לוסיד אייר דרים אדישן – קוטלת הטסלות האמיתית, ויותר מכך

לוסיד היא יצרנית רכב חשמלי אמריקאית נוספת, אשר החלה כעת בייצור מכונית הדגל שלה - הלוסיד אייר דרים אדישן - לה טווח של כ-837 ק"מ

חודש ספטמבר האחרון היה חודש שופע ומעניין בתחום הרכב החשמלי, כאשר מעבר להשקות הרבות והקבועות להן אנחנו עדים, בכל התחומים – החל מהקטנוע החשמלי של פיאג'ו – הפיאג'ו 1, שורת ההשקות המסקרנות של MG, ההשקה הרשמית בישראל של הסקודה אניאק החשמלי, ותחילת הייצור של הג'נסיס GV60 והוולוו C40 המסקרנות – היו לנו גם רכבים שקרובים לסטטוס "מהפכני" בתחום – על אחד מהם דנו בהרחבה בשבוע שעבר, והוא ריביאן R1T, והשבוע מי שמקבל את הבמה הוא הרכב החשמלי שלא עושה הרבה מאוד רעש, אבל ייתכן מאוד שניתן יהיה לקרוא לו מהפכני בדרכו – הלוסיד אייר.

לוסיד
לוסיד אייר (מקור: אתר לוסיד העולמי)

מי זו בכלל לוסיד?

לוסיד מוטורס הוקמה בשנת 2007 ופרט לעסקיה כיצרנית רכבי יוקרה חשמליים, היא פועלת גם בתחום של אחסון ואגירת אנרגייה וייצור OEM. כמובן שאותנו מעניין תחום הרכב החשמלי, ובו נתמקד – לוסיד הצהירה על כוונתה לייצר רכב יוקרה חשמלי כבר בדצמבר 2016, עת הוצג אב הטיפוס המקורי של הלוסיד אייר, כאשר הייצור תוכנן להתחיל במהלך הרבעון השני של שנת 2021. הרבעון השני בא וחלף, וייצור הלוסיד אייר נדחה – אך רק במקצת. לשמחתנו הרבה, הייצור החל בחודש ספטמבר, וראשוני הרכבים נמסרים ללקוחות כבר נכון לכתיבת שורות אלו, תחילת חודש אקוטובר.

לוסיד
לוסיד אייר (מקור: אתר לוסיד העולמי)

לוסיד אייר

הלוסיד אייר (Lucid Air) היא למעשה המכונית הסדרתית הראשונה של לוסיד. אך אל תתבלבלו – לרכב זה יש לא פחות מ-5 אפשרויות בחירה, לכל אחת מהן הספק שונה, מנוע שונה (אחד מתוך 3 אפשרויות בחירה), סוללה בגודל שונה וכמובן בהתאם לכך – טווח שונה. המרכב הוא אותו המרכב – רכב מנהלים גדול מאוד, עם מימדים קרובים מאוד גם לטסלה מודל S, וגם לבכירי קטגוריית הרכבים החשמליים היוקרתיים האחרים – פורשה טייקן, אודי e-Tron GT ו-מרצדס EQS.

לוסיד אייר דרים אדישן

הגרסה לשמה התכנסנו כאן היום, היא הבכירה ביותר בהיצע של לוסיד, וגם הראשונה להמסר ללקוחות. הדרים אדישן הייתה הראשונה אשר ניתן היה להזמין, במחיר של 170,000 דולרים. למה כינינו אותה מהפכנית בתחילת הכתבה? ובכן, נכון להיום – הלוסיד אייר דרים אדישן היא הרכב בעל הטווח החשמלי הארוך ביותר שאנחנו מכירים בייצור סדרתי, מעבר לכל האבזור, היוקרה והתפנוקים שמקבלים איתה.

לוסיד
לוסיד אייר (מקור: אתר לוסיד העולמי)

לוסיד אייר דרים אדישן מגיעה עם סוללת ענק בגודל 113 קוט"ש. בזכות התנגדות אווירודינמית נמוכה של הרכב, בין השאר, היצרנית מצליחה להוציא מהסוללה הזאת טווח מוצהר (לפי תקן ה-WTLP) לא פחות ממדהים של עד 837 קילומטרים בין טעינות. מדובר בנתון פנטסטי, שמבחינתנו רלוונטי בעיקר לשנים הבאות – כפי שציינו בעבר במספר כתבות, ברגע שמספרים כאלו מופיעים ברכבי יוקרה – לא יחלוף זמן רב עד שאלו יחלו להופיע גם ברכבים עממיים יותר.

