השקה: Voyah מתחילה פעילות בישראל עם הקרוסאובר החשמלי היוקרתי Voyah Free

מטרו מוטור השיקה היום את מותג היוקרה הסיני Voyah בישראל - עם קרוסאובר חשמלי גדול, יוקרתי, ועם טווח של 500 ק"מ לצד סוללת ענק

שבוע חדש – ומותג רכב סיני חדש נוחת בארץ. כבר במהלך 2022 החלו שמועות כי Voyah, זרוע היוקרה של קונצרן דונגפנג הסיני (קונצרן רכב בבעלות ממשלתית חלקית – אלא מה?) תגיע ארצה ביבוא של מטרו מוטור (שעל הדרך מובילה גם את תחום הדו גלגלי בישראל), והבוקר המותג הושק באופן רשמי בארץ – כאשר הוא מצטרף לליפ מוטור T03 – שהושקה ממש בימים האחרונים של 2022, זאת בהמשך להבטחה של מטרו להשקת המותג בארץ כבר בתחילת 2023 בכתבת מה מחכה לנו בשוק הרכב החשמלי בישראל ב-2023.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם

הדגם הראשון של Voyah לנחות בישראל הוא ה-Voyah Free. זהו קרוסאובר חשמלי גדול ויוקרתי, שעל בסיס מרבית הנתונים מגיע פלוס מינוס להתחרות ראש בראש בהונגצ'י – אבל, בדומה למתחרה שלו מבית, אמור דווקא יותר מבחינת היבואנית להציע אלטרנטיבה אטרקטיבית יותר למותגים המסורתיים, כך שרכישה של רכב מקביל מאירופה, יפן או דרום קוריאה תעלה לכם הרבה יותר / תקבלו באותו המחיר רכב קטן ופחות מאובזר, ה-Free מציעה הרבה יותר רכב בתמורה לכסף.

השקת ה-Voyah Free בישראל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

אז את הטענות על כך שמותג יוקרה סיני מציע הרבה יותר מכונית בתמורה לאותו כסף כבר שמענו בעבר, וברכבים העממיים זה למען האמת בכלל לא אישיו בשלב זה כשהתחרות הסינית כבר הגיע לרמות מחיר זהות למה שאנחנו מכירים מהמותגים המסורתיים והוותיקים בישראל. ועדיין, ה-Voyah Free מציעה חבילה שבהחלט יכולה להתחרות על ליבו של מי שמחפש רכב שכזה.

בתור התחלה, הוויה פרי מציעה סוללת ענק של 106 קוט"ש. גודל זה ממצב אותה ברשימת חמשת המכוניות עם הסוללות הגדולות בארץ – ממש בשורה אחת חד עם ה-BMW iX ואפילו המרצדס EQS, שעולות בהתאמה 30% יותר ופי 3 יותר. סוללת ענק זו מאפשרת ל-Voyah Free טווח מוצהר של 500 ק"מ. יכולות הטעינה של הדגם סטנדרטיות – 11 קילו וואט בעמדת טעינה ביתית ועד 100 קילו וואט בעמדת טעינה מהירה.

מתבלבלים בין קוט"ש לקילו וואט? מילון המושגים החשמלי יעשה לכם סדר!

Voyah Free

בכל הנוגע למימדים, הוויה פרי מגיעה כסטנדרט עם הנעה כפולה והספק של 489 כ"ס, שיקחו אותה מ-0 ל-100 בתוך 4.4 שניות בלבד. נתון זה מרשים במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שהרכב שוקל מעל ל-2400 ק"ג, ובאופן כללי הוא גדול מאוד: אורכו הכללי עומד על 4905 מ"מ, כשבסיס הגלגלים שלו עומד על 2960 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 560 ליטרים (נפתח חשמלית) והוא אפילו מאושר לגרירה – 750 ק"ג ללא בלמים או עד 1840 ק"ג עם בלמים.

