במקביל להכנות לכניסה לאירופה עוד השנה: זיקר חושפת את הדגם הבא שלה, זיקר X

זיקר מפתיעה את כולם וחושפת את הזיקר X - קרוסאובר חשמלי יוקרתי וקטן יחסית, שצפוי להחשף רשמית באפריל ולהגיע לאירופה (וכנראה שגם ארצה)
זיקר בישראל
(מקור: אתר זיקר העולמי)

מכירים את ג'ילי ג'יאומטרי C? למקרה שלא, נעדכן אתכם שמדובר באחת החשמליות הכי נמכרות בארץ (כולל תואר נחשק של הרכב הנמכר בישראל אותו היא קטפה באוגוסט 2022), שהיא אחד התוצרים מביתו של קונצרן ג'ילי הסיני – קונצרן רכב אדיר מימדים שחולש תחתיו עשרות מותגים. חוץ מג'ילי אוטו שאותה אנחנו מכירים כאן היטב, ג'ילי אוחזת גם בחטיבת הרכב הפרטי של וולוו, חברת הבת הספורטיבית פולסטאר – שהגיעה לקראת סוף 2022 ארצה וסובלת ממספרי מכירות נמוכים מאוד, LEVC, לוטוס, רדאר אוטו ואפילו חתיכה קטנה מאסטון מרטין. גם לינק אנד קו נמצאת ברשימה המרשימה של היצרניות שחסות תחת המטריה של ג'ילי, וגם זיקר.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית הבאה שלכם

זיקר בישראל
(מקור: אתר זיקר העולמי)

מי זו זיקר?

לכל אחת מהחברות במטריה של ג'ילי ישנו סוג-של-יעוד מסויים: ג'ילי אוטו מכוונת יותר לרכבים עממיים, לינק אנד קו מייצרת רכבי פלאג אין עממיים ע"ב וולוו, וולוו מייצרת רכבי פרימיום, LEVC מתמקדת בתחום המסחרי וכך הלאה. זיקר עצמה היא למעשה הזרוע החשמלית-יוקרתית של קונצרן ג'ילי – יצרנית שכל יעודה הוא יצור כלי רכב חשמליים, אבל יוקרתיים. זיקר הודיעה עוד במהלך 2022 כי ב-2023 היא צפויה להכנס לאירופה, וידוע לנו כבר בימים אלו על מגעים שמקיימים מצד היצרנית עצמה בישראל על חתימת חוזה מול גורם בשוק המקומי. זיקר כבר מוכרת במספר מקומות בעולם את ה-001 – סדאן חשמלית מרשימה לצד הזיקר 009, מיניוואן ענק וסופר יוקרתי שהחל כרגע להמכר בסין, וכעת מצטרפת אל שתי אלו חשמלית חדשה – הזיקר X.

זיקר בישראל
(מקור: אתר זיקר העולמי)

זיקר X היא הזיקר שלא ציפינו לראות

הציפיה המקורית הייתה קרוסאובר גדול מימדים (אולי מבוסס על הוולוו EX90 החדש?) תחת השם זיקר 003, אבל זיקר הפתיע את כולם – והציגה את הזיקר X. מדובר כאן כפי שניתן לראות מהתמונות בקרוסאובר לא גדול במיוחד, עם אורך של 4,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ. לשם השוואה, מכונית המנהלים זיקר 001 טומנת בחובה בסיס גלגלים של 3,005 מ"מ ואורך כולל של 4,970 מ"מ. ג'ילי אוטו מבטיחה שהזיקר X יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. מי שחולק את הפלטפורמה המיידית עם הזיקר X היא דווקא הסמארט #1 – היא, אגב, גם כן נמצאת תחת המטריה של ג'ילי (במקרה זה בבעלות משותפת עם דיימלר). במידה והמידות האלו לא אומרות לכם הרבה כמספרים יבשים – נספר שהם דומים בגודלם לטווח בוא נמצאת, למשל, הקיה נירו פלוס החשמלית.

זיקר בישראל
(מקור: אתר זיקר העולמי)

מעבר לכך, זיקר לא שחררה מידע רשמי נוסף לגבי הדגם כמו גודל סוללה, אפשרויות הנעה, אבזור, או אפילו זמן הגעה לאירופה. יחד עם זאת, ההשקה הרשמית שלו בסין צפויה להתרחש במהלך חודש אפריל, וניתן להניח בביטחון דיי גבוה כי בסמוך מאוד לכך תמשיך ג'ילי אוטו להדליף מידע לגבי הזיקר X. מבחינת העיצוב לכל הפחות, נראה שהסינים מצליחים להתקדם עם יכולות העיצוב המאוד מובחנות שלהם ביחס למערב – כאשר במקרה הספציפי של הזיקר X, נראה שהוא יהיה משני להגעתה של זיקר לאירופה – וינחת ככל הנראה בבריטניה במהלך סוף 2024 תחילת 2025. נקווה שנראה אותו בארץ קודם לכן…

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הזיקר X? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

זיקר X
(מקור: אתר זיקר העולמי)