פולקסווגן משיקה את ה-ID.7 – סדאן חשמלית עם טווח של כ-700 ק"מ

פולקסווגן ID7 בגרסת הייצור שלה הוצגה באופן רשמי, והיא תציע מנוע חשמלי חדש בהספק של 281 כ"ס, וטווח של עד 700 ק"מ בגרסה הבכירה שלה!

כפי שדיווחנו בתחילת השנה ובניגוד להעדרה מכתבת "מה מחכה לנו בתחום הרכב החשמלי בשנת 2023?", פולקסווגן השיקה את החבר החדש והשישי במספר במשפחת ה-ID: ה-ID.7. זוהי מכונית סדאן גדולה שנבנתה על בסיס פלטפורמת ה-MEB המוכרת של פולקסווגן – אבל עם כמה שינויים, עליהם תכף נפרט. רכב זה מצטרף למשפחת החשמליות המתפתחת של פולקסווגן, שכולל בתוכו את ה-ID.Aero (הבסיס לפיתוח של הרכב, שתוכנן להימכר לקהל הסיני), את המסחרית החשמלית ID.Buzz, הקרוסאובר החשמלי ID.4 שכבר בחנו במסגרת המגזין, וה-ID.5 – שמהווה את גרסת הקופה של ה-ID4.

רשימת אביזרי חובה לחשמלית הבאה שלכם

אז מה יש לנו בפולקסווגן ID.7, שמבדל אותו משאר אחיו ואחיותיו? קודם כל, הטווח. הרכב מציע טווח מוצהר של 700 ק"מ בגרסה הבכירה שלו, עם הבטחה של ביצועים טובים יותר ויעילות גבוהה יותר. יש לו מנוע חשמלי בהספק של 281 כוחות סוס – מה שאומר שמדובר במנוע חדש שאינו זהה לפלטפורמה הקיימת (שם מדובר במנוע עם 204 כ"ס). כרגע הוא צפוי להגיע בשתי גרסאות: הרכב הושק היום בגרסתו הבסיסית, ה-"Pro", שמציעה הנעה אחורית בלבד. בהמשך השנה תוצג גרסת ה-"Pro S", שתאפשר הנעה כפולה עם זוג מנועים חשמליים.

פולקסווגן ID.7 מהצד
פולקסווגן ID.7 (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הפולקסווגן ID.7 יגיע עם שתי אופציות של גדלי סוללה, בהתאם לרמת הגימור: 77 קוט"ש לגרסת ה-Pro שהושקה, שיאפשרו טווח של 615 ק"מ; ו-86 קוט"ש לרמת הגימור המתקדמת Pro S – שיאפשרו טווח נסיעה של 700 ק"מ. ה-ID.7 תציע טעינה ביתית בקצב מקסימלי מרשים של עד 22 קילו וואט (בדומה למרצדס-מייבאך EQS-SUV עליה דיווחנו אתמול), ו-170 קילוואט בעמדה מהירה. הרכב יכול להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות.

פולקסווגן ID.7 מלפנים ומאחור
פולקסווגן ID7 מלפנים ומאחור (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

חרף הטענות, נראה שפולקסווגן לא שינתה בהרבה את סביבת הנוסעים של ה-ID.7, וזו הולכת בקו דומה למה שראינו כבר באחות המשפחה שכבר הספיקה לעלות ארצה. ל-ID.7 יש מרחב פנים מרווח, בולמים אדפטיביים, סאנרוף פנורמי חכם מתכהה, מסך מולטימדיה בגודל 15 אינץ', תצוגת HUD, בקרת אקלים מפוצלת, עוזרת קולית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" ועוד. שני המושבים החשמליים הקדמיים מקוררים, מחוממים ועם אופציה לייבוש המושב, וכוללים גם פיצ'ר של מסאז' (שאנחנו מאוד אוהבים במבחני הדרכים שלנו…).

פולקסווגן ID.7 מבפנים
ID7 מבפנים (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

הרכב מעוצב באופן אלגנטי מבחוץ ומבפנים, וכולל שימוש בחומרים ממוחזרים. יש לו תכונות בטיחות מתקדמות רבות, והוא גם כולל מערכת לחנייה אוטונומית.

פולקסווגן ID.7 מושבים קדמיים
פולקסווגן ID.7 – מושבים קדמיים (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

לצערנו, לא נראה כרגע ש"גרסת צבעי ההסוואה" (שכוללת מעטפת של הרכב שמצופה ברכיבי האלקטרולומינציה שפולטים אור בצבעים שונים בתגובה לזרם חשמלי שעובר בתוכם) תעשה את המעבר מהקונספט אל עבר הייצור. אבל אנחנו לא מתייאשים מהתקווה לראות רכב בגווני פלאג מג, ואולי עוד נראה את זה בדגמים הבאים של היצרנית.

פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID.7 בגרסת הקונספט, שמצופה ברכיבי אלקטרולומינציה (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

דגם זה יגיע במהלך השנה לאירופה וסין, וצפוי להגיע לישראל (ולארה"ב) במהלך שנת 2024, לצד מספר דגמים נוספים ממשפחת ה-ID של פולקסווגן.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על פולקסווגן ID7? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

מתוך מבחן הוידאו המקיף לפולקסווגן ID4 – ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
פולקסווגן ID.7 לסיום
פולקסווגן ID.7 (מתוך אתר פולקסווגן העולמי)