השקה: הונגצ'י E-HS9 בישראל

אחרי הרבה באזז וציפייה - הונגצ'י מושקת בישראל, עם שבעה מקומות, טווח מעניין ומחירים אטרקטיביים לרמה זו של הרכב - החל מ-399 אלף שקלים

עם הפריצה האדירה של שוק הרכב החשמלי קדימה בשנת 2021 בישראל, מותגים חדשים נוחתים בארץ בתקופה האחרונה באופן עקבי ומתמיד. גם דגמים חדשים נוחתים בארץ בתקופה זו חדשות לבקרים, ורק אתמול למשל – הטסלה מודל Y החלה להמכר בארץ, אך את הבאזז לטסלה גנבה היום סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) – יבואנית פיאט, אבארת', ג'יפ, אלפא רומיאו (שצפויה להשיק בארץ בקרוב את הטונאלה פלאג אין), מזראטי (שצפויה להשיק בארץ בקרוב את הגרקאלה הייבריד) ופרארי – וכעת, גם הונגצ'י.

מי זו הונגצ'י?

הונגצ'י היא יצרנית רכבי יוקרה סינית ששייכת לקונצרן FAW (ר"ת First Automobile works), אשר הוא בעצמו נמצא בבעלות ממשלת סין. משמעות השם היא דגל אדום (נכון, בארץ הקונוטציה לא הכי חיובית, אבל במדינה כמו סין – דגל אדום זה ממש אחלה), והחברה – שהוקמה ב-1958 – היא הוותיקה ביותר מבין יצרניות הרכב הסיניות. בתחומה של הונגצ'י – תחום רכבי הפרימיום – היא המובילה בסין, ובאופן מעניין – כפי שחשפו אנשי סמל"ת בהשקה – היצרנית היא הרביעית בהיקף המכירות הכלל עולמי בתחום הפרימיום – והיא מדורגת ישירות מתחת לשלושת יצרניות היוקרה הגרמניות – ב.מ.וו., אודי ומרצדס. ישראל היא המדינה האירופאית השנייה אליה הונגצ'י נכנסת – הראשונה הייתה נורווגיה.

השמועות על הגעת המותג ארצה החלו לפני מספר חודשים, וכבר לפני חודש וחצי אותרו כמה רכבים שעברו תהליכי תקינה בארץ לקראת ההשקה. הבוקר, אחרי כל הבאזז – ולמרות המשברים הפוקדים את תעשיית הרכב – סמל"ת השיקה את המותג הסיני היוקרתי באולם תצוגה ייעודי במתחם שלה ברחוב יגאל אלון, וכאן נביא לכם את הפרטים המלאים לגבי ההונגצ'י E-HS9 שהגיע ארצה – הוא הקרוסאובר החשמלי הגדול של היצרנית.

הונגצ'י

שני גדלי סוללה, טעינה בסטנדרט אירופאי וקוריאני

בתחום החשמלי, הדבר הראשון אליו אנחנו רצים הוא מה הנתונים של הסוללה. אז הונגצ'י בהקשר זה הלכה למימדים שתואמים את גודל הרכב היוקרתי הזה, וה-E-HS9 יוצע בארץ בשני גדלי סוללה: הראשונה היא בגודל 84 קוט"ש, והיא תגיע אך ורק ברמת הגימור הבסיסית (פירוט רמות הגימור בפסקאות הבאות). שתי רמות הגימור הנוספות יגיעו עם סוללת ענק בגודל 99 קוט"ש – קרובה מאוד בגודלה בין השאר למרצדס EQV שנבחן אצלנו לאחרונה, והיא בין הגדולות שמוצעות כיום למכירה בישראל ברכבים חשמליים.

אבל עם סוללה גדולה באה אחריות גדולה – והורגלנו כי יצרניות סיניות לא תמיד רצות ליישר קו בכל הנוגע לטעינה עם התחרות האירופאית או הקוריאנית – כך, לעיתים, דגמים מבית היוצר של יצרניות סיניות נופלים בסעיף הטעינה – שמאפשר טעינה בקצב איטי יחסית. אבל לא בהונגצ'י – ה-E-HS9 מצויד מראש ביכולות טעינה מעמדה ביתית או ציבורית בקצב של 11 קילו וואט – מה שיאפשר טעינה של הסוללה במלואה בטווח שבין 7 ל-8 שעות, בהתאם לגודלה ועד כמה היא על ה-0 המוחלט. טעינה מהירה בהונגצ'י E-HS9 תתבצע בקצב של 108 קילו וואט – שם, טעינה מ-20% ל-80% תארוך בין 25 דקות לחצי שעה, כמובן בהתאם למצב הסוללה וליכולות של עמדת הטעינה.

להרחבה בנושא הבדלים בין קוט"ש, קילו וואט ועוד – ניתן לעיין במילון המונחים החשמלי, וכמו כן – מומלץ לקרוא במדריך לעמדות טעינה

הונגצ'י

שלוש רמות גימור במחיר אטרקטיבי מאוד

אז אחרי הנתונים המעולים של הסוללות, הגיע הזמן לדבר על התכלס – רמות הגימור של ההונגצ'י E-HS9, שיגיע ארצה ב-3 אפשרויות ובמחיר אטרקטיבי מאוד ביחס לסגמנט אליו הוא נחת ולמפרט שלו ולטווח אותו הוא מציע. רמת הגימור הראשונה היא פרימיום 7S – זו מגיעה עם סוללת ה-84 קוט"ש שצוינה לעיל, ולה טווח מוצהר של 380 ק"מ. ההנעה היא הנעה כפולה חכמה (שיודעת לנתק ולחבר את כל ארבעת הגלגלים בהתאם לתנאי הדרך באופן אוטומטי) וההספק עומד על 435 כ"ס, שייקחו את ה-E-HS9 מ-0 ל-100 בתוך 6.5 שניות בלבד.

