מודאגים מאובדן טווח בטמפרטורה של 10 מעלות? בפולסטאר עורכים ניסויים עם הפולסטאר 2 בחוג הארקטי

פולסטאר משחררת מידע על ניסויי קצה שביצע על הפולסטאר 2 ברחבי החוג הארקטי בצפון שוודיה, באמצעות דגם ייחודי של החשמלית המסקרנת

 

פולסטאר 2
ברוכים הבאים לפולקירקלן – המקבילה השוודית, והקפואה הרבה יותר, ל(כנראה)משגב עם (מקור: אתר פולסטאר העולמי)

מזג האוויר הקריר משהו בחורף בישראל משפיע כמובן על רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין, ולאחרונה אף העלנו את המדריך שמתייחס לירידת הטווח של רכבים אלו בחורף (בין השאר). בעקבות הפריצה העצומה של רכב חשמלי למיינסטרים הישראלי בשנת 2021, הנושא נהיה יותר ויותר חשוב לידיעה, אך מזג האוויר אצלנו בישראל כנראה מרגיש טרופי משהו לחבר'ה במרכזי המחקר והפיתוח של פולסטאר בשוודיה.

פולסטאר 2
פולסטאר 2 בניסויים בחוג הארקטי (מקור: אתר פולסטאר העולמי)

למי שאינו מכיר – פולסטאר הייתה עד לפני מספר שנים חטיבת הביצועים של וולוו (בדומה ל-AMG של מרצדס ול-BMW M), אך לאחר הרכישה של חטיבת הרכב הפרטי של וולוו מידי פורד ע"י ג'ילי, ואחרי מספר שנים מוצלחות של פעילות בתחום, החליטו קברניטי ג'ילי שהגיע הזמן לתת לפולסטאר חיים חדשים – כחברת בת משותפת של ג'ילי ושל חטיבת הרכב הפרטי של וולוו (שהיא עצמה נמצאת בידי ג'ילי). לאחרונה ספרנו לכם קצת על הדגם הראשון של פולסטאר כיצרנית עצמאית – הפוסלטאר 1 – שהוא אחת מדגמי הפלאג אין המוטרפים ביותר שנמכרו בייצור סדרתי, ואמור לרדת מייצור ממש בקרוב. פולסטאר צפוייה לעלות ארצה בחודשים הקרובים עם הפולסטאר 2 – קרוסאובר חשמלי עם דגש מהותי על ביצועים, אשר מבוסס על הפלטפורמה של הוולוו XC40.

פולסטאר 2
(מקור: אתר פולסטאר העולמי)

אז כפי שספרנו בפסקה הראשונה של הידיעה, מה שבשבילנו נחשב מזג אוויר קר מאוד הוא כנראה רק קצה הקרחון (תרתי משמע) מבחינת החבר'ה השוודים של פולסטאר, ואלו החליטו ליצור אב-טיפוס ייחודי של הפולסטאר 2 שכל כולו מוקדש לניסויים קשוחים במיוחד בחוג הארקטי. הניסויים בוצעו בעייריה שוודית קטנה בשם פולקירקלן, שנכון לכתיבת שורות אלו – התברכה בטמפרטורה חמימה במיוחד של "רק" 12 מעלות מתחת לאפס, עם מתחי שלג ומזג אוויר מעונן במיוחד.

את ערוץ היוטיוב החדש של פלאג מג אתם כבר מכירים? לכניסה לערוץ והרשמה כמנויים בכדי לקבל את כל העדכונים הכי חדשים לפני כולם – לחצו כאן!

הביצועים שערכה פולסטאר לא נועדו לבדוק את עמידות הסוללה בהתעללות שניתן לראות בסרטון לעיל, אלא דווקא מבדקי דינמיות של השלדה ושאר המכלולים הפיזיים והמכאניים של הרכב. יואכים ריידהולם, המהנדס הראשי של פולסטאר וזוכה מספר תחרויות ראלי, הסביר בהודעה לעיתונות כי בחינת מכלולים דינמיים של הרכב בתנאים קפואים שכאלו שווי ערך לבחינה שלהם במה שהוא כינה "הילוך איטי" – המכלולים מגיבים בצורה דומה מאוד להתנהגותם על גבי אספלט, אך במהירויות נמוכות משמעותית מלכתחילה, ובאמצעות ניסויים אלו ניתן להגיע – לדברי פולסטאר – לרמת דיוק גבוהה במיוחד בכל הנוגע לפידבק המתקבל ממכלולים אלו ולכיוונון שלהם ברכבים בייצור סדרתי.

פולסטאר 2
(מקור: אתר פולסטאר העולמי)

הפולסטאר הזו, כפי שכבר ניחשתם – ובוודאי ראיתם בסרטון – אינה דגם סדרתי לחלוטין, אלא מכונית סדרתית שעברה מספר שינויים: ראשית, ההספק טיפס כאן ל-469 כוחות סוס, מרווח הגחון גדל ל-30 ס"מ, והיא קיבלה ג'אנטים 19 אינץ' בייצור מיוחד, עליהם הולבשו צמיגים יחודיים עם מסמרי פלדה – אחד מהאלמנטים החשובים ביותר לצורך שמירה על אחיזה בתנאי קרח ושלג שכאלו. בולמי הרכב הוחלפו בבולמים בייצור מיוחד של אוהלינס, אשר רוככו בכ-30% בהשוואה לבולמים שמגיעים עם הרכב הסדרתי, בכדי לחדד עוד יותר את הפידבק המתקבל בנהיגה בתנאים שכאלו. כיצרנית שידועה בתשומת ליבה לפרטים קטנים, בפולסטאר אף ציידו את הפולסטאר 2 הייחודית הזו באת חפירה עשוי פחמן – למקרה שיהיה צורך בפילוס מעט שלג ביציאה מהחנייה. למרות שלא מדובר בדגם בייצור סדרתי, אלא ביחידה ייחודית לצורך בחינה – לא מן הנמנע שנראה את חלק מהמסקנות שהושגו באמצעות פולסטאר 2 זו בדגמים הסדרתיים – לכשאלו יעשו עלייה ארצה, מתישהו בחודשים הקרובים.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על הפולסטאר 2 הארקטית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פולסטאר 2
למקרה שיהיה צורך – יש לכם בתא המטען את חפירה קטן עשוי פחמן, לפינוי שלג (מקור: אתר פולסטאר העולמי)