השקה: ריינג' רובר ספורט מיקרו הייבריד ופלאג אין בישראל

חברת המזרח השיקה היום בישראל את הדור החדש של הריינג' רובר ספורט - בגרסאות מיקרו הייבריד ופלאג אין מרשימות ויוקרתיות

בחודש מאי האחרון הוצג לעולם הריינג' רובר ספורט החדש. כחלק מההתנהלות הכללית של לנד רובר בעולם הרכב החשמלי, במסגרתה מתכננים בחברה להציע לא פחות מ-6 דגמים חשמליים עד שנת 2026, הריינג' רובר  ספורט עושה גם הוא צעד אל עבר העולם החשמלי – כאשר כעת, הוא מושק בישראל – בגרסאות הנעה אלטרנטיבית בלבד (בשלב זה).

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר באולם התצוגה המרכזי של לנד רובר בהרצליה, חשפו אנשי חברת המזרח את הדגם החדש – לצד התוכניות העתידיות של לנד רובר, בין השאר גם בעולם החשמלי. לפני שנפרט על הדגם – נציין בכמה מילים כי כל קבוצת יגואר-לנד רובר מתכננת מעבר לעולם הרכב החשמלי בשנים הקרובות, כאשר בנוסף לתוכניות לעיל – ליגואר עצמה יש תוכניות להפוך את כלל הליין שלה לחשמלי כבר בשנתיים הקרובות, ובלנד רובר אומנם קצת יותר לוקחים את הזמן – אבל גם שם מבהירים כי נוסף לתוכניות ל-6 דגמים חשמלים עד 2026, ישנן גם תוכניות ללנד רובר דיפנדר חשמלית לחלוטין לצד דגם חדש לגמרי מבית היוצר של יצרנית היוקרה הבריטית – כל כולו מתחילתו ועד סופו על טהרת החשמל. הריינג' רובר ספורט שהושק היום – צפוי לקבל גרסה חשמלית לחלוטין כבר ב-2024.

השקת הרינג' רובר ספורט – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

ריינג' רובר ספורט מיקרו הייבריד

בתחילת ההיצע של הריינג' רובר ספורט החדש בישראל נמצאות זוג גרסאות מיקרו הייבריד. אלו משלבות בין מערכת מיקרו היברידית, שעובדת על בסיס דומה ליונדאי באיון או לאלפא רומיאו טונאלה (עם ההתאמות הנדרשות לרכב במימדים של הריינג' רובר ספורט כמובן) – לצד מנוע דיזל עם שישה צילינדרים בנפח 3000 סמ"ק. הצמד המאוד-לא-שגרתי הזה של מנוע דיזל גדול ושרירי לצד מערכת מיקרו היברידית משודך בתורו לתיבה אוטומטית בעלת 8 מהירויות (תיבה זו מופיעה בכל אחד ואחד מהדגמים של הריינג' רובר ספורט). דגם זה יוצע בשתי גרסאות הספק: הראשונה בליין של הריינג' רובר ספורט מיקרו הייבריד, לה הפסק של 300 כ"ס, תעלה 758,100 ש"ח ברמת הגימור דינמיק, כאשר גרסת ה-350 כ"ס העוצמתית יותר תעלה 858,800 ש"ח. גרסת ה-350 כ"ס תהיה זמינה רק ברמת הגימור First Edition (פירוט בהמשך).

להרחבה בנושא מערכות מיקרו היברידיות – מומלץ לעיין במדריך לרכב היברידי

ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר ספורט פלאג אין

גרסת הפלאג אין של הריינג' רובר ספורט החדש היא למעשה פסגת ההיצע של ליין זה. זו תכלול מנוע 3000 סמ"ק עם שישה צילינדרים, שישודך כמובן בתורו לתיבת הילוכים עם 8 מהיריות, כאשר לכל הסיפור הזה תצומד מערכת פלאג אין עוצמתית וארוכת טווח ביחס למה שאנחנו מכירים מרכבי פלאג אין, כאשר ההנעה – בדומה לדגמי לנד רובר האחרים – תהיה כפולה (כמו גם בגרסאות הדיזל).