אם גם אתם לא לגמרי סגורים על ההבדל בין קוט"ש, קילו וואט, גודל סוללה והספק טעינה – מילון המושגים החשמלי יעשה לכם סדר

לוסיד
רכב מנהלים גדול מאוד. לוסיד אייר (מקור: אתר לוסיד העולמי)

כמובן שכאן לא נגמרת רשימת היכולות המרשימה של הלוסיד אייר דרים אדישן. אל סוללת הענק משודך מנוע חשמלי עוצמתי במיוחד עם 1080 כוחות סוס, שמציע בין השאר תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות (לרכב שמשקלו כ-2.3 טונות). מיותר כנראה לציין שלנסות להגיע למספרים האלו של התאוצה, כנראה ירחיק אתכם מאוד מלגמוע את הטווח המוצהר, וגם להתקרב אליו…

גם יכולות הטעינה פה מנקרות עיניים: בחיבור למטען ביתי או ציבורי, תוכל הלוסיד אייר דרים אדישן להטען בקצב של 22 קילו וואט, מה שאומר – מילוי הסוללה בקצת יותר מ-6 שעות. רוצים טעינה מהירה? אם איתרע מזלכם ויש בקרבתכם מטען מהיר בקצב של 300 קילו וואט, תוכלו לקבל טווח של כ-480 קילומטרים בתוך 20 דקות. בארץ, לצערנו, אין עדיין מטענים שיודעים לתת טעינה בקצב כזה.

לוסיד
שמשת ענק מפוארת. לוסיד אייר (מקור: אתר לוסיד העולמי)

ומבחינת האבזור – טוב, לא באמת ציפיתם לרשימה דלילה ברכב שעולה כמו דירה בפריפריה, נכון? ובכן, מתחיל מהבולט ביותר – ללוסיד אייר דרים אדישן שמשת ענק שמשתרעת אל הרחק מעבר לראשי הנהג והנוסע. יחד עם שמשת הענק, ישנם גם מספר מסכים גדולים שמשמשים לתפעול הרכב – הן כלוחות מחוונים והן כמסך מולטימדיה. לוסיד מתגאה במרחב שיש במושבים האחוריים לשלושה אנשים מבוגרים, תא המטען הקדמי (מה שברכבי בנזין מאחסן את המנוע) הוא הגדול ביותר שיש כיום ברכבים חשמליים (כך לפחות לטענת לוסיד), ישנה תמיכה בעדכוני תוכנה אלחוטיים (OTA), תמיכה בנהיגה אוטונומית ברמה 3 (זו לא תהיה זמינה מלכתחילה אלא במהלך 2022), מגוון ענק של מערכות בטיחות אקטיביות, מצלמות היקפיות, מערכת שמע עם 21 רמקולים, ג'אנטים בגודל 21 אינץ', שימוש במגוון חומרים מתקדמים ורמות גימור גבוהות במיוחד בתוך תא הנוסעים.

לוסיד
גם מאחור יש מקום רב לשלושה מבוגרים. כך לפחות, לטענת לוסיד (מקור: אתר לוסיד העולמי)

בארץ?

אם כבר התכוונתם להזמין, נאלץ לאכזב אתכם. לצערנו, אין כרגע שום מידע על הגעה של לוסיד ארצה בכל תצורה שהיא. באופן כללי, תחום רכבי היוקרה החשמליים עודנו רחוק מההיצע העממי, אך זה צפוי להתעבות בקרוב, עם הגעת הטסלה מודל S, מרצדס EQS (לה טווח מוצהר קרוב ללוסיד אייר דרים אדישן), אודי e-Tron GT, וולוו C40, ג'נסיס GV60 והפולסטאר 2. גם המודל X של טסלה צפויה להגיע ארצה במהלך 2022, אך זו נדחתה מתחילת השנה לרבעון השני.  יחד עם זאת, לא מן הנמנע שנראה בעתיד הרחוק רכבים כאלו מתגלגלים בכבישי ישראל – היות והלוסיד אייר היא הראשונה בהיצע הדגמים של היצרנית, שם עובדים בימים אלו, בנוסף לתחילת הייצור של הדגמים "העממיים" יותר של לוסיד אייר, גם על קרוסאובר חשמלי גדול. נשאר בהאזנה, וכמובן שנעדכן כאשר יהיה רלוונטי.

כתבות נוספות בסדרה:

אהבתם? שנאתם? בואו לשתף אותנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לוסיד
השלב הבא בתפריט של לוסיד – SUV חשמלי, גדול ומפואר. לוסיד גרביטי קונספט, שעד כה נחשף רק בטיזרים (מקור: אתר לוסיד העולמי)