רשימת אבזור יישמע קצת קצר, אז נציין רק חלק ממה שמגיע במגילת האבזור של הרמת הגימור הזו: 7 מושבים, 5 מצבי נהיגה מתוכנתים מראש ואחד בהתאמה אישית, כל מערכות הבטיחות המתקדמות שהפכו לסטנדרטיות בענף – בנוסף למערכת לזיהוי דו גלגלי, התראת התנגשות מאחור והתראת עייפות נהג, קרוז קונטרול אדפטיבי, חיישני חנייה היקפיים ומצלמות חנייה היקפיות, ביטול רעשים אקטיבי לנוסעים ברכב, שמשות אקוסטיות מסננות קרינה, בקרת אקלים בעלת 4 אזורים שונים (שניים לנוסעים מלפנים ושניים לנוסעים מאחור), כיוון חשמלי להגה יחד עם שני זיכרונות, מושבי נהג ונוסע חשמליים, שלושה זיכרונות למושב הנהג, חימום במושבים הקדמיים ובשורה השנייה, מושבים בשורה שנייה מתכווננים ידנית, 4 פתחי אוורור לשורה השנייה, קיפול חשמלי למושבים בשורה השלישית, תא כפפות עם קוד סודי בנעילה, תאים סגורים בתוך כל ארבעת הדלתות, שקעי 220 וולט בשורה השנייה, שקעי USB בשורה השלישית ותאורה לכל אחד ואחת משבעת הנוסעים ברכב, גג שמש פנורמי, תאורת לד מלאה וחיווי תאורה בזמן טעינה בשקעים. מחירה של רמת גימור זו עומד על 399,000 ש"ח – מחיר נמוך ביחס לקטגוריה זו של רכבי יוקרה עם שבעה מקומות בעלי הינע חשמלי.

הונגצ'י

רמת הגימור השנייה היא לקז'רי 7S – זו תגיע כבר עם סוללת ה-99 קוט"ש שתספיק לטווח מוצהר של 441 ק"מ, וההספק שלה יעמוד על 551 כ"ס, מה שייקח אותה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות בלבד. כאן, מתווספים למגילת האבזור לעיל מספר פיצ'רים: תאורת לד MATRIX, אורות גבוהים אוטומטיים, תאורת אווירה פנימית, שישה אזורים לבקרת האקלים יחד עם מסך שליטה על בקרת האקלים גם בשורה השלישית ותאורת קבלת פנים ותאורת אור ייחודיות לרמת גימור זו. המחיר ברמת גימור זו – 459,000 ש"ח.

רמת הגימור השלישית והבכירה ביותר היא האקסקלוסיב 6S, שמורידה את אחת המושבים ברכב (שישה במקום שבעה) כמשתמע משמה, אך מעלה עוד כלפי מעלה את רמת היוקרה של הרכב. בנוסף לכל האמור לעיל ברמות הגימור פרימיום ולקז'רי, ברמת גימור זו מתווספים להונגצ'י E-HS9 גם בולמי אוויר אדפטיביים, מצב נהיגה נוסף – אקסטרים – שיאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות בלבד, פונקציית מסאז' בזוג המושבים הקדמיים, חימום וקירור המושבים בשורה הראשונה והשנייה וכיוון חשמלי גם למושבים בשורה השנייה. מחירה של רמת הגימור אקסקלוסיב עומד על 499,000 ש"ח. בהמשך לאמור לעיל, גם רמת גימור זו מצוידת בסוללת הענק בגודל 99 קוט"ש ועם מנוע חשמלי בהספק של 551 כ"ס.

הונגצ'י

תחום שבעת המקומות החשמלי מתחיל להתחמם

להוציא את טסלה, המותגים הסיניים אוחזים בנתח מהותי מאוד בכל הנוגע למכירות בתחום הרכב החשמלי בארץ, אבל מהצד השני – שוק היוקרה הכיל דגמים מיצרניות יוקרה אירופאיות שאנחנו מכירים, ללא נציגות מהותית אחרת מהמזרח הרחוק. הונגצ'י באה לשנות את זה, והמחיר המאוד אטרקטיבי בו הדגמים מוצעים יכול לגרום לטלטלה בשוק היוקרה של הדגמים החשמליים הגדולים – במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שהיא מציעה שבעה מקומות בשתיים משלושת רמות הגימור שלה – אופציה שקיימת רק בשני דגמים חשמליים נוספים בשוק בארץ כרגע, ובכל מקרה – תחום זה לא צפוי לגדול באופן דרמטי מבחינת היקף הדגמים שלו בעתיד הנראה לעין.

הונגצ'י

דגם היוקרה היחיד שצפוי להציע הנעה חשמלית עם שבעה מקומות הוא המרצדס EQB, שצפוי להגיע ארצה בהמשך השנה, אך רק כאופציה – ועם מימדים מעט שונים מההונגצ'י E-HS9. באודי וב-BMW כלל לא ידוע בשלב זה על דגמי שבעה מקומות חשמליים שנמצאים על שולחן השרטוטים, ובהינתן האופוזיציה המועטה – בדמות המקסוס אי-יוניק 5 הזול והבסיסי משמעותית, או המרצדס EQV הגדול ויקר יותר – הונגצ'י E-HS9 מתמקם בנקודה מעניינת, ואנו נקווה שכמו בכל מקרה חשמלי אחר – גם הדגם הזה יימכר היטב ויגרום ליותר ויותר רוכשים לוותר על רכבי הבנזין ולעבור לחשמל – גם יוקרתי.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי הוא המדריך בשבילכם!

מה דעתכם על ההונגצ'י E-HS9? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

הונגצ'י