בגזרת הבטיחות – ה-Voyah Free טרם נבחן במבחני היורו NCAP, אך הוא כן עבר את מבחני הריסוק הסיניים וקיבל 5 כוכבים (מבחנים שיכולים לנבא באופן לא רע את ההצלחה במבחן האירופאי), והוא מגיע עם מגוון מערכות בטיחות וציון בטיחות 6 כאשר מה שחסר כאן זה בסך הכל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ובקרת מהירות חכמה.  חוץ מאותן מערכות בטיחות אקטיביות נפוצות תמצאו כאן גם כמה פחות נפוצות: זיהוי דו גלגלי, מערכת חנייה אוטומטית במספר מצבים, התראה בפני שכחת ילדים, התראה על רכב חולף בפתיחת דלת ואף התראה אקטיבית על עייפות נהג.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

Voyah Free

מבחינת האבזור – בזכות העובדה שיש רמת גימור אחת, יהיה לנו קל מאוד לפרט לכם מה יש כאן: כאמור תא מטען עם פתיחה חשמלית, בולמי אוויר אדפטיביים עם אפשרויות התאמה אישית, בקרת אקלים מפוצלת למושבים מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, מערכת ראיית לילה בדומה לזו שראינו ב-DS7, תאורת אווירה, כיוון מושבים קדמיים חשמלי עם זכרונות לנהג, מערכת בישום אוטומטית לתא הנוסעים, גג שמש פנורמי עם הכהייה אוטומטית ב-10 דרגות שונות, עור טבעוני בכל רחבי הרכב, מערכת עם 10 רמקולים של יצרנית האודיופיליה DYNAUDIO, שמשות מבודדות ועוד ועוד ועוד… פיצ'ר מגניב שקיים ב-Free הוא אפשרות של הנמכת גובה לוח השעונים – שמורכב עצמו משלושה מסכים נפרדים שמתפרסים לכל רוחב תא הנוסעים, ומאפשר את הנמכת או הגבהת הפאנל המדובר לבחירת הנהג בלחיצת כפתור. מערכת האנדרואיד אוטו / אפל קאר פליי שמגיעה עם ה-Voyah Free אינה מקורית אלא מותקנת בהתקנה מקומית ע"י מטרו מוטור.

האחריות על ה-Voyah Free תינתן ל-5 שנים מלאות או 100 אלף קילומטרים, כאשר האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים או 160 אלף קילומטרים. מטרו תציע ללקוחות Voyah מספר רב של אפשרויות חסרות תקדים בחברה – כמו מוקד שירות לקוחות 24/7, רכב חלופי זהה במקרה של טיפול, טיפולים חינם ל-3 שנים (כחלק מהשקת הרכב), מועדון לקוחות של וויה ועוד. 

וויה פרי

מחירה של ה-Voyah Free נקבע על 389,990 ש"ח, וזה כאמור מכוון ע"י היבואנית בעיקר במטרה להציע אלטרנטיבה זולה עם תמורה גבוהה למחיר למותגי יוקרה מוכרים, אך בעינינו יש לנו כאן גם תחרות חדשה להונגצ'י שבקושי הצליחה עוד להתבסס בארץ עם מסירות של פחות מ-90 כלים בשנת 2022. בכל הנוגע לעיצוב, לפחות, נראה שה-Voyah מצליחה לעשות עבודה טובה יותר ופחות מנקרת עיניים.

מטרו פועלת בימים אלו לסיום שיפוץ של אולם התצוגה של Voyah בהרצליה פיתוח, ועד לפתיחת אולם התצוגה מציעים אצל היצרנית הנחה של 10,000 ש"ח לרוכשי הרכב (תקוף ההטבה עד לפתיחת אולם התצוגה) לצד שאר ההטבות שינתנו לרוכשים הראשונים. הדגם זמין במלאי בישראל ויימסר מיידית לרוכשים הראשונים כאשר במטרו לא צופים בעיות מלאי, לצד ציפייה למכירות של לכל הפחות עשרות רבות של רכבים בשנה הקרובה.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על השקת ה-Voyah Free בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

וויה פרי

 

לוח שעונים ממש מגניב שעולה ויורד – מושלם או מיותר?