ריינג' רובר ספורט

הריינג' רובר ספורט פלאג אין יגיע גם הוא בשתי גרסאות הספק – הראשונה תגיע עם 440 כ"ס, והשנייה – הבכירה ביותר בהיצע הכולל של הריינג' רובר ספורט החדש – תגיע עם 510 כ"ס, גם היא ברמת הגימור First Edition. דגם זה יגיע עם סוללת ענק, כמותה עדיין לא ראינו ברכבי פלאג אין – לא פחות מ-35 קוט"ש (לשם השוואה – היא גדולה יותר מהסוללה של היונדאי קונה החשמלית).

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

ריינג' רובר ספורט

סוללה זו תאפשר לריינג' רובר ספורט פלאג אין טווח מוצהר של כ-100 קילומטרים, טווח חשמלי מרשים בהחלט שמטשטש מעט יותר את הפערים בין רכבים חשמליים עם סוללות קטנטנות לרכבי פלאג אין עם סוללות בגודל דומה. נוסף לכך, הריינג' רובר ספורט פלאג אין יגיע עם חיבור CHAdeMO שיאפשר את טעינת הסוללה בעמדות טעינה מהירות, אם כי בשלב זה לא נמסר עדיין מה יהיה קצב הטעינה. גם קצב הטעינה הביתית של הריינג' רובר ספורט יעמוד כפי הנראה, ובדומה לפרסומים המקוריים של היצרנית בחו"ל, על 11 קילו וואט – למרות היותו רכב פלאג אין.

לא בטוחים מה זה CHAdeMO? המדריך לסוגי חיבורים יעשה לכם סדר!

ריינג' רובר ספורט

הריינג' רובר ספורט פלאג אין בגרסת ה-440 כוחות סוס צפוי לעלות 790,300 ש"ח לרמת הגימור דינמיק, בעוד שרמת הגימור הבכירה בהיצע – עם 510 כוחות הסוס – First Edition – תעלה 935,900 ש"ח. בלנד רובר ציינו כי מחירים אלו רלוונטיים גם ל-2023, ומתחשבים בעליות המיסוי על רכבי הפלאג אין – היות וממילא משלוח ראשון של הרכבים צפוי לנחות בישראל בינואר בלבד.

מדריך האביזרים המלא לכל מה שצריך לרכב הפלאג אין החדש שלכם

ריינג' רובר ספורט

רכב חשמלי בפחות מדקה – ריינג' רובר ספורט פלאג אין ומיקרו הייבריד

רמות הגימור וזמני אספקה

כאמור, הריינג' רובר ספורט פלאג אין יהיה זמין בזוג רמות גימור: הראשונה היא דינמיק, שתציע כסטנדרט בין השאר בולמי אוויר אקטיביים, סגירה רכה לדלתות, תאורת לד מלאה, גג פנורמי נפתח, תא מטען חשמלי, ג'אנטים בגודל 22 אינץ', מערכת שמע של יצרנית העילית מרידיאן, בקרת אקלים כפולה, מושבים קדמיים ואחוריים עם חימום וקירור (למושבים הקדמיים גם שלושה זכרונות ו-20 מצבי כיוון שונים), כל מערכת בטיחות אפשרית שאתם יוכלים לדמיין (חוץ מהתראה על שכחה במושב האחורי), וכמובן – מצבי השטח הרלוונטיים ללנד רובר: הדמיית שטח הנסיעה, ניהול מצבי נהיגת שטח, בקרת תנועה איטית בשטח ובקרת ירידה במדרון.

ריינג' רובר ספורט

לכל האמור לעיל ייתווספו ברמת הגימור First Edition גם פונקציות עיסוי במושבים הקדמיים, בקרת אקלים ל-4 אזורים (שניים מלפנים ושניים מאחור), צביעה דו גוונית, ג'אנטים בגודל 23 אינץ' (במקום 22), תאורת אווירה פנימית ופנסי ערפל. אספקת הרכבים צפויה להתחיל בתחילת 2023, כאשר כל 4 האפשרויות של הריינג' רובר ספורט החדש זמינות לרכישה באופן מיידי.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הגעתו ארצה של הריינג' רובר ספורט החדש בגרסאות מיקרו הייבריד ופלאג אין? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

ריינג' רובר ספורט

מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג