מבחן רכב: MG ZS פרצה את תחום הרכב החשמלי בישראל וכעת זוכה לגרסה מעודכנת

בעבר, MG ZS EV החלה את המהפכה החשמלית בישראל. היא חוותה קצת משברים בתקופת הקורונה, אבל עכשיו היא חזרה לישראל ובגדול. איך החבילה הכוללת של MG ZS המעודכנת ביחס למתחרות שלה מסין?
מבחן MG ZS החשמלית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

ה-MG ZS EV יצא לשוק לראשונה בשנת 2019. היות ובעבר לא כל כך היה דגש על נושא הפלטפורמה החשמלית הייעודית, הוא יוצר על בסיס על פלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין (תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי). בזמנו, הדגם הזה היה בין הרכבים החשמליים הכי נמכרים בארץ, בשוק שנמכרו בו מאות עד אלפי יחידות בודדות של רכבים חשמליים בשנה. המצב השתנה בשנת 2021, כאשר טסלה הגיעה לישראל.

מבחן רכב ל-MG ZS EV
מבחן רכב ל-MG ZS EV

מאז, הדגם זכה לעדכון, וזו הגרסה שאתם רואים כאן לפניכם. לובינסקי החלה לשווק את הגרסה החדשה בשלהי 2021, אבל עם פרוץ הגל החדש של הקורונה בסין ייצורו נעצר לזמן רב. הלכה למעשה, ה-ZS חזרה לעניינים רק לפני מספר חודשים, אבל היא סוף סוף כאן. לאחר שבחנו את כל היצע הדגמים החשמליים של MG, שכולל את MG4, MG5, ה-MG מארוול, ו-MG EHS פלאגאיןלקחנו גם את ה-MG ZS החדשה למבחן מקיף.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מבט מלפנים
מבט מלפנים

עיצוב MG ZS החשמלית

העיצוב דומה מאוד מאוד מאוד לדגם היוצא של ה-ZS, שזה די מובן מאליו, וקצת מרגיש שהגיע הזמן לרענן אותו באופן משמעותי – אם כי הנגיעות שביצעו לדגם בעדכון האחרון דוחות קצת את הקץ. גם אחרי זה, כשניכנס פנימה, תוכלו לראות שגם סביבת הנהג נראית די שגרתית, ואין שם פיצ'רים מגניבים או עתידניים שרכבים חשמליים לפעמים מתהדרים בהם.

באופן כללי, הוא נראה סבבה לגמרי, אבל אין פה משהו שכבר לא ראינו בהרבה דגמים אחרים – והייתי שמחה לאיזו מתיחת פנים עיצובית משמעותית לכל הפחות. אני אוהבת את זה שמדובר בקרוסאובר גבוה, ומאוד מרווח מבפנים. בנוסף לזה, יש לו מסילות על הגג, גג זכוכית פנורמי נפתח, את סף הכניסה הכסוף, חישוקי 17 אינץ', וקצת נגיעות כסופות בכל מני אלמנטים ברכב.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

גלגלי MG ZS
גלגלי MG ZS

אזור הנוסעים מלפנים

גם העיצוב הפנימי של הרכב קצת מיושן, ומזכיר יותר רכב בנזין מאשר רכב חשמלי. אבל הפונקציונליות שלו נשמרת, והרכב מאובזר היטב עבור הנוסעים, וכל דבר נמצא בדיוק במקום בו הוא אמור להיות. יש לו סאנרוף נפתח עם וילון חשמלי, מערכת מולטימדיה נוחה מאוד, ושפע של כפתורים פיזיים במערכת המולטימדיה ותחתיה (בין השאר לשליטה במיזוג, דרגות הרגנרציה ומצבי הנהיגה). מושב הנהג.ת נוח ממש, מרופד וגבוה. הוא מתכוונן חשמלית, ובשני המושבים הקדמיים יש חימום – עם דרגת חימום אחת, on ו-off.

המושבים הקדמיים של MG ZS
המושבים הקדמיים של MG ZS

קישוריות

ברכב קיים חיבור חוטי ל-Android Auto ו-Apple Carplay, שעובד באופן טוב וחלק. כמו דגמי MG אחרים, גם הרכב הזה מגיע עם אפליקציה לשליטה מרחוק. דרכה תוכלו לאתר את הרכב, לכבות ולהדליק את האורות, להגדיר את הטמפרטורה בתוכו מרחוק, לשלוט בהגדרות הטעינה ולפתוח ולנעול אותו ללא שלט. כרגיל, לעיתונאים אין אופציה להתנסות באפליקציה, אך תוכלו להתחבר אליה לאחר רכישת הרכב. 

פנים הרכב
פנים הרכב

חוויית המשתמש בתא הנהג והנוסעים

ה-MG ZS EV מעוצבת ובנויה היטב גם מבפנים. יש לה הנדסת אנוש טובה, היא מרווחת, אבל נראית מאוד שגרתית מבפנים. יש פה שיפור באיכות החומרים לעומת הדגם הקודם. היא גבוהה גם מבפנים ומרווחת, ויש דגש גדול על זה שתא הנוסעים יהיה מאובזר כנדרש ובחוכמה – כולל כפתור פיזי להנמכת והגברת המיזוג(!).

תא הנהג והנוסעים של MG ZS
תא הנהג והנוסעים של MG ZS

אזור הנוסעים מאחור

למרות שהרכב מבוסס במקור על פלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין, הנוסעים מאחור מקבלים סביבה מרווחת גם הם – וללא תעלת הינע בולטת בין המושבים. יש כאן פתחי איוורור, שקעי USB, כיסי אחסון בגב המושבים ובדלתות, מחזיק כוסות על המשענת האמצעית – אבל באופן קצת מוזר, אין שום תאורה.

המושבים האחוריים של MG ZS
המושבים האחוריים של MG ZS

תא המטען

תא המטען של הרכב גדול ומרווח, בנפח 448 ליטר. הוא נפתח ידנית, דרך כפתור על השלט, מתוך הרכב, ובעזרת לחיצה על הלוגו בגב הרכב. הוא מגיע עם סף הטענה גבוה, תאורה, ומגירה תחתונה שיש בה הפתעה – גלגל ספייר! מי מכם שנתקע עם פנצ'ר ברכב החשמלי שלו בוודאי יודע כמה זה מבאס כשערכת הניפוח לא מספיקה, וב-ZS יש לנו כאן את הגלגל החלופי – במחיר, המוצדק לדעתי, של תא מטען קצת פחות גדול. זו לא החשמלית היחידה עם גלגל ספייר בתא המטען, ולדוגמה נביא את הג'ילי ג'יאומטרי C החדשה. 

תא המטען
תא המטען

יכולות גרירה

בנוסף, לרכב יש יכולות גרירה של עד 500 ק"ג, עם או בלי בלמים.

MG ZS מאחור
MG ZS מאחור

מנוע

ל-MG ZS יש מנוע חשמלי בהספק של 156 כוחות סוס, שמניע את הגלגלים הקדמיים. יש לו יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות.

המנוע הזה בנוי היטב למימדי הרכב, אבל לא הייתי מתנגדת למספר הזהב של הסגמנט – מנוע 204 כוחות סוס, כמו ב-MG4 בגרסת הביניים והבכירה. גם בגרסה הבסיסית של ה-MG4 הוא מגיע עם מנוע חזק יותר, בהספק של 170 כוחות סוס, וגם מדובר בהנעה אחורית חזקה יותר, על אף העובדה שמדובר ברכב הנעה אחורית ופלטפורמה משותפת.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

מבחן MG ZS חשמלית
מבחן MG ZS חשמלית

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

ה-MG ZS EV מגיעה ברמת גימור יחידה, עם סוללה בגודל של 69.9 קוט"ש. יש לה קצב טעינה ביתית של 11 קילוואט, וטעינה מהירה בקצב מירבי של 93 קילוואט. זמן טעינה מהירה מ-30 ל-80 אחוז יארוך סדר גודל של כחצי שעה.

הרכב מגיע עם שקע טעינה בקדמת הרכב, עם אינדיקטור טעינה מואר שמשלב את הלוגו של MG. זו התאורה היחידה שיש, אבל זה עדיף בהרבה על פני רכבים סיניים אחרים שאין בהם תאורה בכלל.

ל-ZS יש 3 מצבי רגנרציה, שנשלטים באופן נוח דרך כפתור תחת פאנל השליטה הגדול. יש הבדל משמעותי בתחושה ביניהם, כאשר המצב השלישי הרבה יותר נוקשה וחסכוני מהראשון. MG הם בינתיים כמעט היחידים מכל היצרנים הסיניים שנותנים לנושא הרגנרציה ביטוי ברמה זו, כי השאר מחביאים את זה בתפריטים במערכת המולטימדיה ואין לכך שום סוג שהוא של גישה מהירה. ראינו את זה ממש בכל דגם חשמלי של MG, ואפילו בדגמי מקסוס (שמגיעים מאותו בית – קונצרן SAIC המאוד גדול ומאוד סיני).

