השקה: ליפ מוטור T03 החשמלית בישראל, החל מ-99 אלף שקלים

היום הושקה בישראל מי שמחזיקה כרגע בתואר החשמלית הזולה ביותר בהיצע: ליפ מוטור T03. היא מציעה סוללה קטנה, טווח של 280 ק"מ - ומחיר של 99 אלף שקלים

אתמול ביקרנו באולם התצוגה של לנד רובר בהרצליה להשקת הריינג' רובר ספורט החדש בגרסאות הפלאג אין והמיקרו הייבריד שלו, והיום – בהיפוך מגמה קיצוני – אנחנו מסקרים את השקתו של מותג סיני חדש בישראל בגזרה החשמלית – כשהפעם מדובר במותג שאת בואו ליוו ציפיות רבות בעיקר בגזרת המחיר. זוהי חברת ליפ מוטור – אחת היצרניות הסיניות המובילות בתחום הרכב החשמלי בסין עצמה, שאת פעילותה בארץ מתחילה בשלב הראשון עם ה-T03 הקטנטנה.

ליפ מוטור T03 החשמלית בישראל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

תחילת השיווק של הליפ מוטור T03 מסמנת גם את תחילת פעילותה הרשמית של מטרו מוטור בגזרת ארבע הגלגלים. ה-T03 עצמה היא מכונית מיני חשמלית, בסיסית וזולה – המתחרה הקרובה ביותר שעלתה על דעתנו לליפ מוטור T03 היא הפיאט 500, שמתחזקת תג מחיר גבוה משמעותית – אך גם רמת גימור ואבזור גבוהה בהרבה, כך לפחות על פי התרשמותנו במהלך ההשקה.

מדריך אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

ליפ מוטור

ה-T03 היא חשמלית שמיוצרת על בסיס פלטפורמה יעודית לרכב חשמלי, ולא על בסיס פלטפורמה משותפת, והיא עושה שימוש במנוע עם 108 כוחות סוס שמניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע הזה מקבל את החשמל שלו מסוללה בגודל של 41.2 קוט"ש, וזו מספקת טווח מוצהר של 280 ק"מ. הטווח הזה ממקם את ה-T03 בקצה התחתון של סקאלת החשמליות היום בישראל בכל הנוגע לטווח – אך במטרו ממילא מייעדים אותה כחשמלית לשימוש עירוני ברובו, שימוש שיאפשר לסוללה להחזיק מעמד זמן רב יחסית ללא טעינה. 

ליפ מוטור

ה-T03 מגיעה עם יכולות טעינה של 50 קילו וואט בעמדת טעינה מהירה, מה שיאפשר מילוי של הסוללה מ-30% ל-80% בתוך סדר גודל של חצי שעה, וטעינה ביתית בקצב מקסימלי של כ-6.6 קילו וואט (נתון מדוייק לא נמסר ממטרו, אך בהתחשב בעובדה שמדובר ממילא בסוללה קטנה – לא ידרשו זמני טעינה ארוכים גם במקרה של טעינה ביתית בקצב של 3.7 קילו וואט).

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – עיינו במילון המונחים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה

ליפ מוטור
מגיעה מסין עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי

הליפ מוטור T03 מגיעה עירומה יחסית מאבזור: אין כאן מערכות בטיחות אקטיביות אלא מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, יש כאן חיישני חנייה מלפנים ומאחור לצד מצלמת רוורס, 4 מקומות ישיבה, תא מטען קטן יחסית (קצת מעל ל-200 ליטרים) ועיצוב ככה ככה. מנגד, הליפ מוטור היא הסינית החשמלית הראשונה שמגיעה ארצה כבר מהיצרן עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, והיא גם זולה – במיוחד ביחס למה שהתרגלנו אליו בשנה וחצי האחרונות בשוק הרכב בישראל. תא המטען של הליפ מוטור T03 – בהתאם למימדי הרכב – קטן, ומכיל מעט מעל ל-200 ליטרים.

