הקודמת - ואת כל מה שמתוכנן ל-2023

מסורת זו מסורת – ובהתאם למסורת, כבכל תחילת שנה – גם השנה התקיימה מסיבת העיתונאים המסורתית של יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל. אם במקרה אינכם מכירים – נספר לכם שמטרו מוטור, שהוקמה לפני כמה עשורים, חולשת על כמעט 50% משוק הדו גלגלי בישראל, לצד מספר פעילויות ענפות בתחומים נוספים כמו רכבים תפעוליים, טרקטורונים ו-SBS, כלי שיט, מנועים ימיים ועוד. 

מטרו מסיבת עיתונאים

בשנת 2022 החלו במטרו בפעילות אינטנסיבית בתחום החשמלי בישראל, ואותה ניתן לחלק בגדול ל-2: בתחילת השנה הושקה פעילות המותג הדו גלגלי החשמלי גוגורו, קטנועים חשמליים עירוניים עם אפשרות של החלפת סוללות לצד הקמת תשתית מתקני החלפת סוללה ענפה ברחבי תל אביב, וממש בחודשים האחרונים של השנה – החלה החברה בפעילות רשימת ורחבת היקף בתחום של כלי הרכב הפרטיים – לראשונה בתולדות החברה – כאשר השיקו במטרו את ליפ מוטור T03.

רכב חשמלי בפחות מדקה: השקת ליפ מוטור T03 בישראל

אלו מצטרפות לפעילותה של זירו, יצרנית האופנועים החשמליים האמריקאית – שהיא כנראה הוותיקה והמוכרת בתחומה בישראל. על אף ההבטחה הגדולה של ליפ מוטור בתחום הרכב החשמלי, בהיותה החשמלית הזולה ביותר בפער אדיר, דווקא בתחום הדו גלגלי במטרו אומרים בקול את מה שרבים בתחום חושבים לעצמם בשקט: המהפכה של ענף הרכב לא תתרחש כל כך מהר בעולם האופנועים, ותהליך המעבר מבנזין לחשמל יארוך זמן רב יותר.

קטנוע גוגורו

יחד עם זאת, ולמרות הצער המסויים שבדבר – במטרו מתכננים להמשיך לגדול גם בתחום זה. תשתית החלפות הסוללה של גוגורו, שזמינה בשלב זה רק באזור ת"א, צפויה לעבור התרחבות לאזורים נוספים בארץ במהלך שנת 2023. זו בשורה משמעותית למי שמחפש דו גלגלי קטן, זול לתחזוקה שוטפת – ובמקביל לכך, בלי סיבוכים בכל הנוגע לטעינת הסוללה. קטנועי גוגורו מאפשרים גם החלפה של סוללות בתחנות יעודיות (שכרגע ממוקמות, כאמור, רק באזור ת"א בתחנות דלק נבחרות של פז) וגם פירוק פיזי של הסוללה וטעינתה בבית המשתמש.

מתלבטים לגבי אופנוע חשמלי? המדריך לאופנועים חשמליים יעשה לכם סדר!

זירו SR
(מקור: אתר זירו העולמי)

גם הפעילות של אופנועי זירו תמשיך כסדרה – אם כי במקרה זה, אין הרבה חדש תחת השמש. בדומה למה שראינו בכתבת מה מחכה לנו בשנת 2023 בעולם הרכב החשמלי בישראל, זירו היא אחת החברות שאצלן אנו חוזים במעין השתהות בכל הנוגע להצגת דגמים חדשים, והיא מצטרפת לשורה ארוכה של יצרניות אחרות שאחרי שנתיים של קורונה – מתגברות כעת על עצירה כמעט מוחלטת של פעילות מחקר ופיתוח. מצב זה של כמות מצומצמת של דגמים חדשים נפוץ גם במחוזות המותגים האחרים שמטרו מייבאת – יאמהה, קאווסאקי וסאן יאנג, והוא למעשה מתרחש בכל ענף הרכב והדו גלגלי בכללותו.

ליפ מוטור C11

אבל כאשר עוברים מ-2 גלגלים ל-4, ולוקחים בחשבון את תחום ההינע החשמלי, יש למטרו קצת יותר חדשות: במהלך 2023 צפויה הליפ מוטור T03 להגיע לישראל בגרסת התקינה האירופאית שלה עם מערכות בטיחות אקטיביות, ולצידה תגיע גם ה-C11 המרשימה והמסקרנת. זה כמובן לא מסתכם שם, ואנחנו ככל הנראה נזכה סוף סוף לראות את תחילת הפעילות הרשימת והמסודרת של קארמה – יצרנית רכבי הספורט האמריקאית עם רכבי הפלאג אין המטורפים שלה.

voyah free
Voyah Free (מקור: אתר Voyah העולמי)

אחרונה חביבה בארסנל החשמלי של מטרו היא Voyah. יצרנית סינית זו, חברת בת יוקרתית של קונצרן דונגפנג הממשלתי, צפויה לעלות לישראל במהלך שנת 2023 עם קרוסאובר גדול ומסקרן למראה שיכנס גם הוא תחת המטרייה של מטרו מוטור. ה-Voyah Free מכיל מתחת למכסה המנוע (או יותר נכון – מתחת לרצפה) סוללה בגודל של בין 80 לכמעט 110 קוט"ש ומאפשר טווח מוצהר של כ-500 ק"מ, ולכשזה יגיע ארצה – הוא צפוי להתמקם במשבצת הצפופה של הקרוסאוברים החשמליים הגדולים דוגמת הסקייוול ET5 והמקסוס אי-יוניק 6.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הפעילות המתוכננת של מטרו מוטור לשנת 2023 בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג