מזראטי גרקאלה נחשף – קרוסאובר סופר יוקרתי וספורטיבי, גדול, עם הנעה היברידית קלה ובקרוב – גם חשמלי לחלוטין. בארץ בחודשים הקרובים

מזראטי חושפת סוף סוף את הגרקאלה - הקרוסאובר החדש והמפואר שלה, עם הנעה היברידית קלה - וגם גרסה חשמלית שתגיע ב-2023
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

גם מותגי על איטלקיים רוצים חלק מעוגת ההנעה האלטרנטיבית, ואין משהו שמשמח אותנו יותר מלראות לוגו שהתנוסס על גבי פוסטרים של מיליוני ילדים קטנים ברחבי העולם לפני כמה עשורים, מלווה בכיתוב "הייבריד" או עם הצללות כחולות, כאשר המותג נכנס סוף סוף לתחום של הנעה היברידית, פלאג אין או חשמלית. מזראטי כמובן לא שונה משום מותג אחר בהקשר זה, והיום היא חושפת את המזראטי גרקאלה – קרוסאובר סופר יוקרתי, סופרטיבי ומפואר – שיגיע עם שתי גרסאות הנעה היברידית קלה, ובשנת 2023 נזכה – לראשונה מבית המותג שנושא את לוגו הקלשון – לגרסה חשמלית מלאה.

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה GT היברידית – השקה בישראל בסוף השנה, גרסה חשמלית מלאה – ב-2023 (מקור: אתר מזראטי העולמי)

בשלב הראשון, המזראטי גרקאלה ימכר בשלוש גרסאות: הגרסה הראשונה היא גרסאת ה-GT, לה מערכת הנעה היברידית קלה עם מנוע בנזין, 4 צילינדרים בטור בנפח 2000 סמ"ק אליו תצוות מערכת היברידית קלה שגודל הסוללה בה לא צויין. הספק גרסאת הגרקאלה GT יעמוד על 300 כ"ס, וכל ארבעת הגלגלים יונעו על ידי המנוע והמערכת ההיברידית.

מזראטי גרקאלה
פנים הרכב של גרסאת ה-GT של המזראטי גרקאלה (מקור: אתר מזראטי העולמי)

הגרסה השנייה של הגרקאלה היא גרסאת המודנה – שתהיה זהה מבחינה מכאנית לגרסאת ה-GT, אך במקרה זה – ההספק יעמוד על 330 כ"ס, מה שמשאיר לנו לשער כי ככל הנראה – הסוללה במערכת ההיברידית הקלה כאן, או המנוע החשמלי שמצוות אלייה, יספקו מעט יותר כוח מבגרסאת ה-GT. גם כאן, ההנעה תתבצע לכל ארבעת הגלגלים. לשתי גרסאות אלו תצטרף גם גרסה בעלת מנוע בנזין V6 עם 530 כוחות סוס ללא מערכת היברידית.

מזראטי גרקאלה
(מקור: אתר מזראטי העולמי)

במועד ההשקה בישראל, ניתן יהיה להזמין את הגרקאלה ברמת גימור שנקראת PrimaSerie Launch – גרסה מיוחדת ומוגבלת בהיקפי הייצור שלה לרגל השקת הדגם החדש, אשר תשלב אלמנטים עיצוביים יחודיים בפנים הרכב ומחוצה לו. הדגם, כאמור, יושק בארץ במהלך המחצית השנייה של שנת 2022, ומחירון מלא של גרסאות הגרקאלה לפני התאמה אישית ימסר במועד זה.

מזראטי גרקאלה
גרסאת המודנה של הגרקאלה (מקור: אתר מזראטי העולמי)

פרט לנושא הטכני, וכיאה למותג על איטלקי, הגרקאלה תגיע עם מגוון רב של פיצ'פצ'קס יוקרתיים: מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', מתלי אוויר אדפטיביים כאופציה בדגמים ההיברידיים (שיאפשרו גם נסיעה בשטח מתון), ומערכת שמע עם עשרות רמקולים בעבודת יד של יצרנית העילית האודיופונית מאיטליה – סונוס פאבר.

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה GT מבפנים – גם בשחור עממי יותר (מקור: אתר מזראטי העולמי)

ומה בדבר גרסה חשמלית? לדברי מזראטי, ובתקווה שלא ייווצרו דחיות שונות ומשונות כפי שאנו חווים בשווקים כיום, האיטלקים מבטיחים כי גרסה חשמלית תצא לשווקים שנה לאחר השקת הגרקאלה לעיל. לגבי העיצוב – דיי ברור למה לצפות, אך במזראטי גם דיווחו כי הגרקאלה תגיע עם סוללה אדירה בגודל של 105 קוט"ש, מה שיהפוך אותה לאחת הגדולות בייצור סדרתי בישראל ובעולם (בשורה אחת עם המרצדס EQS וה-BMW iX שנחתו בארץ בחודשים האחרונים). בדגם החשמלי, מזראטי צפויה בנוסף לעשות שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ומתמחזרים ב-100% בכל רחבי הרכב, ואנו לא יכולים לחכות עד שזו תצא לאוויר העולם.

מתלבטים לגבי רכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על המזראטי גרקאלה החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי 

מזראטי גרקאלה
(מקור: אתר מזראטי העולמי)