לוטוס מציגה לראשונה את ה-"אלטרה" – ההייפר SUV הראשון בעולם. והוא חשמלי לחלוטין

אחרי הרבה טיזרים והכנות, לוטוס מציגה את פירות ההשקעה הראשונים של ג'ילי - זוהי הלוטוס אלטרה, הייפר-קרוסאובר עם מעל ל-600 כוחות סוס
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

ג'ילי, שאפשר כבר בקלות לקרוא לה התמנון הסיני, מחזיקה בכמות לא קטנה של מותגים אותם אנחנו מכירים גם כאן בשוק הישראלי. בין מה שניתן למנות בישראל – וכבר נמכר כאן – יש את הג'ילי ג'יאומטרי C, כמובן, יש את ה-LEVC VN5, יש את וולוו וחברת הבת פולסטאר שצפויה להגיע ארצה בחודש יוני יחד עם לינק אנד קו המסתורית שלא ברור עדיין מתי תושק.

לוטוס בישראל
לוטוס אלטרה – מכונית על חשמלית חדשה מבית היוצר של היצרנית הבריטית (מקור: אתר לוטוס העולמי)

לכל אלו מצטרפת עוד שורה ארוכה של מותגים – בינהם זיקר, שגם מותג זה ייתכן ויעלה ארצה במהלך השנתיים הקרובות, וגם לוטוס – יצרנית רכבי העל הבריטית. האחרונה היא כנראה היחידה ברשימת החברות השייכות לג'ילי שעד כה לא נראתה בארץ, אך זה עלול להשתנות בשנה וחצי  הקרובות – על כך בהמשך הכתבה. הרכישה על ידי ג'ילי, עושה רושם שעשתה ללוטוס רק טוב – ובספטמבר האחרון החברה הודיעה על כוונתה להציג שלושה דגמים חשמליים חדשים לחלוטין – רכבי על כמובן, כמיטב המסורת של לוגמי התה מהאי הבריטי – עד שנת 2026.

לוטוס בישראל
אם לא תרצו להוציא לשכנים את העיניים – יש גם בכסוף (מקור: אתר לוטוס העולמי)

בלוטוס מודעים כנראה להתפוצצות אותה עובר שוק הרכב החשמלי בשנה הנוכחית, ומוקדם מהצפוי – הם הציגו את אחד הספצימנים מבין שלושת הדגמים – זוהי הלוטוס אלטרה (Eltre) – אשר לדברי החברה, הוא ההייפר SUV (או הייפר קרוסאובר, כפי שנעדיף לקרוא לו) הראשון בעולם. כבדרך אגב (או שלא) – הוא גם חשמלי לחלוטין, הראשון מבית לוטוס.

לוטוס בישראל
(מקור: אתר לוטוס העולמי)

למרות ההצגה הרשמית של הדגם, לוטוס לא הרבתה בפרטים מדוייקים: בחברה מציינים כי האלטרה תגיע עם סוללת ענק שתהיה "גדולה מ-100 קוט"ש", אך לא ציינו את הגודל המדוייק. ההנעה תהיה לכל ארבעת הגלגלים, וגם ההספק – "מעל ל-600 כ"ס", עם טווח מוצהר של כ-600 קילומטרים. כרגע, בכל הנוגע לנתונים האלו – עושה רושם שלוטוס הצליחו לייצר קרוסאובר-על שגם יכול לגמוע, לכאורה, מרחק יפה על טעינה אחת. טעינה בדגם תתאפשר בקצב מצויין של 22 קילו וואט מעמדה ביתית או ציבורית, ולא פחות מ-350 קילו וואט מעמדה מהירה (נתון זהה לזה של היונדאי איוניק 5).

להרחבה בנושא קוט"ש, קילו וואט ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

לוטוס בישראל
100% חומרים מתמחזרים ללא מוצרים מן החי (מקור: אתר לוטוס העולמי)

מבחינה עיצובית, מעבר למראה שבהחלט יכול להפיל לסתות, הלוטוס אלטרה צפויה להגיע לראשוני הלקוחות עם חיישני LiDAR שיתמקמו גם בגג הרכב וגם משני צידיו ותכלול גם יכולות נהיגה אוטונומיות (שלגביהן, בדומה לשאר החומרים – לא נמסר מידע מדוייק בשלב זה). בפנים, האלטרה מציגה את הגישה החדשה של לוטוס בכל הנוגע לקיומיות, וכל חומרי הפנים של הרכב יהיו מייצור מיוחד שאינו כולל עור מבע"ח. תצורת הישיבה תהיה 2+2. הרכב יצא משערי המפעל עם גג פנורמי, וחלק מאפשרויות ההתאמה שלו – כיאה לקרוסאובר על שכזה – יהיו מערכת בלמים קרמית, ג'אנטים גדולים, קלים וספורטיביים יותר – וייתכן מאוד שבעתיד גם סוללות גדולות יותר, או לחלופין – מנועים עוצמתיים אף יותר.

לוטוס בישראל
(מקור: אתר לוטוס העולמי)

לוטוס מעולם לא יובאה ארצה באופן רשמי, אך למערכת פלאג מג נודע בעבר כי ישנה יבואנית ישראלית מוכרת שכבר מחזיקה בזיכיון היבוא, ומחכה לאישור מחברת האם – ג'ילי – להתחיל אותו. אין לנו מידע עדכני שתואם לאלטרה ברגע זה, אך כפי הנראה – הנושא התעכב, בדומה למקרים רבים אחרים – כתוצאה ממשבר השבבים והמלחמה באוקראינה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על הלוטוס אלטרה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לוטוס בישראל
(מקור: אתר לוטוס העולמי)