T03

אחת הסיבות למחירה הנמוך יחסית (וגם להעדר מערכות הבטיחות האקטיביות) הוא העובדה שהרכב לא מחזיק בתקינה אירופאית סטנדרטית, אלא מיובא ארצה במסגרת התקנה המאפשרת יבוא כלי רכב בעלי "תקינה אירופאית לסדרות קטנות". משמעות הדבר בשטח היא שלמטרו מוטור אפשרות לייבא 400 יחידות של הליפ מוטור עד סיום השנה הנוכחית, ו-400 נוספות ב-2023 – כל זמן בו הרכב לא מחזיק בתקינה אירופאית. ברגע שהרכב יקבל תקינה אירופאית מלאה (אחד התנאים לכך הוא אותן מערכות בטיחות אקטיביות) – הגבלת היבוא תוסר, ובמטרו מבטיחים כי זה יקרה כבר בשנה הבאה. יחד עם זאת, נציין כי רכב בעל תקינה אירופאית מלאה הופך ליקר יותר – עוד על הנושא בכתבה למה רכב חשמלי יקר יותר בישראל מאשר בסין?

T03

כמה זולה הליפ מוטור T03? היא נמכרת כרגע במחיר של 99,000 ש"ח, מה שהופך אותה הלכה למעשה לחשמלית הזולה ביותר בישראל נכון לכתיבת שורות אלו. לא רק שהיא החשמלית הזולה ביותר בישראל כרגע – במטרו הודיעו כי מחיר זה רלוונטי לכל מי שיזמין ויקבל את הרכב ב-2022, וכאשר המיסוי יעלה – אם אכן יעלה – מחיר הרכב יעלה בהתאם בעשרה אחוזים.

T03

דגמים נוספים בדרך

לליפ מוטור שני דגמים נוספים – ה-C11, ספק קרוסאובר זערורי-ספק סטיישן גדולה ומגניבה למראה, שגם הופיעה בהשקה עצמה – אך אותה לא הספקנו לצלם לוידאו לעיל. ה-C11 עדיין לא מתחילה בשיווקה בישראל (מטרו עדיין ממתינים לסיום הליכי התקינה האירופאית לדגם וזה יקרה כנראה בשנה הבאה), אך הדגם מכיל סוללה בגודל של 90 קוט"ש – סוללה גדולה משמעותית מזו המצוייה ב-T03 הקטנה, שמקרבת את ה-C11 לטווחים אשר נמצאים בסקלה של רכבים כמו המרצדס EQE – אם כי להבדיל אלף אלפי הבדלות, על האיכויות הרכב עוד ייבחן.

ליפ מוטור C11

דגם נוסף שבמטרו מתכננים לייבא במהלך שנת 2023 הוא ה-C01 – רכב מנהלים חשמלי גדול, גם לו אותה סוללת 90 קוט"ש וטווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. גם זוג הדגמים האלו, וגם ה-T03 הקטנה, מתהדרים בהיותם רכבים חשמליים שמקורם בפלטפורמה חשמלית יעודית ולא בפלטפורמה משותפת לרכבי בנזין – אך ליפ מוטור מתגאה בדבר נוסף ומשמעותי מאוד לכל דגמיה: כמעט כל רכיב ברכבים שלה מיוצר Inhouse – באופן עצמאי על ידי היצרנית, ולא נרכש מיצרני צד שלישי. הרכיב היחיד שמגיע מבחוץ הוא תאי הסוללה, שנרכשים מ-REFT – אחת מיצרניות הסוללות הגדולות בעולם.

C11

במבחן שערכנו לאחרונה לג'נסיס G80 החשמלית עם הגג הסולארי גילינו כי בסופו של יום, אם הרכב החשמלי טוב – זה לא באמת משנה אם הוא מגיע מפלטפורמה חשמלית יעודית או מפלטפורמה משותפת לרכבי בנזין, כי היכולות שלו מטשטשות מאוד את ההבדלים. מצד שני, ברכבים כמו ה-G80 החשמלית יש הרבה מקום להתאמות נדרשות, וככל שהרכב קטן וזול יותר – כך גם כל מגרעה הופכת לבולטת יותר – ויהיה מעניין לראות כיצד מכונית סופר מיני חשמלית יעודית תרגיש.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הגעתו ארצה של הליפ מוטור T03? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

ליפ מוטור C11