הגרסה העדכנית של ה-ZS משתמשת בסוללה גדולה יותר מהדגם הקודם. כיום, יש לה טווח מוצהר של 440 ק"מ. אני הגעתי לטווח נסיעה של כ-390 ק"מ, בנהיגה לא חסכונית במיוחד במזג אוויר קריר. כמו תמיד, ככל שתכירו את הרכב יותר ותתרגלו אליו יותר תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר, ולא מן הנמנע בעיניי להגיע ל-400 ק"מ, ואף מעט צפונה מכך. 

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע טעינה קדמי
שקע טעינה קדמי

בטיחות ומערכות עזר ב-MG ZS

הדגם היוצא של ה-ZS זכה בזמנו ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP. לרכב יש את מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה שאנחנו רגילים אליהן, כמו מערכת אקטיבית לסיוע לשמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת במראות, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם למגבלה, ומערכת לשמירה על מרכז הנתיב בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית.

מבחן דרכים MG ZS
מבחן דרכים MG ZS

איך MG ZS החשמלי נוסע?

כפי שציינתי לפני כן, המושב של הרכב נוח בטירוף, והוא מרופד מאוד ובעל כוונון חשמלי במושב הנהג. אני אוהבת את תנוחת הישיבה הגבוהה שהוא מאפשר. גם התאורה האוטומטית שלו והקרוז קונטרול האדפטיבי עובדים טוב. מה שכן, הייתי מעדיפה שהשליטה בקרוז קונטרול תתבצע דרך כפתורים על ההגה עצמו, ולא בעזרת ידית שממוקמת מאחורי ההגה. אבל MG לקחו לתשומת ליבם את נושא הכפתורים, ויש כפתורים פיזיים גם למצבי הנהיגה, גם למצבי הרגנרציה, ואפילו להנמכת והגברת המיזוג!

כאמור, לרכב יש 3 מצבי נהיגה שנשלטים באמצעות כפתור פיזי – נורמל, אקו וספורט (Sport, Normal, Eco), שההבדל ביניהם מורגש. הבולמים של הרכב הם יחסית על הצד הקשיח, ויש לו בידוד רעשים בסדר, כאשר נשמעים קצת רעשי רוח וכביש במהירויות גבוהות. 

מבחן MG ZS חשמלית
מבחן MG ZS חשמלית

מחיר MG ZS

הרכב מגיע ברמת גימור יחידה, שמחירה 158,888 ש"ח. זה ממצב את ה-MG ZS באזור מאוד תחרותי ביחס ל-BYD ATTO 3 והג'ילי ג'יאומטרי C, שתי המתחרות הגדולות ביותר שלה מסין – זאת למרות אי הוודאות בנקודה זו לגבי עליית או הורדת המס.

מחיר MG ZS
מחיר MG ZS

סיכום מבחן MG ZS

אחרי שבחנו את כל ההיצע של MG, כולל ה-MG מארוול הבכירה ביותר, גם הדגם הזה – שהוא הדגם העממי יותר של MG, עם כל ההיסטוריה שלו, הרשים אותי ביחס לסגמנט שלו.

פחות אהבתי את זה שהעיצוב של הרכב קצת "פושר", ואחרי מעל ל-4 שנים שעברו מאז שהוצג, אולי כדאי ש-MG תעדכן אותו ותתאים אותו קצת יותר לרוח התקופה – הרי במארוול וב-MG4 זה עבד נהדר… כרגע הוא על הצד השגרתי, והגיע הזמן למתיחת פנים שתדגיש יותר את האיכויות שלו.

אבל בכל פרמטר אחר, הרכב עומד בגבורה ביחס למתחרות שלו. אפשר לראות את זה בטווח, במערכת החשמלית, באיבזור, בהנדסת האנוש המוצלחת, ובחבילה הכוללת הטובה של הדגם.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי MG, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

MG ZS החשמלית בפחות מדקה – בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
מבחן רכב MG ZS
מבחן רכב MG ZS

מפרט טכני של MG ZS

הספק מנוע חשמלי: 156 כ"ס, הנעה קדמית

גודל סוללה: 69.9 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 93 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-6 שעות

טווח מוצהר: 440 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 390 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 158,888 ש"ח

שגרת טיפולים: כל 25,000 ק"מ או כל שנה (לפי המוקדם מביניהם)

אחריות: 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם). 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: רשת מרכזי השירות של לובינסקי הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות ושגרת הטיפולים נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

ההגה של MG ZS
ההגה של MG ZS