לוטוס מציגה פלטפורמה חשמלית חדשה – עם צפי לשלושה דגמים ספורטיביים

יצרנית הרכבים הספורטיביים הבריטית לוטוס, מודיעה כי היא פיתחה פלטפורמת הנעה לשלושה סוגי רכבים ספורטיביים על טהרת החשמל

לוטוס היא יצרנית רכב בריטית וותיקה, שהוקמה בשנת 1948, ועברה מספר גלגולים. ייחודה של לוטוס בשנים האחרונות הוא ייצור מכוניות ספורט קטנטנות, קלות משקל ועוצמתיות. החברה עברה כמה וכמה גלגולים, וכיום היא שייכת לחברת ג'ילי הסינית, שמכוניותיה נמצאות כבר כיום בדרך ארצה וראשוני הרכבים צפויים להמסר ללקוחות כבר באוקטובר הקרוב. לג'ילי יש עוד מספר חברות שנמצאות בבעלותה ברחבי אירופה בהרכבים כאלו ואחרים – בינהם חטיבת המכוניות של וולוו ו-50% ממותג סמארט.

לוטוס חשמלית
וריאציה ראשונה – שלדה דו מושבית עם בסיס גלגלים קצר (מקור: אתר לוטוס העולמי)

כמו במקרים רבים אחרים בהם ג'ילי נכנסה לעניינים – הסינים מספקים את המימון והגיבוי הכלכלי, אך את כל נושא הניהול, המחקר והפיתוח היא משאירה בידיים מקומיות. אחד המהלכים שניתן לראות כיצד הכניסה של ג'ילי לתמונה השפיעה לטובה על יצרנית היא הלוטוס איוויה – מכונית על חשמלית שהושקה ב-2019, עם לא פחות מ-2000 כוחות סוס (אפילו יותר מהרימאק נבארה!), וייצור סופר מוגבל של כ-100 יחידות בלבד. הרכב עודנו נמצא בייצור וקצב המסירות זערורי יחסית למה שאנחנו מכירים.

לוטוס חשמלית
וריאציה שניה – בסיס גלגלים ארוך על בסיס שלדה דו מושבית (מקור: אתר לוטוס העולמי)

סנונית נוספת, ומשמעותית מאוד בתחום החשמלי אליו לוטוס מגיעה, הוא השקה של פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין, אחרי מספר שנות מחקר ופיתוח. מדובר למעשה בשלוש וריאציות שונות של התקן שלדה וסוללה לרכבים ספורטיביים, שניים מהם לרכבים דו מושביים – והשלישי לרכב ספורטיבי בעל ארבעה מקומות. המרכבים יאפשרו הנעה קדמית או כפולה (באמצעות מנוע בודד או זוג מנועים), יחד עם אפשרות של התקנת סוללות בגודל של 66 קוט"ש או 99.4 קוט"ש – עם מהלך הנדסי מעניין, בדמות התקנה אנכית של הסוללה הגדולה יותר, בין תא הנוסעים לבית המיקום של המנוע. פרט לתמונות המצורפות של השלדות עם המנוע, הפרט הנוסף היחיד הוא הטיזר אשר מציג שתי מכוניות מוצללות לחלוטין, כאשר ברור כי אחת מהן קטנה מאוד והשנייה מעט גדולה יותר.

לוטוס חשמלית
וריאציה שלישית – רכב ספורטיבי בעל ארבעה מושבים, על בסיס השלדה הארוכה יותר של הרכב הדו מושבי (מקור: אתר לוטוס העולמי)

המהלך של לוטוס מסמן כנראה את תחילת הסוף של הדגמים המסורתיים של היצרנית. לוטוס היא חברה שבמשך שנים רבות ייצרה מכוניות ספורטיביות בשבלונה מאוד ספציפית, כאשר הפופולרית והמוכרת שבהן היא הלוטוס אליס הקטנה. מנועים קטנים ועוצמתיים יחד עם מרכב קל במיוחד הפכו את המכוניות של לוטוס לרכב פופולרי בקרב חובבי נהיגה ספורטיבית ברחבי אירופה וארה"ב, ולמרות איבוד הקסם של הייצור המסורתי, קשה להאמין שמאפייני הנהיגה הספורטיבית הכיפיים של היצרנית ילכו לאיבוד במעבר לרכב חשמלי. כיום, לוטוס לא מיוצגת בארץ כלל, ואת רכביה ניתן לרכוש ביבוא אישי בלבד. את הדגמים הראשונים שיוצגו על בסיס הפלטפורמה המדוברת, אנחנו נראה ככל הנראה אי אז ב-2026.

מוזמנים להכנס לקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – ולהתעדכן בכל החדשות מכל העולם על רכבים חשמליים, היברידיים ופלאג אין

לוטוס חשמלית
נדע מה קורה בלי הצללות בסביבות 2026 (מקור: אתר לוטוס העולמי)